Zobacz wątek - DR 125s jeden dzień, pełno problemów
NAS Analytics TAG

DR 125s jeden dzień, pełno problemów

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

DR 125s jeden dzień, pełno problemów

Postprzez kamilo1409 » 28/5/2011, 21:51

Witam. Od pewnego czasu motor zaczął mi gasnąć gdy się nagrzał. Więc postanowiłem wyregulować zawory. Do tego "cykał" mi silnik. Więc ściągnąłem pokrywę od zaworów i okazało się, że był luźny łańcuszek rozrządu. Więc go napiąłem i wyregulowałem zawory ssący na 0.05 i wydechowy 0.08. Skręciłem motor, odpaliłem i niby wszystko gra. Silnik pracuje całkiem inaczej nic nie cyka, lecz po chwili z gaźnika ciurkiem zaczęła lecieć benzyna. Rozkręciłem gaźnik przedmuchałem odgiąłem pływak, poskładałem, odpaliłem i pojechałem. Przejechałem jakiś 1km i znów słysze cykanie, a po około 2km motor znów zgasł tak jak bym odciął zapłon. Więc musiałem pchać go do domu. I żeby nie było mało problemów to pod domem znów zaczęła lecieć mi benzyna. Proszę pomóżcie bo nie mam zielonego pojęcia jak co może być grane.
kamilo1409
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31


Postprzez henio12323 » 28/5/2011, 22:04

hmm co do pływaka. przede wszystkim po co odginałeś ? moze odgiąłeś za duzo i zaworek puszcza za duzo paliwa. ustaw serwisowo tak jak ma byc. co do regulacji hmm a moze wydawało ci sie ze napiałes i cos ci potem przeskoczyło ? ew moze regulacja zaworów ci sie poluzowała bo za słabo dokręciłes ? sprawdź wszystko jeszcze raz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kamilo1409 » 28/5/2011, 22:16

Odgiąłem tak żeby mniej dostawał. Co do łańcuszka to na pewno był napięty bo silnik miał inną pracę. I zawory na pewno dobrze dokręcone bo robił mi to ojciec i zrobił to solidnie. Więc nie wiem co to może być. Wcześniej mi tak nie gasł, niedawno dopiero zaczęło mi się tak dziać.
kamilo1409
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31

Postprzez Mahoney » 28/5/2011, 22:42

a te luzy to nie za male?
Busa,Junak i DR-ka;)...doszła jeszcze SP-1
Mahoney
Świeżak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 21/6/2009, 12:13

Postprzez kamilo1409 » 28/5/2011, 22:45

takie na internecie znalazłem
kamilo1409
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31

Postprzez Mahoney » 28/5/2011, 23:57

Na zaworze dolotowym 0.08-0.13mm
Na zaworze wydechowym 0.08-0.13mm
ja takie cos znalazlem i zawsze celuj w srodkowa wartosc
Busa,Junak i DR-ka;)...doszła jeszcze SP-1
Mahoney
Świeżak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 21/6/2009, 12:13

Postprzez henio12323 » 29/5/2011, 07:58

własnie :D zapomniałem dodać ze te luzy bardzo małe mi sie wydawało. ja mam u siebie dolot 0.1 a wylot 0.12 ( serwisowo tu i tu powinno byc 0.12 ale tak lepiej pracuje )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kamilo1409 » 29/5/2011, 09:15

Czyli muszę zmienić luzy. To może być wina tego że tak mi gaśnie po krótkiej jeździe?
kamilo1409
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31

Postprzez Voxx » 29/5/2011, 12:00

dokladnie dlatego moze gasnac , za male luzy a co do tej benzyny to moze byc tak ze przez maly luz na ssacym cisnienie ucieka do gaznika no i wyciek gotowy , ale to tylko hipoteza , ustaw jeszcze raz luzy ,(na zimnym silniku) tak jak wyzej pisza srodkowa wartosc i powinno wszystko grac ,, a ten lancuszek to z jakiego powodu był luzny?
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez kamilo1409 » 29/5/2011, 20:43

Przed tą regulacją luzy miałem po 0.10 mm na ssącym i wydechowym. Ale nie dodałem że jak już motor zgaśnie i po jakichś 5 min odpali bez gazu to chodzi, ale jak tylko troche dodam gazu to gaśnie. To nie będzie to że nie dostaje paliwa bo dzieje się to po jakichś 2-3km. A łańcuszek to nie wiem czemu był luźny. Było coś takiego, że chyba napinacz się zapiekł bo nie funkcjonował, ale jak doprowadziłem go do działalności to w trakcie jazdy znów się poluzował.
kamilo1409
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31

Postprzez balchan1 » 30/5/2011, 15:17

Nie wiem jaki jest napinacz w DR 125, ale kumpel też miał problemy z luzującym się łańcuchem. Na moje oko może być to wina zbyt mocno dokreconego wałka rozrządu. Łańcuch ma za duży opór i się wyciąga (ewentualnie ma za duży nacisk na napinacz). Gaśnięcie moto po kilki km może być objawem za małego luzu na zaworach. Strasznie małe te wartości, u mnie w kawie jest (o ile dobrze pamietam) IN 0,13-0,18 i EX 0,15-0,24. A jak zachowuje się moto na całkowicie zimnym silniku - np. po nocy stania? Gaźnik się przelewa bo może zaworek nie trzyma albo pływak jest za nisko. Sprawdź z serwisówką!
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez kamilo1409 » 31/5/2011, 06:04

No zaboczę z tymi zaworkami. Ale najpierw musze wymienić zaworek iglicowy bo mój się już do niczego nie nadaje. Tylko nie mogę nigdzie go dostać do tego modelu. Czy od nowszego modelu będzie pasować czy bd już inny??
kamilo1409
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 30/1/2011, 17:31

Postprzez RUTRA.RD » 31/5/2011, 06:39

www.larsson.pl zestaw naprawczy w gaznik i pozadna regulacja
po 2 to zobacz ten rozrzad bo ewidentnie cos z nim nie halo
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na gr