Zobacz wątek - Ostatnie dociągnięcia
NAS Analytics TAG

Ostatnie dociągnięcia

Enduro, Cross
_________

Ostatnie dociągnięcia

Postprzez SXRacing » 6/1/2018, 19:52

Siemanko.Jestem właśnie ku końcowi robienia remontu w moim SX 125 2001r. i mam parę pytanek.
1.Jakie paliwo jest lepsze 95 czy 98?(olej jaki leje do mieszania to Motul 800)
2.Jaką mam robić proporcje mieszanki?(Ile oleju do paliwa przy docieraniu)
3.Jak dobrze wyregulować gaźnik?(Potrzebuje wyregulować gaźnik ale nie wiem zabardzo jak,proszę o opisanie tej czynności krok po kroku co gdzie i jak)
4.Jak długo mam docierać moto?(ktm jest na nicasilu sel. A)
Z góry dziękuje za odpowiedź!!
SXRacing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 25/3/2017, 13:52


Re: Ostatnie dociągnięcia

Postprzez henio12323 » 6/1/2018, 20:41

1) najlepiej sprawdzić co radzi ksiazka serwisowa, czasem zaleca 98 dla dopręzonych dobrze silników, ale 2001 dopręzony nie był wiec na 99% było 95 zalecane. 98 moze byc o tyle lepsze, ze czasem na stacjach 98mka jest troche lepszej jakosci bo ma np. lepsze dodatki. ale to tez nie reguła. ja leje 95 - szkoda kasy na 98 jak dla mnie o ile producent to przewiduje

2) 1:50 plus zakretke czy dwie od motula gratisowo dolej i bedzie ok. jak masz nicasil to bedzie ok, jak tuleja to ostroznie posmigaj i tez bedzie ok - chociaz te moto na tulei nigdy dobrze jeździc nie bedzie :D

3) dobrze wyregulować - regulujesz i już :) to nie jest temat na krok po kroku... trzeba miec troche wiedzy żeby umiec to dobrze wykonać, w skrócie jako mechanik ci powiem co robie jak dostaje taki przypadek - wyciagam gaxnik, rozbieram na częsci pierwsze i diagnozuje czy nic nie jest uszkodzone, np wytarta iglica, czy gniazdo, uszkodzone dysze, gniazda jakieś, gumowe elementy, potem to myje - najlepiej w ultradzwiękach. potem zaglądam do serwisówki i patrze co zaleca producent do takiego motocykla - trzeba brac pod uwage to że to zabytek praktycznie i wyjsciowe dane producenta mało kiedy są idealne, 2 sprawa ze trzeba miec troche doswiadczenia, bo pewnie nie masz idealnie szczelnego wydechu, czasem sa sportowe wydechy, i rózne tego typu akcje np tuleja, to moze zmienic nastawy - w sensie wymagać innych nastawów gaźnika, wiec doswiadczalnie trzeba pokombinować. i tutaj juz rady nie ma zadnej i łatwego przepisu na to. potem skłądam do motocykla, odpalam i tutaj sie zaczyna zabawa, najpierw troche rozgrzac, zejść obrotami jak najnizej i porkecci srubą od składu - co pół obrotu lewo - prawo chwile czekając po kazdym przestawieniu, i szukac najrówniejszych i najwyzszych obrotów. powinno byc w przedziale 0.5-2 obroty jak jest dalej albo blizej - to dysza wolnych do wymiany. jak ustawisz sruba to dalej mozna zrobic jazde testową osłuchać silnik jak pracuje, czy sie nie dławi, czy nie zalewa go jak postoi chwile na obrotach i kombinowac. tu trzeba miec doswiadczenie, inaczej silnik sie zachowuje jak ma za bogato inaczej jak za ubogo, mozna na pałe dawac mu inne nastawy aż sie dojdzie, ale musiał bys miec kilak dysz, jakies iglice, i pare dni wolnego czasu. wiec czasem mozna przemyslec i oddac komuś kto sie tym zajmuje.

4) 1-2 baki spokojniejszej jazdy, jak dla mnie to najlepiej pojechac na tor, i sobie pyrkać, pierwsze kółka bardzo spokojnie potem ostrzej ale nie pałować ile sie da. i tez co wazne nie jeździc na 5 biegi 20 na godzine,.. bo to tez jest szkodliwe. srednie obroty utrzymywac, czasem przegonic i bedzie ok. ogólnie tez temat docierania to temat rzeka wiec to tylko takie duze skróty myslowe :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Re: Ostatnie dociągnięcia

Postprzez SXRacing » 7/1/2018, 12:03

1) w serwisówce pisze żeby lać 95 więc będę lał 95. A co może się stać gdy będę lał 98? Jakie mogą być tego skutki?
2) no czyli tak 120ml oleju na 5l będzie dobrze. A potem na trzeci zbiornik dam z 110 i potem następne normalnie 100ml na 5 l.
3)No rozgrzeje go i śrubę od mieszanki wkreca tak jak jest podstawowo i zakręce tak żeby się nie dlawil. A śrubę od obrotów to tak na słuch . A co może być przyczyną że silnik chodzi dobrze,nie dlawil się A jak go odpalam na ssaniu to pochodzi 10s i wchodzi na wysokie obroty i muszę ssanie odrazu wyłączać. I też jak się nagrzeje trochę to gaśnie ale to może wina obrotów na jalowym.
4) no mam nicasil pierwszy tłok więc problemu z dotarciem nie będzie. Pierwszy zbiornik tak spokojnie A drugi już na każdym biegu tylko bez palowania.
SXRacing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 25/3/2017, 13:52

Re: Ostatnie dociągnięcia

Postprzez henio12323 » 7/1/2018, 18:15

1) skutki takie że przepłacisz :D nic poza tym.
3) jak ma bardzo duze obroty na ssaniu, to znaczy że ma za bogatą mieszanke i za duzo powietrza, czyli zła regulacja sruba składu mieszanki / źle dobrana dysza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Ostatnie dociągnięcia

Postprzez SXRacing » 7/1/2018, 18:36

1)tylko tyle? A jakieś zalety? Eee tam parę groszy w tą czy w tą nie robi różnicy. Jeśli jest lepsze to lepiej te.
3)A jak można sprawdzić czy mam dobrze dobraną dysze?
SXRacing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 25/3/2017, 13:52

Re: Ostatnie dociągnięcia

Postprzez henio12323 » 7/1/2018, 19:07

1) poczytaj sobie o paliwach ta liczba którą widzisz to liczba oktanowa, im większa tym mniejsza zdolność mieszanki do samodetonacji - czyli spalania stukowego. - jak zmierzasz paliwo z powietrze tam jak sie to dzieje w cylindrze, i bedziesz spręzał to wszystko to w koncu bez iskry to wybuchnie, ( tak jak w dieslu ) jak motocykl jest dopręzony to jest ryzyko że takie spalanie detonacyjne bedzie miało miejsce, w starym SXie nie ma obawy o takie cos, chyba że masz namieszane w dobraniu uszczelki pod cylinder :D ale to i tak takie spalanie było by dosyc trudne do uzyskania. CZASAMI 98 ma wiecej dodatków lepszych i np paliwo jest bardziej czyste - ale to nie regula. jak sie kupuje z dobrych stacji to czy 95 czy 98 bez róznicy, co do kosztów - zalezy kto ile jeździ, ja smigam tyle że dla mnie robi sporą róznice wydatek na jedno i drugie paliwo. wiec wybieram 95

2) regulując poprawnie gaźnik, opisałem wyzej jak sie kręci sruba składu - jak wychodzi że musisz mieć np 0.5 obrotu wykręcone, albo sruba wkręcona na maxa zeby chodził to znaczy że masz za duzą dysze, i odwrotnie - jak musisz miec 3 obroty np.. to masz za mała dysze, dasz oczko większą i powinno byc w innym zakresie juz wykręcenia srubką
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 25 gości




na górê