Zobacz wÄ…tek - 2t a 4t
NAS Analytics TAG

2t a 4t

Enduro, Cross
_________

2t a 4t

Postprzez Galik » 28/4/2008, 14:35

Witam , jaka jest roznica pomiedzy 2t , a 4t . Mi sie wydaje ze w 4t ma sie moc odrazu , a 2t trzeba krecic , czy dobrze mysle ? , jesli nie to wytlumaczcie .
Galik
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28/4/2007, 14:10


Postprzez Mosori » 28/4/2008, 15:20

2t są mocniejsze, ale trzeba do nich w przeciwieństwie do 4t robić mieszankę.
Avatar użytkownika
Mosori
Świeżak
 
Posty: 249
Dołączył(a): 5/4/2008, 12:22


Re: 2t a 4t

Postprzez Ciechan666 » 28/4/2008, 15:49

Galik napisał(a):Witam , jaka jest roznica pomiedzy 2t , a 4t . Mi sie wydaje ze w 4t ma sie moc odrazu , a 2t trzeba krecic , czy dobrze mysle ? , jesli nie to wytlumaczcie .


No i czterotakt robi brum-brum-brum-brum-brum-brum, a dwusów didingdingdigndigniiiiiiiididididididniiiii - co niejednego wyprowadza z równowagi - w tym mnie. Jakby ziom na kosiarce jechał :D
Avatar użytkownika
Ciechan666
Świeżak
 
Posty: 262
Dołączył(a): 12/4/2008, 20:28
Lokalizacja: Wawa

Re: 2t a 4t

Postprzez zdzichu123 » 28/4/2008, 16:04

Galik napisał(a):Witam , jaka jest roznica pomiedzy 2t , a 4t . Mi sie wydaje ze w 4t ma sie moc odrazu , a 2t trzeba krecic , czy dobrze mysle ? , jesli nie to wytlumaczcie .


DObrze myslisz, czterosów ciagnie od dolu a 2t dostaje dobrego kopa po osiagnieciu ilus tam obrotów (zalezy od pojemnosci). Noi 4t mają duzo trwalsze silniki ze wzgledu na to ze nie są pilowane do extremalnych obrotów :)
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez Bkillah » 28/4/2008, 18:42

2T od 4T rozni sie kilkoma cechami:

2T - na jeden obrot walu przypada jeden cykl pracy, nie ma zaworow gdyz zastepuje go wal korbowy.

4T - na dwa obroty waly przypada jeden cykl pracy, sa zawory, walki rozrzadu i cale te badziewia.

silinik 2T sa lzejsze i prostsze, mniej rzeczy do zepsucia sie, przyjęlo sie ze pojemnosc 2t to 1/2 pojemnosci 4t ( 125 2t - 250 4t )

jesli chodzi o charakterystykÄ™ pracy to dwusuwy maja gorsza krzywa momentu obrotowego, sa bardziej dzikie, znaczy sie dlugo dlugo nic, a nagle wkreca sie na obroty i ... wlacza sie wariat;)

4T maja to do siebie ze oddaja rowno moc/moment od tak zwanego dolu - z niskich obrotow.

ogolnie sam lubie 2t o wiekszej pojemnosci niz 125 niz 4t, ale to juz moje osobobiste preferencje ;)
Bkillah
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16/9/2007, 08:42
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Galik » 28/4/2008, 20:08

Dobra wielkie dzieks wszystkim :)
Galik
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28/4/2007, 14:10

Postprzez Leitho » 1/5/2008, 14:19

Bkillah napisał(a):2T - na jeden obrot walu przypada jeden cykl pracy, nie ma zaworow gdyz zastepuje go wal korbowy.

woli scislosci to tlok pelni funkcje "zaworowa"
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez bastus » 1/5/2008, 20:38

No i 4T gorzej zapala od 2T ze względu na to że na dwa obroty waly przypada jeden cykl pracy
sprzedam :
:D
- Sony Ericson P99i (700pln)
:D
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
Avatar użytkownika
bastus
Bywalec
 
Posty: 827
Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê