[Honda CBR 600 F4] Problem z hamulcamii i zawieszeniem Honda
Posty: 8
• Strona 1 z 1
[Honda CBR 600 F4] Problem z hamulcamii i zawieszeniem Honda
Tak jak w temacie post dotyczy Hondy F4i 2003 rok. Mój kumpel niedawno nabył takie cudo i jak przeważnie zawsze to bywa z czasem wychodza brudy moto na światło dzienne.
1: Otóż hamulec przedni po dość ostrej jeździe nie do końca odbija (cięzko jest ukręcić przednie koło na podnośniku). Z czsem odblokowywują się same. Gdy jeździ się lajtowo to aż tak bardzo nie czuć tego i można spokojnie się kulać dopiero po dobrym nagrzaniu tak się dzieje. Na przewodach jest stalowy oplot i wymieniliśmy ostatnio płyn bo każdy "znawca" mówił że zapowietrzone. Klocki są trochę zjechane mają około 5-7 mm ale okładzina jeszcze jest, tłoczki zostały wyczyszczone i gdy hamulce były rozebrane swobodnie chodziły.
2. Zawieszenie. Nie wiem czemu ale wydaje mi się że przednie zawieszenie jest za miękkie. Przy ostrzejszym hamowaniu czuć jak przednie amory dobiły i czuć drgania gdy się dobrze klamkę przyciśnie. Mam takie wrażenie bo gdy ja jeżdżać moją ZX636 z 2005 zawieszenie u mnie jest twarde. (wiem że cbr bardziej nadaje się do podrózy i jej zawieszenie jest bardziej miękkie ale czy aż tak?) Rozpoczęliśmy regulacje zawieszenia. Sprężyny zostały wykręcone zgodnie z serwisówką. Trochę to pomogło ale i tak jest miękkie a ja bym rzekł nawet za bardzo. I kolejne pytanie to czy robić coś z tym zawieszeniem? Czy trzeba wymienić olej czy to gorsza sprawa. Z góry dziękuję za pomoc
1: Otóż hamulec przedni po dość ostrej jeździe nie do końca odbija (cięzko jest ukręcić przednie koło na podnośniku). Z czsem odblokowywują się same. Gdy jeździ się lajtowo to aż tak bardzo nie czuć tego i można spokojnie się kulać dopiero po dobrym nagrzaniu tak się dzieje. Na przewodach jest stalowy oplot i wymieniliśmy ostatnio płyn bo każdy "znawca" mówił że zapowietrzone. Klocki są trochę zjechane mają około 5-7 mm ale okładzina jeszcze jest, tłoczki zostały wyczyszczone i gdy hamulce były rozebrane swobodnie chodziły.
2. Zawieszenie. Nie wiem czemu ale wydaje mi się że przednie zawieszenie jest za miękkie. Przy ostrzejszym hamowaniu czuć jak przednie amory dobiły i czuć drgania gdy się dobrze klamkę przyciśnie. Mam takie wrażenie bo gdy ja jeżdżać moją ZX636 z 2005 zawieszenie u mnie jest twarde. (wiem że cbr bardziej nadaje się do podrózy i jej zawieszenie jest bardziej miękkie ale czy aż tak?) Rozpoczęliśmy regulacje zawieszenia. Sprężyny zostały wykręcone zgodnie z serwisówką. Trochę to pomogło ale i tak jest miękkie a ja bym rzekł nawet za bardzo. I kolejne pytanie to czy robić coś z tym zawieszeniem? Czy trzeba wymienić olej czy to gorsza sprawa. Z góry dziękuję za pomoc

- kamilzx636
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
- Lokalizacja: w-wek / w-wa
a moze nie ma oleju w lagach bo juz caly wyciekl
jak jest to zmien olej na taki jak w servisówce (bo nie wiadomo jaki jest teraz) a jesli dalej za miekko to na gęsciejszy
jak jest to zmien olej na taki jak w servisówce (bo nie wiadomo jaki jest teraz) a jesli dalej za miekko to na gęsciejszy
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Dobra to teraz powiedz mi jak to mogę szybko sprawdzić i czy zmierzyć poziom mogę dopiero po spuszczeniu całego?
- kamilzx636
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
- Lokalizacja: w-wek / w-wa
powiem ci tak jak mi dobijały amorki przednie (tylko w innym motorku) to zlałem resztki oleju z lag i nalałem nowego (musisz wiedzieć jakom ilość zaaplikować) oczywiście problem znikł a nawet po jakimś czasie musiałem troszeczkę upuścić bo było za twardo, zrób tak jak ja zrobiłem i będzie git
romet 50 z pedałami
romet 50 3 biegowy
wsk 175
wsk 125
mz 250
jawa 350 ts
skuter 50
Z150
romet 50 3 biegowy
wsk 175
wsk 125
mz 250
jawa 350 ts
skuter 50
Z150
- 1MAG1
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 30/3/2010, 12:45
- Lokalizacja: blisko Bydgoszczy
Dobra powiedzcie mi taką rzecz bo nigdy nie wymieniałem oleju w zawieszeniu. A więc gdzie się go upuszcza i się nalewa i oczywiscie jaki to ma być olej 

- kamilzx636
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
- Lokalizacja: w-wek / w-wa
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
- kamilzx636
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
- Lokalizacja: w-wek / w-wa
a hamulce to porządny serwis zacisków nawet może się okazać, że pomimo wymiany uszczelek na nowe (koszt około 200zł w larssonie) to jak tłoczki są zjechane na bokach to wymiana całych zacisków jedynie może pomóc. Co do drgań to jak uporacie się olejem w zawieszeniu (zalać W20 lub W15) to jezeli nadal będzie drżało to sprawdźcie luzy łożysk główki ramy i koła. Jeżeli one są ok a nadal drga po regeneracji zacisków jak wyżej opisałem to któraś tarcza jest strzelona i jest krzywa.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości