2t a 4t
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Re: 2t a 4t
Galik napisał(a):Witam , jaka jest roznica pomiedzy 2t , a 4t . Mi sie wydaje ze w 4t ma sie moc odrazu , a 2t trzeba krecic , czy dobrze mysle ? , jesli nie to wytlumaczcie .
No i czterotakt robi brum-brum-brum-brum-brum-brum, a dwusów didingdingdigndigniiiiiiiididididididniiiii - co niejednego wyprowadza z równowagi - w tym mnie. Jakby ziom na kosiarce jechał

-
Ciechan666 - Świeżak
- Posty: 262
- Dołączył(a): 12/4/2008, 20:28
- Lokalizacja: Wawa
Re: 2t a 4t
Galik napisał(a):Witam , jaka jest roznica pomiedzy 2t , a 4t . Mi sie wydaje ze w 4t ma sie moc odrazu , a 2t trzeba krecic , czy dobrze mysle ? , jesli nie to wytlumaczcie .
DObrze myslisz, czterosów ciagnie od dolu a 2t dostaje dobrego kopa po osiagnieciu ilus tam obrotów (zalezy od pojemnosci). Noi 4t mają duzo trwalsze silniki ze wzgledu na to ze nie są pilowane do extremalnych obrotów

Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250
22.10.08 ====> Zdałem Prawko
22.10.08 ====> Zdałem Prawko

-
zdzichu123 - Bywalec
- Posty: 869
- Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
- Lokalizacja: Chodzież
2T od 4T rozni sie kilkoma cechami:
2T - na jeden obrot walu przypada jeden cykl pracy, nie ma zaworow gdyz zastepuje go wal korbowy.
4T - na dwa obroty waly przypada jeden cykl pracy, sa zawory, walki rozrzadu i cale te badziewia.
silinik 2T sa lzejsze i prostsze, mniej rzeczy do zepsucia sie, przyjęlo sie ze pojemnosc 2t to 1/2 pojemnosci 4t ( 125 2t - 250 4t )
jesli chodzi o charakterystykÄ™ pracy to dwusuwy maja gorsza krzywa momentu obrotowego, sa bardziej dzikie, znaczy sie dlugo dlugo nic, a nagle wkreca sie na obroty i ... wlacza sie wariat;)
4T maja to do siebie ze oddaja rowno moc/moment od tak zwanego dolu - z niskich obrotow.
ogolnie sam lubie 2t o wiekszej pojemnosci niz 125 niz 4t, ale to juz moje osobobiste preferencje
2T - na jeden obrot walu przypada jeden cykl pracy, nie ma zaworow gdyz zastepuje go wal korbowy.
4T - na dwa obroty waly przypada jeden cykl pracy, sa zawory, walki rozrzadu i cale te badziewia.
silinik 2T sa lzejsze i prostsze, mniej rzeczy do zepsucia sie, przyjęlo sie ze pojemnosc 2t to 1/2 pojemnosci 4t ( 125 2t - 250 4t )
jesli chodzi o charakterystykÄ™ pracy to dwusuwy maja gorsza krzywa momentu obrotowego, sa bardziej dzikie, znaczy sie dlugo dlugo nic, a nagle wkreca sie na obroty i ... wlacza sie wariat;)
4T maja to do siebie ze oddaja rowno moc/moment od tak zwanego dolu - z niskich obrotow.
ogolnie sam lubie 2t o wiekszej pojemnosci niz 125 niz 4t, ale to juz moje osobobiste preferencje

- Bkillah
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 16/9/2007, 08:42
- Lokalizacja: warszawa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości