[Aktualności] Motocyklowa stonoga - 9 cylindrów w...
Posty: 10
• Strona 1 z 1
[Aktualności] Motocyklowa stonoga - 9 cylindrów w...
Dyskusja na temat: Motocyklowa stonoga - 9 cylindrów w jednym silniku
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Motocyklowa stonoga - 9 cylindrów w jednym silniku
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Motocyklowa stonoga - 9 cylindrów w jednym silniku
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Skojarzenie 9 cylindrów ze 100nogą jest błyskotliwe ale mnie się bardziej kojarzy z 8miornicą albo z 1rożcem
<br><hr>Baton

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
konstrukcja podobna do śmigłowych silników samolotowych , tam tez są rozmieszczone po okręgu byc może tam znajdzie zbyt xD ;D chociaż ich wątpliwa bezawaryjna praca to chyba wyklucza xD<br><hr>Mac_473
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To Wy malo wiecie jak nie wiecie Komu i do czego taki silniczek sie moze przydac
<a href="http://m.youtube.com/#/watch?v=fU_HYXOgbRw" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://m.youtube.com/#/watch?v=fU_HYXOgbRw</a><br><hr>andrew

<a href="http://m.youtube.com/#/watch?v=fU_HYXOgbRw" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://m.youtube.com/#/watch?v=fU_HYXOgbRw</a><br><hr>andrew
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
silniki takie stosowano albo i dalej stosuje się w samolotach śmigłowych. Po za tym zastosowanie może być jak każdego innego silnika np <a href="http://www.youtube.com/watch?v=fU_HYXOgbRw&feature=related" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=fU_HYXOgbRw&feature=related</a> <br><hr>Patryk MB
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
silniki w takim ukladzie zwa sie silniki gwiadowe, zwykle stosowane do napedu smigla w samolotach ale byly projekty motocyklow z wykorzystaniem silnika gwiazdowego <a href="http://3.bp.blogspot.com/_lr-9cijKHMY/TNr_lX-HdJI/AAAAAAAADHs/MB-UszCtX10/s1600/radialmotorcyclel1+%25284%2529.jpg" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://3.bp.blogspot.com/_lr-9cijKHMY/TNr_lX-HdJI/AAAAAAAADHs/MB-UszCtX10/s1600/radialmotorcyclel1+%25284%2529.jpg</a> <a href="http://thekneeslider.com/images/radialmotorcycle.jpg" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://thekneeslider.com/images/radialmotorcycle.jpg</a>
<br><hr>x
<br><hr>x
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To nie jest silnik gwiazdowy, jedyne co ma wspólnego, to układ cylindrów.
Przeniesienie siły na wał jest zupełnie inaczej zrealizowane, tutaj na kołach zębatych, które przekazują moment na wał główny, w silnikach gwiazdowych były to korbowody poruszające jednym pierścieniem mimośrodowo zaczepionym o wał. Drugim rozwiązaniem było przeniesienie momentu przez taki sam pierścień lecz nie na sztywno, tylko miał on zęby od strony wewnętrznej a wał również był uzębiony (coś jak w silnikach wankla).
<a href="http://s1.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/mechanizm.jpg" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://s1.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/mechanizm.jpg</a>
Myślę, że przerost formy nad treścią. Takie silniki miały zalety, były smarowane w każdym położeniu samolotu, stąd tam je wykorzystywano. Nie dławiły się przy locie odwróconym.<br><hr>Jacek
Przeniesienie siły na wał jest zupełnie inaczej zrealizowane, tutaj na kołach zębatych, które przekazują moment na wał główny, w silnikach gwiazdowych były to korbowody poruszające jednym pierścieniem mimośrodowo zaczepionym o wał. Drugim rozwiązaniem było przeniesienie momentu przez taki sam pierścień lecz nie na sztywno, tylko miał on zęby od strony wewnętrznej a wał również był uzębiony (coś jak w silnikach wankla).
<a href="http://s1.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/mechanizm.jpg" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://s1.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/mechanizm.jpg</a>
Myślę, że przerost formy nad treścią. Takie silniki miały zalety, były smarowane w każdym położeniu samolotu, stąd tam je wykorzystywano. Nie dławiły się przy locie odwróconym.<br><hr>Jacek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Rozwiązanie stonogi będzie baaaaardzo głośne - wszystkie 9 cylindrów przekazuje moment kołami zębatymi o płaskich zębach. Po odpaleniu tego silnika będzie jeden wielki gwizd i świstKomentatorzy napisał(a):To nie jest silnik gwiazdowy, jedyne co ma wspólnego, to układ cylindrów.
Przeniesienie siły na wał jest zupełnie inaczej zrealizowane, tutaj na kołach zębatych, które przekazują moment na wał główny, w silnikach gwiazdowych były to korbowody poruszające jednym pierścieniem mimośrodowo zaczepionym o wał. Drugim rozwiązaniem było przeniesienie momentu przez taki sam pierścień lecz nie na sztywno, tylko miał on zęby od strony wewnętrznej a wał również był uzębiony (coś jak w silnikach wankla).
<a href="http://s1.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/mechanizm.jpg" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://s1.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/mechanizm.jpg</a>
Myślę, że przerost formy nad treścią. Takie silniki miały zalety, były smarowane w każdym położeniu samolotu, stąd tam je wykorzystywano. Nie dławiły się przy locie odwróconym.<br><hr>Jacek<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość