Zobacz wątek - Er-5 hamulec
NAS Analytics TAG

Er-5 hamulec

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Er-5 hamulec

Postprzez tobiach » 24/6/2009, 01:33

Witam. Mam problem a mianowicie klamka przedniego hamulca jest zbyt miekka(bez problemu dochodzi do manetki) uklad byl odpowietrzany wiele razy, pompa i przewod hamulcowy zostala wymieniona na 100% sprawny. W trakcie jazdy i hamowania klamka jakby robila sie twarsza.Tloczki zacisku nasmarowane. Licze na pomoc bo juz naprawde nie wiem co robic. Pozdrawiam
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski


Postprzez Przemo_rene » 24/6/2009, 08:12

Sprawdź stan klocków z przodu - czy aby się nie kończą lub nierównomiernie nie są zurzyte-jak tak to do wymiany komplet!!. To raz. Dwa sprawdź czy nie wystarczy przestawić klamki hampla na pozycje "1" - najdalszą od manety. Trzy - smarowałeś tłoczki, ale pewnie bez rozbierania zacisków - jeżeli tak torozbierz zaciski , wyjmij ostrożnie oringi, przeczyść z syfu z zarobień, złóż do kupy, nowy płyn, odpowietrzenie (tylko poprawnie!!) i wtedy sprawdź. Stan płynu hamulcowego dobry? Płyn nowy?
Dodatkowo jak nie pomoże to co powyżej to zostaje Ci zmiana moto :P lub stalowy oplot - bo stare przewody pewnie masz i puchną szybko-bo piszesz, że wymieniony ale czy na NOWY?.
Sprawdź jeszcze czy zaciski dokręcone są dobrze do lag.
ps. było 820321 tyś razy ;] - szukajka się kłania.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez limak14 » 24/6/2009, 09:57

Zobacz czy nie masz krzywej tarczy hamulcowej, bo ja bym obstawiał na to. Ewentualnie koniec klocków.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez tobiach » 24/6/2009, 11:31

Klocki jeszcze ten sezon przejezdza, plyn hamulcowy nowy, przewod uzywany ale 100% sprawny. Regulacja na pozycji "1" czyli najdlaej od manetki. Zasisku nie rozbieralem na drobny mak. Aha jeszcze jedno ostatnio wymienialem uszczelniacze przedniego zawieszenia i olej( wlalem 15w) wszystko poskercalem i przez jakies 50 km hamulcec byl twarszy niz zawsze. Tylko to nie ma nic wspolnego z zawieszeniem wiec nie weim.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Przemo_rene » 24/6/2009, 12:38

właśnie udowodniłeś, że klocki do wymiany i zaciski do rozebrania przed wimianą i do wyczyszczenia w nich tłoczki i zarobienia pod oringami.

Wszystkie klocki masz identycznie zużyte czy któryś jest np bardziej ścięty niż pozostałe? Przewód poza tym pomimo iż jest szczelny to nie znaczy, że jest SPRAWNY! - jak ma wiecej niż 5 lat to nadaje się do wymiany z tytułu wieku. Masz na nim na 90% nadrukowaną datę. Zobacz sam. jak jest wcześniejszy niż z 2004 roku to będzie puchł i będzie klama miękka.

Jednak najpierw zajmij się zaciskami i klockami. Po złożeniu lag miałeś klamkę twardszą bo się klocki układały do tarczy, tłoczki działały dobrze ale po tym czasie 50km najwyraźniej znowu zaczęły ciężko chodzić i dalej bieda.

Wierz mi - ja robiłem wszystkie cuda niewidy by miec twardszą klamkę (dociskałem mocno do manetki z pozycji 1 na postoju zawsze..) Wymieniałem płyn, czyściłem z zewnątrz tłoczki po wyciśnieciu ich i wyciągnięciu klocków. Odpowietrzałem idealnie i nic...Poza tym też miałem wycieki z lag wczesniej i na zacisk prawy mi ciekło i doszło do klocków. Niby je wtedy odtłuściłem break cleanerem i przetarłem pilnikiem ale i tak były zaoilejone na wskroś zostawiając smugi na tarczy.

Mój problem rozwiazałem kupując nowe klocki i rozbierając zaciski na pół i wyjmując tłoczki i czyszcząc wszystko dokładnie i szlifując.

Po odpowietrzeniu przez pierwsze pare km było tak sobie. Ale po około 20km hamowań (jak się ułożyły) to mam pierwszy raz od kupna moto twardą klamkę. Hampel jak zyleta i spokój w głowie :)

Nie zmieniałem na oplot a poprawa była znaczna (a mam stary przewód hamulcowy). Jak dołoże oplot to będzie strach hamować!

Serio - zrób to co pisałem - nowe klocki pół syntetyczne EBC, GAFLERA lub SBS, "regeneracja" zacisków i zobaczysz jaka będzie różnica jak to zrobisz poprawnie!!
Gwarantuje
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez tobiach » 25/6/2009, 19:50

Jeden z klockow jest bardziej zuzyty(chyba ten od strony co dociskaja je tloczki) Mowisz ze klocki do wymiany, ale przeciez one nie sa jeszcze calkiem zuzyte. Przewod hamulcowy jest z roku 2000, poprzedni byl z 1996. Moze na poczatek zrobie "regeneracje" zacisku. I jeszcze takie pytanie jak bede skaladal to czym najlepiej nasmarowac tloczki?
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez YZF R1 » 25/6/2009, 20:23

A ja bym obstawiał na zapowietrzony układ, za mało płynu, regulacja klamki....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 26/6/2009, 08:13

[quote="tobiach"]Jeden z klockow jest bardziej zuzyty(chyba ten od strony co dociskaja je tloczki)/quote]

co to znaczy od strony co dociskają tłoczki?

w zacisku masz z obu stron tłoczki przecież - chyba, że w tym modelu masz tylko z jednej strony?? - jak wygląda zacisk (ile tłoczków i jak?)

Poza tym jak tłoczki wypchniesz i wyciągniesz , wyczyści je z tego syfu na błysk (nie uszkodź powierzchni np kombinerkami czy czymś!), wyciągnij delikatnie oringi z zagłębień. wyczyść czymś je. Wyczyść delikatnie te uszczelki. Wogóle ma być czysto i ładnie. Ścianki cylinderków między oringami możesz przesmarować smarem miedzianym i rozprowadzić to ładnie paluchem ( kupisz w praktiker, castoram, sklep do majsterkowania itp) Ale nie trzeba smarowac tym - czasem wystrczy tylko lekko zwilzyć ścianki plynem hamulcowym (nowym). Dalej w zacisku zabierz się za wyczyszczenie i wyszlifowanie miejsc w których klocek ma styk z zaciskiem. Z prowadnicą, ściankami itd. Ma być czysto, bez olejów, smarów i sucho. (polecam Break cleanery lub aceton i szmatki oraz papier 1np 600.


Klockek jak masz nierównomiernie zurzyty (jeden bardziej drugi mnie) to i tak może wystepować tendencja do słabej pracy hampla i ponownej dziwnej pracy (miekkiej) klamki. Ja bym wymienił - to nie jest aż tak duży koszt - tym bardziej że to jedna tarcza tylko. - max 120zł za pełen wypas zestaw

ps. tłoczki wciskaj przy otwartych odpowietrznikach - idzie łatwiej - ma iśc z oporem ale lekko.

pzodro! i czekam na dalsze info
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez melvin » 26/6/2009, 09:17

1. wymień klocki,
2. sprawdź czy tarcza nie jest zjechana na żyletkę,
3. ten typ tak ma, hamulce w ER5 to po prostu tragedia...


btw. tak tu są tylko 2 tłoczki z jednej strony zacisku
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez patryk83 » 26/6/2009, 09:24

Troszkę się podłącze pod temat.

Ostatnio tak zaglądałem na klocki i jeden z klocków przednich (patrząc z przodu najbardziej po lewej) jest praktyczni do wymiany ale jest o jakieś ok2mm(w każdym razie widocznie więcej) starty niż reszta klocków. Dodam tylko, że u mnei hamulce działają bez problemu, żądnej luźnej klamki czy coś...
Czym to może być spowodowane? Coś powinienem zrobić przy wymianie klocków z przodu ?
Ostatnio edytowano 26/6/2009, 09:31 przez patryk83, łącznie edytowano 1 raz
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 26/6/2009, 09:27

melvin napisał(a):1. wymień klocki,
2. sprawdź czy tarcza nie jest zjechana na żyletkę,
3. ten typ tak ma, hamulce w ER5 to po prostu tragedia...


btw. tak tu są tylko 2 tłoczki z jednej strony zacisku


To faktycznie słabo to musi hamować - zacisk jeden i to taki jak na tył prawie... Kolego od ER5 - widzisz - teraz jużwiesz co masz zrobić by było choć troche lepiej :)

Troszkę się podłącze pod temat.

Ostatnio tak zaglądałem na klocki i jeden z klocków przednich (patrząc z przodu najbardziej po lewej) jest praktyczni do wymiany ale jest o jakieś ok2mm(w każdym razie widocznie więcej) starty niż reszta klocków. Czym to może być spowodowane? Coś powinienem zrobić przy wymianie klocków z przodu ?


Zapieczone tłoczki w zacisku lub prowadnice. Tak czy inaczej - rozbeiranie zacisku, czyszczenie tłoczków i zacisków i bedzie hulac super :) Tak, klocki nowe musisz kupic. Jak nie wyczyscisz z robieraniem zacisku to nastepna pare klockow bedzie miala to samo
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez melvin » 26/6/2009, 09:34

jak kiedyś kupowałem klocki do ER5 to okazało się że pasują do niego klocki z tylnego zacisku w zzr1100 czy czegoś takiego...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Thomsonicus » 26/6/2009, 11:30

klocki to pasują od setki innych modeli, z tych co mogę potwierdzić (napisane na opakowaniu i na stronie):

HYOSUNG

- Comet 250/600 02 PRZÓD

KAWASAKI

- GPX 250 R GPX250 ( ZX 250 F2-F9 ) 88-95 PRZÓD
- GPX 50R ( EX 250 F ) 87 PRZÓD
- KLE250 A2 ( Anhelo ) 95 PRZÓD
- KLE 250 A3/A5/A6 97/00-01 PRZÓD
- ZZR 250 ZZR250 ( EX 250 H1-H13) 90-03 PRZÓD
- ZR 250 ZR250 A1-A5 91-95 PRZÓD
- GPX 400 R GPX400R GPX400 ( ZX 400 F1 ) 87 TYŁ
- GPZ 400 R GPZ400 ʻD4ʼ 88 TYŁ
- ZRX 400 ZRX400 ( ZR400 E1/E2) 94-95 PRZÓD
- ZZR 400 ZZR400 ( ZX 400 K1/K2/K3) 90-92 TYŁ
- ER-5 ER ER5 ( ER500 A1/A2/A3/A4) 97-00 PRZÓD
- KLE 500 A1-A12 91-04 PRZÓD
- KLE500 B1/B1P/B6F 05-06 PRZÓD
- ZR 550 B2-B6 ZR550 “ Zephyr ” 91-99 PRZÓD
- GPx 600 R GPX600R GPX600 (ZX 600 C1-C7) 88-96 PRZÓD I TYŁ
- ZL 600 B1 ZL600 “ Eliminator ” 95-97 PRZÓD
- ZZ-R 600 ZZR ZZR600 ( ZX 600 D1-D3) 90-93 TYŁ
- KL 650 B1-B3 KL650 " Tengai " 89-92 PRZÓD
- GPX 750 R GPX750R GPX750 ( ZX750 F1-F3) 87-89 PRZÓD I TYŁ
- ZR 750 C1-C5 XR750 Zephyr 92-95 PRZÓD I TYŁ
- ZR 750 D1 Zephyr 96- TYŁ
- GPz 900R A7-A8 90-96 TYŁ
- GPZ900 R ( ZX900 A11) 98 TYŁ
- GPZ900R ( ZX 900 A12-15) 99-02 TYŁ
- ZX 10 ZX10 B1-B3 ( ZX-10 ) 88-90 PRZÓD I TYŁ
- ZG 1000 A9-A18 (1000 GTR) 94-03 PRZÓD
- ZZR 1100 ZZR1100 ( ZX 1100 C1-C3) 90-92 TYŁ
- ZR 1100 ZR1100 A1-A4 ʻ Zephyr ʼ 92-95 TYŁ
- ZR 1100 B1 ʻ Zephyr ʼ 96-97 TYŁ
- ZR 1100 B5 ( Zephyr 1100 RS) 02 TYŁ

SUZUKI

- RG 125 UN RG125 ʻ Wolf ʼ 92-94 PRZÓD
- GSF 250 GSF250 N/ZM/P/NP/ZP/N/NR 92-96 PRZÓD
- GSX 250 GSX250 SSM Katana (GJ76A) 91 PRZÓD
- SW-1 250 ( NJ45A ) 92 PRZÓD
- GSF 400 GSF400 M/N/P Bandit 91-95 PRZÓD
- GS 500 GS500 EK/EL/EM/EN/EP/ER/ES 89-95 PRZÓD
- DR 800 SM 91 DR800 PRZÓD
- VX 800 VX800 L/M/N/P/R 90-96 PRZÓD
- GSX 1100 GSX1100 GM/GN 91-94 PRZÓD
Thomsonicus
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/3/2008, 11:00
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez tobiach » 26/6/2009, 21:31

Przemo_rene napisał(a):
tobiach napisał(a):Jeden z klockow jest bardziej zuzyty(chyba ten od strony co dociskaja je tloczki)/quote]

co to znaczy od strony co dociskają tłoczki?

w zacisku masz z obu stron tłoczki przecież - chyba, że w tym modelu masz tylko z jednej strony?? - jak wygląda zacisk (ile tłoczków i jak?)

Poza tym jak tłoczki wypchniesz i wyciągniesz , wyczyści je z tego syfu na błysk (nie uszkodź powierzchni np kombinerkami czy czymś!), wyciągnij delikatnie oringi z zagłębień. wyczyść czymś je. Wyczyść delikatnie te uszczelki. Wogóle ma być czysto i ładnie. Ścianki cylinderków między oringami możesz przesmarować smarem miedzianym i rozprowadzić to ładnie paluchem ( kupisz w praktiker, castoram, sklep do majsterkowania itp) Ale nie trzeba smarowac tym - czasem wystrczy tylko lekko zwilzyć ścianki plynem hamulcowym (nowym). Dalej w zacisku zabierz się za wyczyszczenie i wyszlifowanie miejsc w których klocek ma styk z zaciskiem. Z prowadnicą, ściankami itd. Ma być czysto, bez olejów, smarów i sucho. (polecam Break cleanery lub aceton i szmatki oraz papier 1np 600.


Klockek jak masz nierównomiernie zurzyty (jeden bardziej drugi mnie) to i tak może wystepować tendencja do słabej pracy hampla i ponownej dziwnej pracy (miekkiej) klamki. Ja bym wymienił - to nie jest aż tak duży koszt - tym bardziej że to jedna tarcza tylko. - max 120zł za pełen wypas zestaw

ps. tłoczki wciskaj przy otwartych odpowietrznikach - idzie łatwiej - ma iśc z oporem ale lekko.

pzodro! i czekam na dalsze info


Zacisk "zregenerowany" jest troche lepiej ale tylko troche( narazie zrobilem na tym 5 km wiec moze bedzie jeszcze lepiej) klocki sprawdzalem dokladnie i zuzyte sa obydwa tak samo.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez michael » 27/6/2009, 10:32

masz prawie 10 letni przewód, on się nadaje do wywalenia tylko! kup nowy (np. Hel w oplocie) klocki drogie nie są, jak te już są bliżej końca to przy wsadzaniu nowego przewodu, daj też nowe klocki, wyczyść pompę z syfu, zalej nowym porządnym płynem i będzie dobrze. pamiętaj, że hamulce odpowiadają bezpośrednio za twoje życie!
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez seba8012010 » 3/6/2014, 19:27

Witam mam problem mam od niedawna kawe zx11 i mam problem musze wmienic wybierak tlnego kola ale niemam pojecia jak to zrobic zeby nie spie....szyc pomozcie i jak pozniej ustawic kolo zeby bylo idelnie na miejscu??pozdro
seba8012010
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24/4/2014, 21:27

Postprzez RUTRA.RD » 4/6/2014, 06:52

ja wybierak obkleiłem ciasno taśma taka izolacyjna coś tam pomogło :) kolo według znaków ustawiasz tam nie bardzo da się coś spierdolić, porób fotki przed rozebraniem i w trakcie a najlepiej ściągnij service manuala
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez melvin » 4/6/2014, 17:42

A cała wysypującą się drobnicę typu tulejki proponuję układać kolejno po odpowiednich stronach motocykla.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez RUTRA.RD » 5/6/2014, 09:31

bo mozna sie pomylic i jedna tarcza wtedy delikatnie trze :) jajko 750 przednie kolo :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr