Martwe pole - zmiana lusterek - nowa dyrektywa UE
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Martwe pole - zmiana lusterek - nowa dyrektywa UE
Artykuł z dnia 10 maj 2007
Czeka nas wymiana lusterek!
Wszystkie ciężarówki zarejestrowane po 1 stycznia 2000 roku będą musiały być wyposażone w lusterka boczne eliminujące zjawisko tzw. martwego pola - postanowił w czwartek Parlament Europejski.
Wymiana, która w Polsce będzie dotyczyć kilkuset tysięcy pojazdów, ma nastąpić najpóźniej do końca marca 2009 roku.
Spoglądając w standardowe lusterko wsteczne kierowca samochodu ciężarowego często nie widzi jadącego blisko skrajem drogi rowerzysty albo motocyklisty, gdyż znajduje się on w martwym polu. Co roku w wyniku kolizji ze skręcającą w prawo ciężarówką ginie w UE ok. 400 osób. Zmienić to mogą boczne lusterka o szerokim polu widzenia, dostępne na rynku.
Obecna dyrektywa z 2003 roku przewiduje, że od początku 2007 roku w nowo rejestrowanych samochodach o masie powyżej 3,5 tony jest obowiązek montowania takich lusterek. Problem polega na tym, że zgodnie z obecnymi przepisami wszystkie samochody ciężarowe byłyby wyposażone w nowoczesne lusterka najwcześniej w 2032 roku. Po drogach UE jeździ obecnie co najmniej 5 mln ciężarówek. Dyrektywa sprawi, że w stare lusterka wyposażonych będzie co najwyżej 5 proc. ciężarówek, które stopniowo i tak zostaną wycofane z eksploatacji.
Szacuje się, że w Polsce wymiana będzie dotyczyła 400-600 tys. pojazdów. Dokładne koszty, które poniosą właściciele ciężarówek, nie są znane. Komisja Europejska szacuje je na 100-150 euro od lusterka, ale wiadomo, że mogą być dużo wyższe w starszych modelach samochodów.
W 2001 roku UE przyjęła strategię redukcji o połowę liczby śmiertelnych ofiar wypadków samochodowych. Według statystyk co roku na europejskich drogach ginie 41,5 tys. osób, a 1,7 mln zostaje rannych. Jedna trzecia wypadków spowodowana jest nadmierną prędkością.
Parlament Europejski w przyjętym raporcie zalecił sprawdzenie, czy lusterek eliminujących martwe pole nie należałoby instalować także w furgonetkach i samochodach dostawczych.
Tekst pochodzi z portalu interia.pl
Co o tym sądzicie? Czy poprawi to naszą sytuację na drodzę, będzie bezpieczniej? Sądzę, że tak
chociaż i tak posiadanie lusterka, a używanie go to dwie różne sprawy 
Czeka nas wymiana lusterek!
Wszystkie ciężarówki zarejestrowane po 1 stycznia 2000 roku będą musiały być wyposażone w lusterka boczne eliminujące zjawisko tzw. martwego pola - postanowił w czwartek Parlament Europejski.
Wymiana, która w Polsce będzie dotyczyć kilkuset tysięcy pojazdów, ma nastąpić najpóźniej do końca marca 2009 roku.
Spoglądając w standardowe lusterko wsteczne kierowca samochodu ciężarowego często nie widzi jadącego blisko skrajem drogi rowerzysty albo motocyklisty, gdyż znajduje się on w martwym polu. Co roku w wyniku kolizji ze skręcającą w prawo ciężarówką ginie w UE ok. 400 osób. Zmienić to mogą boczne lusterka o szerokim polu widzenia, dostępne na rynku.
Obecna dyrektywa z 2003 roku przewiduje, że od początku 2007 roku w nowo rejestrowanych samochodach o masie powyżej 3,5 tony jest obowiązek montowania takich lusterek. Problem polega na tym, że zgodnie z obecnymi przepisami wszystkie samochody ciężarowe byłyby wyposażone w nowoczesne lusterka najwcześniej w 2032 roku. Po drogach UE jeździ obecnie co najmniej 5 mln ciężarówek. Dyrektywa sprawi, że w stare lusterka wyposażonych będzie co najwyżej 5 proc. ciężarówek, które stopniowo i tak zostaną wycofane z eksploatacji.
Szacuje się, że w Polsce wymiana będzie dotyczyła 400-600 tys. pojazdów. Dokładne koszty, które poniosą właściciele ciężarówek, nie są znane. Komisja Europejska szacuje je na 100-150 euro od lusterka, ale wiadomo, że mogą być dużo wyższe w starszych modelach samochodów.
W 2001 roku UE przyjęła strategię redukcji o połowę liczby śmiertelnych ofiar wypadków samochodowych. Według statystyk co roku na europejskich drogach ginie 41,5 tys. osób, a 1,7 mln zostaje rannych. Jedna trzecia wypadków spowodowana jest nadmierną prędkością.
Parlament Europejski w przyjętym raporcie zalecił sprawdzenie, czy lusterek eliminujących martwe pole nie należałoby instalować także w furgonetkach i samochodach dostawczych.
Tekst pochodzi z portalu interia.pl
Co o tym sądzicie? Czy poprawi to naszą sytuację na drodzę, będzie bezpieczniej? Sądzę, że tak


Bezmyślność zabija... innych.
Kawasaki ER-6F 2010 ->
Kawasaki ER-6F 2010 ->
-
kamp - Świeżak
- Posty: 270
- Dołączył(a): 17/4/2007, 12:32
- Lokalizacja: Rzeszów
po 1. Znając nasze zamiłowanie do szrotów (czyli samochodów używanych z zagranicy) to odsetek samochodów posiadających takie lusterka (do marca 2009 będzie niestety znikomy) jeżeli szacuje się że w UE będzie to dotyczyło około 5% ciężarówek to w Polsce około 1-2%.
po 2. Myślę, że bezpiecznie możemy założyć że będzie strajk kierowców ciężarówek, że do czegoś ich się zmusza (patrz taksówkarze i kasy fiskalne) i nie wiadomo czy nasz parlament czegoś nie wymyśli żeby złagodzić sprawę
po 3. nasza narodowa żyłka kombinatorstwa, (będziemy mieli lusterka "wyglądające" tak jak te zgodne z wymogami i jezcze papier na to )
po 4. możemy bezpiecznie założyć że kierowcy zaczną te lusterka masowo wymieniać (ci co zdecydują się na załatwienie sprawy zgodnie z prawem) w lutym 2009
wnioski nasuwajÄ… siÄ™ same, do lutego 2009 zmieni siÄ™ bardzo, bardzo, bardzo niewiele, a po marcu 2009 zmieni siÄ™ tylko bardzo, bardzo niewiele.
licze na to, że dane nam będzie jeździć do 2032 roku
po 2. Myślę, że bezpiecznie możemy założyć że będzie strajk kierowców ciężarówek, że do czegoś ich się zmusza (patrz taksówkarze i kasy fiskalne) i nie wiadomo czy nasz parlament czegoś nie wymyśli żeby złagodzić sprawę
po 3. nasza narodowa żyłka kombinatorstwa, (będziemy mieli lusterka "wyglądające" tak jak te zgodne z wymogami i jezcze papier na to )
po 4. możemy bezpiecznie założyć że kierowcy zaczną te lusterka masowo wymieniać (ci co zdecydują się na załatwienie sprawy zgodnie z prawem) w lutym 2009
wnioski nasuwajÄ… siÄ™ same, do lutego 2009 zmieni siÄ™ bardzo, bardzo, bardzo niewiele, a po marcu 2009 zmieni siÄ™ tylko bardzo, bardzo niewiele.
licze na to, że dane nam będzie jeździć do 2032 roku

Definicja głupoty: "Kontynuować robienie rzeczy w ten sam sposób i oczekiwać odmiennych rezultatów"
-
Marcin_SF - Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 25/4/2007, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa
Hmmm prawdopodobnie ludzie z starej UE zobaczyli pędzącego Kamaza lub Stara i w porę sie obudzili, że nie miał lusterek z martwym punktem, po tym jak owa ciężarówka skasowała im nowego mercedesa S klasę 

Bezmyślność zabija... innych.
Kawasaki ER-6F 2010 ->
Kawasaki ER-6F 2010 ->
-
kamp - Świeżak
- Posty: 270
- Dołączył(a): 17/4/2007, 12:32
- Lokalizacja: Rzeszów
Ja jezdziłem cięzarówką z wujkiem i to lusterko to tam niby coś daje ale ono pokazuje odległośc 20cm od prawego przedniego koła więc jak już coś tam się znajdzie to jak już się zobaczy to jest już baaaardzo mało czasu na reakcje a jak się jeszcze z ładunkiem jedzie to nie można tak po prostu szarpnąc kierownicą może w małych wywrotkach tak ale jak jedzie się ciągnikiem siodłowym z naczepą i 25tonowyum ładunkiem to przy takim manewrowaniu na naszych drogach wywrotka na bok gwarantowana
Kamp jak by zobaczyli takiego kamaza to nic że nie ma lusterek jak by jechali za nim do by się dopiero do kuł przyczepili bo większośc kamazów jest tak eksplatowana że koła z tyłu wyglądają tak \----/ i często do tego dochodzi to że chodzą na boki jak chcia bo śruby się wyginają i taki jest efekt
Kamp jak by zobaczyli takiego kamaza to nic że nie ma lusterek jak by jechali za nim do by się dopiero do kuł przyczepili bo większośc kamazów jest tak eksplatowana że koła z tyłu wyglądają tak \----/ i często do tego dochodzi to że chodzą na boki jak chcia bo śruby się wyginają i taki jest efekt
-
maciejos - Świeżak
- Posty: 203
- Dołączył(a): 21/2/2007, 18:44
- Lokalizacja: Trzebinia-Chrzanów
Jedyne wyjscie jak narazie do podczepienie mniejszych lusterek i ustawienie ich pod innym kontem, Ja tak mam w swoim Volvo i to troche daje...
VOLVO FH12 Globtrotter
-
misiek_zx6r1 - Świeżak
- Posty: 138
- Dołączył(a): 27/6/2006, 15:27
- Lokalizacja: Tarnow
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości