Przeróbka lampy na soczewkową ZZR 600
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Przeróbka lampy na soczewkową ZZR 600
Siema
Części do silnika na remont wszystkie już kupione (jeszcze tylko świece
) i będę składał. Ale nie o tym...
Dostałem propozycję od znajomego kolegi co jego ojciec pracuje w firmie (nie warsztacie w szopie) która zjmuje się przeróbką reflektorów typu H4/H1/H7 lustrzanych na soczewkowe.
Proces polega na kompletnym przebudowaniu wnętrza lampy i wyposażeniu jej w soczewkę nową z BMW lub MERCA.
Dla lamp jak u mnie (pojedyńczych) rozwiązanie soczewki na zasadzie Bixenonu czyli z magnetyczną przesłoną. Do tego polerowanie na chłodzącej szkło maszynie (do 5 stopni - dobra sprawa przegrzane szkło pęka jak szklaneczka) na gładko co jest sterowane cyfrowo.
Do tego dochodzi kalibracja pozycjonowania soczewki komputerowo w kloszu oraz zamonotwanie odpowiedniego "gwintu" dla palników DS2
Wszystko brzmi na prawdę super a o jakości światła niemieckiej optyki xenonowej na dobrych żarnikach przekonywac nie musze (nie wspominając już o porządnym doświetleniu drogi)
Kwestia jest tylko jedna.
jak to w naszym kraju bywa...kasa. Za na prawdę profesjonalną przeróbkę płacimy 680zł na moim przykładzie.
Zaznaczam, że nie jest to jakaś robota typu "kupie soczewke , wywiercę dziurę i zakleje by było szczelnie i świeci KZenon..."
Czy się wg. Was opłaca i czy chiciałoby wam się coś takiego zrobić
Wogóle co o tym myślicie ?

Części do silnika na remont wszystkie już kupione (jeszcze tylko świece

Dostałem propozycję od znajomego kolegi co jego ojciec pracuje w firmie (nie warsztacie w szopie) która zjmuje się przeróbką reflektorów typu H4/H1/H7 lustrzanych na soczewkowe.
Proces polega na kompletnym przebudowaniu wnętrza lampy i wyposażeniu jej w soczewkę nową z BMW lub MERCA.
Dla lamp jak u mnie (pojedyńczych) rozwiązanie soczewki na zasadzie Bixenonu czyli z magnetyczną przesłoną. Do tego polerowanie na chłodzącej szkło maszynie (do 5 stopni - dobra sprawa przegrzane szkło pęka jak szklaneczka) na gładko co jest sterowane cyfrowo.
Do tego dochodzi kalibracja pozycjonowania soczewki komputerowo w kloszu oraz zamonotwanie odpowiedniego "gwintu" dla palników DS2
Wszystko brzmi na prawdę super a o jakości światła niemieckiej optyki xenonowej na dobrych żarnikach przekonywac nie musze (nie wspominając już o porządnym doświetleniu drogi)
Kwestia jest tylko jedna.
jak to w naszym kraju bywa...kasa. Za na prawdę profesjonalną przeróbkę płacimy 680zł na moim przykładzie.
Zaznaczam, że nie jest to jakaś robota typu "kupie soczewke , wywiercę dziurę i zakleje by było szczelnie i świeci KZenon..."

Czy się wg. Was opłaca i czy chiciałoby wam się coś takiego zrobić

Wogóle co o tym myślicie ?

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Jak to jest full profeska to czemu nie
Chyba sam wiesz jak słba lampa czasami potrafi wpienic czlowieka 


KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Ale w naszym klimacie w lato dzień jest długi, a w zimę jest za zimno na jazdę.
Ja bym chętnie się lampy pozbył, bo tylko mi przeszkadza.
Ja bym chętnie się lampy pozbył, bo tylko mi przeszkadza.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
ja kulam często kilometry wieczorem lub przez lasy gdzie nawet zmierzchiem jest już bardzo ciemno. (mój sezon zaczyna się od początku marca a kończy się w grudniu
) Penetracja światła xenonowego poprawnie skierowanego jest super i mam nadzieje, że to by pomogło oświetlać mi drogę LEPIEJ
Poza tym mniejsze obciążenie dla akumulatora - zamiast 55/75W idzie 35


Poza tym mniejsze obciążenie dla akumulatora - zamiast 55/75W idzie 35

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
ksenon jest na prawdę dobry dla globtroterów motocyklowych, pożera mniej prądu, światło jest bardziej efektywne i nie męczy oczu, ale po jeździe na motocyklu BMW z ksenonem, powiem bez rewelki
stabilizator światła niby był bo musi przy ksenonie, ale i tak jak się na prawdę kładło mu w planik to światło znikało w koronach drzew
a sam snop nie był sporo dłuższy, podobno przy jednym oku jaki jest w motorze nic się nie da super poradzić, bo dopiero dwa refelektory projektorowe mogą wytworzyć jasny strumień światła, odpowiednio długi i rozproszony. Zamontowałbym dobre żarówki, dobrze je wyregulował, i tak większość drogi w nocy leci się na długich.
to tylko moja subiektywna opinia.....


to tylko moja subiektywna opinia.....
-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
Sporo w tym prawdy o czym piszesz zomodj
Ja mam jednak porównanie do projektorów w nowej A6 , starej vectrze (soczewki w kloszach depo...za 300zł komplet i wpakowany żarnik) oraz w Volvo S40 na reflektorach parabolicznych lustrzanych do żarników xenonowych. Wnioski - nawet jak zakryje w audi lewy reflektor to snop światła jest o wieeele mocniejszy i bardziej ułożony niż oby dwa w vectrze i mocniejszy od mojego w mtocyklu. Inna sprawa z tymi w s40 - tu jest wogóle ciekawie ale linia odcięcia nie jest tak wyraźna a to oryginały Hella.
Wniosek - dobra optypa i dobry palnik oraz dobre ustawienie i można uzyskać coś takiego conajmniej :
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12397.xenon.swiatla
oraz poprawe widoczności w nocy - tu pokaz:
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12525.Xenony.super
tyle, że koleś ma za nisko ustawione o czym sam mówi.
Może to być jednak dobra sprawa
A żarówkę aktualnie mam bluevision i odbłysk jak i szkło w bdb stanie i świeci tak...dobrze ale bez szały- o wiele gorzej niż to na załączonych linkach.
pzodr i czekam dalej na sugestie.
Może ktoś wie czy jakieś konkretne soczewki można byłoby "polecić" fachowcom by szukali? za może np z hondy civic?

Ja mam jednak porównanie do projektorów w nowej A6 , starej vectrze (soczewki w kloszach depo...za 300zł komplet i wpakowany żarnik) oraz w Volvo S40 na reflektorach parabolicznych lustrzanych do żarników xenonowych. Wnioski - nawet jak zakryje w audi lewy reflektor to snop światła jest o wieeele mocniejszy i bardziej ułożony niż oby dwa w vectrze i mocniejszy od mojego w mtocyklu. Inna sprawa z tymi w s40 - tu jest wogóle ciekawie ale linia odcięcia nie jest tak wyraźna a to oryginały Hella.
Wniosek - dobra optypa i dobry palnik oraz dobre ustawienie i można uzyskać coś takiego conajmniej :
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12397.xenon.swiatla
oraz poprawe widoczności w nocy - tu pokaz:
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12525.Xenony.super
tyle, że koleś ma za nisko ustawione o czym sam mówi.
Może to być jednak dobra sprawa

A żarówkę aktualnie mam bluevision i odbłysk jak i szkło w bdb stanie i świeci tak...dobrze ale bez szały- o wiele gorzej niż to na załączonych linkach.
pzodr i czekam dalej na sugestie.
Może ktoś wie czy jakieś konkretne soczewki można byłoby "polecić" fachowcom by szukali? za może np z hondy civic?

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Ja takze pokonuje calkiem sporo kilometrow nocami i przywiazuje do oswietlenia duza uwage. Obecnie w VFR, ktora ma dwa lustra i dwie zarowki nie ma na co narzekac - mozna stadion oswietlic. Pamietam jednak problem jaki wystepowal w CBR 600 F2. Tam niestety bylo pojedyncze lustro, ktore mialo dodatkowo fatalna konstrukcje - swiatla mijania wlasciwie swiecily tylko zaraz przed kolem. W zygzaku o ile sie nie myle takze jest jedna zarowka. Dlatego jezeli masz taka mozliwosc, nie zamierzasz sie przesiadac w najblizszym sezonie to na twoim miejscu zainwestowalbym w taki sprzet.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
po remoncie to tak od razu się przesiadać nie będę
Szkoda mi włożonej pracy i kasy by oddać jakiemuś szczynowi ;/
W zygzaku jest jedna żarówa ale świeci dobrze po dobrym ustawieniu wysokości - jak w aucie w sumie. Będę zmieniał. Zobaczymy jak to wyjdzie bo jestem strasznie ciekaw
Z uwagi na okres oczekiwania na przeróbkę (2-3 tyg) temat na razie będzie martwy.
Dzieki i pozdro!

W zygzaku jest jedna żarówa ale świeci dobrze po dobrym ustawieniu wysokości - jak w aucie w sumie. Będę zmieniał. Zobaczymy jak to wyjdzie bo jestem strasznie ciekaw

Z uwagi na okres oczekiwania na przeróbkę (2-3 tyg) temat na razie będzie martwy.
Dzieki i pozdro!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Taka przeróbka będzie zgodna z prawem? Bo jak nie to w razie W ubezpieczalnia się wypnie i będziesz musiał sam płacić za wszystko. Jeśli pojazd nie jest homologowany z ksenonami to w świetle przepisów jest niesprawny...
-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
przy soczewce homologowanej na światło wyładowcze po zamontowaniu jej w motocyklu wszystko się zgadza bo na niej jest homologacja. Szyba reflektora, która była wcześniej ryflowana gdy jest spolerowana i nie ma na niej oznaczeń bierze się pod uwagę ten element który jest odp. za formowanie wiązki światła, czyli soczewkę (a tutaj się wszystko zgadza)
tak samo co do samopoziomowania i "spryskiwaczy"... raz ze tyczy sie to aut to w dodatku nowych. (bo jak inaczej wytłumaczyć lustra paraboliczne w S40 do xenonów w latach np 2001 bez poziomowania auto? ... )

tak samo co do samopoziomowania i "spryskiwaczy"... raz ze tyczy sie to aut to w dodatku nowych. (bo jak inaczej wytłumaczyć lustra paraboliczne w S40 do xenonów w latach np 2001 bez poziomowania auto? ... )

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Ja bym jednak takiej przeróbki nie robił. Soczewki dają świetne i precyzyjne światło i tu jest ich minus-są mniej widoczne dla innych uczestników ruchu. Maja żarówkę H4 kierowca innego pojazdu widzi całe świecące lustro a w przypadku soczewki tylko punktowe światełko. Ja dla własnego bezpieczeństwa zostawiłbym oryginalne światła.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Krydka - wiesz... lepszy rodzaj światła zawsze jest lepszy
Ps. Może i widzi "punktowe" ale xenonowe które jest o wiele mocniejsze.

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości