Zobacz wątek - przy dodawaniu gazu na niskich obrotach czuję szarpnięcie...
NAS Analytics TAG

przy dodawaniu gazu na niskich obrotach czuję szarpnięcie...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

przy dodawaniu gazu na niskich obrotach czuję szarpnięcie...

Postprzez cezare » 29/5/2007, 07:02

Witam !

W puszcze to był zawsze rozrząd, który wraz z rolkami i napinaczami tak właśnie się objawiał ... - nie pozwalał na płynne przyspieszanie i redukcje... ponieważ kupiłem moto z przebiegiem 43k YZF1000R przegląd będę miał 11.06 chcę się już "psychicznie" przygotować.

przy wyższych obrotach - wszystko jest ok ... chodzi o zmienę biegów w niszym akresie do 3k - zwolnienie manetki lub przyspieszenie - nie jest przekazywane w sposób bezpośredni - a wyczuwalne jest delikatne szarpnięcie ( jakby jakiś luz wybierał ).... co mnie martwi np przy wchodzeniu w zakręt gdzie chciałbym mieć wszystko bardzo płynne ...

przy wyższych obrotach - problem ten zanika ... i moto sprawuje się bardzo płynnie ...

soory - pytanie z cyklu "newbie" - ale tak właśnie jest ...

a może TTTM ? ( ten typ tak ma ? )

Cez.
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ


Postprzez Grzybu » 29/5/2007, 07:36

Przyczyna luzów może być różna. Ale raczej szukałbym w układzie przeniesienia napędu niż w rozrządzie. Może to być zbyt luźny łańcuch, lub wyrobione gumowe sprzęgiełko (amortyzator) przeniesienia napędu. -taki gumowy profil pomiędzy zębatką a tylnym kołem. Wytarcie lub uszkodzenie tego amortyzatora powoduje szarpnięcia przy zmianach obciążenia silnika.
Ale dlaczego tylko przy niższych obrotach...?
Być może przy wyższych prędkościach obrotowych takie szarpnięcia nie są tak mocno odczuwalne

ale może rzeczywiście TTTM :) więc niech się lepiej wypowiedzą posiadacze thundera.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof


Re: przy dodawaniu gazu na niskich obrotach czuję szarpnięci

Postprzez cichy » 29/5/2007, 10:54

cezare napisał(a):Witam !
przy wyższych obrotach - problem ten zanika ... i moto sprawuje się bardzo płynnie ...
Cez.


Bo zakręt się atakuje przy wyższych obrotach. 3000rpm to trochę mało, szczególnie dla rzędowej czwórki.
Oczywiście różne motocykle różnie oddają moc, niektóre reagują szarpaniem, niektóre lekkim opóźnieniem.
W większości przypadków, w tej kwestii przewagę mają silniki zasilane wtryskiem.
Proponuje kupić coś na wtrysku megneti marelli, np: Ducati :lol:
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez cezare » 29/5/2007, 11:34

dzięki cichy : czyi TTTM i trzeba wyżej kręcić - dla mnie okay ...
za mało znam ThunderAce'a - mam go od 02.05 i szukam dziury w całym...
bo żeczywiście powyżej 3k rpm - cód miód i płynność .... rewelacyjna ...
no i ten EXUP - wyśmienicie ciągnie od samego dołu ;) ...


THX !
Cez.
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê