SV 650s jako turystyk na 1000km ?
Posty: 8
• Strona 1 z 1
SV 650s jako turystyk na 1000km ?
Hej wszystkim.
Chcę zacząć przygodę z moto, kierowałem się ku SV 650s 2003 lub nowszej. Najczęściej będę jeździł po mieście czy też Nowy Sącz - Piotrków Tryb na trasie. Jedyny problem jest taki że przynajmniej 3 razy w roku muszę jeździć z Sącza do Rygi ~ 1000km. Chciał bym robić to na moto, na raz, ale SV 650s ponoć średnio nadaje się na turystyka z 3 kuframi :/
Myślałem o Fazerze 600 z 2004 i nowszy ale koledzy na moto mi odradzają, że to ponoć jak skuter jeździ czy hulajnoga (koledzy na przecinakach +1000 co może coś wyjaśniać
)
Czy możecie mi polecić jakieś moto jeśli SV 650s nie jest najlepszym moto na 1000km przeprawy po ... niskiej jakości drogach krajowych z mocno obciążonymi kuframi. Na początkową przygodę
Ach, mam ~175cm i 70kg wagi moto najchętniej do 10 000zł
Chcę zacząć przygodę z moto, kierowałem się ku SV 650s 2003 lub nowszej. Najczęściej będę jeździł po mieście czy też Nowy Sącz - Piotrków Tryb na trasie. Jedyny problem jest taki że przynajmniej 3 razy w roku muszę jeździć z Sącza do Rygi ~ 1000km. Chciał bym robić to na moto, na raz, ale SV 650s ponoć średnio nadaje się na turystyka z 3 kuframi :/
Myślałem o Fazerze 600 z 2004 i nowszy ale koledzy na moto mi odradzają, że to ponoć jak skuter jeździ czy hulajnoga (koledzy na przecinakach +1000 co może coś wyjaśniać

Czy możecie mi polecić jakieś moto jeśli SV 650s nie jest najlepszym moto na 1000km przeprawy po ... niskiej jakości drogach krajowych z mocno obciążonymi kuframi. Na początkową przygodę
Ach, mam ~175cm i 70kg wagi moto najchętniej do 10 000zł
- Verso
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 16/4/2010, 11:06
- Lokalizacja: Nowy Sącz - Piotrków Tryb
Nie mam dużego doswiadczenia z wiekszymi moto ale 1000km i na małym viaderku 125 zrobisz z 3 kuferkami.
Kolegami co jezdza na 1000 w ogole sie nie sugeruj, moto szukaj aby tobie sprawial przyjemnosc a nie od razu litr zeby sie zabic albo miec obawy przy kazdym ruchu prawym nadgarstkiem.
Według mnie SV 650 nadawało by się do turystyki, nie jest to typowo sportowe moto, ma fajny silnik który moc ma już od dołu.
Ja byłbym za SV
dodatkowo doczytalem wlasnie ze dopiero z moto zaczynasz wiec o litrze zapomnij
na SV i tak bedzie Ci troche ciezko ale mysle ze dasz rade i bedziesz mial duzo frajdy bo Vka jest wspaniala
Kolegami co jezdza na 1000 w ogole sie nie sugeruj, moto szukaj aby tobie sprawial przyjemnosc a nie od razu litr zeby sie zabic albo miec obawy przy kazdym ruchu prawym nadgarstkiem.
Według mnie SV 650 nadawało by się do turystyki, nie jest to typowo sportowe moto, ma fajny silnik który moc ma już od dołu.
Ja byłbym za SV


XL 125 Varadero
-
gba4 - Bywalec
- Posty: 543
- Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29
Żeby stwierdzić czy motocykl Ci odpowiada, musisz na nim usiąść- zobaczyć jak się będziesz czuł w pozycji jaka jest domyślna.
Na początek, nie zależnie od celów polecam coś co ma <60 KM. Przy 60 KM, V-max to i tak >180 km/h i przyspieszenie ~5s do 100, spalanie przy 130 km/h nie powinno być to zabójcze.
Fazer ma 95KM i wg mnie jest za mocny na poczÄ…tek.
Bandit też jest niewdzięczny z powodu wagi (w dłuższych trasach może być to zaletą).
SVka- zależy jak Ci podejdzie, mi akurat pozycja nie odpowiadała, ale niższemu kumplowi ~170 cm, już tak.
Moje propozycje:
Honda NTV Dauville, CBF, może trampek, Yamaha XJ600 (po 98 roku). Poczytaj o tych moto, bo sporo już było powiedziane. Po roku zapewne to sprzedasz i kupisz coś mocniejszego, ale przynajmniej jeden z elementów ryzyka w jeździe na motocyklu wyeliminujesz- brak doświadczenia przy zbyt dużej mocy.
Mam nadzieję, że masz odłożoną również kasę na porządny ubiór- o ile moto się sprzedaje po sezonie/dwóch, to ciuchy zostają. Przy turystyce tym bardziej zwróciłbym uwagę na dobranie odpowiedniej odzieży.
Na początek, nie zależnie od celów polecam coś co ma <60 KM. Przy 60 KM, V-max to i tak >180 km/h i przyspieszenie ~5s do 100, spalanie przy 130 km/h nie powinno być to zabójcze.
Fazer ma 95KM i wg mnie jest za mocny na poczÄ…tek.
Bandit też jest niewdzięczny z powodu wagi (w dłuższych trasach może być to zaletą).
SVka- zależy jak Ci podejdzie, mi akurat pozycja nie odpowiadała, ale niższemu kumplowi ~170 cm, już tak.
Moje propozycje:
Honda NTV Dauville, CBF, może trampek, Yamaha XJ600 (po 98 roku). Poczytaj o tych moto, bo sporo już było powiedziane. Po roku zapewne to sprzedasz i kupisz coś mocniejszego, ale przynajmniej jeden z elementów ryzyka w jeździe na motocyklu wyeliminujesz- brak doświadczenia przy zbyt dużej mocy.
Mam nadzieję, że masz odłożoną również kasę na porządny ubiór- o ile moto się sprzedaje po sezonie/dwóch, to ciuchy zostają. Przy turystyce tym bardziej zwróciłbym uwagę na dobranie odpowiedniej odzieży.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
jesem właścicielem sv-ki
1000 km za jednym podejściem nie machałem
ale raz do roku latem z wybrzeża (okolice trójmiasta) jeżdżę do Szklarskiej Poręby - około 600 km - nie stwierdziłem większego problemu - zaznaczam, że mam prawie 100 kg wagi i 184 wzrostu, do tego wypchane kufry, ale jakoś nie stękam z bólu, choć pozycja półsportowana takim odcinku już z lekka jest odczuwalna po nadgarstkach, ale na to odczucie może mieć wpływ moja waga
1000 km za jednym podejściem nie machałem
ale raz do roku latem z wybrzeża (okolice trójmiasta) jeżdżę do Szklarskiej Poręby - około 600 km - nie stwierdziłem większego problemu - zaznaczam, że mam prawie 100 kg wagi i 184 wzrostu, do tego wypchane kufry, ale jakoś nie stękam z bólu, choć pozycja półsportowana takim odcinku już z lekka jest odczuwalna po nadgarstkach, ale na to odczucie może mieć wpływ moja waga
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Honda Deauville, typowo turystyczny motocykl, z bardzo wygodną pozycją i oryginalnymi kuframi bocznymi, wał kardana - zaleta w długich podróżach (łańcuch trzeba smarować co 300-500km, zapomnisz i po takiej trasie może być o wymiany).
Na początek moim zdaniem najlepszy wybór.
Na początek moim zdaniem najlepszy wybór.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Jesli twoj wybor padnie na SV i polubisz to moto to nawet 1000 km podroz nie bedzie straszna ale jesli to maja byc bardziej regularne wypady sugerowal bym sie wypowiedzia Raczka i Kamusial'a. Znajomy o podobnych gabarytach jak Ty objechal pol Europy na SV w tydzien ok 4000km. Fakt wygladal z tobalami jak koczownik ale wspomina ten czas z usmiechem.
- qoop
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/8/2009, 12:42
- Lokalizacja: Sroda Slaska
czesc,ja mam sv 1000 w wersji N z 2003 roku uzywam go do jazdy po miescie czasem na dalsze wypady (nie wiecej niz 300 km), motor raczej bezproblemowy ,pozycja jest lekko pochylona ale w miare wygodna,duzo ludzi lubi sv za dzwiek silnika moj ma zalozony pelny wydech 2w1 yoshimura i gra nawet przyzwoicie,jesli wiekszosc czasu bedziesz sie krecil po miescie to bedziesz zadowolony z tego moto ale na turyste moim zdaniem sv nadaje sie srednio,sam przymierzam sie do zmiany na fz1,nie ogladaj sie na kolegow przy wyborze przemysl wszystko na spokojnie i przymierz sie do wszystkich moto ktore ci sie podobaja,na poczatek pomysl tez powaznie o porzadnym ubraniu
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
FZ 1 street
- gato271
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
- Lokalizacja: usa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości