Problem z Tuningiem..
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Problem z Tuningiem..
Witam!
Tak jak w temacie mam problem z głowicą. Może zacznę od początku..
Nie dawno zakupiłem ten oto cylinder 90ccm wraz z tłokiem, pierścieniami, sworzniem i zabezpieczeniami tłoka.
http://moto.allegro.pl/it...jak_naraku.html
Po poprawnym zamontowaniu okazało się że wał blokuje się w pewnym momencie (napotyka opór, lecz po delikatnym naciśnięciu kopa ustaje i gdy znowu trafi w tą pozycje, znowu opór). Próbowałem zakładać dodatkowe uszczelki (3 pod cylinder i 2 metalowe pod głowicę) (bo szczerze myślałem że to głowica seryjna blokuje lekko zaworem), lecz gdy próbowałem założyć wałek rozrządu pasek był bardzo naciągnięty i wałek z tej strony gdzie nie ma zębatki ni dochodził do głowicy. Bałem się go dociskać mostkiem, więc dałem sobie z tym spokój i zakupiłem nową głowicę ( http://moto.allegro.pl/it...duzy_zawor.html ) przeznaczoną pod 90 ccm. Dla pewności nie zdejmowałem uszczelek spod cylindra i zamontowałem głowicę, założyłem wałek i popychacze zaworów. wszystko wygląda dobrze niby dobrze, ale wał nadal się blokuje...!
Jestem u kresu wytrzymałości już
Mój skuter to chińska Wilga III z '07r.
Nadmieniam iż jestem w 100% pewny że dobrze to złożyłem. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Proszę o możliwie szybką odpowiedź..
PS. właśnie zauważyłem że na wale są małe uszkodzenia, w mniej więcej miejscu tej tulei cylindra która tam wchodzi do karterów. Czy to może wal lekko trze o tą tuleję?
Tak jak w temacie mam problem z głowicą. Może zacznę od początku..
Nie dawno zakupiłem ten oto cylinder 90ccm wraz z tłokiem, pierścieniami, sworzniem i zabezpieczeniami tłoka.
http://moto.allegro.pl/it...jak_naraku.html
Po poprawnym zamontowaniu okazało się że wał blokuje się w pewnym momencie (napotyka opór, lecz po delikatnym naciśnięciu kopa ustaje i gdy znowu trafi w tą pozycje, znowu opór). Próbowałem zakładać dodatkowe uszczelki (3 pod cylinder i 2 metalowe pod głowicę) (bo szczerze myślałem że to głowica seryjna blokuje lekko zaworem), lecz gdy próbowałem założyć wałek rozrządu pasek był bardzo naciągnięty i wałek z tej strony gdzie nie ma zębatki ni dochodził do głowicy. Bałem się go dociskać mostkiem, więc dałem sobie z tym spokój i zakupiłem nową głowicę ( http://moto.allegro.pl/it...duzy_zawor.html ) przeznaczoną pod 90 ccm. Dla pewności nie zdejmowałem uszczelek spod cylindra i zamontowałem głowicę, założyłem wałek i popychacze zaworów. wszystko wygląda dobrze niby dobrze, ale wał nadal się blokuje...!
Jestem u kresu wytrzymałości już

Mój skuter to chińska Wilga III z '07r.
Nadmieniam iż jestem w 100% pewny że dobrze to złożyłem. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Proszę o możliwie szybką odpowiedź..
PS. właśnie zauważyłem że na wale są małe uszkodzenia, w mniej więcej miejscu tej tulei cylindra która tam wchodzi do karterów. Czy to może wal lekko trze o tą tuleję?
- Cendis
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 11/6/2010, 05:44
moim zdaniem sam pomysł z tuningowaniem chińczyka (ja nawet o takim nie slyszalem) jest dziwny ale ok jak sobie chcesz
a co do problemu to może "ramię" jest za długie i się po prostu nie mieści? a może wał się delikatnie zgiął przy wymianie części?
i jeszcze pytanie które może pomóc rozwiązać problem: czy odpaliłeś moto po remoncie czy tylko "ręcznie" sprawdzałeś ruchy podzespołów?

i jeszcze pytanie które może pomóc rozwiązać problem: czy odpaliłeś moto po remoncie czy tylko "ręcznie" sprawdzałeś ruchy podzespołów?
Z BenzynÄ… We Krwi 

-
D748SPS - Świeżak
- Posty: 479
- Dołączył(a): 11/6/2010, 20:04
- Lokalizacja: ok. Jarocina
kiedy pisałem ten temat miałem ten problem. ale okazało się że nic nie trze. to chyba wina zbyt dużej kompresji. stwierdziłem to po wykręceniu świecy
wtedy już chodzi płynnie i jest ok. wału nie uszkodziłem. wczoraj postanowiłem go pokopać mocniej, wpompowałem byne do gaźnika i odpalił. chodzi ładnie, przyśpieszenie jest, jak dla mnie, dość dobre
teraz czeka mnie jeszcze regulacja gaźnika i zaworów. przy odkręceniu manetki do połowy zaczyna gasnąć. kiedy odkręcę w wyczuciem na około 1/4 to wchodzi na obroty szybciej niż w starym na full gazie
tylko regulacja. rozwierciłem starą dyszę małym wiertełkiem i nie znam rozmiaru, wiem że dostaje zbyt dużo benzyny (świeca wprost czarna) a co dziwniejsze gry wkręcę na max śrubkę od powietrza chodzi płynniej na niskich obrotach. poczekam na nową dyszę, może to wina mojej "powiększonej" i problem zaworów. ustawiłem tak jak powinno być na seryjnej 50. ale teraz to już 90 więc nie wiem jak to jest. (mam 0,05 ssący i 0,08 wydech)



- Cendis
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 11/6/2010, 05:44
Kolego daj zawory 0.06 na ssacym i 0.10 na wydechu zle zrobiles z ta dysza bo to zegarmiszcz rozwierca bo ma specialne wiertelka a wymieniles filrt powietrza na stozek bo jak nie to muszisz sproboj bez filrta przejechac sie kawalek jak jedzie o rezultatach powiedz jak cos.
Sprzedam skutera Soprano z silnikiem hondy dio wiecej info prosze o wyslanie wiadomosci 

- Slomyr
- Świeżak
- Posty: 186
- Dołączył(a): 16/9/2009, 15:53
- Lokalizacja: Miedzyrzecze Górne
Musisz wymienic filtr na stozkowy bo go bedzie dusic itp. To nie musi byc wina dyszy ja swoja rozwiercalem specjalnym wiertlem i wszystko jest git. Oryginalnie miala rozmiar 77, kupilem dysze naraku 88 i byl mniejsza niz ta oryginalna 77 

-
eloelolol123 - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09
mieliście rację. nie zdejmowałem filtra całego żeby nie zajebać gaźnika
ale zdjąłem samą obudowę i było zdecydowanie lepiej. kupię ten stożek i dyszę #94 seryjną i będzie git już
podtrzymam temat. kiedy filtr i dysza dojdą, opowiem o postępach.
BTW, szkoda że nie ma opcji pomógł



BTW, szkoda że nie ma opcji pomógł

- Cendis
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 11/6/2010, 05:44
dyszę powietrza? czyli jak? xD wiem że w gaźniku są 2... jedna od benzyny. ale nigdy nie zastanawiałem się od czego ta po boku jest. hmm. więc to powietrze? hmmm... a może ją też rozwiercić? mam odpowiednio małe wiertełka i wkrętarką delikatnie przewierce?
- Cendis
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 11/6/2010, 05:44
ja zostawilem seryjna ta po srodku a ta po boku zmienilem na tuningowa i pomoglo filtra nie tykalem i smiga bez zadnych ale tylko blokady zdjolem z filtra z gaznika i tlumikowi kolanko poszerzyłem itp i smiga bez problemowo
a jeszcze jak zmienilem ta srodkowa dysze a zostawilem ta po boku nic nie pomoglo i zmienilem obie też nic jak zmienilem ta po boku to git
a jeszcze jak zmienilem ta srodkowa dysze a zostawilem ta po boku nic nie pomoglo i zmienilem obie też nic jak zmienilem ta po boku to git
yamaha xj900,
-
mlod@1 - Świeżak
- Posty: 145
- Dołączył(a): 1/5/2010, 15:37
ja pierdziele.. te chińczyki mnie denerwują
a naród nie lepszy.. zrobią coś to działa dobrze póki się jednej śrubki nie odkręci. tym bardziej kiedy się połowę silnika rozkręci.
na starym cylku podobno starłem pierścienie. cylinder wewnątrz jest idealny, tłok też możliwy.. ehh.. co za szajs. a teraz się wyregulować nie da..
chyba że znajdę gaźnik pod pojemność 90cmm. w co szczerze wątpię... kupie ten głupi stożek i tą główną dyszę. pobawię się iglicą. może jakoś to będzie... ehhh.

na starym cylku podobno starłem pierścienie. cylinder wewnątrz jest idealny, tłok też możliwy.. ehh.. co za szajs. a teraz się wyregulować nie da..

- Cendis
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 11/6/2010, 05:44
dzięki za wszystkie podpowiedzi
bardzo mi pomogły
kupiłem dyszę #90 i stożek i jest tak wspaniale że szok.
podrywa mi skuter tak że nie mogę na starcie full gazu dać bo skuter idzie do góry
D przyśpieszenie nieziemskie
we 2 osoby nie czuć spadku mocy.
lecz oczywiście, nagle pojawiły się (chyba) problemy z wałem. Zauważyłem to 1 raz kiedy jechałem sobie po kumpla. Kiedy wracaliśmy mieliśmy mały kawałek drogi pod górkę, skuter jechał dobrze i równo. ale nagle kiedy chciałem przyśpieszyć na prostej już drodze, zaczęło okropnie stukać w okolicy, niby to pokrywy napędu, niby to po przeciwnej stronie w okolicach magneta i stracił w dodatku moc i nagle zgasł.. przeraziłem się że cylinder się zatarł, a potem przyszła myśl o wale. Ale po chwili odważyłem się ruszyć kopką żeby poznać prawdę. I tu mnie skuter zaskoczył. Kopka chodzi tak samo jak poprzednio. Kompresja była, z wydechu dudniło. Kopnąłem parę razy i zobaczyłem że z wężyka od pokrywy zaworów wydobywa się dym... Nie mam pojęcia czemu tak jest. Dodam że głowica jest nowa. Nie ma mowy o zjechaniu uszczelniaczy bo to głowica "made in japan". Prosiłbym o pomoc


kupiłem dyszę #90 i stożek i jest tak wspaniale że szok.



lecz oczywiście, nagle pojawiły się (chyba) problemy z wałem. Zauważyłem to 1 raz kiedy jechałem sobie po kumpla. Kiedy wracaliśmy mieliśmy mały kawałek drogi pod górkę, skuter jechał dobrze i równo. ale nagle kiedy chciałem przyśpieszyć na prostej już drodze, zaczęło okropnie stukać w okolicy, niby to pokrywy napędu, niby to po przeciwnej stronie w okolicach magneta i stracił w dodatku moc i nagle zgasł.. przeraziłem się że cylinder się zatarł, a potem przyszła myśl o wale. Ale po chwili odważyłem się ruszyć kopką żeby poznać prawdę. I tu mnie skuter zaskoczył. Kopka chodzi tak samo jak poprzednio. Kompresja była, z wydechu dudniło. Kopnąłem parę razy i zobaczyłem że z wężyka od pokrywy zaworów wydobywa się dym... Nie mam pojęcia czemu tak jest. Dodam że głowica jest nowa. Nie ma mowy o zjechaniu uszczelniaczy bo to głowica "made in japan". Prosiłbym o pomoc

- Cendis
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 11/6/2010, 05:44
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości