MegaBomb
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Re: MegaBomb
W duzym skrocie:
jest to tlumik / komora antyrewersyjna w pierwszej czesci wydechu (downpipe).
Jak dziala:
Przedewszystkim wyciszy wydech zmniejszajac rezonacje.
Jesli chodzi o moc - nie ludz sie, ze cos znaczaco zyskasz. W motocyklach zestrojonych na moc w gornym zakresie, zyskasz troche dolu a stracisz moc maksymalna na gorze.
W motocyklach zestrojonych na dol bedzie odwrotnie.
Generalnie jesli chodzi o moc silnika nic nie zyskasz, jedynia "poprzekladasz" czy zrownowazysz.
W ogolnym rozrachunku mozna uznac, ze stracisz.
Zysk z posiadania powerbomb czy megabomb jest w bardzo waskim zakresie (pareset rpm), ale ten zysk jest kosztem utraty mocy w innym zakresie.
TL:DR smieszna rzecz, ktorej do jazdy ulicznej zupelnie nie warto instalowac.
A i zaznacze, ze stosuje sie to prawie tylko i wylacznie do motocykli cross/enduro.
Calkiem niedawno ogladalem material w TV gdzie bylo na ten temat tez , moto chodzilo jakby inaczej, natomiast dyno nie wykazalo zadnej zmiany, a wrecz lekka strate w gornym zakresie.
Prawdopodobnie lepszy wynik odnotujesz montujac akcesoryjny uklad innej firmy.
jest to tlumik / komora antyrewersyjna w pierwszej czesci wydechu (downpipe).
Jak dziala:
Przedewszystkim wyciszy wydech zmniejszajac rezonacje.
Jesli chodzi o moc - nie ludz sie, ze cos znaczaco zyskasz. W motocyklach zestrojonych na moc w gornym zakresie, zyskasz troche dolu a stracisz moc maksymalna na gorze.
W motocyklach zestrojonych na dol bedzie odwrotnie.
Generalnie jesli chodzi o moc silnika nic nie zyskasz, jedynia "poprzekladasz" czy zrownowazysz.
W ogolnym rozrachunku mozna uznac, ze stracisz.
Zysk z posiadania powerbomb czy megabomb jest w bardzo waskim zakresie (pareset rpm), ale ten zysk jest kosztem utraty mocy w innym zakresie.
TL:DR smieszna rzecz, ktorej do jazdy ulicznej zupelnie nie warto instalowac.
A i zaznacze, ze stosuje sie to prawie tylko i wylacznie do motocykli cross/enduro.
Calkiem niedawno ogladalem material w TV gdzie bylo na ten temat tez , moto chodzilo jakby inaczej, natomiast dyno nie wykazalo zadnej zmiany, a wrecz lekka strate w gornym zakresie.
Prawdopodobnie lepszy wynik odnotujesz montujac akcesoryjny uklad innej firmy.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości