Zobacz wątek - [GSXF 600] przy "odcince" wyłącza całkowicie silni
NAS Analytics TAG

[GSXF 600] przy "odcince" wyłącza całkowicie silni

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[GSXF 600] przy "odcince" wyłącza całkowicie silni

Postprzez Tomekjan » 22/6/2010, 21:15

Witam, przy mojej GSXF 600 z 99r. miałem założony alarm z odcięciem zapłonu. Drażnił mnie on i postanowiłem go wywalić. Zrobiłem to bez większego problemu. Jednak teraz jak obroty wejdą w pole odcinki gazu to nie mam przerywania a całkowite wyłączenie zapłonu i silnik gaśnie. Po tym muszę wyłączyć kluczykiem i odczekać jakiś czas aby załapał starter. Jak chcę odpalić od razu to starter nawet nie mruknie. Wcześniej przed wywaleniem tego alarmu też czasem musiałem czekać po przekręceniu kluczyka aby starter załączył (jak się wsłucham to jakiś przekaźnik załapuje i dopiero wtedy mogę odpalić).
Ma ktoś jakieś pomysły od czego zacząć?
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie


Postprzez Przemo_rene » 23/6/2010, 08:49

od przywrócenia elektryce jej pierwotnego kształtu i zlikwidowanie rzeźby jaką zrobiłeś wywalając alarm oraz wcześniej poprzez jego pewnie nie fachowe założenie. od tego zacznij
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez Tomekjan » 23/6/2010, 19:30

Problem rozwiÄ…zany
Ostatnio edytowano 13/2/2011, 06:34 przez Tomekjan, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez Przemo_rene » 24/6/2010, 08:09

wyjebiaj ziomek. Napisałem by sprawdzić rzeźbę - skąd mam wiedzieć co masz w moto. Jak coś nie pasi to po chyj tu piszesz? W 95% jest jakąś rzeźba na układzie i to daje w duppe. Takie rzeczy jak przeczyszczenie kostek to zakładam, że robiłeś zanim coś tu napisałeś ale widać...że czasem niektórzy najpierw piszą na forum a później sprawdzają czy "przypadkiem to że nie odpala to nie brak benzyny.."

No comment leszczu
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez madcap » 24/6/2010, 08:21

Tomekjan napisał(a):alarm był zakładany przez serwis SUZUKI motor PIASECZNO i nie jest to "fachowe założenie" bo działał prawie 10 lat, a po drugie były zaśniedziałe styki bezpieczników jak i kości sterującej - przeczyściłem je i wszystko jest ok...


1. to, że alarm działał, to tylko dowdzi, że był to alarm w miarę dobrej klasy
2. montaż w serwisie wcale nie oznacza pożądnego zainstalowania
3. skoro po wymontowaniu odcina zapłon, to wcale nie był on zainstalowany fachowo
4. przemo dobrze radzi, skoro wymontowałeś alarm, to najpierw musisz odtworzyć pierwotne połączenia instalacji, inaczej całość jest wróżenieniem z fusów
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Tomekjan » 24/6/2010, 09:57

Problem rozwiÄ…zany
Ostatnio edytowano 13/2/2011, 06:34 przez Tomekjan, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez rossavu » 24/6/2010, 11:10

Co za koles. Przemo_rene jest scigaczowym mechanikiem, wystarczy zobaczyc jego wypowiedzi i ilu osobom pomogl. Myslisz, ze da sie naprawic moto przez internet przez 1 post? Ktos przeczyta "no bo na odcinie gasnie" - i ma od razu podac Ci co masz zrobic bez mozliwosci bledu? Moglo byc 1000 roznych powodow a Ty za to, ze Przemo chcial Ci pomoc masz do niego pretensje. Odejdz i lecz swoje ego.

A tak przy okazji:
Przemo pod koniec sezonu sprowadzam uszkodzony moto wiec sie przygotuj na 10 telefonow dziennie 8)

edit:
W Twojej ofercie CNC Przerabiacie konwencjonalne maszyny (dodanie silnikow krokowych etc)?
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez Przemo_rene » 24/6/2010, 12:45

czyl itak czy inaczej była rzeźba - ruszone mocowania po niewprawnym demontażu alarmu oraz zaniedbania konserwacji układu elektrycznego. (w 15 letnim motocyklu nie ma prawa gnić instalacja jak się o nią dba regularnie - czytaj raz na 1 , 2 zimy a najstarsze R6 mają 12 lat..)

Co do reszty........Zwalona instalacja dawałoby taki sam objaw - prąd szedłby bokiem w jakieś krzaczki i kostki "na skrętkę". Anyway temat dead.

rossavu - tyle te po 23ciej odbieram "hallo kurva! :evil:" :P hehe. Jak co dawaj znaka co i jak:)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Tomekjan » 24/6/2010, 18:14

Problem rozwiÄ…zany
Ostatnio edytowano 13/2/2011, 06:35 przez Tomekjan, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez rossavu » 24/6/2010, 19:57

solved
Ostatnio edytowano 13/2/2011, 10:14 przez rossavu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez zzzubek » 24/6/2010, 20:51

kolego to ze alarm byl zakladany w SALONIE SUZUKI nic nie znaczy :) bo to tacy sami mechanicy jak i inni.. czasem tam na jakies szkolenie ich wysla.. wiem cos o tym bo pracowalem w salonie YAMAHY i nikt nie jest idealny i tez kiedys byly zle zakladane alarmy, wiec jesli nalezysz do tych co dmuchaja i chuchaja na motocykl i twierdza ze serwis autoryzowany jest najlepszy z najlepsiejszych bo zostawisz w nim 1000zl to powodzenia radz sobie sam.
w niczym kobieta nie wyglÄ…da tak dobrze, jak w niczym! :twisted:
C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««
Avatar użytkownika
zzzubek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 579
Dołączył(a): 11/11/2007, 19:12
Lokalizacja: tsk

Postprzez Tomekjan » 25/6/2010, 07:27

Problem rozwiÄ…zany
Ostatnio edytowano 13/2/2011, 06:35 przez Tomekjan, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez Tomekjan » 13/2/2011, 06:21

Witam ponownie.

Problem rozwiązałem jakiś czas temu, ale nie było okazji, aby to napisać ;).
Okazało się, iż stopka boczna chodziła dość ciężko, a przełącznik od niej działał w małym zakresie. Przy wysokich, obrotach/odcince/trzęsieniu się moto/wybojach itp. wystarczyło, iż stopka delikatnie się opuściła, a następowało automatycznie odcięcie zapłonu. Wystarczyło dosłownie aby stopka opuściła się o 3-5 milimetrów i już uniemożliwiała dalszą jazdę i odpalenie moto - do momentu jak nie wróciła na swoje miejsce.
Mały szczegół a doprowadzał mnie do szału, jak motor zgasł w trasie i nie mogłem go ponownie odpalić - nie wiedząc, iż jest to przyczyna opadnięcia stopki. A doszedłem do tego odłączając po kolei poszczególne przełączniki i wykonując testy.
Wystarczyło naoliwić stopkę WD-40 aby chodziła luźno i wracała na swoje miejsce.
Reasumując - niepotrzebnie rozpruwałem część elektroniki, wywalałem alarm itp. :oops:

Przepraszam Wszystkich, iż uniosłem się w powyższych odpowiedziach.

Pozdrawiam, Tomek.
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê