Zobacz wÄ…tek - Kaja : Amazing Adventures with Gelo El Zapiekanka
NAS Analytics TAG

Kaja : Amazing Adventures with Gelo El Zapiekanka

O wszystkim
_________

Postprzez Terror » 7/12/2006, 09:52

Wombat napisał(a):do samego terror nie - ale na tyle sa dlugie ze dzieki zjawiskom rezonansowym wzrasta sprawnosc takiego silnika - polepsza sie po prostu przeplukiwanie cylindra... te "osobne rurki" sa dluzsze po prostu - o ile, decyduje zalozony parametr w czasie tuningu - gdzie i w jakich obrotach chcemy miec tego kopa albo decyduje komputer zmeiniajac dlugosc kolektora wydechowego.... dzieki czemu poprawia sie charakterystyka w calym zakresie obrotow. (exup to taka uproszczona bardzo wersja tego drugiego rozwaizania ktore jest rzadkie notabene i drogie) W normalnych rozwiazaniach seryjnych decyduje koszt

Te, a nie pomieszałeś czegoś??
Exup ma na niskich obrotach zwiększać opór układu wylotowego, żeby silnik miał większą moc i moment w dole i średnich obrotach?
Poza tym przepływ linearny w układzie wydechowym nie będzie miał za dużego wpływu na przepłukiwanie cylindra, jeśli już to na opróżnianie i opory układu wydechowego, co de facto będzie skutkowało zwiększoną mocą silnika.

Aha, nie wiem, jak ty wombat, ale Terror pisze siÄ™ wielkÄ… literÄ…
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa


Postprzez krzycho-g » 7/12/2006, 10:50

niestety Terror nie masz racji - układ wydechowy ma duży wpływ na napełnienie cylindra. Dobrze dobrany układ wydechowy umożliwia uzyskanie podcisnienia w cylindrze po zakończeniu suwu wydechu co powoduje ża w następnym suwie ssania więcej mieszanki zagości w cylindrze. Tradycyjny układ 4-1 niestety na niskich obrotach nie zapewnia prawidłowego podciśnienia a nawet niewielkie nadciśnienie i dlatego zastosowanie układu 4-2-1 zapewnia znacznie lepszy dół w silnikach - różnice w momencie mogą dochodzić do 10%. Znów układ 4-1 często jest bardziej sprawny na wysokich obrotach i dlatego Honda w nowszych CBR 900 stosuje EXUP który w zalezności od obrotów łączy lub rozdziela pary rur wydechowych co powoduje że na niskich obrotach układ pracuje jako 4-2-1 a na wysokich jako 4-1. Yamaha poszła znów inną drogą. Wiadomo jest że jeżeli dostroi się rezonans układu wydechowego żeby był najefektywniejszy np. powyżej 10000 obr to poniezej nie będzie on działał efektywnie bo słup gazów nie będzie zsynchronizowany z suwem wydechu. Stąd EXUP w Yamahach zmienia częstotliwość rezonansową układu poprzez zmiane przekroju rur wydechowych co daje taki sam efekt jak zwiększenie długości rur wydechowych. Stąd dużo lepszy dół w R1 niż gdy tego układu nie ma. Aktywne układy wydechowe są stosowane również w samochodach takich jak nowe modele BMW lub Meroli, z tym że BMW w wysokich modelach stosuje trudny technicznie i drogi ale doskonały układ zmiennej pojemności tłumików co daje lepsze efekty niż zmiana przekroju.
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę ;-)
Avatar użytkownika
krzycho-g
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 112
Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy


Postprzez krzycho-g » 7/12/2006, 10:58

Thrillco napisał(a):
krzycho-g napisał(a):Trillco wspomniałeś cos o mocy. A moc w silniku spalinowym to jest sztucznie wytworzony parametr marketingowy. .


Czytając to panowie Lenoir, Otto, Langen, Diesel i Wankel przekrecily by się chyba w gorbie i to z predkością co najmniej 20000obr/min.

Pozostaje czekac na dalsze blyskotliwości...


wiem Trillco ze ciezko Ci w to uwierzyć ale zauważ że to nie moment obrotowy sie wylicza z mocy tylko na odwrót. Chcąc znać moc silnika musisz dostać krzywą momentu obrotowego i parametr stały (mówiący o sprawnosci) i dopiero te parametry powiedzą ci jaka jest moc. Zresztą jest sporo literatury teoretycznej - poczytaj sobie wkońcu nie takie głowy jak my nad tym myślały i nie takie głowy jak my robią samochody i motocykle :D
Avatar użytkownika
krzycho-g
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 112
Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy

Postprzez Terror » 7/12/2006, 11:32

krzycho-g napisał(a):niestety Terror nie masz racji

Ja o d..., ty o trupie. Spotkamy się IRL to pogadamy. Piszesz, że się ze mną nie zgadzasz, ale to nie wynika z tego co napisałeś.
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa

Postprzez cichy » 7/12/2006, 11:34

krzycho-g napisał(a): i dlatego Honda w nowszych CBR 900 stosuje EXUP który w zalezności od obrotów łączy lub rozdziela pary rur wydechowych co powoduje że na niskich obrotach układ pracuje jako 4-2-1 a na wysokich jako 4-1. Yamaha poszła znów inną drogą. Wiadomo jest że jeżeli dostroi się rezonans układu wydechowego żeby był najefektywniejszy np. powyżej 10000 obr to poniezej nie będzie on działał efektywnie bo słup gazów nie będzie zsynchronizowany z suwem wydechu. Stąd EXUP w Yamahach zmienia częstotliwość rezonansową układu poprzez zmiane przekroju rur wydechowych co daje taki sam efekt jak zwiększenie długości rur wydechowych. Stąd dużo lepszy dół w R1 niż gdy tego układu nie ma. Aktywne układy wydechowe są stosowane również w samochodach...


A dlaczego tak jest że, producenci sportowych układów wydechowych, które są pasywne (nie posiadają EXUP-a ani HTEV, honda dodatkowo domyka i otwiera airbox) twierdzą że po zamianie seryjnego układu z exupem na ich układ pasywny wzrośnie moc i moment w całym zakresie obrotów?
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez krzycho-g » 7/12/2006, 12:19

bo gdyby ci producenci zrobili układ który zwiększa moc i moment w całym zakresie a dodatkowo ten układ byłby tak samo głośny jak fabryczny i spełniałby te same wartości emisji spalin to producenci moto wkładali by ich wydechy na serie
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę ;-)
Avatar użytkownika
krzycho-g
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 112
Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy

Postprzez Thrillco » 7/12/2006, 16:27

zapomniałeś dodać jeszcze-gdyby były równie tanie w produkcji.
Co do Lenoira...hmmm...jedynym parametrem jaki podał była moc-8,8kW...czyżby nie wiedział ile jego dzieło ma Nm??:)
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez polsky » 7/12/2006, 19:42

Wracajac jeszcze na chwile do Corvette,
kosztuje cos okolo 60tys. funtow a korek od zbiornika na plyn do spryskiwaczy ciagle spada :)
Jest to dosc wygodne auto jak na taka petarde. Ale po za torem ni jak mozna wykozystac te moc.
Fakt,ze caloksztalt tego auta opiera sie na dosc starej konstrukcji ale to amerykanski woz :)
I jakby nie patrzec 505KM po maska to istne pieklo.
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
polsky
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 582
Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08

Postprzez Wombat » 8/12/2006, 22:13

Terror napisał(a):Te, a nie pomieszałeś czegoś??
Exup ma na niskich obrotach zwiększać opór układu wylotowego, żeby silnik miał większą moc i moment w dole i średnich obrotach?
Poza tym przepływ linearny w układzie wydechowym nie będzie miał za dużego wpływu na przepłukiwanie cylindra, jeśli już to na opróżnianie i opory układu wydechowego, co de facto będzie skutkowało zwiększoną mocą silnika.

Aha, nie wiem, jak ty wombat, ale Terror pisze siÄ™ wielkÄ… literÄ…


linearny? chodzilo ci o laminarny - przeciwne pojecie do turbulentnego?

no wlasnie ma i to duzy wplyw... dzieki zjawiskom rezonansowym wlasnie. I jedno nie wyklucza drugiego - wszak strzalka tych fal stojacych jest prostopadla do osi rury i kierunku rozchodzenia sie gazu w "rurze"...
co do reszty to przeczytaj Terrorze drogi jeszszcze raz co napisales bo w jednym zdaniu sam sobie zaprzeczasz... i sam juz nie wiem :wink: co jest prawda i w co mam uwierzyc :)

Sorry za mala litere - jesli cie zabolalo - bylem zaspany jak to pisalem i przeoczylem... mojego nicka mozesz z malej pisac jak chcesz - mi tam nie przeszkadza.... wazne tylko aby zamiast kpin i wysmiewania w poscie bylo rzeczowo i ciekawie i o to bym prosil... na przyszlosc. bo sie z fajnych tematow kaszana robi. :cry: :wink:
Thrillco i Polsky - dziekuje za ciekawa wymiane zdan - zawsze sie mozna czegos nauczyc... :)
dodalem przed chwila; krzycho-g sorry ze pominalem w uprzejmosciach :wink: tez dzieki
Ostatnio edytowano 9/12/2006, 22:26 przez Wombat, łącznie edytowano 1 raz
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Meciek » 9/12/2006, 12:22

Wombat napisał(a): linearny? chodzilo ci o laminarny - przeciwne pojecie do turbulentnego?


o czym wy gadacie? ja nic z tego nie kumam - po co ta technika i jakies texty z encyklopedii, przeciez liczy sie przyjemnosc z jazdy i tyle - ot takie wtrÄ…cenie:)
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Kaja » 9/12/2006, 12:26

Wombat napisał(a):bo sie z fajnych tematow kaszana robi. :cry:


dokładnie! temat taki fajny, a tu jakieś wywody techniczne :lol:
Avatar użytkownika
Kaja
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2178
Dołączył(a): 26/8/2005, 14:28
Lokalizacja: Wawa

Postprzez gelo007 » 9/12/2006, 12:27

Ogólnie rzecz biorąc to robi się nieciekawie, bo wszyscy wszędzie walą offtopy, a jak zwykle jest na mnie, na Kaje i jeszcze na Evila.
Avatar użytkownika
gelo007
Administrator
 
Posty: 2731
Dołączył(a): 3/7/2006, 13:28
Lokalizacja: Radom

Postprzez Wombat » 9/12/2006, 20:58

Meciek napisał(a):
Wombat napisał(a): linearny? chodzilo ci o laminarny - przeciwne pojecie do turbulentnego?


o czym wy gadacie? ja nic z tego nie kumam - po co ta technika i jakies texty z encyklopedii, przeciez liczy sie przyjemnosc z jazdy i tyle - ot takie wtrÄ…cenie:)


hehehehe, ales mi humor poprawil. zeby byla przyjemnosc z jazdy ktos to musi wszystko zaprojektowac i poskladac do kupy i wierz mi ci ludzie to chodzace encyklopedie.... zreszta jak ktos sie tym interesuje to nie sadze ze musi siegac po encyklopedie aby podyskutowac o tak podstawowych zagadnieniach... :)

Kaja zloz petycje do adminow aby wycieli te wywody i przeniesli w postaci osobvnego tematu. nie wiem jak inni ale mnie jaraja takie tematy i dla mnie szkoda by ich bylo kasowac, a ze sa to dobrze bo lepiej tu niz nigdzie :)
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Meciek » 10/12/2006, 11:38

Wombat napisał(a): zreszta jak ktos sie tym interesuje to nie sadze ze musi siegac po encyklopedie aby podyskutowac o tak podstawowych zagadnieniach... :)


fantastycznie /urzekła mnie twoja odpowiedź.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Kaja » 10/12/2006, 13:46

Wombat napisał(a):Kaja zloz petycje do adminow aby wycieli te wywody i przeniesli w postaci osobvnego tematu. nie wiem jak inni ale mnie jaraja takie tematy i dla mnie szkoda by ich bylo kasowac, a ze sa to dobrze bo lepiej tu niz nigdzie :)


a w życiu! o nic prosić ich nie będę! :P
Avatar użytkownika
Kaja
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2178
Dołączył(a): 26/8/2005, 14:28
Lokalizacja: Wawa

Poprzednia strona


Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê