Ciągnie sprzęgło na wyłaczonym ZZR 600
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Ciągnie sprzęgło na wyłaczonym ZZR 600
Heja, w temacie o tym co się dzieje jak ciągnie sprzęgło to było sporo ale podczas jazdy, natomiast mój problem polega na czymś trochę innym.
Jak silnik jest wyłączony i zimny (po nocy np) to przy wbiciu jedynki i wciśnieciu klamki sprzęgła motocykl trudniej przestawić w garażu (tzn. i tak łatwo, ale trudniej niż gdy wbije na neutral'a - wtedy jest wyczówalnie mniejszy opór)
Regulowałem linkę - efekty żadne.
Dodam, że ostatnio sporo na gumie ze sprzęgła wstawałem, ale to raczej powinno się ślizgać, a nie ciągnąć jak już.
Ps. jak silnik siÄ™ rozgrzeje jest spoko.
Czy to może być już olej do wymiany (zbyt gęsty się zrobił)? Wymieniałem na wiosne ale już zrobiłem od wymiany 7000km (serwisówka podaje niby 6000,..) a wogóle w tym sezonie juz 10kkm
Czy może jednak to coś ze sprzęgłem?
Czekam na propozycje. Najpierw te mało kosztowne - później wymiane całego spzegła ok? Bo tu chodzi o to by coś naprawić a nie tylko wymienic na nowe...
THX!
Jak silnik jest wyłączony i zimny (po nocy np) to przy wbiciu jedynki i wciśnieciu klamki sprzęgła motocykl trudniej przestawić w garażu (tzn. i tak łatwo, ale trudniej niż gdy wbije na neutral'a - wtedy jest wyczówalnie mniejszy opór)
Regulowałem linkę - efekty żadne.
Dodam, że ostatnio sporo na gumie ze sprzęgła wstawałem, ale to raczej powinno się ślizgać, a nie ciągnąć jak już.
Ps. jak silnik siÄ™ rozgrzeje jest spoko.
Czy to może być już olej do wymiany (zbyt gęsty się zrobił)? Wymieniałem na wiosne ale już zrobiłem od wymiany 7000km (serwisówka podaje niby 6000,..) a wogóle w tym sezonie juz 10kkm

Czy może jednak to coś ze sprzęgłem?
Czekam na propozycje. Najpierw te mało kosztowne - później wymiane całego spzegła ok? Bo tu chodzi o to by coś naprawić a nie tylko wymienic na nowe...

THX!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
zobacz najpierw olej bo najtaniej, potem luknij na sprężyny sprzęgła, przekładki, potem tarcze.
A i spróbuj tak ustawić sprzęgło żeby nie ciągnęło.
Ale mam wrażenie ze tak jest w każdym sprzęcie więc wymień dla pewności olej i ciesz się dalsza jazdą;)
A i spróbuj tak ustawić sprzęgło żeby nie ciągnęło.
Ale mam wrażenie ze tak jest w każdym sprzęcie więc wymień dla pewności olej i ciesz się dalsza jazdą;)
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
Piszesz że zrobiłeś na oleju 7000km podczas gdy serwisówka zaleca wymianę co 6000km, w trudniejszych warunkach pracy (gumowanie) przebieg ten jeszcze się zmniejsza. I co znaczy te niby 6000km? A później pojawiają się złomy na alledrogo w okazyjnych cenach...
Zużyty olej może dać takie objawy jak masz, zresztą na zimnym silniku z mokrym wielotarczowym sprzeglem takie zjawisko jest czymś normalnym.
Wymien olej z filtrem na zalecany i pilnuj wymian, wyreguluj sprzęgło (odpowiedni luz na klamce sprzęgła) i jeździj dalej.
Zużyty olej może dać takie objawy jak masz, zresztą na zimnym silniku z mokrym wielotarczowym sprzeglem takie zjawisko jest czymś normalnym.
Wymien olej z filtrem na zalecany i pilnuj wymian, wyreguluj sprzęgło (odpowiedni luz na klamce sprzęgła) i jeździj dalej.
-
rider143 - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48
dzieki chłopaki - dziś przelatalem i rozgrzałem sprzeta do wentylatora 3 razy. po zgaszeniu silnika trzyma minimalnie jak trzymało na zimnym. Wiec jakby zimny czy ciepły nie ma róznicy...co do stanu mojego moto - nie jest to padł ojakic hna allegro duużo...co to to nie
Co kolwiek sie dzieje to robie na czas i porządnie. a 1000km po trasach prędkościami 120-140 nie wierze ze robie silnikowi wielką róznice. Gumowanie to ostatnio miało miejsce. tak mnie wzięło.
Luz na klamce jest dobry - tego pilnuje. Myśle, że to bardziej moje zboaczenie na punkcie działania sprzetu TIP-TOP. Wymienie olej ale najpierw obejrze sprzeglo po spuszczeniu oleju starego. jak coś bedzie nie tak to to kupie i zrobie. NIe ma co oszczedzać. To nie romet, czy MZ. To 100km i moje życie i frajda z jazdy.
Podziekował!

Luz na klamce jest dobry - tego pilnuje. Myśle, że to bardziej moje zboaczenie na punkcie działania sprzetu TIP-TOP. Wymienie olej ale najpierw obejrze sprzeglo po spuszczeniu oleju starego. jak coś bedzie nie tak to to kupie i zrobie. NIe ma co oszczedzać. To nie romet, czy MZ. To 100km i moje życie i frajda z jazdy.
Podziekował!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Jezeli uczysz sie gumowania i nie za bardzo to wychodzi to podejrzewam, ze mogles lekko przypalic sprzeglo. Jak bedziesz spuszczal olej to powachaj go. Na pewno bedziesz wiedzial jak pachnie, a wlasciwie smierdzi spalone sprzeglo.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Za każdym strzałem wstawał i cięgnał do góry więc raczej poślizgów na spalenie nie było dużo. Ale zwróce na to uwage! 

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość