problem ze skuterem :/
Posty: 11
• Strona 1 z 1
problem ze skuterem :/
od jakiegos czasu (przy czym ostatnio objawy te sie nasilają), obserwuję niepokojące zachowanie mojego skutera. mianowicie kiedy jadę zwyczajnie, 50-60 km/h w pewnym momencie normalny, jednolity "bzyk" silnika zamienia się gwałtownie w znacznie niższy, basowy i stopniowo sie obniza. skuter tez w tym czasie zwalnia, tak jakbym nie dodawał gazu (chociaż manetka jest normalnie odkręcona). zauważylem, ze zdarza sie to najczesciej przy tych "wiekszych" predkosciach, przy nizszych raczej tego nie zauwazylem. jest to dosyć niebezpieczna sprawa, bo kiedy pierwszy raz mnie sie to zdarzylo, jechalem dosyc ruchliwą drogą bez pobocza (ul. Sikorskiego w Lublinie, pod górę) i mijające mnie tiry musialy zjezdzac czesciowo na lewy pas, zeby mnie ominąć... ogolnie nieciekawa sytuacja sie zrobila, bo byly to godziny szczytu. az boje sie myslec, co sie stanie, jesli cos takiego przydarzy mi sie wlasnie wtedy, gdy bede musial szybko dodac gazu... :/
myslalem, ze jest to kwestia jakiejs kombinowanej benzyny ktora gdzies zatankowalem (kiedy siÄ™ zatrzymuje i daje mu pare sekund "odpoczynku", po chwili jedzie znowu normalnie, by po 300-u metrach sytuacja sie powtorzyla), ale raczej wykluczam tÄ™ mozliwosc, bo tankuje na roznych stacjach (Orlen, Jet), nigdy na takich malutkich, nikomu nie znanych.
jakies pomysly?
myslalem, ze jest to kwestia jakiejs kombinowanej benzyny ktora gdzies zatankowalem (kiedy siÄ™ zatrzymuje i daje mu pare sekund "odpoczynku", po chwili jedzie znowu normalnie, by po 300-u metrach sytuacja sie powtorzyla), ale raczej wykluczam tÄ™ mozliwosc, bo tankuje na roznych stacjach (Orlen, Jet), nigdy na takich malutkich, nikomu nie znanych.
jakies pomysly?
-
harry89 - Bywalec
- Posty: 647
- Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
- Lokalizacja: Piotrowice/Lublin
co to jest za skuter, czy to jest jego predkosc maksymalna ?? czym jest chlodzony ? mozliwe, ze po prostu silnik sie przegrzewa. Mozliwe, ze masz wsadzona swiece o niewlasciwej cieplocie i nie wytrzymuje. Odpowiedz mi na pytania i zobaczymy co dalej
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
byc moze wina tkwi wlasnie w przegrzewaniu sie motocykla. ale jezeli motocykl przechodzi w takie basowe brzmienie to moze cos nie tak jest paliwem lub filtrem powietrza. Czy motocykl nie jest jeszcze w jakis sposob zablokowny ? ale jezeli moto jest jeszcze na gwarancji to radze pojechac z tym do serwisu.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
moto nie jest ani zablokowany, ani na gwarancji. moj kumpel powiedzial mi dzisiaj, ze moze jest to zwiazane z tym, ze zatankowalem koncowke benzyny na stacji z jakims syfem i zatkaly mi sie gdzies te przewody paliwowe...
Kawasaki ZX-6R
-
harry89 - Bywalec
- Posty: 647
- Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
- Lokalizacja: Piotrowice/Lublin
to co piszesz to znak, że albo paliwa braknie przy wysokich obrotach albo, że tłok się przyciera. zacznij od paliwa, tzn wyczyść filtr powietrza, wszystkie przewody paliwowe, wymień filtr paliwa i wyczyść dokładnie gaźnik. jak sytuacja dalej się będzie powtarzała to niestety przycieranie się. ten skuter to jest 4T czy 2T? bo jak 2T to może oleju za dużo dostaje.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
- michael
- Bywalec
- Posty: 515
- Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
- Lokalizacja: Białystok
michael napisał(a):to co piszesz to znak, że albo paliwa braknie przy wysokich obrotach albo, że tłok się przyciera.
też właśnie o tym pomyślałem. Troche to wygląda z Twojego opisu jakby cylinder z tłokiem odchodziły na odpoczynek...
Oby to było z gaźnikiem, a jest taka spora możliwosć, tym bardziej jak mówisz że jechałeś pod sporą górkę, a wtedy paliwo inaczej sie "układa" w gaźniku i mogło by go być zbyt mało, w sumie nie wiem jak gaźnik w tym skuterku wygląda.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Hmmmm a czy silnik spala ci całą mieszanke? Masz może jakies jakby wycieki mieszanki przy kolanku lub wylocie wydechu ? Może zadużo paliwa silnik dostaje i nieprzepala?
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
ja miałem taki problem w swojej cbr... problem polegał na tym że w baku robiło sie podciśnienie. tez chciałem juz gaxnik robierac itd...
przejedz się bez korka od paliwa i zobacz czy jest OK. daje ręke uciąc ze to to.
przejedz się bez korka od paliwa i zobacz czy jest OK. daje ręke uciąc ze to to.
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości