Zobacz wątek - tłok dziursko,
NAS Analytics TAG

tłok dziursko,

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

tłok dziursko,

Postprzez daderga » 19/5/2011, 19:00

witam wczoraj wpadła mi do cylindra elektroda swiecy,:oops: i zrobiła dziure na wylot w tłoku.
Jest to Aprilia Rs 125 2t.
dziś wyjąłem silnik z ramy, zdjąłem cylek, no i wiadomo cylek szlif , tłok do wymiany, tylko nie wiem jak sprawdzić czy łożyska na wale się nie przytarły, ani nic z wałem się nie stało.
Na wale luzu góra dół wcale, lekki na boki, ale taki w każdym 2 t jest.
opiłki są na komorze korbowej obrzeżach,
Czy wystarczy zwykłe przepłukanie ropą i przedmuchaniem, czy będe musiał rozpołowić, i wyminić łożyska na wale ? :evil:
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09


Postprzez henio12323 » 19/5/2011, 19:29

juz sprawdziłeś :D luzów góra dół ani skrętnych jak nie ma to jest ok. na boki tez nie powinien miec zbytnich luzów :P ale podstawa to góra dół i skrętne. tak wystarczy przepłukać ropą i wydmuchac sprezarka. warto zauwazyc że tam są 2 otworki które idą tak jakby za łozyska wału to są otworki doprowadzające olej z mieszanki zeby miało lepsze smarowanie. czesto jak sie nazbiera opiłków to tam sie blokuje wiec przepchaj to czyms na wszelki wypadek :D o ile nie ma bardzo drobnych elementów to nie powinno nigdzie sie zblokowac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez daderga » 19/5/2011, 19:35

ale trochę tych opiłków wleciało bo z tej dziury z tłoka i ta elektroda, muszę kompersora kupić ;p
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09

Postprzez Kicaj. » 19/5/2011, 20:13

U mnie mialem zatarcie i mialem opilki w wale probowalem wyczyscic niby wszystko pieknie wkoncu rozebralem i tez byly. Dobra rada nie szczed i rozpolow silnik wymien lozyska na wale przy okazji i uszczelki z simeringami bo szkoda byloby zatrzec znow przez jakies opilki albo niech sie rozwali lozysko igielkowe na korbie czy cus i bedzie jeszcze wiecej szkod
Kicaj.
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 30/5/2010, 18:29
Lokalizacja: Poznań

Postprzez daderga » 19/5/2011, 20:29

a ze złożeniem tej apki będzie problem, takie silniki jak wsk romety spokojnie składałem, ale tam już jest ten wałek wyrównujący więcej biegów, nowsza technika ;p
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09

Postprzez henio12323 » 19/5/2011, 20:33

ale mi nowsza technika :P silnik ma identyczną zasade działania jak WSK czy romet. czesci włąsciwie podobnie wyglądaja i są w zasadzie w tym samym miejscu. prosty silnik jak cep. a z wałkiem co za problem ? ustawiasz przeciwstawnie do wału i juz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez daderga » 19/5/2011, 20:44

acha ;p to kupić uszczlki i do dzieła ^
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09

Postprzez henio12323 » 19/5/2011, 20:52

no to jest najpewniejsze :D róznie ludzie robią mi pekł tłok to wymieniłem na nowy p prostu ale wiem że nic nie wpadło i nic nie zostało. jak nie masz pewnosci co do drobin które zostały czasem warto cały silnik rozebrac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 19/5/2011, 21:17

Przy tym warto zaopatrzyć się w serwisówkę. Do Rs na pewno będzie łatwo znaleźć a jest w niej jak rozebrać i złożyć silnik krok po kroku.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez daderga » 19/5/2011, 21:37

a serwisówki;p, wiem jak się rozbiera silnik, ale potem żeby niczego nie przeoczyć, itp
zresztą mam tą serwisówkę i tam tak naprawde guzik piszę
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê