Zobacz wÄ…tek - przeglÄ…d skutera po 1tys km
NAS Analytics TAG

przeglÄ…d skutera po 1tys km

i inne małe pojemności
_________

przeglÄ…d skutera po 1tys km

Postprzez piter1984 » 7/9/2009, 20:44

witam, co w chińskim 4t wchodzi w skład przeglądu gwarancyjnego ? wymiana oleju, jakichś filtrów ?
piter1984
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7/9/2009, 20:37


Postprzez wojtasmazi1 » 7/9/2009, 20:56

Zadzwon do serwisu i sie dowiedz. Nikt ci nie powie co oferuje twoj serwis na przegladzie po tym przebiegu
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
Avatar użytkownika
wojtasmazi1
Stały bywalec
 
Posty: 1455
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
Lokalizacja: Poznań - Rataje


Postprzez piter1984 » 7/9/2009, 20:59

znaczy do pana Henia który robi to w garażu na podwórku i kasuje 140 zł za... ciężko powiedzieć nawet za co. Wątpię by zdradził co tam wymienia, dojrzałem że filtr powietrza wymienia się co 1kkm do tego pewnie olej i tu pytanie, jaki olej leje się do skutera ? to jest jakiś specjalny czy samochodowy ?
piter1984
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7/9/2009, 20:37

Postprzez wojtasmazi1 » 7/9/2009, 21:24

Kupujesz w zwykly olej do skuterow 4t (w kazdym sklepie motocyklowym) Odposc sobie tki przeglad bo nie zdziwil bym sie gdyby nic nie sprawdzal i kasowal tylko siano
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
Avatar użytkownika
wojtasmazi1
Stały bywalec
 
Posty: 1455
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
Lokalizacja: Poznań - Rataje

Postprzez piter1984 » 8/9/2009, 08:58

dlatego właśnie pytam co wchodzi w taki przegląd, bo do auta mam książkę w której jest co należy sprawdzić/wymienić przy danym przebiegu i po prostu to robię, tutaj czegoś takiego nie ma, więc zgaduję że olej, filtr powietrza bo co 1kkm zalecają na nalepce, czy jakiś filtr paliwa też trzeba ?
piter1984
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7/9/2009, 20:37

Postprzez szybki90 » 8/9/2009, 10:56

olej, filtr oleju, musisz zmienić.
Filtr powietrza, zmieniasz jak już jest zasyfiały i nie da rady go wyczyścić. Jak masz gąbkę to wystarczy nasączyć ją olejem do filtrów powietrza.
Filtr paliwa też zmień.
Sprawdź dokręcenie wszystkich!! śrubek.
Sprawdź ciśnienie w oponach i je poprawnie ustaw.
Zmień świecę. tak dla pewności.
Wyczyść/ przedmuchaj gaźnik.
to chyba wszystko

Olej koniecznie do skuterków 4T (Castrol takiego nie robi) full syntetyk!!
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez talta » 8/9/2009, 14:55

full syntetyk do chinczyka?
nie wiem jak tam serwis ale pieczatka kosztuje :D
w instrukcji albo karcie gwarancyjnej masz napisane, co sie robi w przegladzie
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez wojtasmazi1 » 8/9/2009, 15:00

Wlewanie syntetyka do chinskiego skutera i to bez zadnego tuningu jest strata kasy :)
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
Avatar użytkownika
wojtasmazi1
Stały bywalec
 
Posty: 1455
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
Lokalizacja: Poznań - Rataje

Postprzez szybki90 » 8/9/2009, 17:45

No możesz zalać mineralny z kosiarek... wg. forumowiczów nic się nie stanie. Osobiście uważam że do nowego sprzęu, bez względu czy to r1 czy chińczyk.
Do nowych siników lej olej syntetyczny, po 10 15 tyś, możesz jż lać pół synt., a mineralny po 30, 40 tyś.
Osobiście tak bym robił, ze względu na to że części w chińczykach nie są najlepszej jakości, a ochrona i smarowanie jakie zapewnia dobry olej (belray, motul) pozwoli wydłużyć żywotność silnika.
Jak oszczędzałeś na skuterku to lepiej wydać więcej kasy na olej niż doczekać się na szybszy i kosztowniejszy remont. Sam wybierasz
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez talta » 8/9/2009, 19:40

z tego co czytalem to najlepiej docierac na mineralnym, a potem lac semi, full, jesli chodzi o stereotyp, ze mozna schodzic w dol(full>semi>mineralny) to jak napisalem to stereotyp
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez piter1984 » 9/9/2009, 18:18

czyli taki syntetyk 5W-50 będzie dobry ? instrukcja zaleca 10W-40. a powiedzcie mi czy filtry nabędę w sklepie motoryzacyjnym czy może jakiś specjalny sklep musi być ?
aha w instukcji jest na 1kkm przeglądnięcie praktycznie przy każdej pozycji, dopiero na 3kkm, czyli nic nie robienie.
piter1984
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7/9/2009, 20:37

Postprzez wojtasmazi1 » 9/9/2009, 18:31

Filtry kupisz w sklepach motocyklowych
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
Avatar użytkownika
wojtasmazi1
Stały bywalec
 
Posty: 1455
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
Lokalizacja: Poznań - Rataje

Postprzez szybki90 » 10/9/2009, 13:48

koszt takiego filtru to około 20 zł
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê