Yamaha FZR600 brak kompresji
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Yamaha FZR600 brak kompresji
Witam was bardzo serdecznie, Michał z tej strony.
Posiadam motocykl Yamaha FZR600 1990r na zimnym odpala tylko na pych.
Po odpaleniu pracuje równo i po zgaszeniu ponownie pali bez problemu z rozrusznika.
Mechanik wyczyścił, poustawiał gaźnik ssanie ok, stwierdził brak kompresji.
Mówi że zawory mogą być podparte albo koniec pierścieni(nie brała dużo oleju) mechanior motocyklowy nie ma na to czasu, szukam kogoś w okolicy Zamościa i Lublina kto dobrze zna się na temacie.
Polecacie kogoÅ› ??
Ja sam pracuje jako elektromechanik ale samochodowy, będę miał niedługo czas zająć się motocyklem, niestety z powodu pandemii
Bardzo was proszę o jakieś wytłumaczenie tematu może jakieś schematy, sprawdzone sposoby uporania się z tą jednostką ?
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Zdrówka i Miłego Dnia życzę.
Posiadam motocykl Yamaha FZR600 1990r na zimnym odpala tylko na pych.
Po odpaleniu pracuje równo i po zgaszeniu ponownie pali bez problemu z rozrusznika.
Mechanik wyczyścił, poustawiał gaźnik ssanie ok, stwierdził brak kompresji.
Mówi że zawory mogą być podparte albo koniec pierścieni(nie brała dużo oleju) mechanior motocyklowy nie ma na to czasu, szukam kogoś w okolicy Zamościa i Lublina kto dobrze zna się na temacie.
Polecacie kogoÅ› ??
Ja sam pracuje jako elektromechanik ale samochodowy, będę miał niedługo czas zająć się motocyklem, niestety z powodu pandemii
Bardzo was proszę o jakieś wytłumaczenie tematu może jakieś schematy, sprawdzone sposoby uporania się z tą jednostką ?
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Zdrówka i Miłego Dnia życzę.
- BenzoDetox
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 1/4/2020, 17:13
Re: Yamaha FZR600 brak kompresji
kolega mechanik podpowiedział w czym moze byc problem - zajrzał bym na początek do luzów zaworowych, schematy nie potrzebne, wystarczy ksiązka serwisowa - są dostepne w google bezproblemowo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Yamaha FZR600 brak kompresji
Dziękuję ślicznie za odp
Czy krąży może gdzieś w internecie filmik jak ustawić na nowo rozrząd, gdzie znaki itd?
jest na płytkach
Czy krąży może gdzieś w internecie filmik jak ustawić na nowo rozrząd, gdzie znaki itd?
Dziękuję ślicznie za odp
Już mam mniej więcej w głowie poukładane jak się do tego zabiorę.
Zdejmę głowice pokrywę zaworów, zdejmę dekiel by kręcić grzechotką wał, ustawie gmp dla 1 i 4 cylindra, zmierzę przerwę szczelinomierzem miedzy krzywką a płytką, zapisze to sobie, ustawie gmp dla cylindra 2 i 3 zmierzę przerwę i zapisze.
Jeśli nie ma przerw zdejmuje napinacz łańcucha rozrządu, sprawdzając na ile jest wyciągnięty, jeśli ponad 1/2 zmieniam łańcuch.
Zdejmuje wałki, robię próbę olejową, jeśli trzyma olej wleje pewnie benzynę albo ropę co lepsze ?
,jeśli zawory trzymają składam wszystko ponownie tym razem bez płytek i znowu wszystko tak samo mierze tym razem miedzy krzywką a trzonkiem zaworów jeśli się da jeśli nie sprawdzę grubości starych płytek i będę jakoś celował jakie powinny być.
Poskręcam wszystko na nowych płytkach i sprawdzę kilka razy kręcąc wałem pełen cykl pracy czy wszystko jest ok
Gdzieś popełniłem błąd ?
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi, życzę 100lat bez remontu
Czy krąży może gdzieś w internecie filmik jak ustawić na nowo rozrząd, gdzie znaki itd?
jest na płytkach
Czy krąży może gdzieś w internecie filmik jak ustawić na nowo rozrząd, gdzie znaki itd?
Dziękuję ślicznie za odp
Już mam mniej więcej w głowie poukładane jak się do tego zabiorę.
Zdejmę głowice pokrywę zaworów, zdejmę dekiel by kręcić grzechotką wał, ustawie gmp dla 1 i 4 cylindra, zmierzę przerwę szczelinomierzem miedzy krzywką a płytką, zapisze to sobie, ustawie gmp dla cylindra 2 i 3 zmierzę przerwę i zapisze.
Jeśli nie ma przerw zdejmuje napinacz łańcucha rozrządu, sprawdzając na ile jest wyciągnięty, jeśli ponad 1/2 zmieniam łańcuch.
Zdejmuje wałki, robię próbę olejową, jeśli trzyma olej wleje pewnie benzynę albo ropę co lepsze ?
,jeśli zawory trzymają składam wszystko ponownie tym razem bez płytek i znowu wszystko tak samo mierze tym razem miedzy krzywką a trzonkiem zaworów jeśli się da jeśli nie sprawdzę grubości starych płytek i będę jakoś celował jakie powinny być.
Poskręcam wszystko na nowych płytkach i sprawdzę kilka razy kręcąc wałem pełen cykl pracy czy wszystko jest ok
Gdzieś popełniłem błąd ?
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi, życzę 100lat bez remontu
- BenzoDetox
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 1/4/2020, 17:13
Re: Yamaha FZR600 brak kompresji
filmików nie ma bo na filmikach ciezko sie wzorowac, nie wiesz kto taki filmik nakręcił
sa ksiazki serwisowe
generalnei spoko, tylko że nie ma gmp dla 1 i 4 cylindra na raz, kazdy cylinder ma swój gmp.
nie wiem po co miałbys kręcic bez płytek ?
robisz tak - ustawiasz gmp dla danego cylindra, mierzysz luzy, jak sie nie mieszcza, to piszesz ile masz luzu, -robisz kolejne cylindry, na koniec sciagasz wałki, mierzysz płytki i dobierasz odpowiednie.
jak beda podparte to masz przyczyne nieszczelnosci braku spręzania, jak beda dobre wartosci, to mozna by próbowac mierzyc szczelnosc silnika, jak dla mnie próby mierzenia kompresji sa dosc słabe, na serwisie uzywamy przyrzadu do mierzenia nieszczelnosci, jest głowiczka z dwoma manometrami, wkręcasz wezyk zamiast swiecy, węzyk do głowiczki - z drugiej strony podpinasz kompresor do głowiczki, i regulujesz cisnienie, nabijasz np na 1 skali jakas wartosc i na drugiej widac jakie sa spadki cisnienia, zaleta o tyle dibra ze mozna procentowo zmierzyc ubytek cisnienia - w przypadku manometru który wkręcasz i kręcisz silnikiem do konca nie wiesz od jakiej wartosci sie odnieść. zaleta kolejna takiego "powietrznego' sprawdzenia to to ze jak jest nieszczelność gdzieś to słychac gdzie - albo leci wydechem, albo wali w gaźniki powietrze, albo odmą - czyli nieszczelne pierscienie lub zawory, wszystko do zdiagnozowania w dość łatwy sposób
sa ksiazki serwisowe
generalnei spoko, tylko że nie ma gmp dla 1 i 4 cylindra na raz, kazdy cylinder ma swój gmp.
nie wiem po co miałbys kręcic bez płytek ?
robisz tak - ustawiasz gmp dla danego cylindra, mierzysz luzy, jak sie nie mieszcza, to piszesz ile masz luzu, -robisz kolejne cylindry, na koniec sciagasz wałki, mierzysz płytki i dobierasz odpowiednie.
jak beda podparte to masz przyczyne nieszczelnosci braku spręzania, jak beda dobre wartosci, to mozna by próbowac mierzyc szczelnosc silnika, jak dla mnie próby mierzenia kompresji sa dosc słabe, na serwisie uzywamy przyrzadu do mierzenia nieszczelnosci, jest głowiczka z dwoma manometrami, wkręcasz wezyk zamiast swiecy, węzyk do głowiczki - z drugiej strony podpinasz kompresor do głowiczki, i regulujesz cisnienie, nabijasz np na 1 skali jakas wartosc i na drugiej widac jakie sa spadki cisnienia, zaleta o tyle dibra ze mozna procentowo zmierzyc ubytek cisnienia - w przypadku manometru który wkręcasz i kręcisz silnikiem do konca nie wiesz od jakiej wartosci sie odnieść. zaleta kolejna takiego "powietrznego' sprawdzenia to to ze jak jest nieszczelność gdzieś to słychac gdzie - albo leci wydechem, albo wali w gaźniki powietrze, albo odmą - czyli nieszczelne pierscienie lub zawory, wszystko do zdiagnozowania w dość łatwy sposób
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Yamaha FZR600 brak kompresji
bardzio dziekuje za odpowiedzi
ten sposob na sprawdzanie szczelnosci jest mega tylko ciekawe ile taki sprzed kosztuje i jak siÄ™ nazywa hmm ?
ten sposob na sprawdzanie szczelnosci jest mega tylko ciekawe ile taki sprzed kosztuje i jak siÄ™ nazywa hmm ?
- BenzoDetox
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 1/4/2020, 17:13
Re: Yamaha FZR600 brak kompresji
tester szczelnosci silnika
https://allegro.pl/oferta/miernik-kompr ... 7958570509
tu najtanszy najbardziej prosty, idealny nie jest ale działa - sam mam taki do "amatorskiego" uzytku
na serwisie w którym pracuje mamy taki duzo drozszy, jest lepszy niz ten, bo ten podpinasz do kompresora, ustawiasz skale na zielone pole - 100%, i podpinasz wezyk który jest wkrecony zamiast swiecy, i wychodzi spadek cisnienia - ale nie ma mozliwosci regulowania cisnienia wtłaczanego,
ten co mam na serwisie ma dwa zegary, jeden ile wtłacza powietrza a drugi taki sam ile jest w układzie, niby nie duza róznica - ale mozna dac np 2 bary albo 5 barów co ma znaczenie spore czasem do pomiarów nieduzych nieszczelnosci
https://allegro.pl/oferta/miernik-kompr ... 7958570509
tu najtanszy najbardziej prosty, idealny nie jest ale działa - sam mam taki do "amatorskiego" uzytku
na serwisie w którym pracuje mamy taki duzo drozszy, jest lepszy niz ten, bo ten podpinasz do kompresora, ustawiasz skale na zielone pole - 100%, i podpinasz wezyk który jest wkrecony zamiast swiecy, i wychodzi spadek cisnienia - ale nie ma mozliwosci regulowania cisnienia wtłaczanego,
ten co mam na serwisie ma dwa zegary, jeden ile wtłacza powietrza a drugi taki sam ile jest w układzie, niby nie duza róznica - ale mozna dac np 2 bary albo 5 barów co ma znaczenie spore czasem do pomiarów nieduzych nieszczelnosci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości