Zobacz wątek - Elektryka ładowanie regulator derbi gpr - rozwiązany
NAS Analytics TAG

Elektryka ładowanie regulator derbi gpr - rozwiązany

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Elektryka ładowanie regulator derbi gpr - rozwiązany

Postprzez kreska » 26/2/2008, 21:51

Panowie temat wałkowany miliony razy ale teraz mam nieco inny problem. Wszystko postaram sie opisać po kolei.

Problem : za niskie ładowanie

No więc zacznijmy od początku. Mam klemy.

Obrazek

Oczywiście czerwony to plus, a czarny to minus. Ten mały czerwony co idzie razem z dużym czerwonym wchodzi do regulatora, i tak samo zółto zielony który jest z czarnym wchodzi do regulatora ale to potem.

Napięcie na klemach : 6V
bez świateł, i przy odkręcaniu manetki spada do 5V - 4V :shock: (czego nie rozumiem). No więc chce zobaczyć jakie napiecie dochodzi do regulatora. Podążam za tymi małymi kabelkami ( czerwony i zółto-zielony)

Regulator 12v 80 W :

Obrazek

Napięcie po między żółto-zielonym a czerwonym : 5V i przy gazowaniu lekko spada. (mniejsze niż na klemach ale wolniej spada przy gazowaniu niż na klemach)

Obrazek

I tutaj się już gubie, nie wiem o co biega.

Tutaj jest kabel wchodzÄ…cy do silnika, do (prÄ…dnicy?)

Obrazek

i teraz tak. Po pierwsze, jaki jest ładunek wychodzący z prądnicy? Dodatni czy ujemny? Jeżeli byłby dodatni, to czy po przyłożeniu drugiego (czujnika, czy jak to sie zwie) do masy powinien wyświetlać napięcie? Z następnego zdięcia wynika mi że ujemny.
Tutaj napięcie pomiedzy kablem żółtym prądnicy a czerwonym(plusem) podczas gdy jest podłaczony do regulatora.
Obrazek
A tutaj już podczas gdy kostka jest odłaczona od akumulatora
Obrazek

Nigdy nie lubiłem fizyki -.- Może mi ktoś powiedzieć teraz co oznacza to napięcie ? To jest napięcie pomiędzy kablem a rozłaczoną kostką, i wynosi 0.25 V :shock: i wzrasta ale o 0.01 przy odkręceniu manętki.


Dopiero teraz sobie uświadomiłem kilka rzeczy.
Po pierwsze. Czy prąd z prądnicy może mieć małe napięcie, tak jak te 0.25 V a po prostu dużo większe natężenie ? I czy jakbym połaczył ten kabel z prądnicy, i dodatni biegun akumulatora to wskazałby mi napięcie prądnicy ? Przerasta mnie ten problem. Dajcie jakieś rady, co robie źle i co mam sprawdzić aby odczytać jakie jest napięcie z prądnicy, bo kombinowałem na wszystkie sposoby. Mam nadzieje że nie jest uszkodzona, bo to drogo by kosztowało :{ Jakbym napisał coś niezrozumiale to napiszcie poprawie się.
:x

Przy wszystkich pomiarach klemy są odłaczone od akumulatora !
Ostatnio edytowano 29/2/2008, 09:05 przez kreska, łącznie edytowano 1 raz
"...cztery kola poruszają ciało, dwa poruszają dusze..."
kreska
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 4/8/2007, 17:54
Lokalizacja: Pruszków


Postprzez kreska » 29/2/2008, 09:08

Problem rozwiązany. Bierzymy miernik ustawiamy na ACV 200, mierzy prąd zmienny pomiędzy kablem od prądnicy a masą, mi na wolnych wyszło 13 V, a potem wzrasta. Wynika z tego że regulator zepsuty. Napisałem żeby inni widzieli jak mierzyć. Dziękuje za brak pomocy :evil:
"...cztery kola poruszają ciało, dwa poruszają dusze..."
kreska
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 4/8/2007, 17:54
Lokalizacja: Pruszków




Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości




na górê