Zobacz wÄ…tek - 125cc, dluzsze wypady.
NAS Analytics TAG

125cc, dluzsze wypady.

i inne małe pojemności
_________

125cc, dluzsze wypady.

Postprzez riddle » 29/4/2011, 00:22

Cześć wszystkim. Na wstępie chcialbym sie przywitac w nowym gronie:) Mam 24 lata i z motorami dotychczas nie mialem nic wspolnego. Wrecz bylem lekko im przeciwny, choc to spowodowane bylo czystym strachem przed tymi pojazdami. Wyjatkiem wsrod ludzi nie jestem, wiec poglady ulegaja zmianie. Prawka A nie posiadam, ale to czeka na ostateczna decyzje ;)
Z racji mojego zerowego dorobku zastanawiam sie nad 125cc, glownie z obawy o siebie - sadze ze na wieksze maszyny przyjdzie czas.
Sprawa wyglada tak, ze chcialbym nim pokonywac trase około 300km. Chcialbym zapytac o sensownosc zastosowania do tego 125cc.

W glowie siedza mi dwa modele motorow:
- Honda NSR 125, od znajomego w naprawde swietnym stanie.
- Barton FNX 125, nówka 2011. (http://www.barton-motors.pl/p,s,oferta,s2,fnx125.html)

Pierwszy, wiadomo, sportowy. Drugi natomiast bardziej turystyczny (4 suw, mniejsza moc, mniejsza predkosc-dluzsza podroz).
Chcialbym poradzic sie was czy Honda odbycie podrozy 300km bedzie wygodne, bezpieczne, mozliwe itp itd..
Milo gdyby ktos sie wypowiedzial takze na temat bartona, choc watpie ze znajda sie osoby ktore go posiadaja.. W necie cicho o tym motorku.

Wybaczcie brak skladu i ładu - godzina dla mnie jest wybitnie pozna.

Pozdrawiam i mam nadzieje ze pomozecie!:)
riddle
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29/4/2011, 00:09
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez RUTRA.RD » 29/4/2011, 06:39

ja bym brał nsr125cm3 bo to honda moze niezbyt wygodna ale raczej sie nie popsuje w trasie :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez madcap » 29/4/2011, 07:42

to przestań się zastanawiać
jak chcesz jeździć 125 ccm, to i tak potrzebujesz dla legalu A1/A (z uwagi na moc, nie tylko pojemność), chyba, że chcesz extra sponsorować budżet państwa/miasta/gminy

nadto jeśli myślisz o takich przebiegach i bagażu, to kupno 125 ccm trąca absurdem
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez riddle » 29/4/2011, 08:40

O prawie jazdy wiem i tak jak mowilem, gdy sie zdecyduje to sie zapisze na kurs.

W takim razie motocyklu o jakiej pojemnosci powinienem szukac z mysla o takich wycieczkach? Chyba, ze dlugie tripy jakimkolwiek motorem poza chooperami to mordega(pytam, nie oceniam).
Mile widziane jakies przykladowe modele pod rozwage.
Motor vs auto w kwestii wycieczek to dla mnie dylemat niedopokonania w pojedynke;)
riddle
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29/4/2011, 00:09
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 29/4/2011, 08:45

hmm czy ja wiem czy mordęga ? na moto na trasy polecił bym moto jak varadero 125. vłka, niezły v max, i wygodna. nsr jako że jest to 2T nie najlepiej sprawdza sie na trasach choć nie że nie pojedzie. ale przyjemniej jeździ sie 4T. aczkolwiek na pewno jeszcze przyjemniej jedzie sie motocyklem który ma zapas mocy. jaka kolwiek 125 na trasie 300 km niewpątpliwie sie bedziesz męczył, ponieważ te motocykle maja dosc niską predkosc przelotową. ale juz taka 500 ccm chociazby jak suzuki GS 500 ma zawsze nieco wiecej tej mocy i wyzsza predkosc przelotową i juz zawsze ciekawiej sie jedzie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez riddle » 29/4/2011, 10:18

Dzieki za opinie, pomocna:)
A jak jest z wygoda jazdy na suzuki gs 500 F ? Po pierwszej lekturze danych technicznych, ocenie wizualnej i orientacji w cenie moge powiedziec ze odpowiadalby mi taki motocykl. Pewnie silniejsza maszyna szybciej nauczy respektu do siebie niz 125.
riddle
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29/4/2011, 00:09
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 29/4/2011, 10:49

i tu własnie nie do konca. bo nie wiem czy 125 w 2T nie bedzie wyrywniejsza. GS bardzo liniowo i spokojnie oddaje moc. nie ma jej za duzo wiec nie bedziesz sie na pewno bał odkręcic pierwszego dnia. kolejna sprawa jest sporo ciezszy. (swoje lata masz wiec nawet nawet jakbys nie miał zbyt duzo siły to spokojnie ogarniesz) a to że jest ciezszy przekłada sie na statecznosc podczas jazdy. lekka 125 przy lataniu w trasach zwłąszcza na pustkowiu i przy wietrze lubi ostro znosić to jest troche denerwujące. GS tez nie jest jakis obudowany i super areodynamiczny ale na pewno nie tańczy po całym asfalcie aż tak. no i gs ma spory moment obrotowy wiec jazda nie jest męcząca, i zawsze jak ktos sie wolniej toczy - chcesz wyprzedzić - dodajesz gazu i go wyprzedzasz a 125 musiał bys sie rozpędzić i nakombinowac ( mówie o jeździe na trasie gdzie inny tez jada w miare szybko )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez riddle » 29/4/2011, 10:54

henio12323 napisał(a):...GS tez nie jest jakis obudowany i super areodynamiczny ale na pewno nie tańczy po całym asfalcie aż tak...

Tu chyba wspominasz o GS 500 E. Bo wersja F, jest obudowana owiewka. Ogolnie przeczytalem pare recenzji tego motoru i bardzo mi odpowiada to co o nim mowia uzytkownicy. Wiec czas poszukac osrodka szkoleniowego co by dorobic sobie kat A ;)

Dzieki.
riddle
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29/4/2011, 00:09
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê