Zobacz wątek - Romet R250
Advertisement
NAS Analytics TAG

Romet R250

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Kedar-88 » 23/8/2008, 14:20

a skąd wiesz że części są japońskie?

Po drugie że odpala to o niczym nie świadczy...moja stara etz 150 chodź miała 20 lat paliła na dotyk
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez ralf2228 » 23/8/2008, 14:23

ARMED napisał(a):witam
Miałem tą niepszyjemność testować z ciekawości i dla porównania oba omawiane motocykle ze względu na to iż sprzedaje motocykle, no i to tak jak byś jeździł nowym mercedesem S-klasą a maluchem 30 letnim (nie wiesz czy dojedziesz do celu, modlisz się czy wyjdziesz z zakrętu , a prędkość 50 km/h to robi takie wrażenie że prawie się obsrałem za przeproszeniem z wrażenia). Romet robi wrażenie ale tylko na zdjęciach, niestety dla historii tej marki jest to bubel robiony w Chinach, od tego roku będzie montowany w Polsce, może coś się poprawi. Zdecydowanie Virago to klasa sama w sobie, nawet 20 letnie jest 100% lepsze od nowego Romka.POZDRO :lol:


kolego testowanie moto to nie przejazdzka po miescie w sloneczny dzien testowanie to jezdzenie w dzien i w nocy w sloncu i deszczu a jak robisz w spodnie to nie wsiadaj wogole na moto i wiekszosc skuterow pozdro
droga do wolnosci
ralf2228
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18/8/2008, 19:39


Postprzez ralf2228 » 23/8/2008, 14:26

[quote="Kedar-88"]a skąd wiesz że części są japońskie?

Po drugie że odpala to o niczym nie świadczy...moja stara etz 150 chodź miała 20 lat paliła na dotyk[/quot

poprostu nie mam problemow z tym moto i nie jest moim jedynym nabytkiem mam jeszcze cbr 500 ale hondy nie moge porownywac bo romet to chooper
droga do wolnosci
ralf2228
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18/8/2008, 19:39

Postprzez Koval135 » 23/8/2008, 14:37

edytuj posty.to,że JESZCZE nie masz z nim problemu,nie znaczy,że jest skłądany na japońskich częściach :lol:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez MICH4Ł » 23/8/2008, 15:41

ralf2228 napisał(a):
Kedar-88 napisał(a):a skąd wiesz że części są japońskie?

Po drugie że odpala to o niczym nie świadczy...moja stara etz 150 chodź miała 20 lat paliła na dotyk[/quot

poprostu nie mam problemow z tym moto i nie jest moim jedynym nabytkiem mam jeszcze cbr 500 ale hondy nie moge porownywac bo romet to chooper


CBR 500? a gdzie to kupiłeś :idea: :?:
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać
Avatar użytkownika
MICH4Ł
Świeżak
 
Posty: 166
Dołączył(a): 9/8/2008, 23:15

Postprzez icid » 23/8/2008, 18:13

Porównanie yamahy nawet używanej do rometa jest jak porównanie nowego malucha do używanego mercedesa. Nie wywalaj kasy w błoto, romety robią chinole a polacy tylko je skręcają. Za 7 tys można kupić coś co naprawdę jeszcze długo pojeździ :)
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez MICH4Ł » 23/8/2008, 21:29

dokładnie chinczyki nawet na glupich śrubach oszczędzają, tandeta!!!
za takie pieniadze dostaniesz xj 600 ktora myśle dużo lepiej ci posluży od chinczyka pod szyldem ROMET
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać
Avatar użytkownika
MICH4Ł
Świeżak
 
Posty: 166
Dołączył(a): 9/8/2008, 23:15

Postprzez ralf2228 » 24/8/2008, 11:57

kolego za mojego rometa r250 zaplacilem 7000 zlotych i ani zlotowki wiecej w tarnowskich gorach na gliwickiej cena to 7990 koles sprzedal mi go za 7 tys i przywiozl gratis do domu jesli chodzi o rdze pokazala sie na chromie w okolicy spawow ale mi to poprawili w serwisie i po sprawie i powiedz mi ile szmelcu jest w samochodach z chin i jezdzi po 500000 km
droga do wolnosci
ralf2228
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18/8/2008, 19:39

Postprzez kagiva » 24/8/2008, 12:24

Każdy swój towar chwali
only god can judge me
Avatar użytkownika
kagiva
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 12/7/2008, 09:37
Lokalizacja: wschód

Postprzez Kedar-88 » 24/8/2008, 15:25

noo senek to ty nie wiesz to jest wersja R tak jak np. cbr 600rr 8)
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez ralf2228 » 24/8/2008, 18:18

jest to rocznik 2008 i nie chwale tego co kupilem kazdy ma to co mu sie podoba na co go stac poprostu mam nowe i tyle szkoda gadki i glupich docinek nie masz sprzetu wiec sie nie znasz na tym i tyle zreszta lepszy romet niz skuter wyglad ma atrakcyjny i nie zaluje zakupu a R250 to model taka ma nazwe pozdrowka wszystkim
droga do wolnosci
ralf2228
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18/8/2008, 19:39

Cześć ekipa od rometa R 250

Postprzez Piotrek Szalupa » 15/2/2009, 14:30

Posiadam Rometa R 250 od dwóch lat i zrobiłem nim 3000 km. Jeśli kogoś to interesuje, to przedstawię swoją realną opinie o nim, a nie jakieś tam fanzolenie, typu : chińczyk, badziewie, plastiki na światłach doganiają, a poza tym żadnej wiedzy i zero konkretów.
Po pierwsze uważam, że za cenę zakupu (w porównaniu do jakichkolwiek innych motocykli), można go z czystym sumieniem traktowac jak kilkuletnią jednorazówkę i lepiej sie na tym wyjdzie, niż na jakiejś innej padlinie z nibyrenomą. A teraz technicznie:
1. Nic nigdy takiego sie nie wydarzyło, co uniemożliwiłoby jazdę,
2. Warto początkowo monitorować stan dokręcenia wszystkich śrub ramy i silnika, bo stwierdziłem ich luzy i trzeba to koniecznie dokręcić. Jedna z dolnych śrób w czasie jazdy pękła (zwykła mała śróbka, każda inna pasuje), co odczułem, ale pojechałem dalej. Potem uzupełniłem śrubę i dodałem podkładkę aby zredukowac niezdrowe naprężenia. Minął rok i 2000 km i jest spokój.
3. Nie podobało mi się w łańcuchu, że jego dolna zwisająca część, nie trzyma idealnie liniowego kształtu, tylko zwisa zygzakami (świadomie jeździłem na nieco luźnawym łańcuchu, ale takiego objawu i tak nie powinno być). Zrobiłem konserwację, ale niektóre ogniwka i tak chodziły ciężej. Łańcuch wymieniłem na dobry x-ringowy za 275zł wraz z wymianą w serwisie. Podkreślam jednak, że było to moje kaprycho kosmetyczne, a nie naprawa konieczna, bo jeździc spokojnie można było dale na starym.
4. Pękło mocowanie takiej śmiesznej rurki od tablicy rejestracyjnej, ale nie ma to nic do konstrukcji motocykla. Wstawiłem swoje rozwiązanie na śrubkę i jest ok. od 1,5 roku
Poza tym nic wiecej się nie dzieje, a walory użyrkowe motocykla określam wysoko, a mianowicie:
- strasznie relaksacyjny charakter jazdy - chodzi leciutko, przyjemny w prowadzeniu, wygodny w obsłudz, a i 200 km z dziewczyna na rufie dało sie wytrzymać.
- optymalna prędkośc marszowa to 90km/h na piątce, bez wyprzedzania tirów, max jechałem 110km/h i wiecej nie chciałem, bo nie miało to sensu.
- bardzo tania eksploatacja- bardzo grube klocki, starczą na całe życie motocykla, bardzo gruby bieznik opon - starczą również na długie lata, a nie na dwa sezony jak w innych, zero filtra paliwa - dostawiłem swój za 5 zł i jest super, zero filtra oleju = niższe koszty, zużycie paliwa ok. 3,5 l, zużycie oleju - zero.
szalupa
Piotrek Szalupa
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15/2/2009, 11:21

Postprzez Piotrek Szalupa » 15/2/2009, 17:49

Cześć ekipa od Rometów, wyżej się rozpisalem ale dodam coś jeszcze, może nieco mniej technicznie, a bardziej poglądowo. Mam tego rometa dalej i nie zamierzam go sprzedać (choć jakby sie ktoś uparł...). Zapomniałem dodać, że jeżdżę też hondą deauville. Oba motocykle bardzo lubię. I tu konkluzja, jeśli ktoś chce porównywac rometa R 250, z devilką , czy jakimkolwiek innym motocyklem z lepszej półki, (niedajboże haja, czy goldwing), to jest po prostu idiotą. Każdy myślący człowiek rozumie, że we współczesnej technice motoryzacyjnej, dany pojazd ma swoje konkretne przeznaczenie. Doskonałe jest auto Kubicy, Hołowczyca, audi TT, czy Toyota hillux, ale każdy kto ma mózg nie będzie tych aut stawiał na jednej i tej samej nawierzchni, bo nie do tego po prostu one są. Każdy jest doskonały w swojej specjalności. Tak samo jest z motocyklami. Rometem, jeżdżę se przy sobocie na targowisko, albo w lecie na miasto sprawy pozałatwiać i prawie zawsze sam. Siedze na luzie, nie pracuje wtedy żaden mięsień, a na sobie mam podkoszulek oraz jakies lajtowe galoty. Na hondę wsiadam zwykle w kombinezonie i w pełni skoncentrowany, a jazda spina nieco jajka agrawkami. Nie jest to już taki bazarowo - gaciowy luz jak na romecie ale o to właśnie chodzi. Dlatego, prosze nie porównujcie motocykli, które nie są do tych porównań stworzone. Rometa kupiłem nowego za 6800 + 2 kaski i przegląd. Znajdźcie mi drugi taki motocykl w tej cenie (niby firmowy). Nie ma takich i to jest argument rometa. Jak go zostawie pod knajpą i wypiję pare browarów, a na drugi dzień go nie będzie, to strata niewielka. To jest argument dla rometa. Jak mi sie wywali i porysuje, to sikam na to po prostu, bo za cene kawałka plastiku do ducati, mam całego nowego rometa. Zobaczcie ceny skuterów 50 cm tych niby lepszych np. peugeot. To jest 10 000 zł, jak nic. I porównajcie taka hulajnogę z prawdziwym w końcu motocyklem - rometem, który co jak co, ale wygląda super? Odpowiedź nasuwa się sama. Poza tym romet nie jest z nikąd. Silnik ma hondy Rebel, które do dzis są widywane na chodzie (20 - 30 lat stare). Brzmienie silnika, jak na 234cm (bo tyle ma dokładnie) jest po prostu wspaniałe. To dźwięk silnika zdecydował, że go kupiłem. Mój romet jeżdżony regularnie odpala w pół sekundy. Jak postoi miesiąc, to trzeba czasem przepchac go , czyli (bez odpalania) wrzucić dwójkę, siąść i nogami sie odpychając od ziemi potoczyć się, przepchając mu cylindry na kilku metrach. Potem odpala zawsze. Gwarancję uważam za fikcję. Jest to tylko złudny chwyt marketingowy. Jak się coś stanie, to więcej czasu zmarnujecie na czekanie, pierdoły formalne i uniki sprzadawcy, niż to warte. Ja olałem gwarancję i od razu założyłem filtr paliwa (to jest już ingerencja i mogliby unieważnić gwarancję), i zalałem, najlepszy według mnie olej castrol GPS. Z chwilą, kiedy sam zalałem olej, gwarancji nie ma. A jaki oni wam wlewają olej na przeglądach? Nawet tego nie sprawdzicie. Dobra, do brzegu. Jeśli ktoś go kupi i będzie narzekał, to trudno, pecha niektórzy też muszą mieć. Najlepsze marki wypuszczają buble a wtedy ludzie dopiero zawód przeżywają. Triumph za 44 tys. nowy potrafi mieć takie usterki, że czacha dymi. Zagrażające życiu. W Porshe Cayenne za 500 tys. nie chcą w ogóle napraw gwarancyjnych uznać, ludzie sie sądzą, a auto stoi rok w depozycie. O czym my zatem gadamy w przypadku takiego bzdeta jak cena rometa. Uważam po prostu , że za 7 tys. zł do rekreacyjnej jazdy Romet R250 (nie mylmy z V - łkami, bo to zupełnie inne moto), jest super, nawet jeśli śrubke trzeba dokręcić, czy jakiś plastik se troche powibruje. Zatem .. Nara kochani !
Jak ktoś chce coś więcej wiedziec, to niech pisze. Z czesam nawet sie moge mailami wymienić.
szalupa
Piotrek Szalupa
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15/2/2009, 11:21

Postprzez <borut> » 15/2/2009, 21:36

Piotrek bez obrazy ale po 12.000km Romet pryśnie niczym mydlana bańka...
Znajomy to ma to po 9000km kolanka wydechu byly przepalone bardziej niż w 50letniej Jawie nie wspomne o amortyzatorach ktore są tak miekkie, że na byle wyboju i dziurce (których w Polsce jest miliardy miliardów) dobijają tak, że język można sobie odgryźć nie wspomnę o tym iż bak już mu przecieka na spawie w 4 miejscu...
A silnik cały zarzygany olejem...
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez Piotrek Szalupa » 15/2/2009, 22:10

Dzięki za odpowiedź Borut. Ja rzeczywiście mogę sie wypowiedzieć tylko do 3000 km. Masz znajomych , którzy zrobili więcej, więc Twoja wiedza jest rzeczywiście bardziej realna i zarazem cenna dla mnie. Ale bak przecieka? Przeciez to plastikowe? Jak to kurde przecieka? Nie jestem zafascynowany tym rometem, bo hondą bym nie jeździł. Wydaje mi sie jedynie na tą chwilę, że za te pieniądze (śmieszne w sumie), ten motorek daje troche frajdy dla mało wymagających. No nic, mam go po prostu i będe obserwował. Myślę, że jeszcze o tym pogadamy. Dzięki za słowa otuchy...NARA.
szalupa
Piotrek Szalupa
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15/2/2009, 11:21

253FMM

Postprzez Remington » 24/3/2021, 18:16

Kedar-88 napisał(a):a skąd wiesz że części są japońskie?

Po drugie że odpala to o niczym nie świadczy...moja stara etz 150 chodź miała 20 lat paliła na dotyk


Części Japońskie lub Włoskie, ponieważ konstrukcja 253FMM jest dziełem Hondy.
Oryginalnie montowany był w Honda Rebel 250 i do dzisiaj jest uważany za jeden z najlepszych i najbardziej ekonomicznych silników benzynowych zasilanych gaźnikiem w motocyklach.
Z tym silnikiem powstały np:
- Honda Rebel
- Benelli Patagonian Eagle
- Jinlun Texan
- Gilera Express 250
- Gilera Geco 250
- Siamoto Geco 250
- Romet R250
... itd, itp...
Oprócz tego że jest szeroko montowany w różnego rodzaju quadach, to stanowi również bazę do różnych wariacji ma temat silników do gamy nowych motocykli Junak.
Remington
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24/3/2021, 18:03

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr