Zobacz wątek - GS500F dusi się na dłuższych trasach
NAS Analytics TAG

GS500F dusi się na dłuższych trasach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GS500F dusi się na dłuższych trasach

Postprzez ArturSworsky » 11/7/2017, 07:07

Hej,

Pacjent: GS500F z 2005r, przejechane 45kkm. Szczęśliwym posiadaczem jestem od 2 miesięcy. Problem w sumie jest od samego początku, teraz się pogłębił. O co chodzi.
Podczas zwykłej jazdy po mieście, czy nawet dalszego wypadu po zwykłych drogach, wszystko jest ok. Sytuacja pogarsza się na ekspresówce/autostradzie. Mój GSik chyba ma uczulenie na te drogi. Po wjechaniu na w/w drogę (na której po prostu rozpędzę się do tych okolic 150-160 i trzymam to cały czas) po kilkudziesięciu minutach/kilometrach zaczyna się lekko dławić. Do tamtego miesiąca wyglądało to w ten sposób, że po prostu nagle sobie zwalniał o jakieś 10-20 km/h na kilka sekund, po czym wracał do swojej wcześniejszej prędkości. Zrobił tak kilka razy w ciągu kilku minut i się uspokojał na kolejne kilkanaście.
Podejrzewałem po prostu jakiś mocniejszy wiatr itp. (100 kucyków to ta maszyna nie ma, ja swoje 110kg też ważę). Jednak robię nim co weekend 200km do domu i 2 dni później tyle samo z powrotem i już 3/4 razy, w ostatnim miesiącu, zgasł mi po drodze (przez co raz się człowiek nawet do pracy spóźnił z rana). Objawy takie jak wcześniej, jednak nie przechodzą po kilku "utratach prędkości", tylko się pogarszają, zaczyna szarpać, zwalniać poniżej 100 km/h. Zamknięcie i odkręcenie manetki pomaga na kilka sekund po czym znów sytuacja się powtarza, aż po kilku kilometrach walki pada na amen.
Co należy zrobić, by dojechać do celu? Zatrzymać się, zapalić papierosa, dać mu 5-10 minut, zakręcić rozrusznikiem ok. 3 razy (za pierwszymi jednym/dwoma zakręci na sekundę i gaśnie, za trzecim/czwartym odpala) i wszystkie problemy znikają, można spokojnie pokonać dalszą część trasy.
Ktoś ma jakieś pomysły do czego zajrzeć, co sprawdzić? Bak był zdjęty, wężyk podciśnienia sprawdzony, żadnych nieszczelności nie ma. Gaźniki raczej ok, obroty trzyma równe. Stacje paliw przetestowane chyba wszystkie możliwe. Miał ktoś podobny problem?

Pozdrawiam
ArturSworsky
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/5/2015, 14:27


Re: GS500F dusi się na dłuższych trasach

Postprzez henio12323 » 11/7/2017, 18:28

wyglÄ…da mi na 2 mozliwosci
bardziej mozliwa to kwestia zasilania paliwa/ odpowietrzenia.
mozliwe że cos daje za mały przepust paliwa, np przycięty wezyk paliwa, zasyfiony filtr, ubita pompa ? niedrożne odpowietrzenia baku - i po prostu paliwo "kapie" sobie i póki nie ma duzego wydatku paliwa to nadazą, przy duzym obciązeniu duzo ssie i nie dolatuje - objawy praktyczie idealnie na to wskazują.

2 opcja to jakas elektryczna ale tutaj objawy raczej były by nie tyle na trasie co po mocnym zgrzaniu motocykla - zwłaszcza nawet w korku w mieście, wiec tutaj raczej bym w to nie szedł

co mozesz próbowac robic we własnym zakresie to przejrzeć dokładnie wezyki, podmychac w nie czy nie sa gdzies niedrożne, mozna wyjechac na trase z mniejsza iloscią paliwa i odkrecic korek wlewu paliwa - wtedy odpowietrzenie zbiornika by tez mozna wyeliminować a na odpowietrzenie to tez pasuje, na podcisneniu w zbiorniku paliwo przestaje leciec dalej - chwile postoi gdzies zaciągnie powietrza i pusci paliwo do gaxnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Re: GS500F dusi się na dłuższych trasach

Postprzez Glenroy » 12/7/2017, 12:17

Do poprzedniego wpisu, sprawdź jeszcze świece, nie tylko ich stan, ale też zobacz na model, bo może ktoś wkręcił zbyt ciepłe świece i się po prostu przegrzewają przy większym obciążeniu. Może ktoś wkręcił NGK DPR7EA-9 lub DENSO X22EPR-U9, standardowo powinieneś mieć NGK DPR8EA-9, albo DENSO X24EPR-U9, jeżeli teraz masz odpowiedniki standardowych, a jeździsz dużo na wyższych obrotach, przy dużym obciążeniu, w naszych warunkach możesz wkręcić chłodniejszą świecę, odpowiednio NGK DPR9EA-9, lub DENSO X27EPR-U9.

I od razu taka rada, daj sobie spokój z wszelakimi platynowymi i irydowymi.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: GS500F dusi się na dłuższych trasach

Postprzez ArturSworsky » 13/7/2017, 06:16

Podziękował ;) W ten weekend się w domu popatrzy co jej tam doskwiera. Dam znać co i jak! :)
ArturSworsky
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1/5/2015, 14:27



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê