JakÄ… temperaturÄ™ wskazujÄ… wasze sprzety podczas jazdy.. ???
Posty: 12
• Strona 1 z 1
JakÄ… temperaturÄ™ wskazujÄ… wasze sprzety podczas jazdy.. ???
Mój ThunderAce przy normalnej delikatnej jeździe, cały czas 60-70 stopni - ciężko go zgrzać podczas jazdy ( mi się nie udało ) - a kiedy stajemy w korku - potrafi szybko złapać temperaturę powodując właczenie wentylatorów ( i przyjemne Ciepło na nogi w szortach)...
silnik podczas jazdy nie wydaje siÄ™ byc nie dogrzany - tylko czemu mi wskazuje to 60-70 stopni ;/
Ace jest świerzo po przeglądzie w serwisie Yamah'y więc wszystko okay..
Cez.
nie żebym się tym martwił - ale mnie to zastanawia ( lubię wiedzieć )
silnik podczas jazdy nie wydaje siÄ™ byc nie dogrzany - tylko czemu mi wskazuje to 60-70 stopni ;/
Ace jest świerzo po przeglądzie w serwisie Yamah'y więc wszystko okay..
Cez.
nie żebym się tym martwił - ale mnie to zastanawia ( lubię wiedzieć )
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
W przypadku yzf1000r,czyli Thunderace czujnik pokazuje temperature w chlodnicy a nie w bloku silnika czy tez glowicy.Podczas normalnej jazdy poza miastem termostat jest czesciowo tylko otwarty,tzn temperatura w chlodnicy jest nizsza niz w bloku,etc.
Jazeli popartzysz na chlodnice z przodu to z lewej strony zobaczysz kila kabli,jeden to czujnik temperatury,nastepne dwa to termowlacznik wiatrakow,itd
60-70 stopni podczas jazdy w przypadku TA to normalka,spoko ,wszystko w porzadku,,,,,,,,,,
Jazeli popartzysz na chlodnice z przodu to z lewej strony zobaczysz kila kabli,jeden to czujnik temperatury,nastepne dwa to termowlacznik wiatrakow,itd
60-70 stopni podczas jazdy w przypadku TA to normalka,spoko ,wszystko w porzadku,,,,,,,,,,
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
to jest raczej normalne i nie ma sie czym martwic. chociaz moja cbr f2 zwykle nie grzeje sie powyzej 50 stopni, chyba, ze jade przez zatloczone i rozgrzane miasto ;/ to nie znaczy ze z twoim motocyklem jest cos nie tak
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
africa jak jade tez ma ok 60 stopni podczas postoju lub w korku szybko dostaje tem. i wlacza sie wiatrak
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Hm, w chlodnicy normalnie temp cieczy byla w polowie skali (dodam iz ciecza byla woda) po zlaniu calosci, wymianie na plyn - skacze na koniec skali i czasami wchodzi na czerwone pole
Wiec nie jest za dobrze - myslalem ze sie zapowietrzyl czy cos, bo w sumie odkrecilem na króćcach po prostu weze i zlalem calosc, wypelniajac plynem przez wyrownawczy - ale powinien sie odpowietrzyc juz, byl przekrecony wyzej, jak to bylo na forum pisane, dalej nic.
Moze absorbcja plynu chlodniczego jest za mala ? Nie sadze, zeby woda byla lepsza niz plyn, ale... sproboje dolac (juz dzisiaj) wode destylowana do plynu i wtedy sprawdzic - jesli na wodzie wtedy bylo ok, to co moze byc nie tak
(wiem, termostat, przewody, etc - chlodnica jest ciepla, wiec plynie w niej plyn).
Po zotawieniu na jalowym chwilke, spada ladnie do polowy - daje na6k rpm, moze ciutek wiecej dzisiaj, nie dalej niz 300m, znow czerwone pole sie zaczyna. Niby nic groznego, bo do konca czerwonego nie doszedl, ale bez jaj - wczesniej bylo cieplo, a nie robil tak.
Wyniki oberwacji zapisze, nadzorowac bedzie zapewne motoman, jako iz ma 9 minut dogi do mnie ;P
(a do poniedzialku - czyli otwarcia PZU jestem nieco uziemiony brakiem polisy od 16stego ;p wiec testy tylko w okolicy wchodza w gre - zreszta goraco zapraszam wro na ul. krzemieniecka ;p)

Wiec nie jest za dobrze - myslalem ze sie zapowietrzyl czy cos, bo w sumie odkrecilem na króćcach po prostu weze i zlalem calosc, wypelniajac plynem przez wyrownawczy - ale powinien sie odpowietrzyc juz, byl przekrecony wyzej, jak to bylo na forum pisane, dalej nic.
Moze absorbcja plynu chlodniczego jest za mala ? Nie sadze, zeby woda byla lepsza niz plyn, ale... sproboje dolac (juz dzisiaj) wode destylowana do plynu i wtedy sprawdzic - jesli na wodzie wtedy bylo ok, to co moze byc nie tak

(wiem, termostat, przewody, etc - chlodnica jest ciepla, wiec plynie w niej plyn).
Po zotawieniu na jalowym chwilke, spada ladnie do polowy - daje na6k rpm, moze ciutek wiecej dzisiaj, nie dalej niz 300m, znow czerwone pole sie zaczyna. Niby nic groznego, bo do konca czerwonego nie doszedl, ale bez jaj - wczesniej bylo cieplo, a nie robil tak.
Wyniki oberwacji zapisze, nadzorowac bedzie zapewne motoman, jako iz ma 9 minut dogi do mnie ;P
(a do poniedzialku - czyli otwarcia PZU jestem nieco uziemiony brakiem polisy od 16stego ;p wiec testy tylko w okolicy wchodza w gre - zreszta goraco zapraszam wro na ul. krzemieniecka ;p)
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
mały off top - sam nie wiedziałem - dawno temu.
Jeżeli posiadacie płyn w chłodnicy - ubytyki należy uzupełniać wodą destylowaną, mi trafiła się puszka, krórej poprzedni właściciel uzupełniał braki płynem - w efekcie roztwór stał się tak nasycony, że aż przesycony - w konsekwencji zaczęły się wytrącać i osadzać osady ( płyn był przesycony głownym skłądnikiem ) - po wykręceniu termostatu wyglądał paskudnie - cały zasyfiały białym proszkowatym nalotem, który to spowodował potrzebę reanimacji większości układów chłodzenia.
Cez.
opisuję przypadek ubytku w sposób naturalny, nie wycieku etc. gdzie paruje woda a chem. zostaje dalej w większym stężeniu
!
i soory za offtop'a
ps.simonw :no i ja właśnie u CIĘ wyczuwam termostat
- jakoby nie pracował. Jest otwarty - ale nie potrafi się do końca przed Tobą otworzyć . Wykręć i go pooglądaj - ja tak właśnie miałem w puszeczce. i ni epytaj mnie czemu na wodzie było ok - bo to się kupy nie trzyma 
Jeżeli posiadacie płyn w chłodnicy - ubytyki należy uzupełniać wodą destylowaną, mi trafiła się puszka, krórej poprzedni właściciel uzupełniał braki płynem - w efekcie roztwór stał się tak nasycony, że aż przesycony - w konsekwencji zaczęły się wytrącać i osadzać osady ( płyn był przesycony głownym skłądnikiem ) - po wykręceniu termostatu wyglądał paskudnie - cały zasyfiały białym proszkowatym nalotem, który to spowodował potrzebę reanimacji większości układów chłodzenia.
Cez.
opisuję przypadek ubytku w sposób naturalny, nie wycieku etc. gdzie paruje woda a chem. zostaje dalej w większym stężeniu

i soory za offtop'a
ps.simonw :no i ja właśnie u CIĘ wyczuwam termostat


-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Gdy tylko kupiłem moto zrobiłem nim 150 km, aby sie przekonac czy byl warty zakupu. Temp. przez całą drogę nie przekroczyła połowy skali.
<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">
</a>
<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
-
cdsMarcin - Bywalec
- Posty: 526
- Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
cezare - wlasnie TO jedynie mnei zastanawia, bo jest nielogiczne w calej ukladance, niby czemu woda ok, a plyn sie juz nie podoba - logicznie myslac, moze reakcja plynu w pozostala woda, moze zapowietrzenie ukladu a moze po prostu -cos- tak jak mowisz z termostatem, bo jesli obieg idzie przez chlodnice, znaczy ze sie otwiera termostat.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
ok po testach
Wiec - 5-6k rpm, predkosc kolo 100 - trzyma sie ale wysoko, lekko przed czerwonym polem
12k rpm (czerwonee obroty), skacze mocno
12k rpm - na postoju (z otwartym wyrownawczym) ladnie idzie w dol, w oczach
Plyn w wyrownawczym goracy, chlodnica goraca - wiec pompa pracuje (studzi sie w garazu sila woli - idzie bardzo wolno w dol).
Dodam iz na wodzie trzymal pol skali, kamac
Wszystko potestowalem, mala predkosc, duza predkosc, odpowietrzenie na wysokich obrotach - a nadal podczas jazdy za mocno skacze.
Chyba sproboje chwilowo zlac plyn, albo pol na pol z woda i sprawdzic, czysto naukowo

Wiec - 5-6k rpm, predkosc kolo 100 - trzyma sie ale wysoko, lekko przed czerwonym polem
12k rpm (czerwonee obroty), skacze mocno

12k rpm - na postoju (z otwartym wyrownawczym) ladnie idzie w dol, w oczach
Plyn w wyrownawczym goracy, chlodnica goraca - wiec pompa pracuje (studzi sie w garazu sila woli - idzie bardzo wolno w dol).
Dodam iz na wodzie trzymal pol skali, kamac

Chyba sproboje chwilowo zlac plyn, albo pol na pol z woda i sprawdzic, czysto naukowo

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
No wlasnie - mi tez to sie wydaje dziwne, bo powinien i zawsze trzymal pol skali.
Rozumiem, zeby sie studzil wolno na jalowym, spoko - nie dziala pompa, czy cos... zeby plyn byl zimny, ok, zapowietrzony -zatkany, tez bym zrozumial ale tak ni cholery
pompa dziala i to widac ze zaj-ssie, jak tirówka przy A4
Plyn goracy - chlodnica tez, wiec i obieg drugi, i termostat chodzi...
Moze dziwna sprawa, ale zauwazylem ze z otwartym wyrownawczym ladniej schodzil niz wczesniej z zamknietym - i zrobil pffff przy otwarciu, ew moze byc kwestia przytkanego odpowietrzacza w korku :> To jeszcze tez sprawdze
Rozumiem, zeby sie studzil wolno na jalowym, spoko - nie dziala pompa, czy cos... zeby plyn byl zimny, ok, zapowietrzony -zatkany, tez bym zrozumial ale tak ni cholery

pompa dziala i to widac ze zaj-ssie, jak tirówka przy A4

Moze dziwna sprawa, ale zauwazylem ze z otwartym wyrownawczym ladniej schodzil niz wczesniej z zamknietym - i zrobil pffff przy otwarciu, ew moze byc kwestia przytkanego odpowietrzacza w korku :> To jeszcze tez sprawdze

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości