Zobacz wÄ…tek - Jaki olej.
NAS Analytics TAG

Jaki olej.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jaki olej do Yamahy yzf Thundercat

Mineralny
0
Brak głosów
Syntetyczny
5
56%
Półsyntetyczny
4
44%
 
Liczba głosów : 9

Postprzez RUTRA.RD » 17/2/2012, 14:43

eeee ale przeciez olej syntetyk ma cos rozpuscic! ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez adamRS » 17/2/2012, 17:45

Posiadałem kiedyś starego olejaka suzuki gsxf z 89 roku. Po rozebraniu silnika nie zaobserwowałem ani grama żadnych osadów. Jedynie na tłokach lekki nagar ale to normalka.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań


Postprzez Raczek_6 » 18/2/2012, 17:46

Oleje motocyklowe a oleje samochodowe mają różne dodatki.
Wszelkie motocyklowe mają więcej dodatków czyszcząco myjących, oraz konserwujących dzięki czemu wnętrze silnika wygląda jak nowe nie zależnie od przebiegu motocykla (chyba że ktoś stosował oleje samochodowe do tego o nie właściwych parametrach).

Jeśli producent zaleca pełny syntetyk, półsyntetyk lub mineralny to taki olej należy stosować, o lepkości wskazanej w instrukcji obsługi pojazdu 10W-40, 15W-50, 5W-40, 15W-50, 20W-40 itd...
lepkość w przypadku olejów motocyklowych nie powie nam czy jest to syntetyk, półsyntetyk czy olej mineralny - to jest opisane w karcie produktu lub czasami na opakowaniu produktu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez wasil1993p » 19/2/2012, 12:55

nie można przechodzić ze słabszego na lepszy np. z pół na fullsyntetyk bez dokładnego czyszczenia silnika, bo zachodzi reakcja chemiczna pomiędzy olejami i ze słabszego oleju może zrobić się taki kisiel i łatwo zniszczyć silnik.każdy dobry mechanik wam to powie. troche lipa jest jak się kupi motor zalany olejem mineralnym to wtedy trzeba wybrać z dwojga złego. albo spróbować przepłukać silnik kilka razy lepszym olejem i przestawić się na niego albo jeździć na mineralnym bo raczej nikt nie będzie rozbierał silnika tylko po to żeby zmienić olej.
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Raczek_6 » 19/2/2012, 13:16

wasil1993p napisał(a):nie można przechodzić ze słabszego na lepszy np. z pół na fullsyntetyk bez dokładnego czyszczenia silnika, bo zachodzi reakcja chemiczna pomiędzy olejami i ze słabszego oleju może zrobić się taki kisiel i łatwo zniszczyć silnik.każdy dobry mechanik wam to powie. troche lipa jest jak się kupi motor zalany olejem mineralnym to wtedy trzeba wybrać z dwojga złego. albo spróbować przepłukać silnik kilka razy lepszym olejem i przestawić się na niego albo jeździć na mineralnym bo raczej nikt nie będzie rozbierał silnika tylko po to żeby zmienić olej.


Zmień mechanika ...

W samochodach tak ale z innego powodu.

W motocyklu jeśli był lany olej do silników motocyklowych nie ma problemu z laniem lepszego oleju, ale najpierw należy sprawdzić kondycję silnika (m.in. zużycie oleju).
A dla niedowiarków można zrobić test oleju:
- wlewamy odrobinę tego oleju co był w silniku oraz tego który chcemy wlać, jeśli nic się nie waży nie ma problemów ze zmianą oleju.

Ważne aby dobrać olej wg. wskazań producenta danego motocykla, klasyfikacja API: .. , oraz lepkość (np. 10W-40) , oraz żeby było na nim zaznaczone że jest przeznaczony do silników motocyklowych 4T.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez czajnik88 » 19/2/2012, 14:32

Hym.... przestudiowałem dogłębniej serwisówke i doszedłem do wniosku że w polecanych jest też olej 10w30 co jest znacznikiem oleju syntetycznego. Nie mam pojęcia dlaczego poprzednik lał mineralny, może z racji oszczędności... nie mam pojemności i nie ma sensu się nad tym zastanawiać. Teraz nasuwa mi się kolejne pytanie. Bowiem pojawia coś o temperaturze otoczenia (nie wiem czy to ma w ogóle jakikolwiek wpływ czy nie na smarowanie itd.) ale olej 10w30 wg. informacji zawartych w internecie powinien być używany w temp. od ok. -25 do 20 stopni... Czy nie ma znaczenia, który wleje: 10w50 czy 10w30 jeśli obydwa są syntetykami?
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31

Postprzez RUTRA.RD » 21/2/2012, 13:42

ja tam leje samochodowe, jezdzilem na 4 roznych w silniku ( dolewki ) i co i nic wale do odcinki nic sie nie psuje silnik dziala eh
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez adamRS » 21/2/2012, 19:15

No to zbyt mÄ…dre nie jest :D
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez tomera » 21/2/2012, 22:14

a ja leje mineralnego elfa - ale mam male 2t wiec smaruje tylko sprzeglo i skrzynke,


co do mieszania - kompletna bzdura - kumpel(i ja tez) lawiruje miedzy olejami(mam kase biore lepszy, nie to gorszy) uzywam tez olei motocyklowych i samochodowych i nawet jesli je pomieszalem to nie robił mi sie zaden kisiel/kawa z mlekiem czy inny problem
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez sonycbr77 » 22/2/2012, 09:23

tak to mieszalem jak mialem komarka :D az w koncu olej zrobil sie siwy
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez RUTRA.RD » 22/2/2012, 09:43

nie zapomnÄ™ rozmowy w sklepie specjalistycznym olejowym

- poproszÄ™ olej 5w40
- do czego panu jakie auto jaki przebieg
- nubira 1.6 200 tys km
- panie 5w się nie nadaje pełny syntetyk z takim przebiegiem to półsyntetyk 10w40

tępota ludzi specjalistów nie zna granic. po 1 co to jest 200 tys dla tego silnika po 2 to nie chce mi sie gadac. ludzie wychowani na przebiegach z allegro nie maja pojecia ile taki silnik moze km wytrzymac
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê