Pierwszy motor (bardziej uniwersalny)
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Pierwszy motor (bardziej uniwersalny)
Na wstępie chciałbym powitać wszystkich użytkowników portalu
Już od dłuższego czasu (prawie 4 lata) noszę się z zamiarem kupna moto dla siebie. Z początku były to tylko marzenia o super szybkich maszynach, jednak zszedłem na ziemię po kilku przejażdżkach na GSX 1000. To jednak nie dla mnie. Chciałbym zacząć na stałe swoją przygodę z czymś łatwy, ale nie nudzącym się szybko... Początkowo myślałem o moto z serii naked Yamaha MT-03. Szybko się jednak przekonałem (jazda próbna), że jedno cylindrowiec to nie jest coś co mnie fascynuje... Jest to naprawdę ładny motor, ale jednak typowy mieszczuch, a mnie w głowie czasami dłuższe wypady za miasto.
Kolejno upatrzyłem Suzuki DL 650 v-storm. Powodem tego była przejażdżka Hondą mojego kolegi (nie pamiętam modelu). Wysoka, wygodna pozycja.
Strach przed jakimikolwiek komplikacjami z mechaniką, również duże przebiegi powodują, że interesują mnie jednak motory rocznik 2008-2009, a DL650 w tym roczniku się ceni...
Myślę o 20 tyś na zakup motocykla i wstępnie jakiegoś ubioru... Nie jest to szaleństwo, ale od czegoś trzeba zacząć i mam nadzieję, że nie mam wygórowanych wymagań jak za te pieniądze...
Mam kilka upatrzonych maszynek:
-Honda CBF 600S
-Yamaha XJ6 Diversion
-Suzuki GSX650f
-Kawasaki ER6f
Dodam, że jeździłem trochę (kilka miesięcy) na CB 450, niestety na razie jest mi dane jeżdżenie czerwonym potworem Piaggio o niesamowitej pojemności 50ccm
A teraz moje pytania...
1. Jaki motorek polecacie. Mnie osobiście urzekła po przeczytaniu kilku artykułów Honda CBF 600S (tylko proszę bez tekstów R1, czy też CBR 1100- są to piękne motocykle, jednak może trochę później).
2. Czy jest możliwość nawiązania znajomości kogoś z Trójmiasta, aby mógł mi pomóc przy ewentualnym zakupie, wglądu na maszynę, mógłby mi polecić jakiś warsztat gdzie sprawdzić kupowany motor. Kogo omijać z daleka.
Z góry dziękuję za odpowiedzi oraz pomoc i proszę ewentualnie o wyrozumiałość jako świeżaka
:)

Już od dłuższego czasu (prawie 4 lata) noszę się z zamiarem kupna moto dla siebie. Z początku były to tylko marzenia o super szybkich maszynach, jednak zszedłem na ziemię po kilku przejażdżkach na GSX 1000. To jednak nie dla mnie. Chciałbym zacząć na stałe swoją przygodę z czymś łatwy, ale nie nudzącym się szybko... Początkowo myślałem o moto z serii naked Yamaha MT-03. Szybko się jednak przekonałem (jazda próbna), że jedno cylindrowiec to nie jest coś co mnie fascynuje... Jest to naprawdę ładny motor, ale jednak typowy mieszczuch, a mnie w głowie czasami dłuższe wypady za miasto.
Kolejno upatrzyłem Suzuki DL 650 v-storm. Powodem tego była przejażdżka Hondą mojego kolegi (nie pamiętam modelu). Wysoka, wygodna pozycja.
Strach przed jakimikolwiek komplikacjami z mechaniką, również duże przebiegi powodują, że interesują mnie jednak motory rocznik 2008-2009, a DL650 w tym roczniku się ceni...
Myślę o 20 tyś na zakup motocykla i wstępnie jakiegoś ubioru... Nie jest to szaleństwo, ale od czegoś trzeba zacząć i mam nadzieję, że nie mam wygórowanych wymagań jak za te pieniądze...
Mam kilka upatrzonych maszynek:
-Honda CBF 600S
-Yamaha XJ6 Diversion
-Suzuki GSX650f
-Kawasaki ER6f
Dodam, że jeździłem trochę (kilka miesięcy) na CB 450, niestety na razie jest mi dane jeżdżenie czerwonym potworem Piaggio o niesamowitej pojemności 50ccm




A teraz moje pytania...
1. Jaki motorek polecacie. Mnie osobiście urzekła po przeczytaniu kilku artykułów Honda CBF 600S (tylko proszę bez tekstów R1, czy też CBR 1100- są to piękne motocykle, jednak może trochę później).
2. Czy jest możliwość nawiązania znajomości kogoś z Trójmiasta, aby mógł mi pomóc przy ewentualnym zakupie, wglądu na maszynę, mógłby mi polecić jakiś warsztat gdzie sprawdzić kupowany motor. Kogo omijać z daleka.
Z góry dziękuję za odpowiedzi oraz pomoc i proszę ewentualnie o wyrozumiałość jako świeżaka

-
Sztefan - Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 12/4/2010, 12:35
- Lokalizacja: Trójmiasto
Powiedz jeszcze tylko jakich jesteś "wymiarów" - wzrost, waga... Suzuki już swoje waży, więc musimy wiedzieć czy nie proponujemy prawie 250 kilowej maszyny jakiemuś szczawikowi
Do grona turystyków trochę mi nie pasuje ER6F.. to jest raczej mały motocykl, a i owiewka nie jest też zbyt wysoka.
Myślałeś też może nad Yamahą FZ6 Fazer?
Ja mogę polecić CBF 600 S - znajomy w zeszłym roku kupił 2008r. za mniej niż 20000 zł i muszę powiedzieć, że całkiem przyjemny motocykl. Nie ma tutaj mowy o żadnej awaryjności. Taka nuda, tylko lejesz i jedziesz
Tak od siebie chciałbym pochwalić autora za obszerny opis swojej sytuacji - jakby każdy, kto zakłada temat w tym dziale by się tak rozpisywał czym jeździł, co mu się podoba, ile ma kasy itd. to byłoby nam łatwiej coś doradzać

Do grona turystyków trochę mi nie pasuje ER6F.. to jest raczej mały motocykl, a i owiewka nie jest też zbyt wysoka.
Myślałeś też może nad Yamahą FZ6 Fazer?
Ja mogę polecić CBF 600 S - znajomy w zeszłym roku kupił 2008r. za mniej niż 20000 zł i muszę powiedzieć, że całkiem przyjemny motocykl. Nie ma tutaj mowy o żadnej awaryjności. Taka nuda, tylko lejesz i jedziesz

Tak od siebie chciałbym pochwalić autora za obszerny opis swojej sytuacji - jakby każdy, kto zakłada temat w tym dziale by się tak rozpisywał czym jeździł, co mu się podoba, ile ma kasy itd. to byłoby nam łatwiej coś doradzać

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
odnosząc się do tego co napisałeś - mam na myśli to w jaki sposób chcesz eksploatować o2o, oraz te typy, które wyszczególniłeś - najrozsądniejszym wyjściem byłaby cbf-ka 600S
tu masz link
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR600RR,i, ... ,1970.html
lub
http://www.motogen.pl/laboratorium/test ... art19.html
poza propozycjami twoimi proponuję obejrzeć i poczytać o Honda NT700A Deauville lub suzuki sv 650, z tym, że w przypadku tej drugiej pozycja jest określiłbym półsportowa (sam używam, mam 184 wzrostu i siedzi mi się wygodnie, a nie odczuwam dolegliwości sylwetki sporta)
co do trójmiasta - doby i sprawdzony komis to bikemaster
link
http://www.bikemaster.pl/?m=motor&status=0
lub nieco drożsi ale też warto mimio to polecić
Bemotor filia Gdynia ul. Morska 242
tu masz link
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR600RR,i, ... ,1970.html
lub
http://www.motogen.pl/laboratorium/test ... art19.html
poza propozycjami twoimi proponuję obejrzeć i poczytać o Honda NT700A Deauville lub suzuki sv 650, z tym, że w przypadku tej drugiej pozycja jest określiłbym półsportowa (sam używam, mam 184 wzrostu i siedzi mi się wygodnie, a nie odczuwam dolegliwości sylwetki sporta)
co do trójmiasta - doby i sprawdzony komis to bikemaster
link
http://www.bikemaster.pl/?m=motor&status=0
lub nieco drożsi ale też warto mimio to polecić
Bemotor filia Gdynia ul. Morska 242
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Jest jeden taki motocykl, który jeżeli jego oryginalna estetyka Cię nie przerazi, to go pokochasz...
Kawasaki Versys KLE 650
Dużo "ciekawszy" od V-stroma, BARDZO łatwy w prowadzeniu- zwinny i zgrabny, silnik idzie od dołu jak trzeba, zawieszenie idealne na dziurawe miasto i turystykę, a mimo to w winkle fajnie się składa- moto poemat- po prostu fun z jazdy, a tylko 60 parę kucyków.
Gdybym miał więcej kasy to brałbym w ciemno, a tak skończyło się na TDMie, której na pierwszy nie polecę... Jakby nie było, po jeździe Versysem długo miałem banana na twarzy.
Poczytaj te testy:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Kaw ... 900_A_2009
http://www.scigacz.pl/Kawasaki,Versys,2 ... 11495.html
pogoogluj po zachodnich stronach i znajdziesz masę pozytywnych recenzji tego sprzęta. A jego małą popularnością w PL się nie przejmuj, w zimę na allegro były 2 sensowne sztuki, teraz jest 8 i będzie to rosło lawinowo- moto warte swojej ceny. Np. na mobile.de jest ich 160 w sprzedaży... (z resztą dobrym wyjściem jest kupno sztuki od prywatnego sprzedającego w Niemczech)
Moto które wymieniłeś są ok, poza banditem, który jednak swoje waży. Szukaj czegoś najlepiej < 60KM.
Możesz jeszcze zastanowić się nad Transalpem lub Aprilią Pegaso.
Jak nie będziesz wiedział co wziąć, to idź do salonu i się przejedź- najlepszy wyznacznik.
Co do CBFy- porządny motocykl, chociaż też z artykułów można wywnioskować, że nudny jak flaki z olejem. Versys też jest porządny, ale ma jeszcze to "coś" - przynajmniej dla mnie.
Mam nadzieję, że w ciuchy już się wyposażyłeś?
powodzenia i daj znać na co się zdecydowałeś.
Kawasaki Versys KLE 650
Dużo "ciekawszy" od V-stroma, BARDZO łatwy w prowadzeniu- zwinny i zgrabny, silnik idzie od dołu jak trzeba, zawieszenie idealne na dziurawe miasto i turystykę, a mimo to w winkle fajnie się składa- moto poemat- po prostu fun z jazdy, a tylko 60 parę kucyków.
Gdybym miał więcej kasy to brałbym w ciemno, a tak skończyło się na TDMie, której na pierwszy nie polecę... Jakby nie było, po jeździe Versysem długo miałem banana na twarzy.
Poczytaj te testy:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Kaw ... 900_A_2009
http://www.scigacz.pl/Kawasaki,Versys,2 ... 11495.html
pogoogluj po zachodnich stronach i znajdziesz masę pozytywnych recenzji tego sprzęta. A jego małą popularnością w PL się nie przejmuj, w zimę na allegro były 2 sensowne sztuki, teraz jest 8 i będzie to rosło lawinowo- moto warte swojej ceny. Np. na mobile.de jest ich 160 w sprzedaży... (z resztą dobrym wyjściem jest kupno sztuki od prywatnego sprzedającego w Niemczech)
Moto które wymieniłeś są ok, poza banditem, który jednak swoje waży. Szukaj czegoś najlepiej < 60KM.
Możesz jeszcze zastanowić się nad Transalpem lub Aprilią Pegaso.
Jak nie będziesz wiedział co wziąć, to idź do salonu i się przejedź- najlepszy wyznacznik.
Co do CBFy- porządny motocykl, chociaż też z artykułów można wywnioskować, że nudny jak flaki z olejem. Versys też jest porządny, ale ma jeszcze to "coś" - przynajmniej dla mnie.
Mam nadzieję, że w ciuchy już się wyposażyłeś?
powodzenia i daj znać na co się zdecydowałeś.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
C-bool napisał(a):Powiedz jeszcze tylko jakich jesteś "wymiarów" - wzrost, waga... Suzuki już swoje waży, więc musimy wiedzieć czy nie proponujemy prawie 250 kilowej maszyny jakiemuś szczawikowi![]()
182 cm wzrostu i 78kg wagi. Jak więc widać waga nie na potwora:):)
Odnośnie wszelkich propozycji bardzo chętnie poczytam o każdym wymienionym, a nieznanym mi bliżej modelu. Dziękuję za tak szybką odpowiedź i mam nadzieję, że uda mi się częściej udzielać na forum, nie tylko pytając:):)
Przyznaję że CBF 600S może wydawać się nudny jeżeli chodzi o osiągi, ale jak już pisałem nie prędkość mnie interesuje, V-max 180 to naprawdę i tak za dużo dla mnie jak na początek... Jednak Honda ma w sobie coś co mnie bardzo do niej przekonuje, postaram się umówić na jazdę próbną i może to będzie decydującym punktem
Prawo jazdy mam 10 lat i wyszalałem się samochodem... mam trochę oleju w głowie, niestety jak na razie dużego doświadczenia na 2 kółeczkach nie... Dlatego coś mocniejszego może później...
Właśnie przed chwilą znalazłem ogłoszenie, gdzie sprzedają nowe (z wystawy salonowej) ER-6N ABS 2007 niestety cena trochę powyżej 20 tyś...
Strona internetowa wystawiającego wyżej wymienioną maszynkę http://www.marvel.com.pl/
Ostatnio edytowano 12/4/2010, 19:30 przez Sztefan, łącznie edytowano 1 raz
Aby dość do czegoś nie wystarczą chęci... czasami potrzeba pracowitości i pokory...
-
Sztefan - Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 12/4/2010, 12:35
- Lokalizacja: Trójmiasto
A ja bym na twoim miejscu szukal SV650-bezawaryjny sprzet,pali smiesznie malo i nie jest nudny,a i opanowac daje sie nawet poczatkujacym
PS:Co do DL-te silniki wytrzymuja spokojnie 100-150 tys,w niektórych zdaza sie ze wypadaloby zmienic łancuszki rozrzadu przy 50-60 tys km,tak pozatym to bardzo niezawodna maszyna(to w sumie tez nie problem bo duzo moto po tym przebiegu powinno miec zmieniony łancuszek).

PS:Co do DL-te silniki wytrzymuja spokojnie 100-150 tys,w niektórych zdaza sie ze wypadaloby zmienic łancuszki rozrzadu przy 50-60 tys km,tak pozatym to bardzo niezawodna maszyna(to w sumie tez nie problem bo duzo moto po tym przebiegu powinno miec zmieniony łancuszek).
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Kawasaki Versys KLE 650
Od razu powiem, że na tej maszynce muszę zrobić testowe kilka kółek... Naprawdę po przeczytaniu kilku stron paru artykułów wciągnęło mnie trochę:)
Dziękuję za tak celną propozycję:):)
Honda NT700A Deauville
Oglądałem ten motor niedawno w salonie... Niestety to kosztowna maszynka, najczęściej z dużym przebiegiem (jeżeli mówimy o cenie którą podałem). Nie ukrywam, że zainteresował mnie bardzo, niestety cena... jak kobieca ręka kiedy wracasz z imprezy ze szminką na poliku...
Na Suzi SV miałem okazję się przysiąść... faktycznie lekko półsportowa pozycja... ale wierzę na słowo, ze jest wygodnie podczas jazdy...
Od razu powiem, że na tej maszynce muszę zrobić testowe kilka kółek... Naprawdę po przeczytaniu kilku stron paru artykułów wciągnęło mnie trochę:)
Dziękuję za tak celną propozycję:):)
Honda NT700A Deauville
Oglądałem ten motor niedawno w salonie... Niestety to kosztowna maszynka, najczęściej z dużym przebiegiem (jeżeli mówimy o cenie którą podałem). Nie ukrywam, że zainteresował mnie bardzo, niestety cena... jak kobieca ręka kiedy wracasz z imprezy ze szminką na poliku...
Na Suzi SV miałem okazję się przysiąść... faktycznie lekko półsportowa pozycja... ale wierzę na słowo, ze jest wygodnie podczas jazdy...
Aby dość do czegoś nie wystarczą chęci... czasami potrzeba pracowitości i pokory...
-
Sztefan - Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 12/4/2010, 12:35
- Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości