Zobacz wÄ…tek - Honda cr 125
NAS Analytics TAG

Honda cr 125

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda cr 125

Postprzez kris514 » 18/11/2009, 18:58

witam mam hondę cr 125 z 93r na lagach SHOWA kupiłem ją latem z lejącym przednim zawieszeniem mam pytanie dotyczące ilości oleju w lagach
bo wymieniłem i nadal jedna laga leje pod powiedcie mi jaki może być jeszcze inny powód lejącej lagi na nowych uszczelniczach. kiedy podjąć decyzję o wymianie tłoka (jak to wyczuć) bo zdiąłem cylinder i według mnie jest wszystko ok
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Raczek_6 » 19/11/2009, 12:15

Tłok z pierścieniami wymieniasz co 20 moto godzin, niektórzy wymieniają co 30-40 (zależy jak jest eksploatowany Cross).
Nie wyczujesz tego - przychodzi czas i wymieniasz, a jak nie wymienisz na czas to dojdzie koszt cylindra który w 99% zostanie uszkodzony przez tłok.
Trzeba pomierzyć tłok i pierścienie żeby wiedzieć czy jest OK czy nie.

Za duża ilość oleju, złe uszczelniacze, porysowana lub zgięta rura - przyczyn może być wiele.
Może być nawet uszkodzenie uszczelniacza przy montażu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez Landryss25 » 19/11/2009, 13:58

Raczek, 20mth jest to wartość podawana przez serwisówkę dla zawodowców którzy wykorzystują możliwości moto w 100%. Dla przeciętnego użytkownika 40 a nawet więcej. Znam przypadek gdzie tłok miał 120mth i wyglądał jak nowy ale nie polecam tego sprawdzać.

Jeśli chodzi o wyczucie momentu zmiany to najlepsze jest liczenie godzin. Inny sposób to regularny pomiar ciśnienia bądź odczucie że moto chodzi słabiej niż kiedyś i gorzej odpala. Przy takim sprzęcie jeśli moto kupiłeś niedawno i nie masz pewności że tłok był zmieniany lepiej wymienić go dla świętego spokoju.

Nie jest to kosmiczny wydatek jeśli do wymiany masz tylko tłok. Koszt tłoka to 350-450zł, uszczelki 50zł, pomiar cylindra 50zł. Zakładając że zrobisz sam będzie Cię to kosztowało jakieś 450-550zł. Jest to nic w porównaniu do tego co mogło by się stać gdyby tłok strzelił. Wtedy naprawa kosztowała by ok 1500-3000zł. Przy czym 1500zł to bardzo optymistyczna wersja.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez kris514 » 19/11/2009, 16:16

czy ktoś mógłby mi podać dokładną ilość oleju w lagach przy rozbieraniu lag wylałem z jednej nie lejącej lagi około 600ml oleju czy jest to możliwe że tyle powinno być??
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Raczek_6 » 19/11/2009, 20:39

Poszukaj serwice manuala - tam masz podaną ilość oleju w zawieszeniu.

Z tego co pamiętam 600ml to za dużo, tam coś około 500 - 550ml powinno być (ale lepiej sprawdzić w manualu).
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê