Zobacz wątek - Wiele pytań od laika
NAS Analytics TAG

Wiele pytań od laika

O wszystkim
_________

Wiele pytań od laika

Postprzez Dokaz » 18/2/2007, 22:24

Witam serdecznie, od dłuższego czasu czytam wszystkie artykuły w serwisie scigacz.pl(najlepszy serwis jak znalazłem ;]) na temat motocykli...
po kilkunastu godzinach straconych na czytaniu tego wszystkiego doszedłem do prostego wniosku ze jak nic nie wiedziałem tak nic nie wiem... :/
Wiec prosze was o odpowiedzi na moje pytania:

Która marka jest tańsza w utrzymaniu (Honda Suzuki Yamaha Kawasaki Aprilia...), chodzi mi o ceny oryginalnych częśći, zamienników oraz dostępność tych części.

Ile pali wasz motorek?
Oszczędna jazda:
Mormalna w mieście:
Ostry kating:

Jak wygląda awaryjność wyżej wymienionych marek? konkretne modele są awaryjne czy raczej dana marka? Co się często psuje, badz trzeba wymieniać.

Na prawie wszystkich filmikach widać a raczej słychać ze nikt nie używa sprzęgła do zmiany biegu na wyższy/niższy? Taka zmiana biegów jest możliwa w wszystkich motorach? czy niema to jakiegoś negatywnego wpływu na zużycie części?

Jak wtgląda sprawa z przeciskaniem się w korku ? według prawa można czy nie?

Proszę o wyrozumiałość :)
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58


Re: Wiele pytań od laika

Postprzez skora » 18/2/2007, 23:24

Oj gościu coniektórzy mogą być niezadowoleni z takiego tematu i ilości pytań w nim zaganych

Dokaz napisał(a):Która marka jest tańsza w utrzymaniu (Honda Suzuki Yamaha Kawasaki Aprilia...), chodzi mi o ceny oryginalnych częśći, zamienników oraz dostępność tych części.


Ja uważam że to nie o marke chodzi tylko jak juz to o konkretne modele bo każda z w/w matek takie ma oraz o sposób i użytkowania.
Jeden katuje od początku a inny powolutku byle dojechać.

Ile pali wasz motorek?
Oszczędna jazda:
Mormalna w mieście:
Ostry kating:

Oszczędnie to z 5-5.5
Norma to 6-7
Ostra jazda- do końca nie wiem ale z 10-11

Chciałbym zauważyc ze mi chodzi o 600-ke
Litrówki i większe mają już inne spalanie.


Jak wygląda awaryjność wyżej wymienionych marek? konkretne modele są awaryjne czy raczej dana marka? Co się często psuje, badz trzeba wymieniać.


Jak już to modele
Z wymianą to podstawa (płyny , swiece, opony, kloscki ham itd.)

Na prawie wszystkich filmikach widać a raczej słychać ze nikt nie używa sprzęgła do zmiany biegu na wyższy/niższy? Taka zmiana biegów jest możliwa w wszystkich motorach? czy niema to jakiegoś negatywnego wpływu na zużycie części?


Jak narazie to na wszystkich dało rade napewno na wyższe, na niższe to czasem był problem
Jeśli nie umiesz zmieniac biegów bez sprzegła to napewno negatywnie to wpłynie na skrzynie.

Jak wtgląda sprawa z przeciskaniem się w korku ? według prawa można czy nie?


Nie wiem jak do końca to jest ale jeśli chcesz byc na światłach pierwszy i wyprzedzasz lewą stroną na podwójnej ciągłej lub na malowanych wysepkach to juz na 100% że to jest nie dozwolone.
Suzuki GSX 1400-2001
Kawa GPZ 1100-1983
Jawa 250/353-1958
Avatar użytkownika
skora
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 12/10/2005, 00:11
Lokalizacja: Jarocin


Re: Wiele pytań od laika

Postprzez t_racer_ » 18/2/2007, 23:32

Dokaz napisał(a):Jak wtgląda sprawa z przeciskaniem się w korku ? według prawa można czy nie?


Możesz omijać pojazdy które stoją, musisz tylko zachować "bezpieczną odległość", która nie jest określona przez przepisy. Jeśli przecinasz linię przerywaną, zmieniasz pas i musisz to sygnalizować kierunkowskazem, linii ciągłej nie możesz przecinać ;)
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez lukas00 » 19/2/2007, 00:09

z tym przeciskaniem sie w korkach to juz kiedys bylo .... ze to niby zakazane nigdzie w prawie nie jest ale tez nigdzie w prawie nie jest napisane ze tak robic mozna ... i ze wrazie czego to jest kwestia sporna
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
Avatar użytkownika
lukas00
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Thrillco » 19/2/2007, 08:46

To teraz ja odpowiem bo mam dobry humor i rozbawił mnie z rana ten nasz nowy kolega :)

pyt.1 Eksploatacja wszystkiego kosztuje i tylko od ciebie zalezy ile tak naprawde będziesz na to wydawał, jak bedziesz olewał okresowe wymiany, robił rzeźby, olewał servis i kupował szajsozamienniki to wyjdzie nawet tanio...dopuki całość się pewnego dnia nie rozsypie. Jak bedziesz robił cacy jak w podreczniku, tylko nowe i konkret części, chuchał i dmuchał na sprżeta to i tak nie wyniesie cię jego utrzymanie drozej niż auta a służył ci bedzie bezawaryjnie nawet do emerytury.

pyt.2 Ile wlejesz tyle spali...jak wszystko...przy takich pytaniach zawsze nasuwa mi się inne pytanie...gdyby odkurzacz miał manetke to gospodynie domowe też by rozważały problem zużycia energii elektrycznej??

pyt.3 Nie ma rzeczy doskonałych ale nie zrobimy ci tu katalogu porównawczego 1 miliona modeli motocykli wszystkich marek bo to forum a nie...no właśnie przydałoby się takie coś :D Wszystko ma prawo się zepsuć a awaryjność...jeśli nie wystepują wady fabryczne, najczęściej uzależniona jest od sposobu exploatacji.

pyt.4 Chba tylko ci się wydaje bo przeciętny zjadacz chleba dokonuje w motocyklu zmiany biegów w czasie od 0,05 do max 0,08 s. czyli jest to dosyć krótki zas by laik taki jak ty był w stanie stwierdzić czy użyto sprżegla czy nie a zawodowcy robią to średnio w 0,03 sek. to jest mrugnięcie oka :) Trudnow to uwierzyc ale...mierzone, nie przeze mnie (to jakby chciał się kto czepić)

pyt.5 Korki i przeciskanie jest gdzieÅ› bardzo obszernie opisane na forum..poszukaj ale uprzedzam, nie znajdziesz tam odpowiedzi na pytanie czy to jest ok czy nie...taki kraj :D
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez robertsz » 19/2/2007, 13:18

Co do punktu 5 to sobie poczytaj jak ci się nie chce szukać :wink: viewtopic.php?t=1491&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ale uprzedzam zdania są podzielone i w zasadzie zgodziliśmy się z Wiewiórem że się nie zgadzamy 8) .
Avatar użytkownika
robertsz
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 4/6/2006, 18:56
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez R1 » 19/2/2007, 19:53

<b>Dokaz </B>

Nawet jak jedziesz na kole to można zmieniać biegi ze sprzęgłem, tylko trzeba się delikatnie obchodzić z manetką gazu.... ale przynajmniej Ja często widziałem piekne scigacze z <B> USZKODZONYM 2 BIEGIEM</B> :D


A co do omijania w korku, to nie ma problemu tylko trzeba zachować szczegulną ostrożność przy tych manewrach... ( jak przy większości :wink: )
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Re: Wiele pytań od laika

Postprzez Dokaz » 19/2/2007, 20:31

skora napisał(a):Oj gościu coniektórzy mogą być niezadowoleni z takiego tematu i ilości pytań w nim zaganych


W temacie wyrażnie napisałem "wiele pytań od laika" :) wiec nie narzekajcie :P

Pozatym dzięki wielki za odzew :) Pomogło mi to bardzo... ale mam jeszcze jedno pytanko :)

Czy taki Sportowo turystyczny Fazer jest tańszy(lepszy?) w eksploatacji codziennej od typowego ścigacza R6 ? Chodzi mi o dojazdy do pracy i podskoczenie nad Zegrze w upalne dni...
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58

Re: Wiele pytań od laika

Postprzez Grubas » 19/2/2007, 20:42

Dokaz napisał(a): Chodzi mi o dojazdy do pracy i podskoczenie nad Zegrze w upalne dni...


A do tego nie byłby lepszy turystyk ?
viewtopic.php?t=4691
viewtopic.php?t=4559
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Wiele pytań od laika

Postprzez Dokaz » 19/2/2007, 20:45

Lovtza napisał(a):
Dokaz napisał(a):Czy taki Sportowo turystyczny Fazer jest tańszy(lepszy?) w eksploatacji codziennej od typowego ścigacza R6 ? Chodzi mi o dojazdy do pracy i podskoczenie nad Zegrze w upalne dni...


Tak, jest lepszy i tańszy. R6 to maszyna do przycinania na torze a nie na dojazdy do pracy.


A mozesz mi jeszcze podać kilka innych modeli sportowo turystycznych nadających sie na codziene dojazdy do roboty i weekendowego szaleństwa?
Tylko żeby były tak ładne jak fazer albo jeszcze piękniejsze :)
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58

Re: Wiele pytań od laika

Postprzez Dokaz » 19/2/2007, 20:46

Grubas napisał(a):
Dokaz napisał(a): Chodzi mi o dojazdy do pracy i podskoczenie nad Zegrze w upalne dni...


A do tego nie byłby lepszy turystyk ?
viewtopic.php?t=4691
viewtopic.php?t=4559


Wielkie dzięki, już zabieram sie do czytania :)
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58

Postprzez lukas00 » 20/2/2007, 00:05

fazer mowie o fz6 jest moim skromnym zdaniem wlasnie takim motocyklem najbardziej uniwersalnym jak sie da .... moc 98 km z 600 cm do jazdy po miescie zupelnie wystarcza a przy tym jest bardzo poreczny zwrotny i pozycja na nim bardzo wygodna :) czego np o R6 nie mozna powiedziec a i owiewke ma zeby troche komfortu na nim bylo ...
jak na pierwszy motor to i tak wystarczajaco mocna maszyna
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
Avatar użytkownika
lukas00
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Smoli » 20/2/2007, 07:07

Kup sobie gazete motocykl która ukarze się na marzec( numer 3) i wszystko będzie tam pisało na temat jazdy w korkach:D:D
Smoli
Świeżak
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20/9/2006, 16:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Hube » 20/2/2007, 10:07

Smoli napisał(a):Kup sobie gazete motocykl która ukarze się na marzec( numer 3) i wszystko będzie tam pisało na temat jazdy w korkach:D:D


Prawda, fajnie piszÄ… te poradniki...

Kup też, polecam, książkę "Strategi uliczne":

http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/457756

a już na pewno "Motocyklista doskonały:

http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/408743

A do jazdy w miAście i poza polecam Suzuki V-Strom1, ale to tylko dlatego, że mi pasuje jak żaden (prawie 2 m wzrostu).

Pzdr
DL1000 -> Yamaha MT01 -> Hayabusa
Avatar użytkownika
Hube
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 14/11/2006, 13:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Dokaz » 20/2/2007, 18:54

Smoli napisał(a):Kup sobie gazete motocykl która ukarze się na marzec( numer 3) i wszystko będzie tam pisało na temat jazdy w korkach:D:D


skoczyłem do kiosku, kupiłem "motor" i dziwie sie czemu tam nic nie ma o motorach... :P
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58

Postprzez cichy » 20/2/2007, 20:55

Dokaz napisał(a):skoczyłem do kiosku, kupiłem "motor" i dziwie sie czemu tam nic nie ma o motorach... :P


Jeżeli gazeta nazywa siÄ™ „motor”, to powinno być tam sporo o motorach, gorzej z motocyklami. :wink: :lol:
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Terror » 21/2/2007, 11:39

W końcu każdy motocykl ma motor, ale nie każdy motor jest w motocyklu
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa



Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê