yamaha fz 750 umarla ?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
yamaha fz 750 umarla ?
witam jestem nowy na forum i nie znalazlem nic na temat mojego problemu
a mianowicie zakupilem leciwa yamahe fz 750 i wszystko bylo pieknie az nagle pomyslalem ze wymienie olej wiec odpalilem moto poczekalem zeby zlapala temperature zeby pojechac po oliwke i filtr i tu problem zgasla i za chiny nie chce zagadac rozrusznik kreci ale tak jakby nie mial sily obrocic silniekiem sprawdzilem rozrusznik wszystko ok dziala jak nalezy przekaznik masa wszystkie prady po koleji i nic ...
odkrecilem pokrywe od sprzegla i patrze co sie dzieje starter nie ma sily ale rekami bylem w stanie obrocic kosz razem z walem o jakies 1/5 obrotu w przeciwna do dzialania rozrusznika wlanczam starter rusza tylko do tego miejsca co wczesniej czyli o ta 1/5
i tutaj mam pytanie czy zatarlem silnik czy jak naprade juz nie mam koncepcji
bylbym wdzieczny za pomoc
pozdrawiam
digeer
a mianowicie zakupilem leciwa yamahe fz 750 i wszystko bylo pieknie az nagle pomyslalem ze wymienie olej wiec odpalilem moto poczekalem zeby zlapala temperature zeby pojechac po oliwke i filtr i tu problem zgasla i za chiny nie chce zagadac rozrusznik kreci ale tak jakby nie mial sily obrocic silniekiem sprawdzilem rozrusznik wszystko ok dziala jak nalezy przekaznik masa wszystkie prady po koleji i nic ...
odkrecilem pokrywe od sprzegla i patrze co sie dzieje starter nie ma sily ale rekami bylem w stanie obrocic kosz razem z walem o jakies 1/5 obrotu w przeciwna do dzialania rozrusznika wlanczam starter rusza tylko do tego miejsca co wczesniej czyli o ta 1/5
i tutaj mam pytanie czy zatarlem silnik czy jak naprade juz nie mam koncepcji
bylbym wdzieczny za pomoc
pozdrawiam
digeer

- digeer
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/3/2012, 22:41
- Lokalizacja: Sanok
zły znak. Trzeba jeszcze ściągnąć miskę olejową i pokrywę zaworów i sprawdzić czy:
A) w misce nie ma śladów jakiś opiłków i "płatków" miedziano/stalowych/aluminiowych/grafitowych
B) czy rozrząd się nie przestawił oraz jak wyglądają wałki po ich ściągnięciu na swoich panewkach.
Mogło się także coś odkręcić wewnątrz (niewachowy montaż) i zblokować w trybach. Mógł sięteż zawór np ułamać i zaklinować w głowicy/tłoku i stąd też ciężko idzie. Mogła pompa oleju pójść na wieczny odpoczynek i zatarło po całości. Ciężko zgadywać. Trzeba pościągać kapy silnika (góra, dół, boki) i patrzeć jak co wygląda. Spróbuj jeszcze silnik przekręcić kluczem powoli tak by zrobić 2 pełne obroty wału zaczynając od pół obrotu wstecz. (przeciwnie do wskazówek zegara) Wykręć też świece i zobacz czy przypadkiem któraś nie jest uszkodzona. Olej stary nie śmierdzi benzyną i przypadkiem nie jest "palny"?
Sprawdź też jeszcze masy i połączenia prądowe czy są przejścia by wykluczyć brak siły rozrusznika awarią instalacji.
A) w misce nie ma śladów jakiś opiłków i "płatków" miedziano/stalowych/aluminiowych/grafitowych
B) czy rozrząd się nie przestawił oraz jak wyglądają wałki po ich ściągnięciu na swoich panewkach.
Mogło się także coś odkręcić wewnątrz (niewachowy montaż) i zblokować w trybach. Mógł sięteż zawór np ułamać i zaklinować w głowicy/tłoku i stąd też ciężko idzie. Mogła pompa oleju pójść na wieczny odpoczynek i zatarło po całości. Ciężko zgadywać. Trzeba pościągać kapy silnika (góra, dół, boki) i patrzeć jak co wygląda. Spróbuj jeszcze silnik przekręcić kluczem powoli tak by zrobić 2 pełne obroty wału zaczynając od pół obrotu wstecz. (przeciwnie do wskazówek zegara) Wykręć też świece i zobacz czy przypadkiem któraś nie jest uszkodzona. Olej stary nie śmierdzi benzyną i przypadkiem nie jest "palny"?
Sprawdź też jeszcze masy i połączenia prądowe czy są przejścia by wykluczyć brak siły rozrusznika awarią instalacji.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
jesli chodzi o kable to wszystko ok masa przekazniki itd ok doczytalem tez cos na temat sprzegielka rozrusznika ze to moze byc jego wina jutro sciagne lewa kape i bede wszystko widzial do tego swieczki no i bede mial mozliwosc zakrecenia kleczem walu zeby wykluczyc zatarcie wtedy bede swaiatlejszy na czym stoje
pozdrwiam
pozdrwiam
- digeer
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/3/2012, 22:41
- Lokalizacja: Sanok
no a wiec po dzisiejszym kombinowaniu co do swiec zabralem sie za pierwszy baniak i ... urwalem klucz jutro pojade po nowy co do oleju wszystko z nim ok chcialem przekrecic silnik kluczem i tutaj tez problem nie wiem jak sie do tego zabrac jak zlapac kluczem zeby obrocic naprawde zglupialem nie wiem sam jutro kupie klucz do swieczek i jak dobrze pojdzie z praca to wieczorkiem pokombinuje cos dalej naprawde trace juz koncepcje
pozdrawiam
pozdrawiam
- digeer
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/3/2012, 22:41
- Lokalizacja: Sanok
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości