Pytanie o trasÄ™
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Pytanie o trasÄ™
Słuchajcie czy taka 125 ale 2 suwowa można jechać w trasę? Mam tu na myśli jakieś 500-600km lepiej znosi to 4T czy bez znaczenia to jest??
- polit726
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 27/3/2019, 17:12
Re: Pytanie o trasÄ™
j.w., lepiej 4t.
Ale 2t da rade jak najbardziej, sam tak jezdzilem. Tylko wymaga to wiekszej uwagi i swiadomosci. Pare punktow:
1. generalnie na dluga mete zaden silnik tego nie lubi, ale 2t jest szczegolnie wrazliwe na dluga jazde ze stalymi obrotami/predkoscia. Czasem trza wcisnac sprzeglo, przegazowac, zmienic predosc obrotowa. Raz jechac 80km/h raz 100km/h. Zeby bylo zabawniej, 2t lepiej zniesie palowanie na full niz ciagla jazde na np. 1/2 czy 3/4 przepustnicy. Oczywiscie dlugotrwala jazda z gazem odkreconym na max tez nie jest wskazana.
2. dwutakt bardzo zle znosi hamowanie silnikiem. Zwlaszcza zjazdy z gorek - co 10sekund wysprzeglic dodac z 2 - 3 razy gazu zeby poszla mieszankam ktora przeciez tez smaruje silnik.
Podsumowujac, jesli chcesz se mniej martwic, to bierz 4t. I pamietaj, ze w 4t olej tez trzeba zmieniac i filtr tez (albo siatke/strainer czyscic tez) duzo czesciej niz w wiekszych pojemnosciach. Jest to mocno niedoceniana czynosc serwisowa ktora ma znaczny wplyw na trwalosc i zachowanie silnika.
Ale 2t da rade jak najbardziej, sam tak jezdzilem. Tylko wymaga to wiekszej uwagi i swiadomosci. Pare punktow:
1. generalnie na dluga mete zaden silnik tego nie lubi, ale 2t jest szczegolnie wrazliwe na dluga jazde ze stalymi obrotami/predkoscia. Czasem trza wcisnac sprzeglo, przegazowac, zmienic predosc obrotowa. Raz jechac 80km/h raz 100km/h. Zeby bylo zabawniej, 2t lepiej zniesie palowanie na full niz ciagla jazde na np. 1/2 czy 3/4 przepustnicy. Oczywiscie dlugotrwala jazda z gazem odkreconym na max tez nie jest wskazana.
2. dwutakt bardzo zle znosi hamowanie silnikiem. Zwlaszcza zjazdy z gorek - co 10sekund wysprzeglic dodac z 2 - 3 razy gazu zeby poszla mieszankam ktora przeciez tez smaruje silnik.
Podsumowujac, jesli chcesz se mniej martwic, to bierz 4t. I pamietaj, ze w 4t olej tez trzeba zmieniac i filtr tez (albo siatke/strainer czyscic tez) duzo czesciej niz w wiekszych pojemnosciach. Jest to mocno niedoceniana czynosc serwisowa ktora ma znaczny wplyw na trwalosc i zachowanie silnika.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości