Zobacz wÄ…tek - Na poczÄ…tek 125 2T czy 250 4T
NAS Analytics TAG

Na poczÄ…tek 125 2T czy 250 4T

Enduro, Cross
_________

Na poczÄ…tek 125 2T czy 250 4T

Postprzez kks1922 » 9/11/2007, 21:05

Patrząc na cenniki nowych motocykli crossowych widać, że silniki 4-suwowe są droższe od 2-suwowych. A z racji tego iż mam zamiar kupic pierwszy motocykl crossowy uzywany ale roczniki 2006-2007 mam do wyboru 125 2T (Honda CR) oraz 250 4T (KTM SXF i SUZUKI RMZ). Cenowo wyglada to tak że Honda CR 125 jest w tej samej cenie 2006 r co Suzuki RMZ 250 też z 2006r a KTM SXF 250 z 2007 o 3 tys droższy. Powiedzcie ci mi czy dam sobie rade na poczatku z 250 4T czy lepiej 125 2T. Pytam ponieważ nie wiem czy przy tym samym roczniku, stanie oraz cenie oplaca sie rezygnować z 250 4T która będe jezdzil dluzej na rzecz 125 2T

Jeśli 250 4T to Suzuki RMZ mocno odstaje od KTM SXF? (3tys. różnicy)
kks1922
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7/10/2007, 10:37


Postprzez M. » 9/11/2007, 21:08

125 w 2t wystarczy ci w zupelnosci na poczatek.
ja osobiscie wole 2t... moze i mniejsza zywontosc ale jak cos jeb*ie to i koszt naprawy bedzie mniejszy
ale osobiscie polecam ci yamahe YZ125 albo jej brata 250ccm w 4t jesli tak bardzo chcesz 4t
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez bastus » 9/11/2007, 22:46

ja tam wolał bym 250 w 4T - mocny i fajny bas ma.
sprzedam :
:D
- Sony Ericson P99i (700pln)
:D
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
Avatar użytkownika
bastus
Bywalec
 
Posty: 827
Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kks1922 » 10/11/2007, 10:09

Panowie powiedzcie mi czy warto kupując pierwszego crossa przy tym samym roczniku cenie i stanie rezygnować z 250 4T na rzecz 125 2T???? Tylko dlatego, że łatwiej będzie się na nim nauczyć dobrze jeździć czy jest aż taka różnica w jeździe???
kks1922
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7/10/2007, 10:37

Postprzez Landryss25 » 10/11/2007, 11:41

250 w 4t ci dłużej posłuży, pod względem koni to 250 i 125 są podobne ale 250 ma większy moment obrotowy więc lepiej ciągnie z dołu i ma o wiele ładniejszy dźwięk. I 4t ma zdecydowanie większą żywotność.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez R1 » 10/11/2007, 18:06

bastus napisał(a):fajny bas ma.


:shock: :shock: :shock:





Żal.pl !
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez igor46 » 11/11/2007, 14:04

Jak na początek to wybrał bym na twoim miejscu 4T :)

250 4T to prawie tak jak 125 2T :)

Jak kazdy wie i ktos juz napisał 2T jest mocniejsze, jesli masz duzo kasy wybierz 2T ma większe spalanie, mniejszą zywotnośc z wyżyłowanego silnika :) Więc ja bym brał 4T zaczynając przygode z cross'ami :]
igor46
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 11/11/2007, 12:45
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez Bunny » 11/11/2007, 17:31

igor46 napisał(a):250 4T to prawie tak jak 125 2T :)

Jak kazdy wie i ktos juz napisał 2T jest mocniejsze, jesli masz duzo kasy wybierz 2T ma większe spalanie, mniejszą zywotnośc z wyżyłowanego silnika :) Więc ja bym brał 4T zaczynając przygode z cross'ami :]


Prawie robi ogromną różnicę. Charakterystyka silnika jest zupełnie inna. 4T ciągnie od dołu i ma tendencje do 'nurkowania' przodu, przy odpuszczaniu manetki.
2T dostaje kopa na wyższych obrotach.

2T 125cc ma mniej mocy niż 4T 250cc (mowa o wyczynowych). 2T raczej 40KM nie osiąganą (32-38 ) natomiast 4T około 42KM.

Co do servisowania - zależy jaki model. Ponoć nowe 250SXF się sypią bardziej niz 125SX... PONOĆ!
Obrazek
Avatar użytkownika
Bunny
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 25/1/2006, 19:31
Lokalizacja: siÄ™: biorÄ…: dzieci: ?

Postprzez igor46 » 11/11/2007, 19:29

Bunny zgadzam sie ;) ale co do nurkowania? to juz nie zalezy od silnika tylko od zawieszenia oraz jego zestrojenia ;)
igor46
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 11/11/2007, 12:45
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez M. » 11/11/2007, 20:06

sebastianx1 napisał(a):Bunny ty debilu

jedyne czym sie wykales teraz w tym temacie to to ze jestes idiota.

jest wiele tematow dotyczacych zalet i wad 2t i 4t.. poszukaj na forum
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Beavis » 11/11/2007, 22:20

igor46 napisał(a):Bunny zgadzam sie ;) ale co do nurkowania? to juz nie zalezy od silnika tylko od zawieszenia oraz jego zestrojenia ;)


To "nurkowanie" jest związane z hamowaniem silnikiem, którego w 2T nie ma. Zresztą w niczym ono nie przeszkadza i żadnego "zestrojenia" się nie robi żeby to zwalczać.

A co do autora tematu, to kupuj 125 2T i nie słuchaj porad, że "czterosuw lepiej brzmi". Na początek tylko i wyłącznie dwusuw!
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez kks1922 » 11/11/2007, 23:05

Po zapoznaniu się z opinią ludzi jeżdżących już pewien czas w motocrosie oraz rozmowie z nimi tak jak powiedział Beavis na pierwszego crossa tylko 125 2T i nic innego nie wchodzi w rachube. Taka właśnie decyzje podjąłem.
kks1922
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7/10/2007, 10:37

Postprzez M. » 11/11/2007, 23:15

ha! jestem z Ciebie dumny :)
w koncu ktos na forum ktory przy podejmowaniu decyzji mysli :) ostatnio to rzadkosc...
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SIMI » 17/11/2007, 13:07

polecam 4t bo moment obrotowy jest wyraźnie większy, a w terenie to sie przydaje bo nie muszisz tak często zmieniać biegów.
Avatar użytkownika
SIMI
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/11/2007, 12:46
Lokalizacja: Konin

Postprzez M. » 17/11/2007, 13:26

najpierw to trzeba sie nauczyc jezdzic... a do tego 2t najlepsze...
lepiej nic nie pisz... i nie odswiezaj tematow w ktorych rozmowa jest juz zakonczona...
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê