Wymiana łożyska głowki ramy - zapieczone bieżnie.
Posty: 28
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Wszystko wygląda dobrze, martwi mnie jednak zwiększanie się oporu toczenia koła przy zbyt mocnym dokręceniu ośki. Tulei nie idzie w zasadzie źle zamontować:
(otwórz link)
Po stronie lewej tuleja jest na stałe zamontowane w czujnik prędkościomierza.
W serwisówce opisano z jakim momentem dokręcać ośkę, jednak średnio to rozumiem.
"Wheel axle
67 Nm (6.7 mkg)
Wheel axle pinch bolt
20 Nm (2.0 mkg)
Brake caliper bolt
40 Nm (4.0 mkg)"
Powinno być dokręcone z siłą 67 Nm ?

Po stronie lewej tuleja jest na stałe zamontowane w czujnik prędkościomierza.
W serwisówce opisano z jakim momentem dokręcać ośkę, jednak średnio to rozumiem.
"Wheel axle
67 Nm (6.7 mkg)
Wheel axle pinch bolt
20 Nm (2.0 mkg)
Brake caliper bolt
40 Nm (4.0 mkg)"
Powinno być dokręcone z siłą 67 Nm ?
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Szalka to wewnętrzny/zewnętrzny pierścień łożyska ? Nie jest tak, że dwa te pierścienie powinny być zablokowane, a obracać powinien się sam koszyk ? Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc:
Łożysko siedzi casino w piaście, tuleja zewnętrzna (ta która wchodzi między goleń a łożysko) napiera na dolną bieżnie łożyska (tą przy ośce) ta z kolei nie powinna być wpychana do wewnątrz piasty tylko powinna się zaprzeć o tuleje wewnątrz piasty która przenosi dale siły na kolejny zewnętrzny dystans/goleń.
senekkorzenna napisał(a):Tuleja boczna /dystansowa powinna opierać się na szalce górnej.
Prawdopodobnie przyczyną blokowania się kola jest oparcie się tulei dystansowej na obu szalkach łożyska co nie pozwala kręcić się swobodnie dolnej tej na ośce .
Łożysko siedzi casino w piaście, tuleja zewnętrzna (ta która wchodzi między goleń a łożysko) napiera na dolną bieżnie łożyska (tą przy ośce) ta z kolei nie powinna być wpychana do wewnątrz piasty tylko powinna się zaprzeć o tuleje wewnątrz piasty która przenosi dale siły na kolejny zewnętrzny dystans/goleń.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Ostateczne pytanie, czy po wbiciu łożysk w piastę tuleja w środku powinna mieć luz, czy powinna ściśle dolegać do łożyska? W moim przypadku pracuje ona swobodnie, występuje tam luz około 1mm.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Tak, łożyska obracały się lekko i płynnie. Sprawdzę bez napędu obrotomierza, ale raczej wątpię, że w tym miejscu występuję jakieś blokowanie. Element jest bardzo prosty, składa się z grubej tulei i plastikowego ślimaka w środku, jeżeli tuleja by źle dolegała do łożyska doszło by do uszkodzenia plastikowych łopatek ślimaka, które wchodzą we wgłębienia piasty.
(otwórz link)

Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
oczywiscie wszystko jak w servis manualu robiles?? poogladaj moze jeszcze filmiki na youtube na pewno jakies sa z wymiany łożysk w kole nawet może i w twoim motocyklu, wiem ze tam ciężko coś spierniczyć ale moze gdzieś robisz błąd. jesli nie to pewnie tak jak senekkorzenna mowi przynajmniej tak sie wydaje. dziwne, zreszta jak lozyska w tl wymieniałem to nawet za mocno je wklepałem -ciężko chodziły ale smiga do tej pory i jest git nic sie nie dzieje
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 28
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości