tłok dziursko,
Posty: 10
• Strona 1 z 1
tłok dziursko,
witam wczoraj wpadła mi do cylindra elektroda swiecy,:oops: i zrobiła dziure na wylot w tłoku.
Jest to Aprilia Rs 125 2t.
dziś wyjąłem silnik z ramy, zdjąłem cylek, no i wiadomo cylek szlif , tłok do wymiany, tylko nie wiem jak sprawdzić czy łożyska na wale się nie przytarły, ani nic z wałem się nie stało.
Na wale luzu góra dół wcale, lekki na boki, ale taki w każdym 2 t jest.
opiłki są na komorze korbowej obrzeżach,
Czy wystarczy zwykłe przepłukanie ropą i przedmuchaniem, czy będe musiał rozpołowić, i wyminić łożyska na wale ?
Jest to Aprilia Rs 125 2t.
dziś wyjąłem silnik z ramy, zdjąłem cylek, no i wiadomo cylek szlif , tłok do wymiany, tylko nie wiem jak sprawdzić czy łożyska na wale się nie przytarły, ani nic z wałem się nie stało.
Na wale luzu góra dół wcale, lekki na boki, ale taki w każdym 2 t jest.
opiłki są na komorze korbowej obrzeżach,
Czy wystarczy zwykłe przepłukanie ropą i przedmuchaniem, czy będe musiał rozpołowić, i wyminić łożyska na wale ?

- daderga
- Świeżak
- Posty: 164
- Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09
juz sprawdziłeś
luzów góra dół ani skrętnych jak nie ma to jest ok. na boki tez nie powinien miec zbytnich luzów
ale podstawa to góra dół i skrętne. tak wystarczy przepłukać ropą i wydmuchac sprezarka. warto zauwazyc że tam są 2 otworki które idą tak jakby za łozyska wału to są otworki doprowadzające olej z mieszanki zeby miało lepsze smarowanie. czesto jak sie nazbiera opiłków to tam sie blokuje wiec przepchaj to czyms na wszelki wypadek
o ile nie ma bardzo drobnych elementów to nie powinno nigdzie sie zblokowac



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
U mnie mialem zatarcie i mialem opilki w wale probowalem wyczyscic niby wszystko pieknie wkoncu rozebralem i tez byly. Dobra rada nie szczed i rozpolow silnik wymien lozyska na wale przy okazji i uszczelki z simeringami bo szkoda byloby zatrzec znow przez jakies opilki albo niech sie rozwali lozysko igielkowe na korbie czy cus i bedzie jeszcze wiecej szkod
- Kicaj.
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 30/5/2010, 18:29
- Lokalizacja: Poznań
ale mi nowsza technika
silnik ma identyczną zasade działania jak WSK czy romet. czesci włąsciwie podobnie wyglądaja i są w zasadzie w tym samym miejscu. prosty silnik jak cep. a z wałkiem co za problem ? ustawiasz przeciwstawnie do wału i juz

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no to jest najpewniejsze
róznie ludzie robią mi pekł tłok to wymieniłem na nowy p prostu ale wiem że nic nie wpadło i nic nie zostało. jak nie masz pewnosci co do drobin które zostały czasem warto cały silnik rozebrac

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Przy tym warto zaopatrzyć się w serwisówkę. Do Rs na pewno będzie łatwo znaleźć a jest w niej jak rozebrać i złożyć silnik krok po kroku.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości