bezpieczniki
Posty: 3
• Strona 1 z 1
bezpieczniki
Ostatnio dość często strzelaja mi bezpieczniki, jak nie od zegarów to od świateł a dziś strzelił chyba od zapłonu, zastanawiam się czy to nie przez akumulator tzn. po zimie. Poradzi coś ktoś?
Suzuki GSXR600
Suzuki GSXR600
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Bezpieczniki trafia szlak kiedy są przeciążone.
Przyczyną przeciążenia mogą być dwie rzeczy. Zwara w obwodzie - np przetarty kabel w wiązce, jednak wtedy raczej strzelałby ten sam bezpiecznik. W Twoim przypadku może być np wilgoć w jakiejś większej kostce.
Za duże obciążenie - właśnie wtedy gdy pada regulator napięcia i alternator podaje prąd zależny od obrotów silnika. Jeśli zauważyłeś, że światła się rozjaśniają od obrotów silnika (pomiędzy 1000-3000 to zjawisko normalne - chodzi mi o przedział od ok. 3000 w górę, wtedy też najczęściej przepala się jakiś bezpiecznik) to przyczyną będzie regulator napięcia.
Zanim w rozpaczy będziesz szukał nowego regla sprawdź napięcie za regulatorem i dla porównania przed. Sprawdź czy się grzeje (jeśli jest sprawny to powinien się grzać podczas pracy) i obadaj wiązkę, może to tylko jakiś odkręcony lub przetrzaśnięty kabelek.
Sie rozpisałem... a temat bezpieczników pewnie był już nie raz wałkowany
Przyczyną przeciążenia mogą być dwie rzeczy. Zwara w obwodzie - np przetarty kabel w wiązce, jednak wtedy raczej strzelałby ten sam bezpiecznik. W Twoim przypadku może być np wilgoć w jakiejś większej kostce.
Za duże obciążenie - właśnie wtedy gdy pada regulator napięcia i alternator podaje prąd zależny od obrotów silnika. Jeśli zauważyłeś, że światła się rozjaśniają od obrotów silnika (pomiędzy 1000-3000 to zjawisko normalne - chodzi mi o przedział od ok. 3000 w górę, wtedy też najczęściej przepala się jakiś bezpiecznik) to przyczyną będzie regulator napięcia.
Zanim w rozpaczy będziesz szukał nowego regla sprawdź napięcie za regulatorem i dla porównania przed. Sprawdź czy się grzeje (jeśli jest sprawny to powinien się grzać podczas pracy) i obadaj wiązkę, może to tylko jakiś odkręcony lub przetrzaśnięty kabelek.
Sie rozpisałem... a temat bezpieczników pewnie był już nie raz wałkowany
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości