Zablokowane koło- problem.
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Zablokowane koło- problem.
Witam. Mam taki problem w swoim GSF600, mianowicie, po zakonserwowaniu go na zimę ustawiłem go tak aby oba koła były w górze, aż dzisiaj chciałem sobie ruszyc przednie koło i koło stoi w miejscu, dopiero po użyciu bardzo dużej siły koło lekko da się ruszyc. Patrząc od przodu mam wrażenie, że klocki są dociśnięte do tarcz. W garażu mam temperaturę zawsze powyżej 5 stopni, nawet w największe mrozy, czym to może byc spowodowane? I czy z tym walczyc, czy po prostu poczekac na wiosnę i go rozruszac?
-
Thomsen - Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
- Lokalizacja: Sandomierz
gumowe uszczelki w zimę twardnieją, wsio koroduje i mogło się zastać, a czyszczenie to robota na 0,5-1h wykręcasz zacisk, bierzesz stary płyn hamulcowy i nim wszystko czyścisz potem wypompowujesz tłoczki albo jakimiś kombinerkami, ale musisz uważać żeby nie porysować tłoczków i ładnie wsio czyścisz i jak masz to smarujesz smarem do zacisków albo troche nawilżasz płynem tłoczki i składasz wsio, potem zalewasz płyn, odpowietrzasz i powinno być git. aha i jak będziesz miał kiepskie uszczelki, które np. wyskoczyły ze swojego miejsca i mogły zablokować tłoczek to kup lepiej zestaw naprawczy
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Witam ponownie, zrobiłem dokładnie tak jak mówiłeś. Możliwe też, że to mogło byc spowodowane granicznym zużyciem klocków, które wymienię lada dzień. W tej chwili tłoczki odbijają i się nie zatrzaskują, lecz koło po silniejszym zakręceniu obraca się tylko 3/4 do 1 obrotu.
A i co mnie bardzo wkurzyło to to, że tato mi wlał na siłę płyn DOT3, jak zaleca się DOT4 do tego motocykla, i nawiązuje się kolejny pytanie czy to będzie miało jakiś wpływ negatywny na motocykl, oczywiście nie będzie on teraz jeżdżony z wiadomych przyczyn, a gdy kupie klocki zmienię i płyn.
A i co mnie bardzo wkurzyło to to, że tato mi wlał na siłę płyn DOT3, jak zaleca się DOT4 do tego motocykla, i nawiązuje się kolejny pytanie czy to będzie miało jakiś wpływ negatywny na motocykl, oczywiście nie będzie on teraz jeżdżony z wiadomych przyczyn, a gdy kupie klocki zmienię i płyn.
-
Thomsen - Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
- Lokalizacja: Sandomierz
dot 3 od 4 rózni sie tylko tym ze 3 miższa temperature wrzenia i to wszystko
a 2 sprawa to po so ruszales kola skoro piszesz ze usytawiles moto tak zeby kola nie dotykały ziemi tzn "były w górze" ;p
a 2 sprawa to po so ruszales kola skoro piszesz ze usytawiles moto tak zeby kola nie dotykały ziemi tzn "były w górze" ;p
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Chyba się za bardzo nie zrozumieliśmy, łożyska są w porządku, gdy zdejmę, lewy zacisk na przednim kole, to koło się idealnie obraca, lecz gdy go założę to chodzi tak jak wcześniej pisałem, po wykryciu przyczyny obraca się lecz tylko do 1 obrotu, a wcześniej to w ogóle sztywno stało, dopiero pomogła zabawa z tłoczkami. A jeśli to miało by byc łożysko, to nie siadło by ono z dnia na dzień, lecz by po trochu widac było, albo raczej słychac lub czuc, różnego rodzaju nieprzyjemne rzeczy.
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
-
Thomsen - Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
- Lokalizacja: Sandomierz
a to źle zrozumiałem, ale jak mówisz że klocki mas na wykończeniu to pewnie one są tego przyczyną, dasz nowe tłoczki się wsuną do końca i wszystko będzie o wiele lepiej pracować
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Otóż tak, ponieważ tłoczek w skrajnej swojej normalnej pozycji ma odstęp do klocka, a że jest odstęp to on po prostu dobija do niego i już nie odbije, jakby był troszkę grubszy klocek, to było by ok, czyli problem wyjaśniony. A i jeszcze zapytam, jeśli zamawiam komplet na przód klocków np. za 50zł to płace za cały przód czy tylko za jeden zacisk (GSF600 ma 2 zaciski z przodu
)

Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
-
Thomsen - Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
- Lokalizacja: Sandomierz
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
jak wymieniać to komplet... no chyba że masz jeszcze naprawdę dużo klocków po jednej stronie, ale zauważ też, że klocki po obu stronach powinny się równo zdzierać, a tak nie jest, zapewne spowodowane jest to tym, że miałeś brudne zaciski i nie pracowały z tą samą siłą po obu stronach.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Czujnik zegarowy i zmierz bicie na tarczy mozesz zamocowac magnetycznie na osce jak metalaowa. Trzpien do tarczy i krecisz kolo toleraca to chyba 0,15mm z tego co pamietam (przynajmniej u mnie hmm).
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
No nic dzięki za odpowiedzi, będę działał ostro na weekendzie
A jeszcze zapytam, czy koło- zwłaszcza przednie po zakręceniu nim ręką powinno się swobodnie obracać czy powinno troszkę ciężej chodzić?

A jeszcze zapytam, czy koło- zwłaszcza przednie po zakręceniu nim ręką powinno się swobodnie obracać czy powinno troszkę ciężej chodzić?
Ford Sierra 2.0i DOHC
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
Suzuki GS-500E
Suzuki GSF600S Bandit
-
Thomsen - Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 23/5/2010, 14:09
- Lokalizacja: Sandomierz
raczej swobodnie, wiadomo, minimalnie mogą je zaciski spowalniać, ale parę obrotów po zakręceniu powinno wykonać
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości