Zobacz wątek - Zablokowane koło- problem.
NAS Analytics TAG

Zablokowane koło- problem.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zablokowane koło- problem.

Postprzez Thomsen » 5/12/2010, 11:25

Witam. Mam taki problem w swoim GSF600, mianowicie, po zakonserwowaniu go na zimę ustawiłem go tak aby oba koła były w górze, aż dzisiaj chciałem sobie ruszyc przednie koło i koło stoi w miejscu, dopiero po użyciu bardzo dużej siły koło lekko da się ruszyc. Patrząc od przodu mam wrażenie, że klocki są dociśnięte do tarcz. W garażu mam temperaturę zawsze powyżej 5 stopni, nawet w największe mrozy, czym to może byc spowodowane? I czy z tym walczyc, czy po prostu poczekac na wiosnę i go rozruszac?
Avatar użytkownika
Thomsen
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
Lokalizacja: Sandomierz


Postprzez 7beat » 5/12/2010, 11:31

musisz rozebrać sobie zacisk, wyczyścić go i zmienić płyn hamulcowy
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki


Postprzez Thomsen » 5/12/2010, 11:44

Ale czym to może byc spowodowane raptem bo tygodniowym postoju?
Avatar użytkownika
Thomsen
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez 7beat » 5/12/2010, 11:52

gumowe uszczelki w zimę twardnieją, wsio koroduje i mogło się zastać, a czyszczenie to robota na 0,5-1h wykręcasz zacisk, bierzesz stary płyn hamulcowy i nim wszystko czyścisz potem wypompowujesz tłoczki albo jakimiś kombinerkami, ale musisz uważać żeby nie porysować tłoczków i ładnie wsio czyścisz i jak masz to smarujesz smarem do zacisków albo troche nawilżasz płynem tłoczki i składasz wsio, potem zalewasz płyn, odpowietrzasz i powinno być git. aha i jak będziesz miał kiepskie uszczelki, które np. wyskoczyły ze swojego miejsca i mogły zablokować tłoczek to kup lepiej zestaw naprawczy
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Thomsen » 5/12/2010, 14:17

Witam ponownie, zrobiłem dokładnie tak jak mówiłeś. Możliwe też, że to mogło byc spowodowane granicznym zużyciem klocków, które wymienię lada dzień. W tej chwili tłoczki odbijają i się nie zatrzaskują, lecz koło po silniejszym zakręceniu obraca się tylko 3/4 do 1 obrotu.
A i co mnie bardzo wkurzyło to to, że tato mi wlał na siłę płyn DOT3, jak zaleca się DOT4 do tego motocykla, i nawiązuje się kolejny pytanie czy to będzie miało jakiś wpływ negatywny na motocykl, oczywiście nie będzie on teraz jeżdżony z wiadomych przyczyn, a gdy kupie klocki zmienię i płyn.
Avatar użytkownika
Thomsen
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez swirus2007 » 5/12/2010, 18:23

dot 3 od 4 rózni sie tylko tym ze 3 miższa temperature wrzenia i to wszystko

a 2 sprawa to po so ruszales kola skoro piszesz ze usytawiles moto tak zeby kola nie dotykały ziemi tzn "były w górze" ;p
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Thomsen » 5/12/2010, 18:37

Ruszałem koło w tym sensie, że chciałem sobie nim zakręcic, skoro było w górze, a ono ani rusz...
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Avatar użytkownika
Thomsen
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez 7beat » 5/12/2010, 19:38

to łożyska masz zdymane
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Thomsen » 5/12/2010, 20:12

Chyba się za bardzo nie zrozumieliśmy, łożyska są w porządku, gdy zdejmę, lewy zacisk na przednim kole, to koło się idealnie obraca, lecz gdy go założę to chodzi tak jak wcześniej pisałem, po wykryciu przyczyny obraca się lecz tylko do 1 obrotu, a wcześniej to w ogóle sztywno stało, dopiero pomogła zabawa z tłoczkami. A jeśli to miało by byc łożysko, to nie siadło by ono z dnia na dzień, lecz by po trochu widac było, albo raczej słychac lub czuc, różnego rodzaju nieprzyjemne rzeczy.
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Avatar użytkownika
Thomsen
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez 7beat » 5/12/2010, 20:14

a to źle zrozumiałem, ale jak mówisz że klocki mas na wykończeniu to pewnie one są tego przyczyną, dasz nowe tłoczki się wsuną do końca i wszystko będzie o wiele lepiej pracować
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Thomsen » 5/12/2010, 20:21

Otóż tak, ponieważ tłoczek w skrajnej swojej normalnej pozycji ma odstęp do klocka, a że jest odstęp to on po prostu dobija do niego i już nie odbije, jakby był troszkę grubszy klocek, to było by ok, czyli problem wyjaśniony. A i jeszcze zapytam, jeśli zamawiam komplet na przód klocków np. za 50zł to płace za cały przód czy tylko za jeden zacisk (GSF600 ma 2 zaciski z przodu :D )
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Avatar użytkownika
Thomsen
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez rosa » 5/12/2010, 22:01

klocki sprzedaja w kaplecie na 1 zacisk
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez Thomsen » 6/12/2010, 18:35

Ale czy jest sens wymieniać klocki w obu zaciskach, skoro tylko w jednym są zużyte, czy należało by wymienić cały przód?
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Avatar użytkownika
Thomsen
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Arturo925 » 6/12/2010, 19:23

Cały przód najlepiej :P Przynajmniej będziesz miał pewność że nie będziesz musiał sie denerwować jak Ci drugi padnie.... :D Ale ja mam jeden wiec moze niech wypowie sie jeszcze ktoś, kto posiada dwa ;)
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez 7beat » 6/12/2010, 19:46

jak wymieniać to komplet... no chyba że masz jeszcze naprawdę dużo klocków po jednej stronie, ale zauważ też, że klocki po obu stronach powinny się równo zdzierać, a tak nie jest, zapewne spowodowane jest to tym, że miałeś brudne zaciski i nie pracowały z tą samą siłą po obu stronach.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Seba_ER5 » 6/12/2010, 20:01

Czujnik zegarowy i zmierz bicie na tarczy mozesz zamocowac magnetycznie na osce jak metalaowa. Trzpien do tarczy i krecisz kolo toleraca to chyba 0,15mm z tego co pamietam (przynajmniej u mnie hmm).
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Thomsen » 6/12/2010, 20:34

No nic dzięki za odpowiedzi, będę działał ostro na weekendzie :D

A jeszcze zapytam, czy koło- zwłaszcza przednie po zakręceniu nim ręką powinno się swobodnie obracać czy powinno troszkę ciężej chodzić?
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Avatar użytkownika
Thomsen
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez 7beat » 7/12/2010, 13:00

raczej swobodnie, wiadomo, minimalnie mogą je zaciski spowalniać, ale parę obrotów po zakręceniu powinno wykonać
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości




na górê