Problem przy ktmie
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Problem przy ktmie
Witam, mam problem z ktm excf 250. Odpalam moto i po dodaniu gazy motocykl dlawi i gasnie, zawsze bylo wszysttko ok. Ostatnio dolalem troche oleju, bo juz pomalu bierze czy za duzo oleju moze byc przyczyna? Po ostatniej jezdzie tez go umylem i zalozylem ta nakladke na filtr. Jak teraz sprawdzalem to bylo w boxie troche wody, moze cos sie tam dostalo? Gdy go odpalam to wchodzi sobie na obroty, ale po jakims czasie zaczynaja falowac.
- soro
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18
Re: Problem przy ktmie
kwestia oleju raczej nie jest problemem, jak juz to by było w druga strone, by nie trzymał wolnych obrotów itp
ale jak bierze olej warto częsciej zaglądac do swiecy, zwłaszcza jak sie dobrze maszyny nie rozgrzewa ( nie pałuje gdzies ostrzej) wtedy swieca moze sie niewystarczająco oczyszczać...
jak myjesz to radze wrzucac troche ręcznika papierowego za pokrywke, one nie są 100% szczelne, potem dokładnie osusz. jak gdzies zassało wody to moze byc cos nie tak
brzmi ogólnie jak problem z gaźnikiem, troche ciezko stwierdzic co dokładnie. ale jak nie wiadomo o co chodzi to czyszczenie gaźnika nigdy nie zaszkodzi. a moze pomóc w tym przypadku. dobrze tez zobacz czy gdzies nie ma jeszcze wody przy fajce itp, moze gumka juz nie trzyma i sie dostała woda. ale to też by raczej mogły byc problemy z przerywaniem. a jaksam wchodzi na obroty to tutaj tylko gaźnik
ale jak bierze olej warto częsciej zaglądac do swiecy, zwłaszcza jak sie dobrze maszyny nie rozgrzewa ( nie pałuje gdzies ostrzej) wtedy swieca moze sie niewystarczająco oczyszczać...
jak myjesz to radze wrzucac troche ręcznika papierowego za pokrywke, one nie są 100% szczelne, potem dokładnie osusz. jak gdzies zassało wody to moze byc cos nie tak
brzmi ogólnie jak problem z gaźnikiem, troche ciezko stwierdzic co dokładnie. ale jak nie wiadomo o co chodzi to czyszczenie gaźnika nigdy nie zaszkodzi. a moze pomóc w tym przypadku. dobrze tez zobacz czy gdzies nie ma jeszcze wody przy fajce itp, moze gumka juz nie trzyma i sie dostała woda. ale to też by raczej mogły byc problemy z przerywaniem. a jaksam wchodzi na obroty to tutaj tylko gaźnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Problem przy ktmie
No to mala aktualizacja. Motocykl pali bez problemu teraz na dotyk (godzine temu byl z tym problem) Na ssaniu jak dodaje gazu to go nie dlawi i nie gasnie, jak juz normalnie dodaje gazu to momentalnie gasnie nawet jak dodam tego gazu bardzo lekko. Zajrzalem do swiecy i jest sucho, tylko byly kropelki na fajce na samym rancie. I teraz najwazniejsze, odpalilem motocykl i pyrkal sobie kilka minut na wolnych i po tym czasie wywalilo chyba plyn chlodniczy ( taki bordowy w smaku slodko gorzki haha ) i chmura dymu. Nigdy mi sie tak nie przytrafilo nawet jak ktm stal odpalony grubo dluzej gdzies w terenie.
Ps pytanie o srube od oleju ta glowna, czy dokrecajac ja powinien byc na koncu taki ewidentny opor, ze juz nie idzie dokrecic?
Ps pytanie o srube od oleju ta glowna, czy dokrecajac ja powinien byc na koncu taki ewidentny opor, ze juz nie idzie dokrecic?
- soro
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18
Re: Problem przy ktmie
skoro chmurka poszłą to wywaliło płyn, jak stał odpalony to normalne, kilka minut i ma prawo wywalic.
co do problemu zajrzał bym do gaxnika, jak na ssaniu jest lepiej czyli cos ma za ubogo np przypchane dysze. troche jak ma ubogo to też łatwiej mu sie zagrzac.
co do spustu oleju, ksiązka przewiduje moment z jakim sie dokręca srube - dajesz now a podkładke, dokręcasz dynanometrem i tyle. na oko to róznie, na pewno oprór jest.... potem opór mija i masz gwint do naprawy a srube do wyrzucenia
co do problemu zajrzał bym do gaxnika, jak na ssaniu jest lepiej czyli cos ma za ubogo np przypchane dysze. troche jak ma ubogo to też łatwiej mu sie zagrzac.
co do spustu oleju, ksiązka przewiduje moment z jakim sie dokręca srube - dajesz now a podkładke, dokręcasz dynanometrem i tyle. na oko to róznie, na pewno oprór jest.... potem opór mija i masz gwint do naprawy a srube do wyrzucenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Problem przy ktmie
Mam podobny problem w EXC-F 250 . Po 1,5 mth jak zrobiłem serwis moto po odpaleniu sam gasł i jak się dodało gwałtownie gazu to się dławił. Po wymianie wtrysku problem przestał doskwierać. Teraz aktualnie dobiłem do 10 mht i problem powrócił - dławi go i gaśnie na niskich obrotach. Poczytałem troszkę na forach zagranicznych i przyczyną takiego zachowania prawdopodobnie jest szyna paliwa która jest tutaj plastikowa i do tego jest to kolanko 90 stopni co powoduje straty. Robili pomiary stosunku powietrza/paliwa i jest około 12.5:1 ale czasami wskakuje na 15:1 więc ewidentnie widać straty w dostawach paliwa.
Oczywiście jest to firma która daje nam rozwiązania i stworzyli własną aluminiową szynę która podobno daje mocny strumień i likwiduje opóźnienia w dostawie paliwa (dławienie itp.). Teraz pozostaje tylko pytanie czy faktycznie będzie to działało ponieważ taka szyna kosztuje 75 USD + transport z USA. Może ma ktoś dojścia do osoby w europie która również dostarcza takie rozwiązania.
Oczywiście jest to firma która daje nam rozwiązania i stworzyli własną aluminiową szynę która podobno daje mocny strumień i likwiduje opóźnienia w dostawie paliwa (dławienie itp.). Teraz pozostaje tylko pytanie czy faktycznie będzie to działało ponieważ taka szyna kosztuje 75 USD + transport z USA. Może ma ktoś dojścia do osoby w europie która również dostarcza takie rozwiązania.
- darudee
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 24/7/2017, 10:41
Re: Problem przy ktmie
sciemy jakies - przeciez pompa pompuje paliwo i jak kolanko moze miec wpływ na dostarczanie paliwa ;D poza tym 99% motocykli jeździ bez szyny i nic sie nie dławi... prędzej stawiał bym na słabą pompe - mozna zrobic jej test wydajnosci. od reakcji na gaz/odpalanie jest tez czesto winny TPS
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości