Zobacz wątek - Kawasaki 636 2005r świeci sie kontrolka FI
NAS Analytics TAG

Kawasaki 636 2005r świeci sie kontrolka FI

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki 636 2005r świeci sie kontrolka FI

Postprzez mateusz85141 » 11/5/2012, 15:21

Tak jak w temacie. Gdy odpalam kawe to po uruchomieniu silnika cały czas swieci czerwona kontrolka FI. Ogólnie to dwa dni temu dalem Kawe do mechanika , w celu ściągniecia blokad(kręciła do 10tys obr i przed mechanikiem tez juz kontrolka świeciła ) . Jak sie okazało , mechanik powiedział mi ze nie mam zadnej blokady na tej kawie tylko cos jest zepsute ze ssaniem i dlatego nie chciala wkręcić sie na obroty. Po przyjezdze od mechanika dwa dni bylo dobrze i kawa znowu sie nie wkreca na obroty a kontrolka caly czas swieci. Pomóżcie co mam robic ?
mateusz85141
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2012, 15:14
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski


Postprzez rosiboj » 11/5/2012, 16:45

poszukaj mechanika od ktorego nie wyjedziesz ze swiecaca kontrolka f1 a tamtego popros o zwrot pieniedzy lub o bezplatne usuniecie usterki. Zasada jest prosta, oddajesz motocykl do naprawy, przychodzisz jak mechanik mowi, ze zrobil, mowi co i ile trzeba zaplacic, placisz i odjezdzasz, w tym przypadku zaplaciles ale usterka nie zostala usunieta wiec chyba cos nie tak
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?


Postprzez PrimoGhost » 11/5/2012, 20:32

Kontrolka FI - Fuel Injestion w Kawach oznacza głownie problemy z układem paliwowym, ale również jest sygnalizatorem błędów i pełni funkcję straszaka ( w trybie pokazywania przebiegu całkowitego można ją ustawić, aby świeciła jak kontrolka od alarmu ) tyle z teorii. W praktyce powinieneś w trybie mode ustawić na widok przebiegu całkowitego i przytrzymać przycisk MODE. Wtedy powinien wyświetlić kod błędu. Spisz go, a ja Ci zobaczę w Haynesie, czego dokładnie dotyczy.

// 99 % problemów związanych z kontrolką FI wiąże się z Exupem, albo przeróbkami układu wydechowego.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez mateusz85141 » 12/5/2012, 16:26

Do (ROSIBOJ) Kolego ja dałem mechanikowi Kawe żeby mi ściągnał blokady. Po dwoch dniach pojechałem do niego i mowił ze blokad żadnych nie ma i nie skasował nic(także wyrozumiały) a z tą kontrolką FI nie zabardzo sie zna i mowi ze sie tego nie podejmnie.
mateusz85141
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2012, 15:14
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez mateusz85141 » 12/5/2012, 16:30

Do (PrimoGhost) Przytrzymywałem ten przycisk mode , gdy pokazywało przebieg i żaden błąd sie nie wyświetlił. Wydech ogólnie mam oryginalny jakby co. A u tego mechanika co bylem to mowił ze chyba jest jakis problem ze ssaniem ponieważ gdy odpalam do zawsze ma ponad 1 Tys obr (czy zimny czy ciepły) i teraz zauwazyłem ze jak nie przekręce do samego końca manetki to do 15 tys obr dojdzie ,ale gdy przekręce gwałtownie manetke do samego końca to dochodzi do około 12-13 tys obr i tak słychac jakby sie dławił. Coś mi sie wydaje ze ssanie jest zepsute i zła dawka paliwa z porównaniem do dawki powietrza jest nie taka i sie dławi Jak usunąć ten problem?
mateusz85141
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2012, 15:14
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez PrimoGhost » 12/5/2012, 18:44

Może sondę szlag trafił...? Spróbuj przytrzymać w trybie przebiegu całkowitego przycisk mode i reset jednocześnie. Jak świeci się FI to musi wywalać błąd. U Ciebie to ewentualnie problem z przepustnicami, lub Exup z lekkim wskazaniem jednak na przepustnice.... Jeśli to któraś z tych rzeczy, to powinien zobaczyć na to lepszy serwis.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez mateusz85141 » 13/5/2012, 15:33

Przytrzymywałem to mode i reset i żaden błąd nie wyskakuje tylko po kilku sekundach jak przytrzymuje te przyciski to zapala sie ta żółta kontrolka od wysokich obr i na liczniku pojawiają sie obroty do 15 tys . A ten exup przy przekręceniu stacyjki w ogóle nie daje oznak życia.
mateusz85141
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2012, 15:14
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez mateusz85141 » 13/5/2012, 15:34

I w ogóle do czego ten exup słuzy?
mateusz85141
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2012, 15:14
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez stareRadio » 13/5/2012, 15:46

taki mały OT ale ....
mógłbyś nie pisać new postów tylko edytować ?!
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez PrimoGhost » 13/5/2012, 16:39

http://en.wikipedia.org/wiki/EXUP

W wielkim uproszczeniu system Exup poprzez zmianę średnicy wydechu poprawia moment obrotowy w niskim zakresie obrotów. Dlatego na seryjnym wydechu taka Twoja 636 będzie lepiej szła z dołu niż wersja z przerobionym wydechem, bez Exupa. Przy wyższych obrotach jednak traci to wydźwięk. te obroty, które się pojawiają to regulacja Light Shifetra - wybierasz przy jakich obrotach ma się zaświecać lampka od zmiany biegów.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez mateusz85141 » 14/5/2012, 18:07

Aha rozumiem. Ogólnie dużo się dowiedziałem ale nadal niewiem jak naprawić moją kawe. Będe musiał chyba zawieść gdzieś do mechanika , bo sam nie dam rady
mateusz85141
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2012, 15:14
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez mateusz85141 » 24/5/2012, 19:47

Dzisiaj się przejechałem moto i swieci mi kontrolka od rezerwy i tam gdzie jest pokazany przebieg pisze "FUEL" co to oznacza ?
mateusz85141
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2012, 15:14
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez Seba_ER5 » 24/5/2012, 20:43

Fueal - paliwo. do exupa ida 2 linki otwierajce i zamykajace zawor wydechowy. Seryjny wydech masz??
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez mateusz85141 » 24/5/2012, 21:54

Tak jest seryjny tylko że z tego co zaobserwowałem to te linki przy exupe w ogole sie nie ruszaja przy przekrecaniu zapłonu albo przy gazowaniu
mateusz85141
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2012, 15:14
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Re: Kawasaki 636 2005r świeci sie kontrolka FI

Postprzez DoGGy » 7/6/2020, 00:51

Kolego, czy udało Ci sie rozwiązać problem? Mam tą samą przypadłość, motocykl kręci max do 12-13 tysi w dodatku sie dławi. FI sie nie swieci.dasz znać co było powodem takiego zachowania motocykla u Ciebie?
DoGGy
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7/6/2020, 00:46

Re: Kawasaki 636 2005r świeci sie kontrolka FI

Postprzez Fugu » 8/6/2020, 07:22

Dlaczego nie zroisz tego, tak jak fabryka wymyslila: wyjazd do Kawasaki i odczytanie jakie bledy siedza w ECU?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości




na górê