Jaki olej.
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Oleje motocyklowe a oleje samochodowe mają różne dodatki.
Wszelkie motocyklowe mają więcej dodatków czyszcząco myjących, oraz konserwujących dzięki czemu wnętrze silnika wygląda jak nowe nie zależnie od przebiegu motocykla (chyba że ktoś stosował oleje samochodowe do tego o nie właściwych parametrach).
Jeśli producent zaleca pełny syntetyk, półsyntetyk lub mineralny to taki olej należy stosować, o lepkości wskazanej w instrukcji obsługi pojazdu 10W-40, 15W-50, 5W-40, 15W-50, 20W-40 itd...
lepkość w przypadku olejów motocyklowych nie powie nam czy jest to syntetyk, półsyntetyk czy olej mineralny - to jest opisane w karcie produktu lub czasami na opakowaniu produktu.
Wszelkie motocyklowe mają więcej dodatków czyszcząco myjących, oraz konserwujących dzięki czemu wnętrze silnika wygląda jak nowe nie zależnie od przebiegu motocykla (chyba że ktoś stosował oleje samochodowe do tego o nie właściwych parametrach).
Jeśli producent zaleca pełny syntetyk, półsyntetyk lub mineralny to taki olej należy stosować, o lepkości wskazanej w instrukcji obsługi pojazdu 10W-40, 15W-50, 5W-40, 15W-50, 20W-40 itd...
lepkość w przypadku olejów motocyklowych nie powie nam czy jest to syntetyk, półsyntetyk czy olej mineralny - to jest opisane w karcie produktu lub czasami na opakowaniu produktu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
nie można przechodzić ze słabszego na lepszy np. z pół na fullsyntetyk bez dokładnego czyszczenia silnika, bo zachodzi reakcja chemiczna pomiędzy olejami i ze słabszego oleju może zrobić się taki kisiel i łatwo zniszczyć silnik.każdy dobry mechanik wam to powie. troche lipa jest jak się kupi motor zalany olejem mineralnym to wtedy trzeba wybrać z dwojga złego. albo spróbować przepłukać silnik kilka razy lepszym olejem i przestawić się na niego albo jeździć na mineralnym bo raczej nikt nie będzie rozbierał silnika tylko po to żeby zmienić olej.
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
wasil1993p napisał(a):nie można przechodzić ze słabszego na lepszy np. z pół na fullsyntetyk bez dokładnego czyszczenia silnika, bo zachodzi reakcja chemiczna pomiędzy olejami i ze słabszego oleju może zrobić się taki kisiel i łatwo zniszczyć silnik.każdy dobry mechanik wam to powie. troche lipa jest jak się kupi motor zalany olejem mineralnym to wtedy trzeba wybrać z dwojga złego. albo spróbować przepłukać silnik kilka razy lepszym olejem i przestawić się na niego albo jeździć na mineralnym bo raczej nikt nie będzie rozbierał silnika tylko po to żeby zmienić olej.
Zmień mechanika ...
W samochodach tak ale z innego powodu.
W motocyklu jeśli był lany olej do silników motocyklowych nie ma problemu z laniem lepszego oleju, ale najpierw należy sprawdzić kondycję silnika (m.in. zużycie oleju).
A dla niedowiarków można zrobić test oleju:
- wlewamy odrobinę tego oleju co był w silniku oraz tego który chcemy wlać, jeśli nic się nie waży nie ma problemów ze zmianą oleju.
Ważne aby dobrać olej wg. wskazań producenta danego motocykla, klasyfikacja API: .. , oraz lepkość (np. 10W-40) , oraz żeby było na nim zaznaczone że jest przeznaczony do silników motocyklowych 4T.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Hym.... przestudiowałem dogłębniej serwisówke i doszedłem do wniosku że w polecanych jest też olej 10w30 co jest znacznikiem oleju syntetycznego. Nie mam pojęcia dlaczego poprzednik lał mineralny, może z racji oszczędności... nie mam pojemności i nie ma sensu się nad tym zastanawiać. Teraz nasuwa mi się kolejne pytanie. Bowiem pojawia coś o temperaturze otoczenia (nie wiem czy to ma w ogóle jakikolwiek wpływ czy nie na smarowanie itd.) ale olej 10w30 wg. informacji zawartych w internecie powinien być używany w temp. od ok. -25 do 20 stopni... Czy nie ma znaczenia, który wleje: 10w50 czy 10w30 jeśli obydwa są syntetykami?
r6
-
czajnik88 - Świeżak
- Posty: 297
- Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31
ja tam leje samochodowe, jezdzilem na 4 roznych w silniku ( dolewki ) i co i nic wale do odcinki nic sie nie psuje silnik dziala eh
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
a ja leje mineralnego elfa - ale mam male 2t wiec smaruje tylko sprzeglo i skrzynke,
co do mieszania - kompletna bzdura - kumpel(i ja tez) lawiruje miedzy olejami(mam kase biore lepszy, nie to gorszy) uzywam tez olei motocyklowych i samochodowych i nawet jesli je pomieszalem to nie robił mi sie zaden kisiel/kawa z mlekiem czy inny problem
co do mieszania - kompletna bzdura - kumpel(i ja tez) lawiruje miedzy olejami(mam kase biore lepszy, nie to gorszy) uzywam tez olei motocyklowych i samochodowych i nawet jesli je pomieszalem to nie robił mi sie zaden kisiel/kawa z mlekiem czy inny problem
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
nie zapomnÄ™ rozmowy w sklepie specjalistycznym olejowym
- poproszÄ™ olej 5w40
- do czego panu jakie auto jaki przebieg
- nubira 1.6 200 tys km
- panie 5w się nie nadaje pełny syntetyk z takim przebiegiem to półsyntetyk 10w40
tępota ludzi specjalistów nie zna granic. po 1 co to jest 200 tys dla tego silnika po 2 to nie chce mi sie gadac. ludzie wychowani na przebiegach z allegro nie maja pojecia ile taki silnik moze km wytrzymac
- poproszÄ™ olej 5w40
- do czego panu jakie auto jaki przebieg
- nubira 1.6 200 tys km
- panie 5w się nie nadaje pełny syntetyk z takim przebiegiem to półsyntetyk 10w40
tępota ludzi specjalistów nie zna granic. po 1 co to jest 200 tys dla tego silnika po 2 to nie chce mi sie gadac. ludzie wychowani na przebiegach z allegro nie maja pojecia ile taki silnik moze km wytrzymac
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości