Zobacz wÄ…tek - Yukimoto Dragon (Zipp Quantum) 4T, nie odpala
NAS Analytics TAG

Yukimoto Dragon (Zipp Quantum) 4T, nie odpala

i inne małe pojemności
_________

Yukimoto Dragon (Zipp Quantum) 4T, nie odpala

Postprzez MarSen » 14/5/2014, 20:31

Witajcie. Mam problem ze skuterem. Na początek opowiem wam jak to było: Skuter jeździł, czasem nie dało się go odpalić, bo paliwo wlatywało do filtra powietrza. Wymieniliśmy gaźnik i filtr powietrza na stożek, gąbka w obudowie i problemy ustały. Po kilkudniowej przerwie trzebabyło przytkać filtr powietrza i działał. Dysza 79. Kumpel pojechał do Żor (10km) i w drodze powrotnej zaczął słabnąć, jechał co raz wolniej, odpuszczał manetkę, dawał gazu i znów jechał i tak cały czas. Pod garażem padł. Wszystko działo się jesienią. W tym roku wypadałoby naprawić skuter i najprawdopodobniej sprzedać. No to zabieram się do roboty, cylinder, pierścienie w bdb stanie (przebieg to około 10 tys. km, kupił go przy 7,5 tys. i był robiony remont[cylinder, tłok, pierścienie. Koszt 800zł). To zaczynamy kombinować z czymś innym, rozebrałem go całego w drobny mak, podłączyłem tylko elektrykę do zapłonu i iskra jest piękna. Szkoda, że sucha... Po podlaniu paliwa pod cylinder nic się nie działo. Kolega podpowiedział mi, że może zawory mają nieszczelność. No i faktycznie. Po nalaniu paliwa przez otwór króćca zawór się "pocił". Tego nie było na wydechowym. Dzisiaj nowa głowica, regulacja zaworów i dalej nie odpala. Jednak dziura na wydech jest wilgotna od benzyny, a świeca mokra. Jakiś postęp. Silnik to 139QMB. Co dalej mam z tym zrobić?

Podsumowując: nie odpala, iskra jest, paliwo jest, kompresja jest (palec mocno wypycha na wydechu). Uszczelki są stare i uszczelka cylindra leciutko wydaje się pocić olejem (przeczytałem "trobleshooting" w instrukcji 139QMB i pisze tam, że jednym z powodów słabej/braku kompresji jest m.in "Nieszczelność uszczelki cylindra" Poza tym są jeszcze "Cylinder piston or piston ring bad" czyli tłok lub pierścienie, ale są w bdb stanie lub "Starter clutch bad", ale nie wiem co to znaczy. Sprzęgło startera?. Silnik 139QMB, 50cc.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez kravter » 14/5/2014, 22:40

a iskra jest w dobrym momencie podawana?
kravter
Świeżak
 
Posty: 318
Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59


Postprzez cioracz » 15/5/2014, 05:48

Właśnie uszczelki. Zobacz czy przy gazniku nie są wydmuchane :D
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez MarSen » 15/5/2014, 09:10

W tych silnikach nie da się ustawić zapłonu, bo kieruje nim moduł.(Chyba o to Ci chodziło?) Uszczelka przy kolanku jest w porządku, nie leci z niej paliwo.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez kravter » 15/5/2014, 18:20

ale modol tez musi wiedziec w ktorym miejscu jest wal. wiec przy wale jest czujnik polozenia walu(chyba ze sie myle to sorrki) moze cos z nim nie tak i zle pokazuje polozenie?
kravter
Świeżak
 
Posty: 318
Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59

Postprzez MarSen » 15/5/2014, 18:43

No jest czujnik przy magneto, daje iskrę jak jest takie wybrzuszenie na magneto. Nic innego tam nie ma od kątu zapłonu. Tylko wytłumacz mi jak to miało się przestawić? Tutaj definicja z innego forum: "Ten czujnik ma w sobie magnes , powinien przyciągać metal (przyłóż srubokręt) a blaszka na wentylatorze czy na magnecie kręcąć sie i przechodząć minimalnie od czujnika powoduje w nim impuls który jest przekazywany na cewke a potem na swiece i przeskakuje iskra.

W moto dwucylindrowym jest dwa takie czujnki , a w czterocylindrowym cztery umieszczone w odpowiednich miejscach na deklu od prÄ…dnicy. Na magnecie jest taka wypustka (zgrubienie) z metalu i ona powoduje wytworzenie sie w nich impulsu. "
Jutro sprawdzam kompresję, bo zauważyłem, że po kilkunastu kopnięciach kopie się lżej i zastanawiam się nad tą uszczelką pod cylindrem.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê