Forum motocyklowe Ścigacz.pl • Zobacz wątek - Motocykl 125-250 po chińskim 125

Motocykl 125-250 po chińskim 125

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

Motocykl 125-250 po chińskim 125

Postprzez Zieeelak » 29/11/2018, 01:20

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
2500km na chińskim 125 + właśnie zrobiłem prawo jazdy A.

- Wiek, waga, wzrost,
26 lat, 75kg, 188cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Mieszkam w Warszawie, chcę jeździć na codzień do pracy, ale również planuję małe samotne tripy. Chciałbym odwiedzić znajomych w Wilnie, a jeśli by się dało (technicznie, po to tu jestem) to również w Helsinkach (oby się dało).

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Myślę, że dojazdy do pracy to będzie z 5k km + wyjazdy 2-5k km

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
W ciuchy wyposażę się teraz (promocje). Na motocykl chciałbym się zamknąć w 7-8k zl, ale ofc mniej=lepiej.

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Sportowe, szosowe, trochę enduro i supermoto

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Robiłem długi research i podobają mi się z grubsza 4:
1. CBR 125 JC50 (2011+) - za wolny? Nietani, ładny
2. YBR 250 - za wolny? Niezbyt urodziwy, dużo po nauce jazdy, duże przebiegi i wiek
3. CBF 250 - jw.
4. CBR 250 - za szybki? Nietani, ładny
Moje obecne 125 osiąga max 90kmh a bez katowania sensownie robi 70kmh. Ostatnia CBR125 z tego co wiem jest już trochę większa i zrobi max ~130-140 i ma dość długie biegi, więc podróżnie powinno dać się utrzymać 90-110. Myślę, że podobnie jest z YBR 250 i CBF 250. Mają one kilka koni więcej i pojadą delikatnie szybciej. Myślę, że mogą mieć szerszy zakres użytecznych obrotów i większy moment. Minusem jest wygląd (w stosunku do obu CBR) sporo sprzętów po szkołach jazdy, wiek i duże przebiegi, ale niższe ceny i brak owiewek, więc mniejsza strata przy szlifie.
Doświadczenie mam póki co niewielkie, więc nie chcę się szarpać na 300-500cc, wolę wręcz nieco (i nie więcej!) się wymęczyć na 125-250 póki nie ogarnę odruchów itp. CBR 250 wydaję się być bardzo przyszłościowa - napewno starczy na najdłużej (>1 sezon), ale jednak to sprzęt który setkę zrobi w ~7s - w mieście przy samochodach to prawie rakieta, a ja wariatem nie jestem, ale czasem na pewno bym spróbował :)

Pytania:
-Czy nie ma innych modeli, pasujących do mojego zakresu zainteresowań, które pomijam?
Kawasaki Ninja 250 to ekwiwalent CBR 250, ale wydaje mi się bardziej skomplikowany (2 cylindry i nie jest robiony głównie na jakieś hinduskie rynki :P), 300+ to już za dużo.
Yamaha WR250X - mało ogłoszeń, droga, raczej nie nada się na żaden wyjazd. To samo Suzuki DR-Z 400SM, które do tego jest b. szybkie w moich oczach.
Chinole - Romet Division itp. tanie, ale już nawet to CBR 250 powinno być od tego szybsze + ma koszmarne opony itp, chcę dobry sprzęt.

-Czy myślicie, że można dojechać na powyższych sprzętach do Tallina/Helsinek? Czy podróż szybkim 125/wolnym 250 to raczej akcja dla świrów, którzy robią 10k km na chińczykach? Świrem w tym temacie nie jestem. Zrobiłem moim 100km na jakimś zjeździe i miałem trochę dość, bo wszyscy mi uciekali na japońskich 125cc i jechałem z gazem do oporu :P

-Czy zakup szybkiego 125/wolnego 250 po 2500km na chińskim 125 to strata czasu na poszukiwania, zakup, rejestrację, odsprzedaż itp. podczas gdy to się znudzi za miesiąc (obecne chińskie 125 znudziło się po 2k km)?

Czy zakup 125, gdy ma się pełne prawo jazdy ma jakikolwiek sens? (Zakładam, że takie YBR 250 już jest ok, chociaż osiągowo są one zbliżone)

Dzięęęęęęęęęęęęęęęęekiiiiiiiiiiiiiiiiii
Zieeelak
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/11/2008, 22:27


Re: Motocykl 125-250 po chińskim 125

Postprzez ChaoticBiker » 30/11/2018, 22:35

Zakup 125 przy pelnym A ma sens, ale tylko, jesli zamierzasz sie nim poruszac w miescie.
W trasie pojemnosc pomaga. Wydaje mi sie, ze nie powinienes schodzic ponizej 250cc - a roznica pomiedzy 125 a 250 to sporo - 2x wiecej pojemnosci, mocy na papierze moze nie wiele, ale odczujesz w jezdzie naprawde spore roznice. Nie chcesz jechac autostrada mogac utrzymac ledwo 90km/h. Poza tym nie bój sie zasiasc za sterami jakiejs 500cc - juz masz pelne A a i zdajesz sie rozsadny. Naprawde motocykle typu Kawasaki ER5 czy Suzuki GS500 czy Honda CB500 nie sa jakimis strasznymi demonami. Sa zwawe, szybkie, ale tez bardzo trwale, dadza sie zapakowac solidnie i nie "wymiekna" gdy trafi sie ostro pod górke.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 598
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Re: Motocykl 125-250 po chińskim 125

Postprzez kiler12 » 13/12/2018, 23:50

Ostatnio od kolegi otrzymałem ten namiar i chce Wam polecić sklep internetowy Enduro7. Posiada on bardzo dużo dobrych opinii, więc warto sprawdzić. Marka ma bardzo atrakcyjne ceny części. Wszystkie części są dokładnie opisane przez co zamawianie jest komfortowe. Wiele osób poleca również ten sklep, co jest dużym plusem.
kiler12
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 18/10/2018, 15:48


Powrót do Motocykle na kategorie A2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

na gr