Zobacz wątek - suzuki RG80 problem z elektryką/
NAS Analytics TAG

suzuki RG80 problem z elektryką/

i inne małe pojemności
_________

suzuki RG80 problem z elektryką/

Postprzez pentax » 17/9/2009, 08:59

Stałem się posiadaczem motorku suzuki rg80, jednak ma on swoje lata i nie wszystko w nim działa jak trzeba. Na wstępie powiem ze jestem "zielony" w tej tematyce.
Otóż problem polega na tym że napięcie jakie dostaję do instalacji przy niskich obrotach (2000) jest w granicach 8V, natomiast gdy podniose obroty do 6-8k to napięcie spada do 2V. Dodatkowo przy niskich obrotach po naciśnięciu hamulca (czy zwiększeniu zapotrzebowania na prąd) napięcie jeszcze trochę się podnosi do ok 9V. Z zapłonem nie ma żadnego problemu. Akumulator jest wymontowany i rozładowany, podobno jak był sprawny wszystko było ok. Co możne być przyczyną takiego zachowania?
pentax
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2009, 08:51


Postprzez szybki90 » 17/9/2009, 12:12

wstaw nowe aku i wtedy sprawdź. Dopiero wtedy pisz co i jak jest nie tak..
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz


Postprzez pentax » 17/9/2009, 13:33

hmm myślałem ze akumulator jest do podtrzymania napięcia przy niskich obrotach.
pentax
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2009, 08:51

Postprzez balchan1 » 17/9/2009, 13:45

walnięty jest aku i najprawdopodobiej regulator napięcia. Kup regler od chinola na allegro. Kosztują jakieś 20zł, podłącza się je dość uniwersalnie. Już był taki temat o ładowaniu w RG, poszukaj.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez talta » 17/9/2009, 16:36

nie kupuj shitow od chiniolow, kup raz, a porzadnie
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez andrzej551 » 17/9/2009, 17:39

włąsnie i za tydzien znowu bedziesz musiał kupowac drugi regulator bo od chinola sie popsuje...
Avatar użytkownika
andrzej551
Bywalec
 
Posty: 691
Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
Lokalizacja: starachowice

Postprzez pentax » 17/9/2009, 21:27

Trochę zeszliśmy z tematu (jakbym szukał regulatora to z motorów przeznaczonych na części). Jedna propozycja to walnięty regulator. Jest jakaś możliwość sprawdzenia jego działania?

Może ktoś zasugeruje inną przyczynę?

Słyszałem ze kabel od masy może być odłączony? Takie byłyby tego objawy? Gdzie on się znajduje?
pentax
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2009, 08:51

Postprzez balchan1 » 19/9/2009, 10:29

Nie sprawdzisz go, widać że jest uszkodzony po tym że dodanie gazu powoduje spadek napięcia. Co prawda to prawda, chinczyki jakością nie zachwycają. Mogę jednak śmiało polecić ich regulatory, miałem taki w Derbi Senda Bi3 80 i śmigało aż miło. A zapłacić 150 za regulator w porównaniu do 20zł za coś co działa identycznie, powtarzam DZIAŁA to wybór jest chyba oczywisty. Na forum już jeden gość założył do RG regler od chinola i działało.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr