Pytanie o redukcje biegów

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Moderatorzy: Walenty, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, Bostorn, Miczab, Movi, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, leff

Pytanie o redukcje biegów

Postprzez Estraj » 13/1/2018, 18:33

Siema! Nie mam prawa jazdy na moto, a nie nie jeździłem nigdy za dużo i stąd moje pytania. Szukałem odpowiedzi na internecie ale nie znalazłem żadnej zadowalającej odpowiedzi.
A więc, jeśli jadę na 5 i nagle gwałtownie hamuję i dopiero po zatrzymaniu zrzucam biegi to cierpi na tym mocno skrzynia biegów ?
Estraj
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13/1/2018, 18:24


Re: Pytanie o redukcje biegów

Postprzez Glenroy » 14/1/2018, 13:12

Nie cierpi w ogóle, po prostu po zatrzymaniu zbicie kilku biegów w dół będzie wymagało pewnej pomocy z Twojej strony, bo powiedzmy zbijesz dwa biegi i dalej skrzynia odmówi współpracy i wtedy robisz sobie taki motyw, wbijasz niższy bieg, popuszczasz delikatnie sprzęgło, żeby bieg się zazębił, znowu wbijasz niższy i popuszczasz sprzęgło i tak do docelowego, albo zbijasz biegi delikatnie przetaczając moto. Szkody dla skrzyni nie ma w tym żadnej a IMO lepiej się trochę pomęczyć z redukcją na postoju niż rozpraszać swoją uwagę w czasie awaryjnego hamowania.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2761
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Pytanie o redukcje biegów

Postprzez jasnoksieznik » 15/1/2018, 00:09

Hamując prędzej czy później, wciskaj sprzęgło. W ten sposób, gdy się zatrzymasz, będziesz mógł pojechać dalej. Zmiana biegów w przypadku hamowania awaryjnego jest opcjonalna, są ważniejsze zajęcia (bez ABSu kontrola blokady koła; bez ESP kontrola stoppie; wciskanie klamki hamulca, trzymanie się motocykla, kontrola kierunku jazdy). W przypadku hamowania wyluzowanego, warto sobie wrzucić taki bieg, jaki się wkrótce przyda, np. dohamowując przed (jeszcze-) czerwonym światłem, ustaw bieg taki, żeby swobodnie kontynuować jazdę.

Biegi nie są synchronizowane jak w osobówkach, więc jadąc szybko, możesz mieć problem z wrzuceniem bardzo niskiego biegu. To chyba nie jest też wyjątkowo zdrowe dla skrzyni.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1350
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Re: Pytanie o redukcje biegów

Postprzez andy7 » 20/1/2018, 20:47

Juz samo hamowanie awarjne wyklucza zbijanie biegow. Masz skoncentrowac sie na samym hamowaniu do czego moze dojsc jeszcze ominiecie przeszkody ktore bez problemu dokonuje sie na wysprzeglonym biegu, po ominieciu przeszkody z regly masz czas aby dostosowac adekwatny bieg do predkosci.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?


https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3256
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Powrót do Technika jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

na gr
cron