Inazuma GSX 750 skrzynia biegów
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Inazuma GSX 750 skrzynia biegów
Witam, właściwie rozpoczynam swoje życie na forum i od razu mam problem ...
Otóż zakupiłem piękną inazumę 750 w październiku 09 r. (mój 1 wspaniały motocykl) (GSX - a 750 podobno nie należy tak nazywać, ale co mi tam...
) i po okresie podniety kiedy wszystko działało "idealnie" zacząłem doszukiwać się różnych rzeczy. I poza paroma bzdetami, które są do doszlifowania przeze mnie typu (brak gumowych czopków na lusterku, ruszające się końcówki (chyba odważniki) na manetkach) zauważyłem po dwóch miesiącach niepokojące odgłosy ze skrzyni biegów. A właściwie przy wrzucaniu 1 biegu na postoju, które odbywa się z widocznym szarpnięciem zespołu napędowego z całym moto włącznie. Same biegi podczas jazdy włączają się głośno dość i z WYRAŹNYM kliknięciem
. Pytanie prozaiczne dla mnie czyli dla laika, a mianowicie: CZY JEST TO KURDE NORMALNE??
. Poprzedniemu właścicielowi to być może nie przeszkadzało ja jednak chciałbym zredukować swoje obawy do minimum niezbędnego. Aha gdyby ktoś pytał to moto jest wspaniałe, trochę ciężko się wchodzi w zakręt przy pr. rzędu 20 30 km ale generalnie pięknie chodzi i nie pali dużo w mieście od 6 do 7 l.

Otóż zakupiłem piękną inazumę 750 w październiku 09 r. (mój 1 wspaniały motocykl) (GSX - a 750 podobno nie należy tak nazywać, ale co mi tam...



-
pleszak - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 16/12/2009, 18:45
- Lokalizacja: wawa
głośne wchodzenie biegu 1 to jest normalne, reszta też wchodzi głośno jeśli nie umie się ich zmieniać, niestety tu nie masz skrzyni synchronizowanej jak w aucie, wszystko zależy od twoich umiejętności. Szarpanie motocyklem przy wbijaniu 1 to nie jest już normalne, delikatne szarpnięcie jak jest zimny silnik może się zdarzyć ale na rozgrzanym już nie.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Zawsze 1-wszy bieg należy wrzucać na obrotach biegu jałowego (tzw. wolne obroty), (nie pamiętam jakie są ale prawdopodobnie coś około 1200rpm).
Wrzucając przy wyższych obrotach (na ssaniu) może być szarpnięcie i zgrzyt.
Jeśli sprzęgło skleja się może być wyczuwalne szarpnięcie
Czasami może być jeszcze kwestia wymiany oleju w silniku na nowy o odpowiednich parametrach.
Wrzucając przy wyższych obrotach (na ssaniu) może być szarpnięcie i zgrzyt.
Jeśli sprzęgło skleja się może być wyczuwalne szarpnięcie
Czasami może być jeszcze kwestia wymiany oleju w silniku na nowy o odpowiednich parametrach.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
uzupełnienie
Witam,
1 bieg wchodzi z szarpnięciem moto zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku. Może to faktycznie stary olej. Potrzebuje rady fachmena jakiegoś, chociaż pewnie i tak w serwisie się skończy.
1 bieg wchodzi z szarpnięciem moto zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku. Może to faktycznie stary olej. Potrzebuje rady fachmena jakiegoś, chociaż pewnie i tak w serwisie się skończy.
No, jak spadł śnieg to wymiękłem 

-
pleszak - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 16/12/2009, 18:45
- Lokalizacja: wawa
Po zakupie motoru powinno sie przede wszystkim wymienić olej.
Odkręć korek spustowy wylej stary olej i nalej nowy, po co odrazu do serwisu?
Jeszcze linka sprzęgła może jest za mało naciągnięta nie wysprzęgla dobrze.
Odkręć korek spustowy wylej stary olej i nalej nowy, po co odrazu do serwisu?
Jeszcze linka sprzęgła może jest za mało naciągnięta nie wysprzęgla dobrze.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości