Zobacz wÄ…tek - Zamulony Piaggio
NAS Analytics TAG

Zamulony Piaggio

i inne małe pojemności
_________

Zamulony Piaggio

Postprzez dziadzia40a » 19/5/2010, 21:41

Witam !
Mam pewien problem z którym nie moge sobie poradzić. To może go opisze: Obiawy: v-max wynosi ok 50-60 km i po tej prędkośći następuje "dławienie" silnika jakby brakowało paliwa może coś z powietrzem... obroty ma niewielkie ok 6-7 tysiącach gdzie powinny sięgać ok 11. Po prostu po jakimś czasie traci moc. Sprawdzałem gaźnik i wyregulowałem, świeca - ładna iskra, filtr powietrza- nowy, a problem nadal jest. Problem narastał stopniowo czyli nie nastąpiło to w jeden dzień... zanim to sie stało do byłem zadowolony z użytkowania tego skuterka. Wcześniej v-max wynosił 100 km/h gdzie teraz 60 to dla niego dużo. Dodam że ładnie chodzi tak do przejechania ok pół kilometra bo dalej to już nawet ciężko ruszyć z miejsca. Nie mam pojęcia co się dzieje... a fajnie było by jeszcze nim pojeździć a nie walnąć go w kąt albo dać do mechaniora i zostawić jego równowartość :P Model to Piaggio NRG 2001r. więc i swoje lata ma ;D Proszę o POMOC !
dziadzia40a
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19/5/2010, 21:31


Postprzez Z00M93 » 20/5/2010, 15:02

Wyczyściłeś gaźnik? Wyregulowanie czasami nie wystarcza, sprawdź także kompresje.
PS. Sam mam NRG i ostatnio odczułem momentalny spadek mocy po wlaniu oleju z Orlena, wcześniej był Castrol i było pięknie - nie lejcie Orlena do skuterów.
Z00M93
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 19/7/2009, 22:09


Postprzez filipek » 20/5/2010, 20:52

radził bym sprawdzić mieszanke olej i paliwo i jeśli nic niepomoże to przydał by się szlif cylindra
Avatar użytkownika
filipek
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2010, 21:53
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez dziadzia40a » 20/5/2010, 21:24

No więc tak, po wymianie filtra powietrza i przeczyszczeniu gaznika i wyregulowaniu go, lepiej chodzi i obniżyłem iglice tj podniosłem ją aby dawka paliwa była większa, na 5 poziomów dałem na środek to muzę jeszcze ją podnieść ? Ale pytanie czy go nie zaleje paliwo, czy zdąży je spalić, ogólnie lepiej chodzi ale to nie jest jeszcze to co było... może wiecie jak dobrze wyregulować gaźnik czyli jaki obroty powinien mieć na postoju a jakie na maksa ? I ostatnio zaczęło mi coś bardzo stukać metalicznym dźwiękiem w silniku, a raczej tak mi sie wydaje bo z pewnością dochodzi to z tyłu xD a możę tłumik sie przepala ?, dźwięk jest taki jakby coś grzechotało... możliwe że sprzęgło padło ? albo pada ? bo skuterek słabo rusza... tj potrzebuje dużych obrotów ok 3-4 tyś. Jeżeli to sprzęgło to pytanie gdzie ono się znajduje i czy da sie np. podciągnąć je na lince czy coś takiego ?
dziadzia40a
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19/5/2010, 21:31

Postprzez damianxxx360 » 21/5/2010, 13:49

Ja tez mam NRG i chodzi dobrze v-max 90 km/h ale gdy jest zimny strasznie przerywa i startuje dobiero z 5 tys obrotów a max dochodzi do 7,5 tys obrotów.Czysciłem gażnik i pojezdził miesiąc narmalnie i znowy ten sam problem.
co mam robić?
damianxxx360
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/5/2010, 11:49

Postprzez dziadzia40a » 21/5/2010, 14:50

no widzę że masz podobny problem... tylko u mnei odwrotnie, jak ciepły to coś go boli ;p
dziadzia40a
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19/5/2010, 21:31

Postprzez Z00M93 » 21/5/2010, 18:46

Na rozgrzanym gaźniku wolne obroty podkręćcie, w prawo kręcąc zwiększacie. Co do sprzęgła to też może być. Sprzęgło znajduje się w tylnej części obudowy silnika, tak jak jest pasek, to zaraz przy kole. Zobaczysz dzwon sprzęgła z takimi "dziurami" i on będzie na śrubie, odkręcasz, uważasz żeby Ci sprężyna dociskowa nie odbiła. I masz sprzęgło w ręce :D
Z00M93
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 19/7/2009, 22:09

Postprzez dziadzia40a » 10/6/2010, 11:32

Heh jest problem. Gdy jechałem to wpadłem w ogromną dziurę (padało jak nie wiem i nie było jej widać...) fakt faktem nawet mnie nie zarzuciło itp po prostu wywaliło mi tylne koło na 30 cm w górę bo tak sie odbiłem... z początku sie wystraszyłem bo pomyślałem że może być przysłowiowy kapeć ale nic takiego nie było. Na drugi dzien pojechałem skuterem do pracy to ok 15 km w jedną stronę. Podczas drogi poczułem jak wyraznie traci jeszcze więcej mocy... zwalniał do ok 50 km/h no ale nic jaoś dojechałem, zsiadając ze skuterka zauważyłem jak tylne czasc silnika tj. nad amortzatorem i tam gdzie sprzegło jest cała zalana jakimś olejem aż kapał... po pracy pojechałem jeszcze w jedno miejsce i do domu i w drodze powrotnej mi padł. Jakieś 2 km od domu musiałem go pchać go zgasł jeszcze próbowałem go ratować przez jakieś 40 metrów ale nic to nie dało zaczął sie po prosru dusić i juz nie odpalił... stoi tak i przestało już lecieć... co to może być ? nie wiem czy sie zabierać za to ? Moze padło sprzęgło? Raczej oddam go juz do naprawy chodz waham sie bo znając życje zostawie jego równowartość a przynajmniej 1/2 ceny...
dziadzia40a
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19/5/2010, 21:31

Postprzez rafal1730 » 10/6/2010, 13:15

Ja też mam podobny problem z Piaggio Sfera, jak zaczynam ruszać to jest tak przymulony że nie daje rady jedzie wtedy max 15 km/h a po przejechaniu około 0.5-1.0 km nagle ostro przyśpiesza.
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê