Zobacz wÄ…tek - Sachs XTC 125 - nie odpala
NAS Analytics TAG

Sachs XTC 125 - nie odpala

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Sachs XTC 125 - nie odpala

Postprzez Krzysztof_18 » 11/12/2020, 20:21

Witam

Motor nabyłem promocyjnie od znajomego, ponieważ jak stwierdził po zimie przestał odpalać. Powiedział, że jak się podleje pod świece to odpala i gaśnie. Zatem postawiłem motor do garażu i hej gaźnik na stół i mycie i czyszczenie wszystkie dysze wyczyszczone drożne, pływak ok składam zakładam próbuje i dalej nic :evil: ponownie wyciągam sprawdzam wszystko niby ok napełniam gaźnik strzykawką poprzez otwór zasilania paliwa zakładam na motor podpinam kranik otwieram a tu paliwo nie płynie do gaźnika. Czy jest opcja, że gaźnik się jakoś zapowietrzył ?? Co może być przyczyną nie odpalania ?? Elektrykę z grubsza przejrzałem i niby jest ok rozrusznik też kręci idealnie ale po prostu nie odpala. W załączniku zdjęcia gaźnika może tam coś ma być jeszcze podpięte ??

20201211_155536.jpg

20201211_155525.jpg

20201211_155512.jpg
Krzysztof_18
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/11/2020, 17:45


Re: Sachs XTC 125 - nie odpala

Postprzez Rolnik62 » 16/12/2020, 11:54

Świeca jest sucha czy mokra po próbach odpalenia ?
Może jest za mała kompresja przez luzy zaworowe ?
Ssanie ?
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice


Re: Sachs XTC 125 - nie odpala

Postprzez Krzysztof_18 » 23/12/2020, 21:26

Przepraszam, że dopiero teraz ale złośliwość rzeczy martwych i w aucie mi turbo padło więc tym się zajmowałem.

Co do motorku to świeca jest właśnie tylko lekko wilgotna ale to na prawdę lekko jednak jak zdejmę filtr powietrza i zatkam i kręcę to czuć na prawdę dobrą kompresję a nadto rękę po paru próbach mam mokrą od paliwa więc wydaje mi się, że gaźnik też dobrze podaje.

Jedna tego typu próba się udała i motor na gazie odpalił ale wkręcił się od razu na 4tyś obrotów (pewnie dlatego, że po czyszczeniu nie wyregulowany) ale pochodził chwilkę zgasiłem i od razu chciałem na nowo zapalić i już lipa.

Próbowałem i na ssaniu i bez ssania pomimo tego, że motorek stoi w ciepłym garażu nadal lipa :(
Krzysztof_18
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/11/2020, 17:45

Re: Sachs XTC 125 - nie odpala

Postprzez Rolnik62 » 26/12/2020, 10:16

Jeśli chwilę pochodził równo i się nie dławił i sam nie zgasł, to znaczy, że iskra jest dobra, i benzyna też jest dobra :wink:

Problem leży w odpalaniu.

Nie wiem jaki tam masz rozrząd, ale jeśli regulację masz na śrubkach to sprawdź luzy zaworowe. Magneto ustaw na T, i szczelinomierzem listkowym zmierz luz. Zobacz w serwisówce jaki ten luz powinien być dla zaworu ssącego i zaworu wydechowego. I tak ustawić.

No chyba, że to dwusuw...
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sachs XTC 125 - nie odpala

Postprzez Krzysztof_18 » 26/12/2020, 10:54

Właśnie pochodził równo ale zgasiłem i od razu chciałem ponownie ale już bezskutecznie. Wczoraj również próbowałem odpalić ale nic to ściągnąłem filtr powietrza i zatkałem ręką lekko odchylając i również próbował załapać ale nie zapalił więc odpuściłem.

Postaram się sprawdzić i zrobić to co mówisz choć nie jestem chyba aż tak zaawansowany :D ale może wujek google pomoże :D

Dziwni mnie tylko to, że nagle stało się to po zimie ? Tak nagle mógł się przestawić ??
Krzysztof_18
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/11/2020, 17:45

Re: Sachs XTC 125 - nie odpala

Postprzez Rolnik62 » 27/12/2020, 09:50

Pewnie długo zawory nie były regulowane, i dlatego w sezonie odpalał, bo pewnie był jeżdżony często. Przez zimę trochę postał i już nie chce odpalić.

Jeżeli jest iskra, jeżeli jest benzyna, to musi to być kompresja. Kompresja to najczęściej luzy zaworowe. W gorszym (kosztowniejszym) przypadku to cylinder. Ewentualnie głowica. Dlatego najlepiej jechać po kolei i sprawdzać od najmniejszych rzeczy i najłatwiejszych. Przydałoby się zmierzyć kompresję, ile ma barów, ale pewnie nie masz jak.

Regulacja zaworów w motocyklu 125 z jednym wałkiem rozrządu i regulacją na śrubki nie jest niczym zaawansowanym. Na youtube jest pełno filmików. Wiadomo, że na początku może trochę ciebie przygnieść natłok nowych informacji, ale na spokojnie w skupieniu dasz radę 8) Możesz przed jakąkolwiek regulacją sprawdzić "na oko". Ustaw koło zamachowe na T, i palcami spróbuj podnieść popychacze zaworów. Powinien być malutki luzik (taki na kartkę papieru). Jeżeli nie ma go wogóle, lub popychacze dają się podnieść trochę za dużo to trzeba je wyregulować. I dlatego szczelinomierz listkowy za kilkanaście złotych i wg serwisówki ustawić.

Pytanie trochę może podstawowe, ale akumulator masz dobrze naładowany ? I kręci ostro rozrusznik ? :twisted:
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sachs XTC 125 - nie odpala

Postprzez Krzysztof_18 » 27/12/2020, 13:44

Oczywiście akuma jest naładowana sprawdzona a raz nawet wspomagany innym żeby ten czynnik całkowicie wyeliminować :) Co do kompresji wiem, że to nie jest dokładne sprawdzenie ale sprawdzane domowym sposobem wydaje mi się, że jest na prawdę dobra dlatego myślałem, że ten czynnik można wykluczyć ale oczywiście sprawdzę.
Krzysztof_18
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/11/2020, 17:45



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê