Junak 901
słychać jakby w liczniku ? też tak mam , i tak samo po przeglądzie więc nie masz co się przejmować
mój kolega tak samo już miał i przeszło mu po przejechaniu X kilometrów
. Otóż ja też mam problem , mój Junak jest bardzo słaby na starcie , czasem musze nawet palić sprzęgło żeby ruszyć
ma nawet roblemy aby przydrapać na piasku . Ma już zrobionione 1700 km i jest po jednym przeglądzie , co radzicie? :p



- tofiko52
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 10/4/2012, 16:29
ty wiesz co ja bym spróbował? wsadzić jakiś filterek stożkowy.. bo ma strasznie słabe przyspieszenie między 60-70 km/h.. i dzięki za odpowiedź.. 

- patryk 1234
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 30/4/2012, 12:27
powiększ kolanko, wymień świecę, wybebesz lub usuń taką blaszkę z tłumika i chyba coś w gażniku można zrobić ale tu nie jestem pewien.. a i jeszcze usuń zawirowacz spalin..
- patryk 1234
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 30/4/2012, 12:27
tak tak niech odrazu kupi cały silnik nowy...
jeśli junak kręci się na postoju w całym zakresie obrotów to nie jest blokowany (coś koło 12/13 powinien wykręcić). jesli jednak nie to blokada jest TYLKO I WYŁĄCZNIE na module (koszt takiego na allegro to 10/20 zł, chodzi tylko o to aby dobrze przypasować wtyczke).
tłumik - fakt są w nim bebechy lecz one dają tyle co nic.
recylkurator spalin - po jego usunięciu mocy ci nie przybędzie, może minimalnie żwawsze moto będzie (minimalnie).
gaźnik - nie ruszaj lepiej, bo tylko go zmuli.. dopiero przy większej pojemności (88,110) należy zmienić dysze.
kolanko? u mnie w ogarze idealnie pasowało pod głowice i nie radziłbym tam grzebać. przy 125cc nawet nie zmienialem kolanka ani puszki tłumika (mimo bebechów) bo po co? żadna blokada
blokada na świecy? nie wydaje mi się. lecz zawsze możesz kupić jakąś firmówke (ngk) lub jeszcze lepiej - świecę irydową, napewno poprawi się kultura pracy silnika.
jeśli junak kręci się na postoju w całym zakresie obrotów to nie jest blokowany (coś koło 12/13 powinien wykręcić). jesli jednak nie to blokada jest TYLKO I WYŁĄCZNIE na module (koszt takiego na allegro to 10/20 zł, chodzi tylko o to aby dobrze przypasować wtyczke).
tłumik - fakt są w nim bebechy lecz one dają tyle co nic.
recylkurator spalin - po jego usunięciu mocy ci nie przybędzie, może minimalnie żwawsze moto będzie (minimalnie).
gaźnik - nie ruszaj lepiej, bo tylko go zmuli.. dopiero przy większej pojemności (88,110) należy zmienić dysze.
kolanko? u mnie w ogarze idealnie pasowało pod głowice i nie radziłbym tam grzebać. przy 125cc nawet nie zmienialem kolanka ani puszki tłumika (mimo bebechów) bo po co? żadna blokada

blokada na świecy? nie wydaje mi się. lecz zawsze możesz kupić jakąś firmówke (ngk) lub jeszcze lepiej - świecę irydową, napewno poprawi się kultura pracy silnika.
- michau_ek
- Świeżak
- Posty: 353
- Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
- Lokalizacja: Racibórz
szczeze ja osobiscie bym go nie kupil
a co do Chinskich czesci no co moge powiedziec chinszczyzna czyli cos co ladnie wyglada ale nie jest trwale. Pozdrawiam
a co do Chinskich czesci no co moge powiedziec chinszczyzna czyli cos co ladnie wyglada ale nie jest trwale. Pozdrawiam
Aprilia Rs/Gs
-
motocyklista188 - Bywalec
- Posty: 656
- Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
- Lokalizacja: Poznan
- patryk 1234
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 30/4/2012, 12:27
Witam wszystkich . Jestem Posiadaczem Junaka 901 . od ponad roku, przejechane mam ponad 6 tysi km . Na junaka nie narzekam , na prostej zamyka licznik , nieraz nawet wskazówka wyjdzie po za 80km/h . Miałem dwa wypadki na nim , uszkodziłem prawe lusterko i nóżke od biegów . Wady Junaka
-słabe przyspieszenie
-drgania przy wysokich obrotach
-wskazówka paliwa nie pokazuje dobrze.
Przez jakiś czas odkręcała mi się kierownica gdy hamowałem na przedni hamulec . Teraz usterka zniknęła i nawet nie wiem z jakiego powodu .
Przeglądy ? Robię sam. Nie byłem na żadnym bo stwierdziłem ze to strata pieniedzy a olej , i naciągnąc łancuch mozna zrobić samemu.. Przyzwyczaiłem się już do junaka, dobrze mi się wykłada na zakrętach.Spalanie jest małe. Pare dni temu złamał mi sie przycisk do zapalania go . Muszę go jak najszybciej wymienić .
Co do biegów to teraz zmieniam tak 1-20km/h 2-40 km/h 3-60-65 km/h i 4
Warto tak nieraz zrobić iż go odmulasz . Junaka jeszcze nie tuningowałem . Teeraz myśle nad zmianą całego napęd ponieważ zębatki już są z lekksza zjechane.
-słabe przyspieszenie
-drgania przy wysokich obrotach
-wskazówka paliwa nie pokazuje dobrze.
Przez jakiś czas odkręcała mi się kierownica gdy hamowałem na przedni hamulec . Teraz usterka zniknęła i nawet nie wiem z jakiego powodu .
Przeglądy ? Robię sam. Nie byłem na żadnym bo stwierdziłem ze to strata pieniedzy a olej , i naciągnąc łancuch mozna zrobić samemu.. Przyzwyczaiłem się już do junaka, dobrze mi się wykłada na zakrętach.Spalanie jest małe. Pare dni temu złamał mi sie przycisk do zapalania go . Muszę go jak najszybciej wymienić .
Co do biegów to teraz zmieniam tak 1-20km/h 2-40 km/h 3-60-65 km/h i 4

- DejaSmigacz
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 13/9/2012, 14:16
Mam junaka 901 sport,moj przy starcie bardzo mułowaty raz pod góre wyprzedził mnie rower heh.Szukam wiadomości na temat co by wzmocniło jego przyspieszenie bo o predkości to już sama nie wiem,jedni mowią że ma blokadę inni że takowy junak jej nie posiada a zciągnięcie jej wcale go nie wzmocni na wzniesieniach a pojedzie na prostej jedynie 10km/h wiecej;p
Nie możesz zatrzymać żadnego dnia,ale możesz go nie stracić
- Mary83
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 7/9/2012, 12:21
- Lokalizacja: Małopolska
hehe
kolega tez ma junaka sport i według mnie lepiej wcale nie idzie , chyba nawet mój Junak idzie lepiej niz jego . Droższy o 800 zł ale rewelacji nie ma , tylko te owiewki a tak silnik wszystko tak samo .
Tez z Chęcią bym przyspieszył o troszkę swojego .: )


Tez z Chęcią bym przyspieszył o troszkę swojego .: )
- DejaSmigacz
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 13/9/2012, 14:16
motocyklista188 napisał(a):szczeze ja osobiscie bym go nie kupil
a co do Chinskich czesci no co moge powiedziec chinszczyzna czyli cos co ladnie wyglada ale nie jest trwale. Pozdrawiam
zrobilem okolo 12 tys km junakiem i nic mi sie nie popsulo a rozne rzeczy sie wyprawialo

- czekotubka
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:07
Witam. Zakupiłem 2 dni temu Ferro 901 z cylindrem 72cc. Póki co pogoda nie pozwala na jazdę ale ma się poprawić i chciałbym się dowiedzieć kilku przydatnych rzeczy.
1. Przeczytałem gdzieś, że dociera się maks do 80% obrotów. Jeśli motorower (moduł jest odblokowany) osiąga jakieś 12 tys. to nie powinienem przekraczać 9600. Jednakże czy to nie będzie trochę za dużo? Np. na 4 powinien jeździć przy tych obrotach dużo więcej niż 40, nawet jakieś 60 o ile mi się wydaje, czy to nie będzie problem dla niedotartego cylindra?
Póki co gazowałem do na luzie i powyżej 5tys. brzęczą pierścienie. Czy na biegach nie będzie tego problemu?
2. Wiem, że jest to chińczyk i dużo waży jednakże przerażają mnie dwie rzeczy:
- przyśpieszenie - jedni mówią, że dobre, inni narzekają, jak to z tym jest?
- 4-bieg - niektórzy użytkownicy mówią, że jest mułowaty i że rozpędzają się tyle ile mogą na 3, czy to jest wina jakiejś blokady?
3 .No i właśnie, poza modułem i zwężką w tłumiku, czy jest coś co można zrobić, żeby poprawić osiągi?
U mnie jest zmieniona świeca na NGK i gaźnik na HEIKIN (pisze na nim tylko HEIKIN 27, czy aby na pewno 27mm nie będzie za duży?). Nie jestem pewien jaki jest moduł, wiem tylko, że odblokowany. Czy odblokowane moduły też mogą się od siebie różnić?
To chyba na razie tyle. Podoba mi się wygląd i dźwięk motoroweru (do 5,5 tys. bo potem te pierścienie...) i wolałem mieć coś nowego (nawet jeżeli to chińczyk) niż jakiegoś używanego japończyka z biegami bo nie znam się na motorowerach i mógłbym kupić coś zajeżdżonego i bym się nie zorientował.
1. Przeczytałem gdzieś, że dociera się maks do 80% obrotów. Jeśli motorower (moduł jest odblokowany) osiąga jakieś 12 tys. to nie powinienem przekraczać 9600. Jednakże czy to nie będzie trochę za dużo? Np. na 4 powinien jeździć przy tych obrotach dużo więcej niż 40, nawet jakieś 60 o ile mi się wydaje, czy to nie będzie problem dla niedotartego cylindra?
Póki co gazowałem do na luzie i powyżej 5tys. brzęczą pierścienie. Czy na biegach nie będzie tego problemu?
2. Wiem, że jest to chińczyk i dużo waży jednakże przerażają mnie dwie rzeczy:
- przyśpieszenie - jedni mówią, że dobre, inni narzekają, jak to z tym jest?
- 4-bieg - niektórzy użytkownicy mówią, że jest mułowaty i że rozpędzają się tyle ile mogą na 3, czy to jest wina jakiejś blokady?
3 .No i właśnie, poza modułem i zwężką w tłumiku, czy jest coś co można zrobić, żeby poprawić osiągi?
U mnie jest zmieniona świeca na NGK i gaźnik na HEIKIN (pisze na nim tylko HEIKIN 27, czy aby na pewno 27mm nie będzie za duży?). Nie jestem pewien jaki jest moduł, wiem tylko, że odblokowany. Czy odblokowane moduły też mogą się od siebie różnić?
To chyba na razie tyle. Podoba mi się wygląd i dźwięk motoroweru (do 5,5 tys. bo potem te pierścienie...) i wolałem mieć coś nowego (nawet jeżeli to chińczyk) niż jakiegoś używanego japończyka z biegami bo nie znam się na motorowerach i mógłbym kupić coś zajeżdżonego i bym się nie zorientował.
- GoferP
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15/3/2013, 14:26
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości