Zobacz wątek - Przeróbka lampy na soczewkową ZZR 600
NAS Analytics TAG

Przeróbka lampy na soczewkową ZZR 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Przeróbka lampy na soczewkową ZZR 600

Postprzez Przemo_rene » 10/9/2009, 14:19

Siema ;)

Części do silnika na remont wszystkie już kupione (jeszcze tylko świece 8) ) i będę składał. Ale nie o tym...

Dostałem propozycję od znajomego kolegi co jego ojciec pracuje w firmie (nie warsztacie w szopie) która zjmuje się przeróbką reflektorów typu H4/H1/H7 lustrzanych na soczewkowe.

Proces polega na kompletnym przebudowaniu wnętrza lampy i wyposażeniu jej w soczewkę nową z BMW lub MERCA.
Dla lamp jak u mnie (pojedyńczych) rozwiązanie soczewki na zasadzie Bixenonu czyli z magnetyczną przesłoną. Do tego polerowanie na chłodzącej szkło maszynie (do 5 stopni - dobra sprawa przegrzane szkło pęka jak szklaneczka) na gładko co jest sterowane cyfrowo.

Do tego dochodzi kalibracja pozycjonowania soczewki komputerowo w kloszu oraz zamonotwanie odpowiedniego "gwintu" dla palników DS2


Wszystko brzmi na prawdę super a o jakości światła niemieckiej optyki xenonowej na dobrych żarnikach przekonywac nie musze (nie wspominając już o porządnym doświetleniu drogi)

Kwestia jest tylko jedna.



jak to w naszym kraju bywa...kasa. Za na prawdę profesjonalną przeróbkę płacimy 680zł na moim przykładzie.

Zaznaczam, że nie jest to jakaś robota typu "kupie soczewke , wywiercę dziurę i zakleje by było szczelnie i świeci KZenon..." ;)

Czy się wg. Was opłaca i czy chiciałoby wam się coś takiego zrobić ;)
Wogóle co o tym myślicie ? :twisted:
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez Koval135 » 10/9/2009, 14:57

Jak to jest full profeska to czemu nie :wink: Chyba sam wiesz jak słba lampa czasami potrafi wpienic czlowieka :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa


Postprzez cichy » 10/9/2009, 16:42

Ale w naszym klimacie w lato dzień jest długi, a w zimę jest za zimno na jazdę.
Ja bym chętnie się lampy pozbył, bo tylko mi przeszkadza.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 11/9/2009, 08:24

ja kulam często kilometry wieczorem lub przez lasy gdzie nawet zmierzchiem jest już bardzo ciemno. (mój sezon zaczyna się od początku marca a kończy się w grudniu ;) ) Penetracja światła xenonowego poprawnie skierowanego jest super i mam nadzieje, że to by pomogło oświetlać mi drogę LEPIEJ :)

Poza tym mniejsze obciążenie dla akumulatora - zamiast 55/75W idzie 35 :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez zomodj » 11/9/2009, 10:00

ksenon jest na prawdę dobry dla globtroterów motocyklowych, pożera mniej prądu, światło jest bardziej efektywne i nie męczy oczu, ale po jeździe na motocyklu BMW z ksenonem, powiem bez rewelki :) stabilizator światła niby był bo musi przy ksenonie, ale i tak jak się na prawdę kładło mu w planik to światło znikało w koronach drzew :) a sam snop nie był sporo dłuższy, podobno przy jednym oku jaki jest w motorze nic się nie da super poradzić, bo dopiero dwa refelektory projektorowe mogą wytworzyć jasny strumień światła, odpowiednio długi i rozproszony. Zamontowałbym dobre żarówki, dobrze je wyregulował, i tak większość drogi w nocy leci się na długich.

to tylko moja subiektywna opinia.....
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez Przemo_rene » 11/9/2009, 11:03

Sporo w tym prawdy o czym piszesz zomodj :)
Ja mam jednak porównanie do projektorów w nowej A6 , starej vectrze (soczewki w kloszach depo...za 300zł komplet i wpakowany żarnik) oraz w Volvo S40 na reflektorach parabolicznych lustrzanych do żarników xenonowych. Wnioski - nawet jak zakryje w audi lewy reflektor to snop światła jest o wieeele mocniejszy i bardziej ułożony niż oby dwa w vectrze i mocniejszy od mojego w mtocyklu. Inna sprawa z tymi w s40 - tu jest wogóle ciekawie ale linia odcięcia nie jest tak wyraźna a to oryginały Hella.

Wniosek - dobra optypa i dobry palnik oraz dobre ustawienie i można uzyskać coś takiego conajmniej :

http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12397.xenon.swiatla

oraz poprawe widoczności w nocy - tu pokaz:

http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12525.Xenony.super

tyle, że koleś ma za nisko ustawione o czym sam mówi.

Może to być jednak dobra sprawa :)

A żarówkę aktualnie mam bluevision i odbłysk jak i szkło w bdb stanie i świeci tak...dobrze ale bez szały- o wiele gorzej niż to na załączonych linkach.

pzodr i czekam dalej na sugestie.

Może ktoś wie czy jakieś konkretne soczewki można byłoby "polecić" fachowcom by szukali? za może np z hondy civic? :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez elco » 11/9/2009, 18:41

Ja takze pokonuje calkiem sporo kilometrow nocami i przywiazuje do oswietlenia duza uwage. Obecnie w VFR, ktora ma dwa lustra i dwie zarowki nie ma na co narzekac - mozna stadion oswietlic. Pamietam jednak problem jaki wystepowal w CBR 600 F2. Tam niestety bylo pojedyncze lustro, ktore mialo dodatkowo fatalna konstrukcje - swiatla mijania wlasciwie swiecily tylko zaraz przed kolem. W zygzaku o ile sie nie myle takze jest jedna zarowka. Dlatego jezeli masz taka mozliwosc, nie zamierzasz sie przesiadac w najblizszym sezonie to na twoim miejscu zainwestowalbym w taki sprzet.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 14/9/2009, 07:17

po remoncie to tak od razu się przesiadać nie będę ;) Szkoda mi włożonej pracy i kasy by oddać jakiemuś szczynowi ;/

W zygzaku jest jedna żarówa ale świeci dobrze po dobrym ustawieniu wysokości - jak w aucie w sumie. Będę zmieniał. Zobaczymy jak to wyjdzie bo jestem strasznie ciekaw :)

Z uwagi na okres oczekiwania na przeróbkę (2-3 tyg) temat na razie będzie martwy.

Dzieki i pozdro!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez t_racer_ » 14/9/2009, 11:04

Taka przeróbka będzie zgodna z prawem? Bo jak nie to w razie W ubezpieczalnia się wypnie i będziesz musiał sam płacić za wszystko. Jeśli pojazd nie jest homologowany z ksenonami to w świetle przepisów jest niesprawny...
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Przemo_rene » 14/9/2009, 12:06

przy soczewce homologowanej na światło wyładowcze po zamontowaniu jej w motocyklu wszystko się zgadza bo na niej jest homologacja. Szyba reflektora, która była wcześniej ryflowana gdy jest spolerowana i nie ma na niej oznaczeń bierze się pod uwagę ten element który jest odp. za formowanie wiązki światła, czyli soczewkę (a tutaj się wszystko zgadza)
tak samo co do samopoziomowania i "spryskiwaczy"... raz ze tyczy sie to aut to w dodatku nowych. (bo jak inaczej wytłumaczyć lustra paraboliczne w S40 do xenonów w latach np 2001 bez poziomowania auto? ... )

:)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez krydka » 14/9/2009, 18:59

Ja bym jednak takiej przeróbki nie robił. Soczewki dają świetne i precyzyjne światło i tu jest ich minus-są mniej widoczne dla innych uczestników ruchu. Maja żarówkę H4 kierowca innego pojazdu widzi całe świecące lustro a w przypadku soczewki tylko punktowe światełko. Ja dla własnego bezpieczeństwa zostawiłbym oryginalne światła.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez Przemo_rene » 15/9/2009, 08:10

Krydka - wiesz... lepszy rodzaj światła zawsze jest lepszy ;) Ps. Może i widzi "punktowe" ale xenonowe które jest o wiele mocniejsze.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości




na górê