Przeserwisowanie lag w Fireblade SC33
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Przeserwisowanie lag w Fireblade SC33
Witam
Może ktoś polecić serwis w Wa-wie lub bliskiej okolicy gdzie przeserwisują mi solidnie lagi w SC33. Chodzi mi o wymianę oleju i uszczelniaczy, bo jedna mi się już trochę poci.
Zastanawiam się czy lepiej zrobić to samemu czy dać do warsztatu. Może ktoś może coś polecić, ewentualnie może sam to robił to niech się wypowie.
Może ktoś polecić serwis w Wa-wie lub bliskiej okolicy gdzie przeserwisują mi solidnie lagi w SC33. Chodzi mi o wymianę oleju i uszczelniaczy, bo jedna mi się już trochę poci.
Zastanawiam się czy lepiej zrobić to samemu czy dać do warsztatu. Może ktoś może coś polecić, ewentualnie może sam to robił to niech się wypowie.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
- Baboon
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53
Proponuje oddać moto do serwisu gdyż robota przy przednim zawieszeniu wymaga narzędzi i wiedzy fachowej.
Mam serwis i zajmuję sie taka działalnością ale nie w w-wie.
Mam serwis i zajmuję sie taka działalnością ale nie w w-wie.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Re: Przeserwisowanie lag w Fireblade SC33
Baboon napisał(a):Zastanawiam się czy lepiej zrobić to samemu czy dać do warsztatu.
skwy napisał(a):...robota przy przednim zawieszeniu wymaga narzędzi i wiedzy fachowej.
taa dodajmy narzędzi specjalistycznych - japońskich najlepiej

rozebranie, wymiana zimmeringów i zalanie odpowiednim olejem??
no no
hej,
667 - nowy lepszy szatan
bez gratów.
bez gratów.
-
oorbus - Świeżak
- Posty: 104
- Dołączył(a): 20/7/2006, 15:16
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Skwy,
proszę bardzo.Ja to robiłem u siebie w Kawie.
ściągasz koło, wykręcasz amortyzatory z zacisków hamulcowych i z półek. od dołu masz śrubę imbusową, którą też trza odkręcić i zlewa sie olej...potem idzie nakrętka z góry przytrzymująca sprężynę.uszczelniasz jest zabezpieczone zeagerem wiec trza go ściągnąć. to wszystko później rozkładasz na części. tzn goleń i lagę osobno.
ściągasz uszczelniacz, zakładasz nowy.
składasz wszystko do kupy, dając nowe podkładki miedziane pod śrubę imbusową.
z góry wlewasz odpowiednią ilość oleju. i zakręcasz z góry. potem to wędruje do moto.
coś pominąłem, Skwy???
do tego potrzebuję chyba 2 czy 3 kluczy imbus, nasadkowe 12 i 14 ( o ile pamiętam ) , ściągacz do zeagera, i klucz na długim pręcie do skontrowania śruby imbus ( to chyba jest ten "specjalistyczny" sprzęt )
PS. opis dotyczy zwykłych teleskopów. nie wiem , czy SC33 ma upsy, czy nie.
pozdrawiam.
Baboon - ściągnij sobie manuala z netu i jazda.
proszę bardzo.Ja to robiłem u siebie w Kawie.
ściągasz koło, wykręcasz amortyzatory z zacisków hamulcowych i z półek. od dołu masz śrubę imbusową, którą też trza odkręcić i zlewa sie olej...potem idzie nakrętka z góry przytrzymująca sprężynę.uszczelniasz jest zabezpieczone zeagerem wiec trza go ściągnąć. to wszystko później rozkładasz na części. tzn goleń i lagę osobno.
ściągasz uszczelniacz, zakładasz nowy.
składasz wszystko do kupy, dając nowe podkładki miedziane pod śrubę imbusową.
z góry wlewasz odpowiednią ilość oleju. i zakręcasz z góry. potem to wędruje do moto.
coś pominąłem, Skwy???

do tego potrzebuję chyba 2 czy 3 kluczy imbus, nasadkowe 12 i 14 ( o ile pamiętam ) , ściągacz do zeagera, i klucz na długim pręcie do skontrowania śruby imbus ( to chyba jest ten "specjalistyczny" sprzęt )
PS. opis dotyczy zwykłych teleskopów. nie wiem , czy SC33 ma upsy, czy nie.
pozdrawiam.
Baboon - ściągnij sobie manuala z netu i jazda.
667 - nowy lepszy szatan
bez gratów.
bez gratów.
-
oorbus - Świeżak
- Posty: 104
- Dołączył(a): 20/7/2006, 15:16
Oorbus - widzisz, sprawy tak proste jak nawet zmiana plynu hamulcowego dla niektorych sa na poczatku nie do przeskoczenia. Niekoniecznie kazdy posiada klucze imbusowe, wie jak to porozkrecac, pozdejmowac owiewki... etc.
Faktycznie olej w lagach mozna zmienic bardzo szybko - nie przecze i wiele osob zrobi to "od tak" natomiast wez tez pod uwage, ze sa uzytkownicy motocykli , ktorzy oprocz smarowania lancucha nie wnikaja w zadne techniczne aspekty i ze wszystkim jezdza do mechanika. Jesli nasz kolega nie chce, nie czuje sie na silach, albo np nie ma imbusów (nie sa to popularne klucze przeciez) to moze to byc temat nie do przeskoczenia.
Zerknij czasami na sprawe oczami takiego wlasnie uzytkownika, a nie przez pryzmat bikera ktory jezdzi juz n-lat i mechanike motocyklowa zna
Skwy - tak czy inaczej, mogles napisac ze oprocz imbusa i trochu czasu i zadlubywania, jest to proste.
Faktycznie olej w lagach mozna zmienic bardzo szybko - nie przecze i wiele osob zrobi to "od tak" natomiast wez tez pod uwage, ze sa uzytkownicy motocykli , ktorzy oprocz smarowania lancucha nie wnikaja w zadne techniczne aspekty i ze wszystkim jezdza do mechanika. Jesli nasz kolega nie chce, nie czuje sie na silach, albo np nie ma imbusów (nie sa to popularne klucze przeciez) to moze to byc temat nie do przeskoczenia.
Zerknij czasami na sprawe oczami takiego wlasnie uzytkownika, a nie przez pryzmat bikera ktory jezdzi juz n-lat i mechanike motocyklowa zna

Skwy - tak czy inaczej, mogles napisac ze oprocz imbusa i trochu czasu i zadlubywania, jest to proste.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Przeserwisowanie lag w Fireblade SC33
Simonw
skoro tak napisał, tzn zakłada, że da sobie radę, tylko nie wie jak się do tego zabrać i prosi o wskazówki. Każdy robi pewne rzeczy pierwszy raz w życiu. może mu zajmie to trochę czasu, może się naw* przy tym, może nawet po paru godzinach walki z materią stwierdzi, że nie da rady. i ok. ważne, że chce człowiek sie pobawić. a to nie jest w sumie skomplikowana rzecz. Jeśli ma choć trochę wiedzy do majsterkowania, czemu nie?
poza tym do hundy na 100% ściągnie manuala z netu.
pozdrawiam
rozumiem, że mówisz o sobie.....
edit: sam wiesz co
-simonw
Baboon napisał(a):Witam
Zastanawiam się czy lepiej zrobić to samemu czy dać do warsztatu.
skoro tak napisał, tzn zakłada, że da sobie radę, tylko nie wie jak się do tego zabrać i prosi o wskazówki. Każdy robi pewne rzeczy pierwszy raz w życiu. może mu zajmie to trochę czasu, może się naw* przy tym, może nawet po paru godzinach walki z materią stwierdzi, że nie da rady. i ok. ważne, że chce człowiek sie pobawić. a to nie jest w sumie skomplikowana rzecz. Jeśli ma choć trochę wiedzy do majsterkowania, czemu nie?
poza tym do hundy na 100% ściągnie manuala z netu.
pozdrawiam
pan_blancik 15 napisał(a):...chłopaczek z prawkiem A1 jest od Ciebie mądrzejszy!
rozumiem, że mówisz o sobie.....
edit: sam wiesz co
-simonw
667 - nowy lepszy szatan
bez gratów.
bez gratów.
-
oorbus - Świeżak
- Posty: 104
- Dołączył(a): 20/7/2006, 15:16
Owszem, zabawa jest fajna i moim zdaniem kazdy kto chociaz raz skrecil łóżko albo szafke kupiona w IKEI spokojnie da sobie rade z prostymi czynnosciami przy moto 

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Trochę się off topic zrobił ale dzięki.
Tak trochę profilaktycznie pytałem. Zrobię to sobie sam. Raczej z narzędziami problemów to nie mam. Warsztacik mam całkiem nieźle wyposażony.
Serwisówkę też mam dogłębnie przestudiowaną. A i w sumie dyplom inżyniera to za worek kartofli też nie dostałem.
Raczej chodziło mi o jakieś konkretne podpowiedzi kogoś kto to robił w SC33. Bo lepiej na cudzych błędach się uczyć niż na swoich.

Tak trochę profilaktycznie pytałem. Zrobię to sobie sam. Raczej z narzędziami problemów to nie mam. Warsztacik mam całkiem nieźle wyposażony.


Raczej chodziło mi o jakieś konkretne podpowiedzi kogoś kto to robił w SC33. Bo lepiej na cudzych błędach się uczyć niż na swoich.

-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
- Baboon
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53
Domyślam się że pan-bancik15 gdy pisze posty jest chyba pobudzony jakimiś środkami psychotropowymi.
Nie przypominam sobie abym napisał że tej czynności nie potrafię zrobić,tylko że nie jest to takie proste.A jeśli chodzi o IQ pana blancika to nie będę wnikał w szczegóły.
ok, panowie spkojnie, nie wyciagajmy spraw IQ na forum.
Mozna takie sprawy zalatwic przez PW.
Dla jednego proste, dla drugiego nie ... ok ?
simonw
Nie przypominam sobie abym napisał że tej czynności nie potrafię zrobić,tylko że nie jest to takie proste.A jeśli chodzi o IQ pana blancika to nie będę wnikał w szczegóły.
ok, panowie spkojnie, nie wyciagajmy spraw IQ na forum.
Mozna takie sprawy zalatwic przez PW.
Dla jednego proste, dla drugiego nie ... ok ?
simonw
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości