suzuki RG80 problem z elektryką/
Posty: 8
• Strona 1 z 1
suzuki RG80 problem z elektryką/
Stałem się posiadaczem motorku suzuki rg80, jednak ma on swoje lata i nie wszystko w nim działa jak trzeba. Na wstępie powiem ze jestem "zielony" w tej tematyce.
Otóż problem polega na tym że napięcie jakie dostaję do instalacji przy niskich obrotach (2000) jest w granicach 8V, natomiast gdy podniose obroty do 6-8k to napięcie spada do 2V. Dodatkowo przy niskich obrotach po naciśnięciu hamulca (czy zwiększeniu zapotrzebowania na prąd) napięcie jeszcze trochę się podnosi do ok 9V. Z zapłonem nie ma żadnego problemu. Akumulator jest wymontowany i rozładowany, podobno jak był sprawny wszystko było ok. Co możne być przyczyną takiego zachowania?
Otóż problem polega na tym że napięcie jakie dostaję do instalacji przy niskich obrotach (2000) jest w granicach 8V, natomiast gdy podniose obroty do 6-8k to napięcie spada do 2V. Dodatkowo przy niskich obrotach po naciśnięciu hamulca (czy zwiększeniu zapotrzebowania na prąd) napięcie jeszcze trochę się podnosi do ok 9V. Z zapłonem nie ma żadnego problemu. Akumulator jest wymontowany i rozładowany, podobno jak był sprawny wszystko było ok. Co możne być przyczyną takiego zachowania?
- pentax
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17/9/2009, 08:51
wstaw nowe aku i wtedy sprawdź. Dopiero wtedy pisz co i jak jest nie tak..
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
walnięty jest aku i najprawdopodobiej regulator napięcia. Kup regler od chinola na allegro. Kosztują jakieś 20zł, podłącza się je dość uniwersalnie. Już był taki temat o ładowaniu w RG, poszukaj.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Trochę zeszliśmy z tematu (jakbym szukał regulatora to z motorów przeznaczonych na części). Jedna propozycja to walnięty regulator. Jest jakaś możliwość sprawdzenia jego działania?
Może ktoś zasugeruje inną przyczynę?
Słyszałem ze kabel od masy może być odłączony? Takie byłyby tego objawy? Gdzie on się znajduje?
Może ktoś zasugeruje inną przyczynę?
Słyszałem ze kabel od masy może być odłączony? Takie byłyby tego objawy? Gdzie on się znajduje?
- pentax
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17/9/2009, 08:51
Nie sprawdzisz go, widać że jest uszkodzony po tym że dodanie gazu powoduje spadek napięcia. Co prawda to prawda, chinczyki jakością nie zachwycają. Mogę jednak śmiało polecić ich regulatory, miałem taki w Derbi Senda Bi3 80 i śmigało aż miło. A zapłacić 150 za regulator w porównaniu do 20zł za coś co działa identycznie, powtarzam DZIAŁA to wybór jest chyba oczywisty. Na forum już jeden gość założył do RG regler od chinola i działało.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości