"+" i "-" Waszych motocykli

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Postprzez Re:Re » 5/4/2015, 08:41

Yamaha R1 rn09

+za 12-13k idzie kupić bdb sztukę
+bardzo mocny dół, liniowa charakterystyka silnika, kiedy inni redukują ja po prostu dodaję gazu
+ładna
+pali niewiele więcej niż 600


-malutka, mniejsza niż r6 nawet
-podobno awaryjna dość
-ciężko się składa przez swoją zwartą konstrukcję i dość wysoki środek ciężklości
Re:Re
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5/4/2015, 08:34


Postprzez aneta90 » 7/4/2015, 16:51

Leser napisał(a):Honda NSR 125 (JC20) 91r.


1. Mocne strony waszych motocykli.
Silnik pali na dotyk.Oraz jest jak na 125 agresywna ciągnie no i osiągi nawet dobre 150km :)

2. Słabe strony.
Zmulenie przy wkręcaniu na obroty pomiędzy 6-7k oraz brak wskaźnika paliwa
Zbyt lekka jest jak na te prędkości :)

3. Wasze odczucia (co was mile zaskoczyło a także co w nich najbardziej lubicie/doceniacie)
Przyjemność z jazdy i pielęgnowanie swojej maszyny dopieszczanie aby była najśliczniejsza ;)

4. Ciekawostki (wszystko to co warto wiedzieć).
Honda NSR 125 jest to motocykl 2T o pojemności skokowej 124,9ccm o mocy "30km" jest czym przycisnąć jak jest odblokowana jak jest lock to jest zbiór tyle ze słabszy .

moj duzo pali tak ze dla mnie minus
aneta90
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7/4/2015, 16:49
Lokalizacja: poznań

Postprzez mJZ » 15/4/2015, 23:13

2005 HONDA CBR1000RR

Obrazek

1. Mocne strony waszych motocykli.

- Bardzo dobre hamulce
- Zawieszenie z widelcem usd, regulowane w pełnym zakresie - przód i tył.
- Bardzo dobrze się prowadzi, że w zasadzie zapomina się, że to 1000cc
- Jeden z najłatwiejszych 1000cc do ogarnięcia na pierwszego sportowego litra, moc linearna i przewidywalna, więcej odkręcisz - proporcjonalnie mocniej ciągnie
- Silnik i wtrysk paliwa bezproblemowe
- Elektroniczny amortyzator skrętu w standardzie
- Wygląd - wydech pod siedzeniem, widelec usd, miłe dla oka plastiki i światła.

2. Słabe strony.

- Najcięższy z klasy 1000cc z tego samego rocznika, już sporo cięższy niż nowe sporty 1000cc
- Alternator/stator wadliwy w standardzie, wymieniony w późniejszym czasie przez Hondę bez opłat
- Reg/rec może się wypalić, co nie jest problemem tylko tego modelu ale wszystkich motocykli marki Honda
- Skrytka pod siedzeniem pasażera zmieści portfel i komórkę (no może trochę więcej, ale nie jest tego dużo)

3. Wasze odczucia (co was mile zaskoczyło a także co w nich najbardziej lubicie/doceniacie)

- Motor do zapier####nia, kłamać nie będę.
- Mile zaskoczyło mnie, że da się na nim wyskoczyć na jednodniową wycieczkę 400 km od czasu do czasu bez zbytniego zmęczęnia (no tylko w miarę szybko trzeba jechać).

4. Ciekawostki (wszystko to co warto wiedzieć).

- kasetowa skrzynia biegów (łatwo wymieniać bez wyjmowania całego silnika z ramy)
- sprzęgło hydrauliczne
Avatar użytkownika
mJZ
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: Warszawa / Northampton

Postprzez Emil Wojcik » 26/5/2015, 17:09

Yamaha YZF 600 Thundercat

Przejeździłem nim prawie 600 km, więc chyba już coś mogę o nim powiedzieć:

PLUSY:

- B. dobre hamulce
-Wygodna pozycja za kierą
- Jeżeli chodzi o osiągi, to są one typowe jak na 600ccm, co tu dużo będę się rozwodził
- Spory schowek i wystarczająco miejsca na plecak
- Ponadczasowa linia moto, która pomimo upływu lat, nadal zachwyca.
- Pewne prowadzenie i całkiem duża poręczność
- Daleko można zajechać, ponieważ ma ogromny zbiornik paliwa i relatywnie niskie spalanie


MINUSY

- design zegarów mógłby być nieco bardziej "lżejszy",no ale w innych czasach był projektowany
- sporo plastiku, który zaczyna trzaskać, no i nie jest to za bardzo wytrzymały na uderzenia materiał.
- brak wtrysku
- występuje lekki problem z 2 biegiem, ale to typowe dla yamahy
- Słabe światło mijania
- brak centralnej podstawki

Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy, to oceniam je jako dobre, ponieważ czuję że mam kontrolę nad maszyną i reaguje ona bez problemu na moje polecenia, tak samo jak wybacza drobne błędy.
Ostatnio po zmierzchu się nim poruszałem i powiem, że o ile podświetlenie zegarów daje radę, tak światło mijania jest do niczego. Nie można jechać szybciej niż 100 po drodze z zakrętami.
Silnik w moim moto jest praktycznie igła, a sprzęt nie miał łatwego życia.
Niestety skrzynia trochę psuje wszystko bo z drugim biegiem trzeba się trochę namęczyć. Istnieje ryzyko odpadnięcia - przynajmniej tak twierdzą inni posiadacze thundera.

Generalnie moto godne polecenia :)
Emil Wojcik
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29/4/2015, 17:06
Lokalizacja: Wielkopolskie

Postprzez kuba210796 » 30/9/2015, 21:02

Honda CBR 600 F3 105 km 1997.
Przeleciałem tym moto 6 000 km w ciągu 3-4 miesięcy dlatego mogę co nieco napisać

Plusy:
+Motocykl sportowy do użytku codziennego - jeden z wygodniejszych sportów,wygodna pozycja można poszaleć i wybrać się w trasę , dlatego tu wielki plus dla F3 .

+Małe spalanie - wbrew opinii spalanie od 5 do 7 litrów na 100 km jest dobrym wynikiem. Wiadomo jak będziemy kręcić do czerwonego pola od krzyżówki do krzyżówki to 8-10 l nawet włoii ale tak na codzień nikt nie jeździ (przynajmniej ja).

+Mocny dół w porównaniu do konkurencyjnych 600etek. Od 3,5-4tyś ten silnik naprawdę dobrze ciągnie, można się pokusić o wyprzedzania na ostatnim przełożeniu nawet z pasażerem, przy wcale nie małych prędkościach , jednak sytuacja nie może zmuszać do nagłego powrotu na prawy pas :)

+Prowadzenie - motocykl mimo dużych gabarytów jest lekki i prowadzi się dosyć lekko niema problemów z przerzucaniem go na zakrętach.

+Hamulce - może nie są jak w rłanie ale są dobrze wyczuwalne i szybko wytracają prędkość

+Niezawodny i wytrzymały silnik - przez 6 tyś km nie miałem żadnych problemów i zajmuję się tylko serwisowaniem tego moto,żadne napraw nie było i oczekuję tego od CBR przez kolejne sezony !

Minusy:
-Schowek - teoretycznie jest a praktycznie go niema. Nie chodzi o jego wielkość gdzie włożenie portfela to maks co może nam zaoferować ale bardziej o to ,że by do niego się dostać trzeba ściągać cały plastikowy boczek - bez sens ..

-Brak kontrolki ani wskaźnika paliwa - trzeba zaglądać do baku co chwilę i chlupać,albo liczyć na kranik,ja cały czas jeżdżę na rezerwie i nie dopuszczam do sytuacji gdzie silnik zaczyna się dławić - bo tego nie lubię :) i lepiej by nie spotkało to np przy wyprzedzaniu.

-Pomimo tego ,że moto po lifcie ma bardzo ładny tył - za dupek lampe i ogólnie do niczego nie można się przyczepić to przedni refelktor daje znać o tym,że moto jest lat 90 tych - może się podobać może nie, ja lubię jej wygląd jednak patrząc na przód motocykla mogło by być delikatnie nowocześniej chociażby jak w thundercat.
Avatar użytkownika
kuba210796
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35

Postprzez Passionesuzuki » 21/2/2016, 14:01

Moja Suzi ma jeden wielki defekt, nie ma ochrony przed turbolencjami i wiatrem ale w sumie to ja zdecydowalem by uzywac ja jako turystyka....
Załączniki
12316407_699481676847388_5256716529343508289_n.jpg
12316407_699481676847388_5256716529343508289_n.jpg (134.47 KiB) Przeglądane 13567 razy
Nec temere, Nec timide!
Passionesuzuki
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 10/2/2016, 21:26

Postprzez pawelmakowicek » 18/5/2016, 16:04

Jego minusy to strasznie mulasty i dosyć mały :)
Lubię jazdę na dwóch kółkach
pawelmakowicek
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18/5/2016, 15:52
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Zimny72 » 18/5/2016, 21:12

Moto Guzzi V7 Stone z 2014 - przerobiony na Racer'a: kierownica Fehling Clubman, siodło z zadupkiem, owiewka Puig Raptor

Obrazek

Najtańszy klasyk z wałem kardana - praktycznie kwalifikuje się na A2.
Pojemność silnika: 750 ccm
Moc: 37 kW / 49 kM
Masa na sucho: 180 kg
Pojemność baku: 22 litry
Spalanie: 4,5 l/100km trasa i 5,5 l/100km miasto.
Opona przednia: 100/90/18
Opona tylna: 130/80/17

Przelatane od nowości >6.000 km.

Zalety:
Lekki, zwinny motocykl, prowadzi się jak rower.
Wygodna pozycja: ja ją sobie pogorszyłem zakładając kierownicę a la clipony. ;)
Brak chrzanienia się z obsługą łańcucha.
Tankowanie co 300 km, teoretyczny zasięg 460 km - praktycznie jak turystyk.
Silnik V-ka: dla jednych wada, dla mnie zaleta - w trasie praktycznie nie używam hamulca, na światłach mam najlepsze odejście.
Niewysilony silnik z opcją na duże przebiegi.
Niezłe hamulce Brembo mimo pojedynczych tarczy.
Tanie ogumienie - komplet opon (Pirelli Sport Demon) za ok 900 zł.
Bardzo staranne i wysmakowane wykonanie: piękne zegary, bardzo ładnie brzmiące firmowe kominy, bak aluminiowy, dużo firmowych akcesoriów.
Klasyczny wygląd (w tym stylu są jeszcze Bonneville, W800 i CB1100) - zawsze ktoś podchodzi, pyta się o markę i cmoka jeżeli chodzi o styl. :D

Wady:
Niewielka moc 49 kM jak na całkiem dużą pojemność 750 ccm. Mogło by być o 20 kM więcej. ;)
Prędkość max: katalogowo 160 km/h, sprawdzone osobiście 180 km/h i więcej nie pociągnie.
Podwozie stabilne do 140 km/h, powyżej robi się nerwowe jeżeli motocykl nie jest dociążony bagażem - tutaj swoje robią też wąskie opony.
Nerwowy robi się też podczas winklowania na marnych nawierzchniach - tutaj winię opony, które poprawiają się po rozgrzaniu.
Mimo mocnego startu, szybko wymięka z mocniejszymi motocyklami.
Raczej do jazdy solo - w 2 osoby V7-ka jest mułowata i nie daje przyjemności z jazdy.
Niezbyt tani serwis firmowy (ASO).
Drogie firmowe akcesoria: np. bagażnik kosztuje 1.500zł.

Ogólnie bardzo fajny stylowy motocykl, zbliżony użytkowo do motocykla uniwersalnego (nada się i do miasta, i w trasę, i na A2 i jako motocykl docelowy, też dla kobiet). Szkoda, że nie mocniejszy i większy - pod kątem jazdy z pasażerem i w dalsze trasy.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1381
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez NordicBoa » 29/6/2016, 11:35

Wygląda za to mega:D
NordicBoa
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 29/6/2016, 11:31
Lokalizacja: Stavanger

Postprzez ges2408 » 29/6/2016, 13:30

Suzuki GS500E 2006

Plusy

Dobry do nauki
Niewiele pali
Lekki
Zwinny

Minusy

Mały
Mała moc
ges2408
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29/6/2016, 13:24

Postprzez wall moldings » 5/7/2016, 19:55

:)
wall moldings
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5/7/2016, 19:53

Postprzez matt87 » 18/7/2016, 20:49

Kawasaki Ninja 300 rok 2014

Plusy:
-idealny na pierwszy motocykl
-sprzeglo antyhoppingowe
-kulturalnie pracujacy silnik
-dobre prowadzenie
-ladny
-spalanie miedzy 3-4L
-daje frajde z jazdy
-wskaznik poziomu paliwa
-nie wiadomo czy to plus czy minus - przednie zawieszenie miekkie, komfortowo pokonuje garby itp

Minusy:
-daremne opony w standardzie IRC road winner
-hamulce srednie, powinny byc lepsze
-siedzenie wygodne mniej wiecej do godziny jazdy
-dzwiek silnika przy ok 3-4tys obrotow
-brak wyswietlacza biegow
-schowek? jezeli mozna to schowkiem nazwac
-brak centralnej podstawki[quote][/quote]
matt87
Świeżak
 
Posty: 99
Dołączył(a): 25/12/2015, 15:44
Lokalizacja: Mysłowice/Katowice

Postprzez Kszyh » 19/7/2016, 13:05

Honda CBR 600 F4i 2006

+ Bardzo proporcjonalnie, zrównoważone, łagodne oddawanie mocy, której jest sporo,
+ Elastyczny silnik, jadąc poniżej 5 tys. obrotów wciąż jest się najszybszym i najszybciej przyspieszającym obiektem na drogach. Do jazdy na co dzień, po mieście, praktycznie nie widzę potrzeby redukowania i robię to tylko dlatego, że nastraszono mnie, żeby nie męczyć silnika na niskich obrotach,
+ Dość łatwo się jeździ, plecy po godzinie jazdy nie bolą,
+ Jak już się jedzie, ma się wrażenie, że motocykl jest znacznie mniejszy niż w rzeczywistości, bardzo przyjemnie się giba,
+ Centralna podstawka,

- Biegi nie wchodzą tak gładko jakbym tego chciał, ale przegazówka natomiast jest tu czymś bardzo prostym, niezależnie od prędkości i biegu ten sam zabieg daje ładny efekt,
- Dźwięk fabrycznego tłumika nie powala, ale też nie daje specjalnych powodów do zmiany,
- Często dziwnie drga po ~1/3 w zakresie obrotów, gdzieś chyba w okolicach zegarów, jednak jest to chwilowe,
- Wskaźnik paliwa działa tylko gdy paliwo spadnie do 3,5 litra,
- Łączona kanapa pasażera i kierowcy, wolałbym żeby każda CBR miała rozwiązanie takie jak w wersji RR,

Generalnie jestem bardzo zadowolony z moto, minusy trochę na siłę proszę zwrócić uwagę ;) Na dobrą sprawę wszystkie japońskie sprzęty w tej klasie są dobre i po prostu się "różnią" w kwestiach najczęściej subiektywnych.
Kszyh
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
Lokalizacja: Poznań

Postprzez fz6mateo » 26/10/2016, 14:57

YAMAHA FZ6N S1 - mój pierwszy sezon
+ spalanie w granicach 7 litrów
+ jako 1. poważne moto nie zaskoczyło mnie w żaden nieobliczalny sposób
+ fajne prowadzanie i dla osoby przy 180 cm wzrostu pasuje mi idealnie
+ ponadczasowa linia, nie potrafię oderwać wzroku od mojej ukochanej
+ bardzo dobre hamulce

- bardzo ciche wydechy i będę musiał tu doinwestować w coś o lepszym brzmieniu
- brak wskaźnika biegów

Na ten moment to wszystko, lecz z każdym sezonem będzie wychodzić więcej +/- :)
fz6mateo
 

Re: "+" i "-" Waszych motocykli

Postprzez Freddie » 22/1/2018, 11:55

mt-07 2017r

+
stosunek ceny do osiągów
spalanie 0d 3,5 do 4,5. przy normalnej jezdzie 4.2
niska kanapa- + dla karłów

-
wachacz rdzewieje w 3mc moto
siedzisko na max 3h potem tyłek boli
Freddie
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 14/1/2018, 08:45

Re: "+" i "-" Waszych motocykli

Postprzez KrzysDzak » 30/1/2018, 18:40

Honda cbr 125
+
Świetna w mieście, mało pali, dynamiczna

-
W dłuższych trasach wydaje się powolna, praktycznie nie da się wyprzedzać
KrzysDzak
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 22/12/2017, 09:34
Lokalizacja: Rawicz

Re: "+" i "-" Waszych motocykli

Postprzez drzewoid » 18/11/2018, 19:39

Honda Hornet 900 - jeden z najbardziej udanych motocykli Hondy. Przez 6 lat użytkowania i 70 tysiącach kompletnie bezawaryjny. Bardzo elastyczny silnik, rewelacyjne przyspieszenie i oprócz wagi nie ma chyba jednej rzeczy do poprawki :)
drzewoid
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18/11/2018, 19:29

Re: "+" i "-" Waszych motocykli

Postprzez lillyofthevalley » 26/11/2018, 10:45

+bo w ogóle jest i kochaaam
-bo za dużo pali i jest malutka :oops:
Szukasz naturalnego serum do walki ze zmarszczkami? Koniecznie wypróbuj Richevon https://www.odchudzamsie.pl/profil/5005/blog/na-zmarszczki-poznaj-richevon
lillyofthevalley
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26/11/2018, 10:42

Poprzednia strona

Powrót do Motocykle

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

na gr