Zobacz wÄ…tek - Problem przy ktmie
NAS Analytics TAG

Problem przy ktmie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem przy ktmie

Postprzez soro » 16/4/2017, 19:03

Witam, mam problem z ktm excf 250. Odpalam moto i po dodaniu gazy motocykl dlawi i gasnie, zawsze bylo wszysttko ok. Ostatnio dolalem troche oleju, bo juz pomalu bierze czy za duzo oleju moze byc przyczyna? Po ostatniej jezdzie tez go umylem i zalozylem ta nakladke na filtr. Jak teraz sprawdzalem to bylo w boxie troche wody, moze cos sie tam dostalo? Gdy go odpalam to wchodzi sobie na obroty, ale po jakims czasie zaczynaja falowac.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18


Re: Problem przy ktmie

Postprzez henio12323 » 16/4/2017, 19:13

kwestia oleju raczej nie jest problemem, jak juz to by było w druga strone, by nie trzymał wolnych obrotów itp

ale jak bierze olej warto częsciej zaglądac do swiecy, zwłaszcza jak sie dobrze maszyny nie rozgrzewa ( nie pałuje gdzies ostrzej) wtedy swieca moze sie niewystarczająco oczyszczać...

jak myjesz to radze wrzucac troche ręcznika papierowego za pokrywke, one nie są 100% szczelne, potem dokładnie osusz. jak gdzies zassało wody to moze byc cos nie tak

brzmi ogólnie jak problem z gaźnikiem, troche ciezko stwierdzic co dokładnie. ale jak nie wiadomo o co chodzi to czyszczenie gaźnika nigdy nie zaszkodzi. a moze pomóc w tym przypadku. dobrze tez zobacz czy gdzies nie ma jeszcze wody przy fajce itp, moze gumka juz nie trzyma i sie dostała woda. ale to też by raczej mogły byc problemy z przerywaniem. a jaksam wchodzi na obroty to tutaj tylko gaźnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Re: Problem przy ktmie

Postprzez soro » 16/4/2017, 19:49

No to mala aktualizacja. Motocykl pali bez problemu teraz na dotyk (godzine temu byl z tym problem) Na ssaniu jak dodaje gazu to go nie dlawi i nie gasnie, jak juz normalnie dodaje gazu to momentalnie gasnie nawet jak dodam tego gazu bardzo lekko. Zajrzalem do swiecy i jest sucho, tylko byly kropelki na fajce na samym rancie. I teraz najwazniejsze, odpalilem motocykl i pyrkal sobie kilka minut na wolnych i po tym czasie wywalilo chyba plyn chlodniczy ( taki bordowy w smaku slodko gorzki haha ) i chmura dymu. Nigdy mi sie tak nie przytrafilo nawet jak ktm stal odpalony grubo dluzej gdzies w terenie.

Ps pytanie o srube od oleju ta glowna, czy dokrecajac ja powinien byc na koncu taki ewidentny opor, ze juz nie idzie dokrecic?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Re: Problem przy ktmie

Postprzez henio12323 » 16/4/2017, 19:54

skoro chmurka poszłą to wywaliło płyn, jak stał odpalony to normalne, kilka minut i ma prawo wywalic.

co do problemu zajrzał bym do gaxnika, jak na ssaniu jest lepiej czyli cos ma za ubogo np przypchane dysze. troche jak ma ubogo to też łatwiej mu sie zagrzac.

co do spustu oleju, ksiązka przewiduje moment z jakim sie dokręca srube - dajesz now a podkładke, dokręcasz dynanometrem i tyle. na oko to róznie, na pewno oprór jest.... potem opór mija i masz gwint do naprawy a srube do wyrzucenia :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Problem przy ktmie

Postprzez darudee » 24/7/2017, 11:05

Mam podobny problem w EXC-F 250 . Po 1,5 mth jak zrobiłem serwis moto po odpaleniu sam gasł i jak się dodało gwałtownie gazu to się dławił. Po wymianie wtrysku problem przestał doskwierać. Teraz aktualnie dobiłem do 10 mht i problem powrócił - dławi go i gaśnie na niskich obrotach. Poczytałem troszkę na forach zagranicznych i przyczyną takiego zachowania prawdopodobnie jest szyna paliwa która jest tutaj plastikowa i do tego jest to kolanko 90 stopni co powoduje straty. Robili pomiary stosunku powietrza/paliwa i jest około 12.5:1 ale czasami wskakuje na 15:1 więc ewidentnie widać straty w dostawach paliwa.

Oczywiście jest to firma która daje nam rozwiązania i stworzyli własną aluminiową szynę która podobno daje mocny strumień i likwiduje opóźnienia w dostawie paliwa (dławienie itp.). Teraz pozostaje tylko pytanie czy faktycznie będzie to działało ponieważ taka szyna kosztuje 75 USD + transport z USA. Może ma ktoś dojścia do osoby w europie która również dostarcza takie rozwiązania.
darudee
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24/7/2017, 10:41

Re: Problem przy ktmie

Postprzez henio12323 » 24/7/2017, 18:31

sciemy jakies - przeciez pompa pompuje paliwo i jak kolanko moze miec wpływ na dostarczanie paliwa ;D poza tym 99% motocykli jeździ bez szyny i nic sie nie dławi... prędzej stawiał bym na słabą pompe - mozna zrobic jej test wydajnosci. od reakcji na gaz/odpalanie jest tez czesto winny TPS
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê