Kaja : Amazing Adventures with Gelo El Zapiekanka
Wombat napisał(a):do samego terror nie - ale na tyle sa dlugie ze dzieki zjawiskom rezonansowym wzrasta sprawnosc takiego silnika - polepsza sie po prostu przeplukiwanie cylindra... te "osobne rurki" sa dluzsze po prostu - o ile, decyduje zalozony parametr w czasie tuningu - gdzie i w jakich obrotach chcemy miec tego kopa albo decyduje komputer zmeiniajac dlugosc kolektora wydechowego.... dzieki czemu poprawia sie charakterystyka w calym zakresie obrotow. (exup to taka uproszczona bardzo wersja tego drugiego rozwaizania ktore jest rzadkie notabene i drogie) W normalnych rozwiazaniach seryjnych decyduje koszt
Te, a nie pomieszałeś czegoś??
Exup ma na niskich obrotach zwiększać opór układu wylotowego, żeby silnik miał większą moc i moment w dole i średnich obrotach?
Poza tym przepływ linearny w układzie wydechowym nie będzie miał za dużego wpływu na przepłukiwanie cylindra, jeśli już to na opróżnianie i opory układu wydechowego, co de facto będzie skutkowało zwiększoną mocą silnika.
Aha, nie wiem, jak ty wombat, ale Terror pisze siÄ™ wielkÄ… literÄ…
No hope. no cure. No problem.
-
Terror - Administrator
- Posty: 1466
- Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
- Lokalizacja: WW-WWa
niestety Terror nie masz racji - układ wydechowy ma duży wpływ na napełnienie cylindra. Dobrze dobrany układ wydechowy umożliwia uzyskanie podcisnienia w cylindrze po zakończeniu suwu wydechu co powoduje ża w następnym suwie ssania więcej mieszanki zagości w cylindrze. Tradycyjny układ 4-1 niestety na niskich obrotach nie zapewnia prawidłowego podciśnienia a nawet niewielkie nadciśnienie i dlatego zastosowanie układu 4-2-1 zapewnia znacznie lepszy dół w silnikach - różnice w momencie mogą dochodzić do 10%. Znów układ 4-1 często jest bardziej sprawny na wysokich obrotach i dlatego Honda w nowszych CBR 900 stosuje EXUP który w zalezności od obrotów łączy lub rozdziela pary rur wydechowych co powoduje że na niskich obrotach układ pracuje jako 4-2-1 a na wysokich jako 4-1. Yamaha poszła znów inną drogą. Wiadomo jest że jeżeli dostroi się rezonans układu wydechowego żeby był najefektywniejszy np. powyżej 10000 obr to poniezej nie będzie on działał efektywnie bo słup gazów nie będzie zsynchronizowany z suwem wydechu. Stąd EXUP w Yamahach zmienia częstotliwość rezonansową układu poprzez zmiane przekroju rur wydechowych co daje taki sam efekt jak zwiększenie długości rur wydechowych. Stąd dużo lepszy dół w R1 niż gdy tego układu nie ma. Aktywne układy wydechowe są stosowane również w samochodach takich jak nowe modele BMW lub Meroli, z tym że BMW w wysokich modelach stosuje trudny technicznie i drogi ale doskonały układ zmiennej pojemności tłumików co daje lepsze efekty niż zmiana przekroju.
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę 

-
krzycho-g - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 112
- Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
- Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy
Thrillco napisał(a):krzycho-g napisał(a):Trillco wspomniałeś cos o mocy. A moc w silniku spalinowym to jest sztucznie wytworzony parametr marketingowy. .
Czytając to panowie Lenoir, Otto, Langen, Diesel i Wankel przekrecily by się chyba w gorbie i to z predkością co najmniej 20000obr/min.
Pozostaje czekac na dalsze blyskotliwości...
wiem Trillco ze ciezko Ci w to uwierzyć ale zauważ że to nie moment obrotowy sie wylicza z mocy tylko na odwrót. Chcąc znać moc silnika musisz dostać krzywą momentu obrotowego i parametr stały (mówiący o sprawnosci) i dopiero te parametry powiedzą ci jaka jest moc. Zresztą jest sporo literatury teoretycznej - poczytaj sobie wkońcu nie takie głowy jak my nad tym myślały i nie takie głowy jak my robią samochody i motocykle

-
krzycho-g - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 112
- Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
- Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy
krzycho-g napisał(a):niestety Terror nie masz racji
Ja o d..., ty o trupie. Spotkamy się IRL to pogadamy. Piszesz, że się ze mną nie zgadzasz, ale to nie wynika z tego co napisałeś.
No hope. no cure. No problem.
-
Terror - Administrator
- Posty: 1466
- Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
- Lokalizacja: WW-WWa
krzycho-g napisał(a): i dlatego Honda w nowszych CBR 900 stosuje EXUP który w zalezności od obrotów łączy lub rozdziela pary rur wydechowych co powoduje że na niskich obrotach układ pracuje jako 4-2-1 a na wysokich jako 4-1. Yamaha poszła znów inną drogą. Wiadomo jest że jeżeli dostroi się rezonans układu wydechowego żeby był najefektywniejszy np. powyżej 10000 obr to poniezej nie będzie on działał efektywnie bo słup gazów nie będzie zsynchronizowany z suwem wydechu. Stąd EXUP w Yamahach zmienia częstotliwość rezonansową układu poprzez zmiane przekroju rur wydechowych co daje taki sam efekt jak zwiększenie długości rur wydechowych. Stąd dużo lepszy dół w R1 niż gdy tego układu nie ma. Aktywne układy wydechowe są stosowane również w samochodach...
A dlaczego tak jest że, producenci sportowych układów wydechowych, które są pasywne (nie posiadają EXUP-a ani HTEV, honda dodatkowo domyka i otwiera airbox) twierdzą że po zamianie seryjnego układu z exupem na ich układ pasywny wzrośnie moc i moment w całym zakresie obrotów?
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
bo gdyby ci producenci zrobili układ który zwiększa moc i moment w całym zakresie a dodatkowo ten układ byłby tak samo głośny jak fabryczny i spełniałby te same wartości emisji spalin to producenci moto wkładali by ich wydechy na serie
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę 

-
krzycho-g - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 112
- Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
- Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy
zapomniałeś dodać jeszcze-gdyby były równie tanie w produkcji.
Co do Lenoira...hmmm...jedynym parametrem jaki podał była moc-8,8kW...czyżby nie wiedział ile jego dzieło ma Nm??:)
Co do Lenoira...hmmm...jedynym parametrem jaki podał była moc-8,8kW...czyżby nie wiedział ile jego dzieło ma Nm??:)
brak opisu...
-
Thrillco - Mieszkaniec forum
- Posty: 2598
- Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
- Lokalizacja: Białystok
Wracajac jeszcze na chwile do Corvette,
kosztuje cos okolo 60tys. funtow a korek od zbiornika na plyn do spryskiwaczy ciagle spada
Jest to dosc wygodne auto jak na taka petarde. Ale po za torem ni jak mozna wykozystac te moc.
Fakt,ze caloksztalt tego auta opiera sie na dosc starej konstrukcji ale to amerykanski woz
I jakby nie patrzec 505KM po maska to istne pieklo.
kosztuje cos okolo 60tys. funtow a korek od zbiornika na plyn do spryskiwaczy ciagle spada

Jest to dosc wygodne auto jak na taka petarde. Ale po za torem ni jak mozna wykozystac te moc.
Fakt,ze caloksztalt tego auta opiera sie na dosc starej konstrukcji ale to amerykanski woz

I jakby nie patrzec 505KM po maska to istne pieklo.
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
- polsky
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 582
- Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08
Terror napisał(a):Te, a nie pomieszałeś czegoś??
Exup ma na niskich obrotach zwiększać opór układu wylotowego, żeby silnik miał większą moc i moment w dole i średnich obrotach?
Poza tym przepływ linearny w układzie wydechowym nie będzie miał za dużego wpływu na przepłukiwanie cylindra, jeśli już to na opróżnianie i opory układu wydechowego, co de facto będzie skutkowało zwiększoną mocą silnika.
Aha, nie wiem, jak ty wombat, ale Terror pisze siÄ™ wielkÄ… literÄ…
linearny? chodzilo ci o laminarny - przeciwne pojecie do turbulentnego?
no wlasnie ma i to duzy wplyw... dzieki zjawiskom rezonansowym wlasnie. I jedno nie wyklucza drugiego - wszak strzalka tych fal stojacych jest prostopadla do osi rury i kierunku rozchodzenia sie gazu w "rurze"...
co do reszty to przeczytaj Terrorze drogi jeszszcze raz co napisales bo w jednym zdaniu sam sobie zaprzeczasz... i sam juz nie wiem


Sorry za mala litere - jesli cie zabolalo - bylem zaspany jak to pisalem i przeoczylem... mojego nicka mozesz z malej pisac jak chcesz - mi tam nie przeszkadza.... wazne tylko aby zamiast kpin i wysmiewania w poscie bylo rzeczowo i ciekawie i o to bym prosil... na przyszlosc. bo sie z fajnych tematow kaszana robi.


Thrillco i Polsky - dziekuje za ciekawa wymiane zdan - zawsze sie mozna czegos nauczyc...

dodalem przed chwila; krzycho-g sorry ze pominalem w uprzejmosciach

Ostatnio edytowano 9/12/2006, 22:26 przez Wombat, łącznie edytowano 1 raz
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Wombat napisał(a): linearny? chodzilo ci o laminarny - przeciwne pojecie do turbulentnego?
o czym wy gadacie? ja nic z tego nie kumam - po co ta technika i jakies texty z encyklopedii, przeciez liczy sie przyjemnosc z jazdy i tyle - ot takie wtrÄ…cenie:)
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Meciek napisał(a):Wombat napisał(a): linearny? chodzilo ci o laminarny - przeciwne pojecie do turbulentnego?
o czym wy gadacie? ja nic z tego nie kumam - po co ta technika i jakies texty z encyklopedii, przeciez liczy sie przyjemnosc z jazdy i tyle - ot takie wtrÄ…cenie:)
hehehehe, ales mi humor poprawil. zeby byla przyjemnosc z jazdy ktos to musi wszystko zaprojektowac i poskladac do kupy i wierz mi ci ludzie to chodzace encyklopedie.... zreszta jak ktos sie tym interesuje to nie sadze ze musi siegac po encyklopedie aby podyskutowac o tak podstawowych zagadnieniach...

Kaja zloz petycje do adminow aby wycieli te wywody i przeniesli w postaci osobvnego tematu. nie wiem jak inni ale mnie jaraja takie tematy i dla mnie szkoda by ich bylo kasowac, a ze sa to dobrze bo lepiej tu niz nigdzie

Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Wombat napisał(a): zreszta jak ktos sie tym interesuje to nie sadze ze musi siegac po encyklopedie aby podyskutowac o tak podstawowych zagadnieniach...![]()
fantastycznie /urzekła mnie twoja odpowiedź.
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Wombat napisał(a):Kaja zloz petycje do adminow aby wycieli te wywody i przeniesli w postaci osobvnego tematu. nie wiem jak inni ale mnie jaraja takie tematy i dla mnie szkoda by ich bylo kasowac, a ze sa to dobrze bo lepiej tu niz nigdzie
a w życiu! o nic prosić ich nie będę!

-
Kaja - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2178
- Dołączył(a): 26/8/2005, 14:28
- Lokalizacja: Wawa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości