Yamaha xj600n
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Yamaha xj600n
Witam. Jestem nowy na forum dlatego na początku sie przywitam. Jestem Bartek, mam 20lat i w tym sezonie postanowiłem zakupić jakiś motocykl. Z racji tego iż nie posiadam zbytniego doświadczenia (nie wliczając WSK
i paru godzin wyjeżdżonych podczas robienia prwo jazdy) oraz dużych funduszy, na początek chcę kupić coś taniego a zaraz mało awaryjnego i nadającego sie nie pierwsze moto. Patrząc po forach i aukcjach najczęsciej pada na cb500, er5 i yamaha xj600. I tu zaczyna się mój problem. Znalazłem yamahe xj600n lecz mam kilka pytań. Na początek może jednak ją troche opiszę:
Yamaha xj600n 98r, sprowadzana z anglii, przebieg 30 000 mil, kolor czarny mat lecz przeswituje czerwony (widać na zdjęciach) oraz na wielu czesciach sa slady rdzy (nawet na łańcuchu) do tego odpalanie nie jest przy manetce a jakimś dorabianym guziczkiem przy baku (rowniez widac na foto jak się dobrze przyjrzy - sprzedawca mówi iż może to jakieś zabiezpieczenie przed złodziejami, natomiast moja opinia ze może to zepsuty guzik ten w manetce chcociaz ja sie na tym za bardzo nie znam) CENA 3500zl. Po oględzinach z mechanikami ich opinia jest taka iż wygląd adekwatny do ceny.
co o tym myślicie? czy warto za te pieniądze kupić taki motor i go jakoś samemu dopieścić? czy lepiej poszukać czegoś droższego a w lepszym stanie (niekoniecznie xj600)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_1.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_2.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_3.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_4.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_5.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_6.jpg (otwórz link)

Yamaha xj600n 98r, sprowadzana z anglii, przebieg 30 000 mil, kolor czarny mat lecz przeswituje czerwony (widać na zdjęciach) oraz na wielu czesciach sa slady rdzy (nawet na łańcuchu) do tego odpalanie nie jest przy manetce a jakimś dorabianym guziczkiem przy baku (rowniez widac na foto jak się dobrze przyjrzy - sprzedawca mówi iż może to jakieś zabiezpieczenie przed złodziejami, natomiast moja opinia ze może to zepsuty guzik ten w manetce chcociaz ja sie na tym za bardzo nie znam) CENA 3500zl. Po oględzinach z mechanikami ich opinia jest taka iż wygląd adekwatny do ceny.
co o tym myślicie? czy warto za te pieniądze kupić taki motor i go jakoś samemu dopieścić? czy lepiej poszukać czegoś droższego a w lepszym stanie (niekoniecznie xj600)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_1.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_2.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_3.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_4.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_5.jpg (otwórz link)
http://photos03.otomoto.pl/photos/original/M1/84/63/M1846398_6.jpg (otwórz link)
- bartek_m8
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 16/5/2010, 10:22
- Lokalizacja: Kalisz
Przedstaw szerzej opinię mechaników, bo bardziej istotne jest czy stan techniczny (a nie wygląd) jest adekwatny do ceny- jeżeli tak, to bałbym się tego tykać.
Na oko widać, że co najmniej napęd jest do wymiany. Brak ciężarków i przerobiona lampa też o czymś świadczą. Jest MOT na potwierdzenie przebiegu, jakakolwiek jego historia? Motocykl po zakupie warto dopieścić- przejrzeć, przesmarować i przeczyścić co się da, wymienić płyny, sprawdzić zawieszenie, zrobić regulację gaźników, zaworów itd- żebyś wiedział na czym jeździsz.
Zadaj sobie pytanie kto od Ciebie kupi później ten motocykl?
Osobiście wolę kupować motocykl od prywatnych sprzedających, którzy użytkowali go przez co najmniej sezon i mogą mi powiedzieć jak o niego dbali, co wymieniali, co wyszło itd.
Jakie masz gabaryty, gdzie będziesz jeździł, z plecaczkiem czy solo?
Na oko widać, że co najmniej napęd jest do wymiany. Brak ciężarków i przerobiona lampa też o czymś świadczą. Jest MOT na potwierdzenie przebiegu, jakakolwiek jego historia? Motocykl po zakupie warto dopieścić- przejrzeć, przesmarować i przeczyścić co się da, wymienić płyny, sprawdzić zawieszenie, zrobić regulację gaźników, zaworów itd- żebyś wiedział na czym jeździsz.
Zadaj sobie pytanie kto od Ciebie kupi później ten motocykl?
Osobiście wolę kupować motocykl od prywatnych sprzedających, którzy użytkowali go przez co najmniej sezon i mogą mi powiedzieć jak o niego dbali, co wymieniali, co wyszło itd.
Jakie masz gabaryty, gdzie będziesz jeździł, z plecaczkiem czy solo?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Dzięki za zainteresowanie Kamusial Mechanicy mówią iż silnik ładnie pracuje, i jak na xj600 cicho. Nawet nie slychac kosza sprzęgłowego. Ładnie sie wkręca na obroty , i dobrze pali.
a stwierdzenie adekwatna cena odnosi sie do właśnie do wyglądu.
Motor jest po wymianie olejów i filtra oraz klocków hamulcowych i akmulatora. Jest podobno do niego książka serwisowa ale jeszcze jej nie oglądałem. Regulacji gaźników chyba nie trzeba bo chodzi dość równo.
Skąd wiesz ze napęd do wymiany? to widać ? i co masz na myśli mówiąć brak ciężarków - co to jest? i co byś powiedział na to malowanie? czy ciężko jest rozłożyc i złożyc cały motor aby móc go dokładnie pomalować?
i co myślisz o tym odpalaniu? czy to rzeczywiście może być jakieś zabezpieczenie przed złodziejem?
co do do moich gabarytów 184cm wzrostu i 84kg wagi. Jazda raczej solo, czasami może jednak zdarzy się z plecaczkiem lub jakimś pasażerem. A gdzie to sam jeszcze nie wiem. czasami może do pracy, na jakieś imprezy, do znajomych. Mówiąc ogólnie w ciepłe dni będzie zajmował miejsce auta.
a stwierdzenie adekwatna cena odnosi sie do właśnie do wyglądu.
Motor jest po wymianie olejów i filtra oraz klocków hamulcowych i akmulatora. Jest podobno do niego książka serwisowa ale jeszcze jej nie oglądałem. Regulacji gaźników chyba nie trzeba bo chodzi dość równo.
Skąd wiesz ze napęd do wymiany? to widać ? i co masz na myśli mówiąć brak ciężarków - co to jest? i co byś powiedział na to malowanie? czy ciężko jest rozłożyc i złożyc cały motor aby móc go dokładnie pomalować?
i co myślisz o tym odpalaniu? czy to rzeczywiście może być jakieś zabezpieczenie przed złodziejem?
co do do moich gabarytów 184cm wzrostu i 84kg wagi. Jazda raczej solo, czasami może jednak zdarzy się z plecaczkiem lub jakimś pasażerem. A gdzie to sam jeszcze nie wiem. czasami może do pracy, na jakieś imprezy, do znajomych. Mówiąc ogólnie w ciepłe dni będzie zajmował miejsce auta.
- bartek_m8
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 16/5/2010, 10:22
- Lokalizacja: Kalisz
łańcuch wydaje się być wyciągnięty- za luźny, a zakres regulacji chyba się skończył. Pytanie w jakim stanie są zębatki- czy są już ostre.
Ciężarki są przy bokach kierownicy, na ogół odpadają przy szlifach. Ciekawe jak wyglądają ograniczniki skrętu.
Przykładowe foty XJtki:
1 foto (otwórz link)
2 foto (otwórz link)
porównaj sobie różnice.
Czy ciężko ją rozebrać- pewnie tak, gorzej ze złożeniem, z serwisówką pewnie by się dało.
Odpalanie- nie mam pojęcia, dziwny patent, nigdy się z tym nie spotkałem.
Jeżeli motocykl jeździ prosto, silnik pracuje jak należy (swoją drogą ciekawe ile oleju łyka, czy się nie poci, i jak tam kompresja), nie ma zbyt wielu śladów poważnych szlifów, ma udokumentowaną historię i MOT z anglii, to powinno być ok. Pamiętaj jednak, że przyszły kupujący może się czepiać malowania.
Cena, jak dla mnie dość niska, co jest podejrzane, ale skoro mechanicy obejrzeli i przyklepali, to można się bawić...
Co do Twoich potrzeb i gabarytów, to XJta się nada.
Ciężarki są przy bokach kierownicy, na ogół odpadają przy szlifach. Ciekawe jak wyglądają ograniczniki skrętu.
Przykładowe foty XJtki:
1 foto (otwórz link)
2 foto (otwórz link)
porównaj sobie różnice.
Czy ciężko ją rozebrać- pewnie tak, gorzej ze złożeniem, z serwisówką pewnie by się dało.
Odpalanie- nie mam pojęcia, dziwny patent, nigdy się z tym nie spotkałem.
Jeżeli motocykl jeździ prosto, silnik pracuje jak należy (swoją drogą ciekawe ile oleju łyka, czy się nie poci, i jak tam kompresja), nie ma zbyt wielu śladów poważnych szlifów, ma udokumentowaną historię i MOT z anglii, to powinno być ok. Pamiętaj jednak, że przyszły kupujący może się czepiać malowania.
Cena, jak dla mnie dość niska, co jest podejrzane, ale skoro mechanicy obejrzeli i przyklepali, to można się bawić...
Co do Twoich potrzeb i gabarytów, to XJta się nada.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Z tą kierownicą i ciężarkami to może nie ma przez to że tu jest kierownica wymieniona jest na szerszą.
Tak czy inaczej w razie gdybym sie na nią zdecydował to wezmę pod uwagę Twoje rady. Obejrzę jeszcze raz dokładnie, poczytam. W końcu nie muszę od razu kupić.
a "serwisówke" z opisami itd ma sprzedawca i mówi ze w razie czego może mi od kserować żebym wiedział jak rozłożyć i złożyć bo myślałem ramę wyczyścić i pomalować jakimś sprejem a resztę elementów dać do znajomego lakiernika.
Mam jeszcze jedno pytanie - znalazłem podobno xj600 lecz tym razem 600s 97 rok lecz model 98 (podwójne tarcze itd) i nie dużo droższą - ok 4000zł na polskich blachach lecz z przebiegiem 70 000km. Czy to jest duży przebieg na taki motor?
Tak czy inaczej w razie gdybym sie na nią zdecydował to wezmę pod uwagę Twoje rady. Obejrzę jeszcze raz dokładnie, poczytam. W końcu nie muszę od razu kupić.
a "serwisówke" z opisami itd ma sprzedawca i mówi ze w razie czego może mi od kserować żebym wiedział jak rozłożyć i złożyć bo myślałem ramę wyczyścić i pomalować jakimś sprejem a resztę elementów dać do znajomego lakiernika.
Mam jeszcze jedno pytanie - znalazłem podobno xj600 lecz tym razem 600s 97 rok lecz model 98 (podwójne tarcze itd) i nie dużo droższą - ok 4000zł na polskich blachach lecz z przebiegiem 70 000km. Czy to jest duży przebieg na taki motor?
- bartek_m8
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 16/5/2010, 10:22
- Lokalizacja: Kalisz
Sam mam od niedawna XJ600s 97 rocznik. Przebieg podczas kupna - 26k mil, co daje jakies 40k km. Czy jest cofany? zapewne. Po szlifie? Raczej tak - nieoryginalne naklejki. Nie jest krzywy, dobrze sie sklaa, jedyne wady, to kilka srub, ktore sa lekko obrobione.
Po 1000km i pierwszym wycieku, musze powiedziec, ze kojarze juz jak to dziala. Rozkrecilem kilka pokryw i w oparciu o dobra znajomosc silnikow z motorynki i ogarka potrafie mniejwiecje polapac sie co i jak. Nie jest to skomplikowany motor. Przy kupnie sprawdz czy przewody wychodzace od magneta nie sa mokre od oleju, czy wal nie ma luzu na panewkach, oraz czy ogolnie nie jest mokry od oleju. Jak dla mnie problemem byly nieruszane sruby, ktore sprawili mi nie maly klopot.
Co do samej jazdy - pierwsze 1000km - idealnie. Mocy nie brakuje, hamulce, mimo ze jedna tarcza z przodu spisuja sie idealnie. W zakrety wchodze z coraz to wieksza predkoscia, coraz bardziej sie skladam, wiec co do samego prowadzenia nie mam zastrzezen. Polecam na pierwszy motor, bo mimo, ze ma "jedynie" 60km, do setki leci w kilka sekund, wiec malo jakie auto ma szanse na swiatlach.
Jezeli masz wiecej pytan co do XJ600s z angli, pisz pw.
pozdrawiam,
Po 1000km i pierwszym wycieku, musze powiedziec, ze kojarze juz jak to dziala. Rozkrecilem kilka pokryw i w oparciu o dobra znajomosc silnikow z motorynki i ogarka potrafie mniejwiecje polapac sie co i jak. Nie jest to skomplikowany motor. Przy kupnie sprawdz czy przewody wychodzace od magneta nie sa mokre od oleju, czy wal nie ma luzu na panewkach, oraz czy ogolnie nie jest mokry od oleju. Jak dla mnie problemem byly nieruszane sruby, ktore sprawili mi nie maly klopot.
Co do samej jazdy - pierwsze 1000km - idealnie. Mocy nie brakuje, hamulce, mimo ze jedna tarcza z przodu spisuja sie idealnie. W zakrety wchodze z coraz to wieksza predkoscia, coraz bardziej sie skladam, wiec co do samego prowadzenia nie mam zastrzezen. Polecam na pierwszy motor, bo mimo, ze ma "jedynie" 60km, do setki leci w kilka sekund, wiec malo jakie auto ma szanse na swiatlach.
Jezeli masz wiecej pytan co do XJ600s z angli, pisz pw.
pozdrawiam,
- kanikuly
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/4/2010, 20:01
Jutro mam zamiar obejrzeć tą drugą xj600s. Dzwoniąc jednak dzisiaj do właściciela okazało się że jest ona po "niegorźnej wywrotce" po której straciła lusterka i prawy kierunkowskaz. Na zdjęciach jest jednak przed wywrotką:
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/27/79/24/1027792477 (otwórz link)
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/27/79/24/1027792477_2 (otwórz link)
Na co mam zwracać uwagę przy oględzinach takiego motoru? czy idzie jakoś sprawdzić czy to było coś poważnego czy rzeczywiście tylko niegroźna wywrotka?
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/27/79/24/1027792477 (otwórz link)
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/27/79/24/1027792477_2 (otwórz link)
Na co mam zwracać uwagę przy oględzinach takiego motoru? czy idzie jakoś sprawdzić czy to było coś poważnego czy rzeczywiście tylko niegroźna wywrotka?
- bartek_m8
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 16/5/2010, 10:22
- Lokalizacja: Kalisz
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości