Zobacz wątek - Honda cr 125 problem po wymianie tłoka
NAS Analytics TAG

Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Enduro, Cross
_________

Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez Czarnyv97 » 24/6/2020, 21:37

Siemka, mam mały problem ze swoją Honda po wymianie tłoka, a mianowicie zrobiłem wszystko zgodnie z serwisówka odpowiedni tłok,uszczelki itd. Dzisiaj poskładałem wszystko do kupy i z samego początku był problem z odpaleniem, kopałem kopałem i nie chciał odpalić, ale przeczyscilem świece i w końcu poszlo, ale pojawił się problem z gaźnikiem, nie jestem w stanie go wyregulować i z wężyków wylewa mi się mieszanka, czy jest możliwe, że pływak się zawiesił ?. Dodam, że wymieniałem też całą linkę gazu i nie jestem w 100% pewien czy ja dobrze poprowadziłem, bo niestety nie pomyślałem o tym żeby się przypatrzec przy wyciąganiu starej linki :oops: . Jeszcze jedno pytanko, zaczynam dopiero przygodę z enduro i to była moja pierwsza wymiana tłoka, po tej wymianie miałem wrażenie jakby kopka podczas odpalania miała większa siłę podczac wracania niż przed wymianą, to oznacza, że jest dobra kompresja ?. Za każdą odpowiedź wielkie dzięki :D
Czarnyv97
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2020, 21:26


Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez henio12323 » 24/6/2020, 21:41

honda CR to nie enduro
w ksiazce serwisowej jest opis jak poprowadzic linke
skoro cieknie paliwo z przelewu to jest za wysoki poziom - albo sie pływak zawiesił, albo jest to rozregulowane, albo zaworek jest nieszczelny

skoro kopka szybko wraca to znak że jest dobra spręzyna a nie kompresja - ona nie cofa kopki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez Czarnyv97 » 28/6/2020, 15:20

henio12323 napisał(a):honda CR to nie enduro
w ksiazce serwisowej jest opis jak poprowadzic linke
skoro cieknie paliwo z przelewu to jest za wysoki poziom - albo sie pływak zawiesił, albo jest to rozregulowane, albo zaworek jest nieszczelny

skoro kopka szybko wraca to znak że jest dobra spręzyna a nie kompresja - ona nie cofa kopki


Dzisiaj zabrałem się do regulacji pływaka i zrobiłem to na ,,oko" chciałem zrobić to zgodnie z serwisówka, ale wstyd się przyznać nie bardzo wiedziałem jak wyznaczyć poziom paliwa (16mm). Może mi ktoś podpowiedzieć na jakim punkcie się skupić podczas wyznaczania ?.
https://imagizer.imageshack.com/img924/4681/fMcfdJ.jpg https://imagizer.imageshack.com/img922/6638/zuX8fe.jpg
Czarnyv97
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2020, 21:26

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez henio12323 » 28/6/2020, 16:58

w ksiazce pewnie masz opisane jak to zrobic z fotkÄ…
w skrócie - od płaszczyzny podziału gaźnika do najwyzszego punktu pływaka, dla ułątwienia powiem że przy okazji ten "szew" na pływaku wypadnie akurat równolegle do tej płaszczyzny podziału
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez Czarnyv97 » 28/6/2020, 18:01

henio12323 napisał(a):w ksiazce pewnie masz opisane jak to zrobic z fotką
w skrócie - od płaszczyzny podziału gaźnika do najwyzszego punktu pływaka, dla ułątwienia powiem że przy okazji ten "szew" na pływaku wypadnie akurat równolegle do tej płaszczyzny podziału

Właśnie tak próbowałem robić pomiar, ale po odgięciu blaszki ni huhu nie udawało mi się najechać na te 16mm, może w tym tygodniu uda mi się jeszcze raz do tego na spokojnie przysiąść :lol: . Tak dla pewności po zginaniu blaszki, na której jest zawór igiełkowy zmnniejszamy poziom paliwa w plywaku a po odgięciu zwiększamy tak ? :mrgreen: . Może troszkę głupie pytania, ale tak jak pisałem zaczynam zabawę i przyda się dużo cennych porad bardziej doświadczonych kolegów :idea:
Czarnyv97
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2020, 21:26

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez henio12323 » 28/6/2020, 18:54

pewnie wciskasz pływak do konca i regulujesz - doczytaj serwisówke, regulujesz wtedy kiedy pływak tylko zaczyna byc zamkniety -nie kiedy blaszka wcisnie spręzynke która jest na zaworku do konca. tylko blaszka dopiero co dotyka w serwisówce kaza pewnie przechylac gaxnik - sprawdz sobie ja kto dziala, ustaw pływakiem do dołu i zacznij przechylać gaźnik bedzie miał pod kątem 45 stopni mniej wiecej pozycje w którym pływak sie przymknie (wtedy odcina paliwo ) i dalej jak bedziesz przechylał ciezar pływaka całkiem sprezynke wcisnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez Czarnyv97 » 1/7/2020, 21:01

henio12323 napisał(a):pewnie wciskasz pływak do konca i regulujesz - doczytaj serwisówke, regulujesz wtedy kiedy pływak tylko zaczyna byc zamkniety -nie kiedy blaszka wcisnie spręzynke która jest na zaworku do konca. tylko blaszka dopiero co dotyka w serwisówce kaza pewnie przechylac gaxnik - sprawdz sobie ja kto dziala, ustaw pływakiem do dołu i zacznij przechylać gaźnik bedzie miał pod kątem 45 stopni mniej wiecej pozycje w którym pływak sie przymknie (wtedy odcina paliwo ) i dalej jak bedziesz przechylał ciezar pływaka całkiem sprezynke wcisnie

No po lekkich kombinacjach udało się :mrgreen: Bardzo Ci dziękuję za pomoc i cenne rady :idea:
Mam jeszcze jedno pytanie bo troszkę dzisiaj pojeździłem i jest jeszcze jeden niepokojący objaw a mianowicie podczas postoju na włączonym silniku i wbitej jedynce nie mogę dać na luz tylko od razu przeskakuje mi na 2 . A podczas postoju z wyłączonym silnikiem bez wciskania sprzęgła mogę swobodnie wbić wszystkie biegi, czyżby linka źle wyregulowana, czy jakaś poważniejsza operacja się szykuje ? :?: :evil:
Czarnyv97
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2020, 21:26

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez Fugu » 2/7/2020, 07:34

Jest tez opcja nr. 3 - to jest poprawne, poniewaz ten motocykl tak ma zbudowana skrzynie biegow. Doczytaj w instrukcji obslugi.

Ps. Linka sprzegla nie ma tu nic do powiedzenie, odpowiedzialna za to jest konstrukcja skrzyni biegow.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez henio12323 » 2/7/2020, 07:40

jak linka ma za duzy luz to słabiej moze wysprzęglać i bedzie trudniej wbic luz
ale pytanie o linke jest troche bez sensu - skoro masz wątpliwość co do jej regulacji to sprawdź i wyreguluj, zajmuje to mniej niz 10 sekund ;)
ma miec niewielki jałowy luz - za mało ( napiete_) byc nie moze bo sie spali, za duzy - nie bedzie musiało wysprzeglać do konca
w takich motocyklach wbijanie luzu to nie priorytet - to motocykl crossowy to tor MX, tam zaden zawodnik nie potrzebuje wbic luzu podczas jazdy, - mało tego dobrze jakby luzu nie udało sie wbic przypadkiem - wiec skok na luz jest maksymalnie ograniczony, wpływ na to jeszcze jak wchodzi to olej ( niektóry "klei" sprzęgło ) stan kosza sprzęgła, stan tarcz i przekładek. stan elementu odpowiadajacego za wybieranie biegów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez Czarnyv97 » 2/7/2020, 16:26

Fugu napisał(a):Jest tez opcja nr. 3 - to jest poprawne, poniewaz ten motocykl tak ma zbudowana skrzynie biegow. Doczytaj w instrukcji obslugi.

Ps. Linka sprzegla nie ma tu nic do powiedzenie, odpowiedzialna za to jest konstrukcja skrzyni biegow.

Być może tak jest, nie jest to jakoś specjalnie uciążliwe :twisted:
Czarnyv97
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2020, 21:26

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez Czarnyv97 » 2/7/2020, 16:30

henio12323 napisał(a):jak linka ma za duzy luz to słabiej moze wysprzęglać i bedzie trudniej wbic luz
ale pytanie o linke jest troche bez sensu - skoro masz wątpliwość co do jej regulacji to sprawdź i wyreguluj, zajmuje to mniej niz 10 sekund ;)
ma miec niewielki jałowy luz - za mało ( napiete_) byc nie moze bo sie spali, za duzy - nie bedzie musiało wysprzeglać do konca
w takich motocyklach wbijanie luzu to nie priorytet - to motocykl crossowy to tor MX, tam zaden zawodnik nie potrzebuje wbic luzu podczas jazdy, - mało tego dobrze jakby luzu nie udało sie wbic przypadkiem - wiec skok na luz jest maksymalnie ograniczony, wpływ na to jeszcze jak wchodzi to olej ( niektóry "klei" sprzęgło ) stan kosza sprzęgła, stan tarcz i przekładek. stan elementu odpowiadajacego za wybieranie biegów

Wiadomo w pierwszej kolejności wyreguluje, wiem że nie zajmuje to dużo czasu, ale wczoraj już było dosyć późno i nie chciałem sąsiadów wkur :P . Myślę, że na chwilę obecną zostawię temat i jak skończy się sezon to bliżej przyjrzeć się koszu i przekładką :twisted: No to nic na chwilę obecną temat jest wyczerpany, ale w razie w chętnie posile się wasza wiedzą :mrgreen: Wielkie dzięki :!:
Czarnyv97
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2020, 21:26

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez Czarnyv97 » 22/7/2020, 20:35

Panowie mam kolejne pytanko za jakiś czas szykuje się wymiana kompletnego napędu, jeżdżę głównie po Hałdach czyli dosyć fajne podjazdy, ale mało miejsca na rozpęd i zastanawiam się czy zostać przy przełożeniu 13:51 czy może je zmienić ?.
Czarnyv97
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2020, 21:26

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez henio12323 » 23/7/2020, 06:21

juz chyba niewiele masz pola do popisu, chyba ze 12stke masz opcje zamontowac z przodu, bo z tyłu pewnie zakres do 52 maksymalnie, jeden ząb pewnie costam poczujesz róznice ale nie spektakularną przednia zebatka da wiekszy efekt bo 1 ząb z przódu to jak jakies 3 z tyłu. moim zdaniem i tak masz juz dosyc wolne przełozenia i wiecej duzo nie uzyskasz a zdecydoowanie tracisz juz prędkosc przelotową
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Honda cr 125 problem po wymianie tłoka

Postprzez Czarnyv97 » 23/7/2020, 13:51

henio12323 napisał(a):juz chyba niewiele masz pola do popisu, chyba ze 12stke masz opcje zamontowac z przodu, bo z tyłu pewnie zakres do 52 maksymalnie, jeden ząb pewnie costam poczujesz róznice ale nie spektakularną przednia zebatka da wiekszy efekt bo 1 ząb z przódu to jak jakies 3 z tyłu. moim zdaniem i tak masz juz dosyc wolne przełozenia i wiecej duzo nie uzyskasz a zdecydoowanie tracisz juz prędkosc przelotową

No to nic zostanę przy takim przełożeniu :mrgreen: Dzięki bardzo pomogłeś jak zawsze 8)
Czarnyv97
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2020, 21:26



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê