Co trzeba zrobić żeby motor miał lepsze przyśpieszenie,vmax
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Co trzeba zrobić żeby motor miał lepsze przyśpieszenie,vmax
Witam.
Posiadam motor marki keeway tx 50 i mam pytanie.
Co musiałbym zrobic zeby ten keeway miał lepsze przyśpieszenie i większy v-max.
V-max wynosi 75km/h
Zły dział, przenoszę. /Glenroy
Posiadam motor marki keeway tx 50 i mam pytanie.
Co musiałbym zrobic zeby ten keeway miał lepsze przyśpieszenie i większy v-max.
V-max wynosi 75km/h
Zły dział, przenoszę. /Glenroy
- keewaytx
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 15/7/2018, 12:35
Re: Co trzeba zrobić żeby motor miał lepsze przyśpieszenie,v
Najpierw kup tor, bo po drodze tym legalnie nie pojedziesz.
Potem tuninguj hamulce, bo nie sądzę, żeby te, które masz dawały radę pow. 60km/h.
Potem tuninguj hamulce, bo nie sądzę, żeby te, które masz dawały radę pow. 60km/h.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Co trzeba zrobić żeby motor miał lepsze przyśpieszenie,v
-dziesiat razy juz o tym bylo.
V max i przyspieszenie, a tak jak kolega powyzej slusznie zwrocil uwage- co jak trza bedzie hamowac? Otoz z wlasnego doswiadczenia z zabawy w tjuning skuterow i innego pierdziwia moge powiedziec, ze hamulce, ktore zdaja sie byc extra hamujac z 50km/h, z 80km/h ich scisniecie daje niewiele inny efekt jak nie wciskanie ich wcale.
Dla uswiadomienia - roznica pomiedzy 80km/h a 50km/h -
skuter 100kg, kierowca dajmy na to 90kg. Razem 190kg. 50km/h
Policzmy energie kinetyczna (Ek=1/2m*v^2)
190/2=95
50*50=2500
95*2500=237500 J
237kJ do wyhamowania przy 50km/h
przyspieszmy do 80km/h, te same wzory,
80*80=6400
95*6400=608000
608kJ do wyhamowania przy 80km/h
Teraz niech dotrze do lba, ze jadac 30km/h szybciej masz ponad 2 razy wiecej energii do wytracenia, a hamulce wciaz te same....
Dobra, to zalozmy, ze udalo sie nam przekonac Ciebie, ze w tuningu hamulce sa wazne (o ile nie najwazniejsze).
Teraz co do tuningu silnika - najtanszym i najskuteczniejszym sposobem uzyskania wiecej przyspieszenia i wiekszego vmax jest zmiana pojazdu na mocniejszy i szybszy.
Pod wzgledem kosztów tuning by podbic o te 10-20km/h jest zwyczajnie nieoplacalny - 75km/h na chwile obecna to jest moim zdaniem dobry wynik. Najlepszym takim cost-effective tuningiem przy takich bzyczkach jest.... dieta i lekki ubiór kierowcy. Oraz lekkosc skuterka. Tu kazdy kilogram masy sie liczy, a przerobki silnika niestety sa bardzo drogie w stosunku do potencjalnego przyrostu predkosci o kolejne 3-4km/h
A na koniec kwestia legalnosci
V max i przyspieszenie, a tak jak kolega powyzej slusznie zwrocil uwage- co jak trza bedzie hamowac? Otoz z wlasnego doswiadczenia z zabawy w tjuning skuterow i innego pierdziwia moge powiedziec, ze hamulce, ktore zdaja sie byc extra hamujac z 50km/h, z 80km/h ich scisniecie daje niewiele inny efekt jak nie wciskanie ich wcale.
Dla uswiadomienia - roznica pomiedzy 80km/h a 50km/h -
skuter 100kg, kierowca dajmy na to 90kg. Razem 190kg. 50km/h
Policzmy energie kinetyczna (Ek=1/2m*v^2)
190/2=95
50*50=2500
95*2500=237500 J
237kJ do wyhamowania przy 50km/h
przyspieszmy do 80km/h, te same wzory,
80*80=6400
95*6400=608000
608kJ do wyhamowania przy 80km/h
Teraz niech dotrze do lba, ze jadac 30km/h szybciej masz ponad 2 razy wiecej energii do wytracenia, a hamulce wciaz te same....
Dobra, to zalozmy, ze udalo sie nam przekonac Ciebie, ze w tuningu hamulce sa wazne (o ile nie najwazniejsze).
Teraz co do tuningu silnika - najtanszym i najskuteczniejszym sposobem uzyskania wiecej przyspieszenia i wiekszego vmax jest zmiana pojazdu na mocniejszy i szybszy.
Pod wzgledem kosztów tuning by podbic o te 10-20km/h jest zwyczajnie nieoplacalny - 75km/h na chwile obecna to jest moim zdaniem dobry wynik. Najlepszym takim cost-effective tuningiem przy takich bzyczkach jest.... dieta i lekki ubiór kierowcy. Oraz lekkosc skuterka. Tu kazdy kilogram masy sie liczy, a przerobki silnika niestety sa bardzo drogie w stosunku do potencjalnego przyrostu predkosci o kolejne 3-4km/h
A na koniec kwestia legalnosci
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości