Co z olejem ?
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Co z olejem ?
Witam mam pewien problem niedawno zakupilem sprowadzony motocykl, i z tego co sie doczytalem to jezeli chodzi o olej trzeba w tej sprawie bardzo ostroznie postepowac zeby nie dac plamy, i tak sie wlasnie ostatnio zastanawialem, jak mam rozpoznac jaki olej byl lany do motocykla ? da sie wogule cos takiego zorbic , no niby najlepiej by bylo zalac taki sam olej jak byl ale niestety nie mam takiej informacji, jezdze Honda F2 93 r
i jeszcze mam pytanie jest mozliwosc np spuszczenia starego oleju do 0 ( albo przeczyszczenia jakims ze tak powiem neutralnym) i potem zalania oleju najlepszego dla tego motocykla ?
i jaki olej najlepiej lac do tej maszyny ?
i jeszcze mam pytanie jest mozliwosc np spuszczenia starego oleju do 0 ( albo przeczyszczenia jakims ze tak powiem neutralnym) i potem zalania oleju najlepszego dla tego motocykla ?
i jaki olej najlepiej lac do tej maszyny ?
-
Alexen - Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
- Lokalizacja: Lublin
jezeli ten post nie zostanie usuniety, ze wzgledu na to, ze temat ten juz byl poruszany na forum i radze uzyc opcji szukaj - to odpowiem ci na to pytanie.
Najlepiej poszukaj w danych, instrukcji obslugi jak olej powinien byc. Chodzi tu przede wszystkim o klase lepkosci. Warto bys dowiedzial sie chociaz jakiej firmy olej byl lany do silnika. Bo mieszanie olejow syntetycznych roznych producentow czasami grozi niekorzystnymy reakcjami w silniku jak np. obnizenie lepkosci oleju. Wynika, to z roznego skladu chemicznego. W starszych silnikach, z duzym przebiegiem nie powinno zmieniac sie takze rodzaju oleju. Jak byl lany pol-syntetyk to taki tez musi pozostac.
Co do spuszczania oleju do 0 - to w warsztatach stosuje sie taka metode jak odsysanie.
Najlepiej poszukaj w danych, instrukcji obslugi jak olej powinien byc. Chodzi tu przede wszystkim o klase lepkosci. Warto bys dowiedzial sie chociaz jakiej firmy olej byl lany do silnika. Bo mieszanie olejow syntetycznych roznych producentow czasami grozi niekorzystnymy reakcjami w silniku jak np. obnizenie lepkosci oleju. Wynika, to z roznego skladu chemicznego. W starszych silnikach, z duzym przebiegiem nie powinno zmieniac sie takze rodzaju oleju. Jak byl lany pol-syntetyk to taki tez musi pozostac.
Co do spuszczania oleju do 0 - to w warsztatach stosuje sie taka metode jak odsysanie.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
elcommendante napisał(a):Bo mieszanie olejow syntetycznych roznych producentow czasami grozi niekorzystnymy reakcjami w silniku jak np. obnizenie lepkosci oleju. Wynika, to z roznego skladu chemicznego. W starszych silnikach, z duzym przebiegiem nie powinno zmieniac sie takze rodzaju oleju. Jak byl lany pol-syntetyk to taki tez musi pozostac
BZDURA.
Oleje w tej chwili sa w pełni mieszalne. widze ze ciagle pokutuja zabobony z lat 70 tych...... Druga sprawa; jesli starszy silnik nie jest zajechany... to nie widze przeciwskazan aby zmienic olej na lepszy. no bo niby dlaczego nie? jesli silnik jest zajechany to i tak mu olej juz zaden nic nie pomoze hehehe.
W tym temacie z utopsji mojej paczki motocyklowej;
jeden jezdzi na samochodowym mobil 1 - spore przebiegi, zadnych klopotow, 2 kolesi w tym i ja przesiedlismy sie po zakupie z minerali na polsyntetyki... bo mineralny syf nie nadaje sie do wysokoobrotowych silnikow..... a jest stosowany w procesie docierania... dlaczego kazdy wie.... dodam - no problem, kolejny w ramach testow do starej maszyny zaczał dolewać jezdzac wczesniej na mineralu samochodowy syntetyk... gównianego lotosa..... i co? ano nic.... oleje wbrew przestarzałej obiegowej opini nie tylko sie nie pogryzły, ale silnik zaczał wrecz płynniej pracowac (moze to subiektywne.....) po sezonie zmienił na polsyntetyk motula... jest Bene.
Wizyta w pewnym dobrym serwisie; " jaki olej? *** nie ch pan zmieni na syntetyk... albo polsyntetyk chociaz ...szkoda silnika......" - w silniku byl mineral castrola......
Do głownego zainteresowanego; sprawdz lepkosc i klase oleju w serwisówce... kup sobie dobry polsyntetyk zgodny z tymi inf. - ja polecam motula ....... i zmien go razem z filtrem.... po prostu. koniec klopotów.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Wombat skoro jest jak mowisz to serdecznie przepraszam, za nieaktualne info. Rzeczywiscie czytalem artykul o zmianie oleju juz spory czas temu i stad tez wynikaja niescislosci. Jeszcze raz serdecznie przepraszam 

Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
stary, ale za co Ty przepraszasz? forum jest po to zeby dyskutowac.... ty masz takie zdanie ja inne.... podyskutujemy, ktois cos trafnego dorzuci i urodzi sie jakis konsensus z tego
w temacie oleju dodam ze w np starym silniku, gdzie zaniedbano wymiany oleju itd.. moga odkladac sie złogi i wtedy teoretycznie niewskazany jest a przynajmniej nie od razu dobry olej ktory moglby to szybko wyplukac.... ale kto tak dba o moto?!? ja sie w mojej praktyce nie spotkałęm jeszcze z takim syfem w silniku
, jak sie wymoenia olej z filtrem wg serwisówki to silnik jest w srodku czysty
pozdro

w temacie oleju dodam ze w np starym silniku, gdzie zaniedbano wymiany oleju itd.. moga odkladac sie złogi i wtedy teoretycznie niewskazany jest a przynajmniej nie od razu dobry olej ktory moglby to szybko wyplukac.... ale kto tak dba o moto?!? ja sie w mojej praktyce nie spotkałęm jeszcze z takim syfem w silniku


pozdro
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
to i ja się dołączę i opowiem o moich przypadkach
kupiłem cebre 1000 86 rok. ponieważ nie wiedziałem jaki olej był zalany wedle prawideł zalałem motulem minerałem. jakoś sie przekulałem tamten sezon teraz przyszedł czas na zmiane oleju. ja zwolennik starej metody wychodziłem z założenia iż jak raz zalałem minerał to już minerał i broń boże pólsyntetyk czy syntetyk. ale porozmawiałem z paroma osobami którzy zarzekali sie że sie znają i myśle sobie-raz kozie śmierć-najwyżej zniszcze silnik. no i zalałem połsyntetyka motula. pierwsze wrażenie-super. silniczek chodzi jak igiełka. normalnie bajka. po zrobieniu około 500 km. pomyślałem czas sprawdzić olej. odkręcam bagnet i jasny h.. mnie strzelił. ubyło około pól litra a weszło bankowo tyle ile powinno. zrezygnowany przygotowałem sie na szybki zgon silnika dolałem oleju do stanu i zrobiłem next 500 km. jakież było moje zdziwienie gdy okazało sie że teraz po tych następnych 500 km oleju nie ubyło ani grama??? konkluzja taka że albo jednak troche za mało wlałem na początku oleju albo silnik musiał sie lekko dotrzeć do tego pólsyntetyka. w każdym razie zmieniłem z minerała na półsyntetyk i na razie jest wszystko git 


jawa50>>>jawa175>>>3xjawa350ts>>>cbr1000>>>zzr1100...wreszcie upragniona hayabusa
)

- neptyk
- Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 10/3/2007, 21:47
- Lokalizacja: szczecinek
no mozliwosci zapytania jaki olej byl zalany to ja niestety nie mam
bo motocykl zostal sprowadzony jedyne co mi pozostaje to poszukac w serwisowkach i modlic sie aby byl zalany taki olej jak w serwisowce
ehh a moze ktos szuakl tego i wie jaki olej powinno sie lac do Hondy CBR F2 93 r ?


-
Alexen - Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
- Lokalizacja: Lublin
hmm ja wlasciwie dzis rozmawialem ze znajomym i on mi powiedzial zeby sie tym tak bardzo nei przejmowac ze olej owszem ma WIELKIE znaczenie ale w nowiutkich motocyklach kiedy sie one docieraja itd a przy motocyklach ktore maja ponad 12 lat to to nie ma takiego wielkie znaczenia i ze jak spuszcze normalnie olej z niego zaleje nowy i zmienei filtr to bedzie wporzadku . i doradzil mi zeby zalac do mojej hondy F2 motula polsyntetycznego
-
Alexen - Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
- Lokalizacja: Lublin
Alexen napisał(a):hmm ja wlasciwie dzis rozmawialem ze znajomym i on mi powiedzial zeby sie tym tak bardzo nei przejmowac ze olej owszem ma WIELKIE znaczenie ale w nowiutkich motocyklach kiedy sie one docieraja itd a przy motocyklach ktore maja ponad 12 lat to to nie ma takiego wielkie znaczenia i ze jak spuszcze normalnie olej z niego zaleje nowy i zmienei filtr to bedzie wporzadku . i doradzil mi zeby zalac do mojej hondy F2 motula polsyntetycznego
heh mowiłem od razu

Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości