Zobacz wÄ…tek - yamaha fz 750 umarla ?
NAS Analytics TAG

yamaha fz 750 umarla ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

yamaha fz 750 umarla ?

Postprzez digeer » 4/3/2012, 23:04

witam jestem nowy na forum i nie znalazlem nic na temat mojego problemu

a mianowicie zakupilem leciwa yamahe fz 750 i wszystko bylo pieknie az nagle pomyslalem ze wymienie olej wiec odpalilem moto poczekalem zeby zlapala temperature zeby pojechac po oliwke i filtr i tu problem zgasla i za chiny nie chce zagadac rozrusznik kreci ale tak jakby nie mial sily obrocic silniekiem sprawdzilem rozrusznik wszystko ok dziala jak nalezy przekaznik masa wszystkie prady po koleji i nic ...
odkrecilem pokrywe od sprzegla i patrze co sie dzieje starter nie ma sily ale rekami bylem w stanie obrocic kosz razem z walem o jakies 1/5 obrotu w przeciwna do dzialania rozrusznika wlanczam starter rusza tylko do tego miejsca co wczesniej czyli o ta 1/5
i tutaj mam pytanie czy zatarlem silnik czy jak naprade juz nie mam koncepcji
bylbym wdzieczny za pomoc
pozdrawiam
digeer :cry:
digeer
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4/3/2012, 22:41
Lokalizacja: Sanok


Postprzez RUTRA.RD » 5/3/2012, 10:07

podepnij na probe dobry sprawny aku i sprawdz jak wtedy kreci
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez digeer » 5/3/2012, 17:45

sprawdzone na innym nawet na kablach od samochodu zachowuje sie identycznie
digeer
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4/3/2012, 22:41
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Przemo_rene » 5/3/2012, 20:32

zły znak. Trzeba jeszcze ściągnąć miskę olejową i pokrywę zaworów i sprawdzić czy:

A) w misce nie ma śladów jakiś opiłków i "płatków" miedziano/stalowych/aluminiowych/grafitowych
B) czy rozrząd się nie przestawił oraz jak wyglądają wałki po ich ściągnięciu na swoich panewkach.

Mogło się także coś odkręcić wewnątrz (niewachowy montaż) i zblokować w trybach. Mógł sięteż zawór np ułamać i zaklinować w głowicy/tłoku i stąd też ciężko idzie. Mogła pompa oleju pójść na wieczny odpoczynek i zatarło po całości. Ciężko zgadywać. Trzeba pościągać kapy silnika (góra, dół, boki) i patrzeć jak co wygląda. Spróbuj jeszcze silnik przekręcić kluczem powoli tak by zrobić 2 pełne obroty wału zaczynając od pół obrotu wstecz. (przeciwnie do wskazówek zegara) Wykręć też świece i zobacz czy przypadkiem któraś nie jest uszkodzona. Olej stary nie śmierdzi benzyną i przypadkiem nie jest "palny"?

Sprawdź też jeszcze masy i połączenia prądowe czy są przejścia by wykluczyć brak siły rozrusznika awarią instalacji.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez digeer » 5/3/2012, 21:07

jesli chodzi o kable to wszystko ok masa przekazniki itd ok doczytalem tez cos na temat sprzegielka rozrusznika ze to moze byc jego wina jutro sciagne lewa kape i bede wszystko widzial do tego swieczki no i bede mial mozliwosc zakrecenia kleczem walu zeby wykluczyc zatarcie wtedy bede swaiatlejszy na czym stoje

pozdrwiam
digeer
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4/3/2012, 22:41
Lokalizacja: Sanok

Postprzez RUTRA.RD » 6/3/2012, 08:51

wiem ze to głupie ale na pycha go próbowałeś?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez sonycbr77 » 6/3/2012, 16:28

a masz dobre kable ktorymi probowales odpalic z innego aku? bo ja kupilem takie w tesco i wiesz co mozna z nimi zrobic? na smieci bo moto nie da sie na nich odpalic sa za cienkie, upewnij sie ze masz dobry prad
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez digeer » 6/3/2012, 16:56

na popych to nie taka prosta sprawa gdyz mam garaz w troszke nie typowym miejscu pozatym upchac 250 kg tez gladko nie idzie jak sie dzisiaj wyrobie to sciagne kape i napisze cos wiecej

pozdrawiam
digeer
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4/3/2012, 22:41
Lokalizacja: Sanok

Postprzez digeer » 6/3/2012, 22:53

no a wiec po dzisiejszym kombinowaniu co do swiec zabralem sie za pierwszy baniak i ... urwalem klucz jutro pojade po nowy co do oleju wszystko z nim ok chcialem przekrecic silnik kluczem i tutaj tez problem nie wiem jak sie do tego zabrac jak zlapac kluczem zeby obrocic naprawde zglupialem nie wiem sam jutro kupie klucz do swieczek i jak dobrze pojdzie z praca to wieczorkiem pokombinuje cos dalej naprawde trace juz koncepcje

pozdrawiam
digeer
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4/3/2012, 22:41
Lokalizacja: Sanok

Postprzez maatiaas » 7/3/2012, 00:40

czyżby to fz z nadolan umarła ?
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY

Postprzez RUTRA.RD » 7/3/2012, 08:18

centralna podstawka lub stojak i 6 bieg wrzuć, spróbuj ręcznie przekręcić kolo
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê